Strona 4 z 4

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 12:18
autor: Marooned
Kończąc offtop, to dodam, że od ~20 lat robię strony i appki mobilne zawodowo, dlatego zabrałem głos.
Gra to generalnie czysty algorytm, więc zakładam, że firma broni go dość mocno i nie liczyłbym na otwarcie kodu. Ale jak wspomniałem, przy chęci i zawzięciu można by sobie przygotować taką w pełni offline wersję. Ale przy takiej liczbie dołączonych kart to ja osobiście nie czuję potrzeby. Musiałbym być skrajnie autystyczny by je wszystkie spamiętać i ograć całą grę.

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 13:08
autor: j_g
Marooned pisze: 06 lis 2023, 11:13 Skrypt niestety przeszedł minifikację, więc większość zmiennych to pojedyncze literki, ale większości można się domyślić, jakby ktoś chciał pobawić się w reverse engineering.
Myślisz, że jest szansa, że poza kaflami jest tam też zakodowane ułożenie kolorowych struktur (nie wiem jak one się po polsku nazywają)? Coś chyba za wąsko tam z danymi.
Marooned pisze: 06 lis 2023, 12:18Ale przy takiej liczbie dołączonych kart to ja osobiście nie czuję potrzeby.
Niestety, ja mam odwrotnie. Ponoć w polskim wydaniu jest trochę więcej kart, ale ja mam angielskie i już po otwarciu pudełka miałem odczucie, że jest tam ich skandalicznie mało. Kiedyś graliśmy ze 4 partie jednego dnia i jedna karta nam się powtórzyła, a że miałem inną książeczkę to dopiero w drugiej połowie partii zorientowałem się, że ten układ już dziś był na stole. Od tamtego czasu nie zwracamy do talii już zagranego danego dnia scenariusza. Też mam jak kolega, że boję się, że serwer wyłączą i zacząłem sobie przepisywać ze strony scenariusze.

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 13:17
autor: Marooned
j_g pisze: 06 lis 2023, 13:08 Myślisz, że jest szansa, że poza kaflami jest tam też zakodowane ułożenie kolorowych struktur (nie wiem jak one się po polsku nazywają)?
Tak, funkcja drawStructures. Generalnie wygląda, że w cały setup zakodowany jest w tym jednym łańcuchu, np. B648196B7159587963 i poszczególne funkcje wyłuskują kolejne znaki, przerabiają je z zapisu szesnastkowego na dziesiętny, co daje im indeks obrazka (typ kafla/struktury), jego ułożenie oraz pozycję. Ten kod jest dostępny, bo jest dostarczony do przeglądarki, więc można go sobie uruchomić, czy nawet przepisać by był łatwiejszy do zrozumienia (jak ktoś ma taką potrzebę), ale nie uzyskamy kodu, który generuje te kody (czyli generalnie generujący karty) - a więc ustawienia mapy. To już kod na serwerze.

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 13:19
autor: japanczyk
j_g pisze: 06 lis 2023, 13:08
Marooned pisze: 06 lis 2023, 12:18Ale przy takiej liczbie dołączonych kart to ja osobiście nie czuję potrzeby.
Niestety, ja mam odwrotnie. Ponoć w polskim wydaniu jest trochę więcej kart, ale ja mam angielskie i już po otwarciu pudełka miałem odczucie, że jest tam ich skandalicznie mało. Kiedyś graliśmy ze 4 partie jednego dnia i jedna karta nam się powtórzyła, a że miałem inną książeczkę to dopiero w drugiej połowie partii zorientowałem się, że ten układ już dziś był na stole. Od tamtego czasu nie zwracamy do talii już zagranego danego dnia scenariusza. Też mam jak kolega, że boję się, że serwer wyłączą i zacząłem sobie przepisywać ze strony scenariusze.
No ale to wasz blad ze wrzuciliscie karte ze scenariuszem ktory rozgrywales tego samego dnia :D
Ja np. mam stos rozegranych i nierozegranych, z czego come one, nawet grajac 4 dziennie to starczy ci tego na 27 dni (54 karty z dwoma ukladami) - ostatniego dnia na pewno nie bedziesz pamietal ukladow z pierwszego ;-)

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 13:38
autor: j_g
japanczyk pisze: 06 lis 2023, 13:19 Ja np. mam stos rozegranych i nierozegranych, z czego come one, nawet grajac 4 dziennie to starczy ci tego na 27 dni (54 karty z dwoma ukladami) - ostatniego dnia na pewno nie bedziesz pamietal ukladow z pierwszego ;-)
Aż sprawdziłem... Może Cię zaskoczę, ale mam 19 kart jednoukładowych (z jednej strony mapa, z drugiej - rozpiska książeczek) w wariancie podstawowym. Grając po 4 dziennie to już 5-go dnia mi się powtórzy. Tak jak pisałem - wersja angielska, a kart zaawansowanych (mam 35) na razie nie używam, więc smuteczek.

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 13:53
autor: Vanatox
Grałem kilka razy w Cryptid, trzeba bardzo uważać przy setupie, żeby się nie pomylić; w związku z tym wpadłem na pewien pomysł.

A co jeśli przez przypadek (albo celowo) rozłożyło się planszę błędnie?

Wtedy mielibyśmy do czynienia z 3 sytuacjami:
1. Byłoby wciąż jedno rozwiązanie - ok,
2. Byłoby więcej niż 1 rozwiązanie - jeśli gracz zdecydowałby się zgadywać, jeśli znajdą się na polu wszystkie dyski gracz - Wygrywa zgadujący,
3. Byłoby 0 rozwiązań - wygrywałby gracz, który jako pierwszy stwierdzi i udowodni, że nie ma takiego miejsca. Jak to dokładnie miałby zrobić - trzeba się jeszcze zastanowić.

Pytanie brzmi jak często występowałyby poszczególne przypadki, przypuszczam, że nr 2 najczęściej.

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 14:02
autor: Marooned
Vanatox, pomyliłem się raz przy rozstawianiu i dałem jeden obiekt o jedno pole obok, więc próba najmniejsza z możliwych, ale to już dało przynajmniej dwa rozwiązania, bo znajomy wygrał i moje zdziwienie, bo przecież już miałem namierzone pole, ale inne. Po sprawdzeniu rzeczywiście oba pasowały i wyszedł mój błąd przy rozkładaniu. Dla mnie to jednak psuje ideę gry i nie brałbym tej opcji jako sensownej.

j_g, myślę, że najłatwiej byłoby dla Ciebie pozyskanie polskich kart (oryginałów bądź skanów)

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 14:26
autor: vnzk
j_g pisze: 06 lis 2023, 13:38 Aż sprawdziłem... Może Cię zaskoczę, ale mam 19 kart jednoukładowych (z jednej strony mapa, z drugiej - rozpiska książeczek) w wariancie podstawowym. Grając po 4 dziennie to już 5-go dnia mi się powtórzy. Tak jak pisałem - wersja angielska, a kart zaawansowanych (mam 35) na razie nie używam, więc smuteczek.
Grając wszystkie 20 partii w tak samo licznym składzie, dodajmy :wink: I żeby to faktycznie wpływało na grę, musiałbyś po zidentyfikowaniu jednego z 19 układów pamiętać konkretne pole na planszy (jedno ze 108) lub konkretny rozkład wskazówek u innych graczy. Nie mówię, że to niemożliwe, ale wydaje mi się trudniejsze od zwykłego rozegrania łamigłówki w Kryptydzie :wink:

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 17:55
autor: Marooned
Wygląda na to, że ktoś ogarnął temat i naskrobał generator plansz. Nie sprawdzałem, czy działa, ale katalogu "Example_Output" jest przykładowy wynik. Program napisany w Javie i wymaga jej do odpalenia.
https://github.com/deckercjames/Travel- ... -Generator

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 19:51
autor: miker
Marooned pisze: 06 lis 2023, 17:55 Wygląda na to, że ktoś ogarnął temat i naskrobał generator plansz. Nie sprawdzałem, czy działa, ale katalogu "Example_Output" jest przykładowy wynik. Program napisany w Javie i wymaga jej do odpalenia.
https://github.com/deckercjames/Travel- ... -Generator
No i elegancko. Ściągnąłem sobie i w wolnej chwili sprawdzę. Dzięki!

Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 06 lis 2023, 20:03
autor: j_g
Marooned pisze: 06 lis 2023, 17:55 Wygląda na to, że ktoś ogarnął temat i naskrobał generator plansz.
Jakby ktoś był tak bardzo miły i wygenerował tego trochę w wersji podstawowej, byłbym wdzięczny. Co prawda nie jest to wersja przyjazna drukowaniu, ale w czarnej godzinie by się przydało.

Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 02 kwie 2024, 00:25
autor: Lucf
Nie wiemy czy jest błąd w czarnej zagadce [czarna karta] czy coś źle robimy. Brakuje prawidłowej odpowiedzi. Jedyne pole 2 od pumy i 2 od czarnego namiotu to 1 PIASEK (niestety piasek nie zazębia się z podpowiedzią fioletowego gracza - bo Kryptyda ma być w LESIE albo w GÓRACH)

liczba graczy 3, wskazówka nr 15: brak wskazówek "w zasięgu 3 pól"
wskazówka B [11] znajduje się w zasięgu do 2 pól od opuszczonego szałasu
wskazówka Y [77] znajduje sie w lesie albo w górach
wskazówka S [95] nie znajduje się w zasięgu do 2 pól od terytorium pumy


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 02 kwie 2024, 01:02
autor: akurczak
Jak dla mnie zagadka wygląda poprawnie.
Zwróć uwagę na dwie kwestie:
1. w zasięgu do dwóch pól to co innego niż dokładnie dwa pola - może być też odległość 1, a nawet 0
2. podpowiedź 95 jest przecząca (NIE znajduje się...)

Widzę jedno pole, które spełnia te podpowiedzi, ale na zdjęciu planszy jest chyba oznaczone kostką (chyba, bo ta leży na granicy pól). Rozwiązanie w spojlerze.
Spoiler:

Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 02 kwie 2024, 20:09
autor: Lucf
Ale opuszczony szałas - to CZARNY TRÓJKĄT

Ty mówisz otym polu co jest od dołu bardziej? na ukos w prawo od zielonego trójkąta?

Jesli kostka jest na granicy - to oznacza że powielaliśmy kostkę [bo nam kostek brakowało] wiec jak ktoś chciał daćkostke na puste pole obok kostki to przesuwaliśmy na granicę.

Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)

: 02 kwie 2024, 20:31
autor: j_g
Lucf pisze: 02 kwie 2024, 20:09 Ale opuszczony szałas - to CZARNY TRÓJKĄT
Czarny i każdy inny, oczywiście.

Tak jak akurczak napisał. Na karcie - pole na północ od niebieskiego stending stołna. Na zdjęciu - po prawej od niebieskiego stending stołna.

PS. A w takich tematach to pisz na dział z zasadami, jeśli łaska.