Plansze są zapewne z druku międzynarodowego/ogólnego - bez żadnych zmian (nazwy regionów są po angielsku, a cała reszta to ikony).
Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Odpowiadając tylko na to: to miejsce na małe żetony towarów, które pobierasz w momencie, gdy nie bierzesz szerszego kafla usprawnień (czyli jak masz zakryty żółty symbol na planszetkach). Wydaje mi się, że jest to nawet narysowane gdzieś w instrukcji, więc wystarczy dokładnie popatrzeć
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Nie wydaje mi się, żeby było to gdzieś zapisane albo pokazane w instrukcji, przejrzałem ją teraz na szybko jeszcze raz. Ja trzymałem żetony towarów za zasłonką, obok ulepszeń i arkuszy. Gdybym odłożył je do pudełeczka, to na pewno bym o nich zapomniał licząc produkcję Skończyło się na tym, że w "tarce" trzymam złożone standee CEO.
- swiroff
- Posty: 303
- Rejestracja: 22 mar 2014, 11:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 36 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Nie chcę się wygłupić przed ewentualną reklamacją więc zapytam. Czy tak powinna wyglądać plansza? Chodzi mi o nierówno ułożone ikony względem pierwszej warstwy planszy i kolory (zielony, żółty, czarny) przy niektórych regionach? I tak na marginesie (to akurat pierdoła): plansza miała nie być przetłumaczona?
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2021, 17:03 przez swiroff, łącznie zmieniany 1 raz.
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Ja bym to reklamował. Co do planszy to niestety jest uniwersalna językowo i nie była tłumaczona przez Portal.
Na przyszłość prośba, żeby takie zdjęcia dawać w spoiler, żeby tyle miejsca nie zajmowały przeglądając posty na forum.
Na przyszłość prośba, żeby takie zdjęcia dawać w spoiler, żeby tyle miejsca nie zajmowały przeglądając posty na forum.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Plansza zdecydowanie do reklamacji, można niby grać, ale tutaj akurat będzie kłuć w oczy. Mój egzemplarz od Portalu nie ma żadnych przesunięć, natomiast obojętnie które wydanie, zdarzają się takie przypadki (bo oczywiście zaraz będzie standardowo jazda na Portal).
Co do tłumaczenia, akurat nie wiem po co mieliby tłumaczyć mapę, tutaj akurat jest to zbędne.
- swiroff
- Posty: 303
- Rejestracja: 22 mar 2014, 11:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 36 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Mnie to absolutnie nie przeszkadza Tak z ciekawości pytałem.pcyzm pisze: ↑21 kwie 2021, 17:49Plansza zdecydowanie do reklamacji, można niby grać, ale tutaj akurat będzie kłuć w oczy. Mój egzemplarz od Portalu nie ma żadnych przesunięć, natomiast obojętnie które wydanie, zdarzają się takie przypadki (bo oczywiście zaraz będzie standardowo jazda na Portal).
Co do tłumaczenia, akurat nie wiem po co mieliby tłumaczyć mapę, tutaj akurat jest to zbędne.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Zwracam honor, musiałem to gdzieś na bgg zobaczyć.mat_eyo pisze: ↑19 kwie 2021, 10:50 Nie wydaje mi się, żeby było to gdzieś zapisane albo pokazane w instrukcji, przejrzałem ją teraz na szybko jeszcze raz. Ja trzymałem żetony towarów za zasłonką, obok ulepszeń i arkuszy. Gdybym odłożył je do pudełeczka, to na pewno bym o nich zapomniał licząc produkcję Skończyło się na tym, że w "tarce" trzymam złożone standee CEO.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Wykorzystanie „tarki” sugeruje umieszczona na niej ikonka. Podczas gry wkładamy tam kwadratowe kafle dodatkowej produkcji. Oczywiście jeśli ktoś woli, położy kafle na stole
Przy okazji: te plastikowe pojemniczki są świetnym pomysłem, ale niestety są o 1-2 mm za duże (mieszczą się na styk, bardzo trudno się je wyjmuje).
Przy okazji: te plastikowe pojemniczki są świetnym pomysłem, ale niestety są o 1-2 mm za duże (mieszczą się na styk, bardzo trudno się je wyjmuje).
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Pozwólcie, że zarzucę też moją opinię z FB
#Smartphone
Sprzedać mniej, ale drożej? A może taniej, ale więcej i do tego wyprzedzić konkurencję? Jak zachowałby się Dyrektor firmy z Ameryki Południowej? Na pewno inaczej niż Dyrektor z CIS - Commonwealth of Independent States, czyli Wspólnoty Niepodległych Państw jak został zaznaczony rosyjski rejon na mapie świata A jeszcze wszystko zależy od tego czy Wasze telefony będą posiadały 4G, WIFI czy NFC i jakie korzyści z tego wynikną.
Smartphone od Portal Games Polska ma premierę jutro, ale z racji, że udało mi się zagrać już parę razy to opiszę moje wrażenia w postaci kilku plusów i minusów, które znajdą się poniżej.
(+) Jaka ta gra jest prosta! Chociaż na pewno nie prostacka. W podstawowym trybie tłumaczy się ją jakieś 15 minut. I od razu uwaga, bo widziałem różne komentarze - to nie jest ciężkie euro, nie ma nic wspólnego z FCM (sic!). To nie jest też poziom trudności czy rozkminy na poziomie na przykład Barrage. Barrage jest dużo cięższy. Ja, co prawda, wolę cięższe gry, ale jest tak, że przy Smartphonie bawię się doskonale i taka gra ma pewne miejsce w kolekcji, ponieważ czasem też chcesz zagrać w coś co nie spali zwojów, a i zamknie się w okolicy 2 godzin gry (nawet przy 5 graczach).
(+) Gra płynie! Jest podzielona na fazy i pierwsza z nich, czyli planowanie, które polega na odpowiednim ułożeniu dwóch planszetek względem siebie (plus dodatkowo mniejsze żetony ulepszeń) jest jedyną fazą, która chwilę trwa, ale wszyscy kombinują symultanicznie, więc nie cierpimy przez downtime. Pozostałe fazy przebiegają sprawnie i ledwo co się obejrzymy, a już podliczamy punkty i przechodzimy do kolejnej rundy
(+) Mechanizm układania płytek względem siebie jest dość abstrakcyjny, ale jak się domyślam, symuluje to, że w każdej firmie nie możemy zrobić wszystkiego na raz i stajemy przed dylematami na co postawić w danym czasie. Uśmiecham się czasem widząc zmęczone twarze moich współgraczy, którzy męczą się podczas układania szukając optymalnego ustawienia, które nie istnieje Oczywiście jest tak do czasu aż ja sam stwierdzam w kolejnej rundzie, że nic mi nie pasuje i co rusz od nowa rozpoczynam układanie
(+) Jest wiele trybów gry, a to bardzo fajnie wpływa na regrywalność. Wczoraj zagrałem pierwszy raz w tzw. tryb dla najtwardszych, czyli w takim, gdzie opłacamy symbole, które ułożymy na naszych planszetkach, wyprodukowane towary oraz płacimy lub zyskujemy odsetki. Z miłej, lekkiej gry zrobiła się sieczka, która spowodowała, że jeszcze w połowie gry dwóch z czterech graczy było na minusie w punktach. Dla zwiększenia regrywalności możemy też rotować uzupełnianiem planszy przy składzie poniżej 5 osób przez dołożenie sprzedawców (płytki zakrywające niektóre regiony, ale gwarantujące punkty i różne bonusy) oraz dodaniem Steve’a – automy, która będzie też ograniczała nasze ruchy. Jeszcze więcej zmienności zyskujemy wprowadzając…
(+) …Technologie – które zasługują na oddzielny punkt. Poprzez umieszczenie w grze od razu dodatku „Aktualizacja 1.1” mamy dość sporą pulę technologii, które zapewniają pewne dodatkowe efekty. Niektóre się ze sobą kombują, co warto wykorzystać. Niektóre mogą przestawić akcent sprzedażowy – jak wykorzystanie naszego CEO, który chodząc po planszy może pomóc nam sprzedać przed właściwą fazą, w której wszyscy to robią normalnie. Jest tego sporo, ze wszystkimi jeszcze nie grałem, a co dopiero mówić o ilości kombinacji, które możemy stworzyć.
(+) Prawie bym zapomniał, ale kolejnym elementem zapewniającym regrywalność są Dyrektywy, które możemy wypełniać w trakcie gry (np. sprzedaj w 5 regionach, posiadaj swoje biuro w 4 regionach, zmniejsz cenę do 2 itp.). Występuje to w wielu grach jako „kontrakty”, „cele” i pod innymi nazwami, więc nie jest to jakaś nowość, ale Dyrektyw w pudełku jest dość sporo co zapewni mocno inny zestaw za każdym razem. A! I mimo, że jest to element z dodatku to nie czekajcie z nim i śmiało wprowadzajcie od pierwszej rozgrywki.
(+) Kolejność w grze wyznacza cena – gracz z najniższą pierwszy wykonuje swoje akcje. Na początku myślałem, że to spowoduje wojnę cenową i pola z wartością 6, 7 czy 8 będą nieprzydatne, a w ostatniej rundzie nawet pole z ceną 5 mogłoby nie istnieć, ale w połączeniu z różnymi technologiami można spróbować handlować przed właściwą sprzedażą, więc grę dalej warto odkrywać i można próbować niestandardowych podejść
(+) Interakcja – także ta negatywna – decyduje o przebiegu gry. Możemy zaoferować niższą cenę, obniżyć ją już w trakcie rundy poprzez bonus sprzedawcy, wejść do regionu innego gracza i uprzedzić go ze sprzedażą, podebrać patent, dyrektywę…jest tego mnóstwo. To nie pasjans, więc trzeba się nastawić na ostrą walkę
(+) Wykonanie. Uwaga! Ta gra słabo wypada na zdjęciach. Jednak w obyciu na żywo prezentuje się bardzo dobrze, przejrzyście, zagłębienia w planszy robią robotę! Grubość elementów jest podobna do gier Vitala Lacerdy w wersjach deluxe. Jeden punkt o wykonaniu będzie jeszcze w sekcji +/-
(+/-) Tak, trafiają się egzemplarze z przesuniętą warstwą planszy. Sam taki posiadam. Na początku razi w oczy, potem podczas gry już nawet nikt na to nie zwraca uwagi.
(+/-) Mniejsza mapa (na 2/3 graczy) – nie wyrobiłem sobie jeszcze do końca opinii, ale widzę tam pewien problem z ceną, który był już wspominany w niektórych recenzjach. Musiałbym więcej zagrać, żeby to potwierdzić.
(+/-) Czerwony gracz (CIS), który ma swoje pierwsze biuro w Rosji wygrał większość gier. Był sterowany przez różne osoby. Albo jest trochę OP albo trzeba na niego inaczej reagować. Do weryfikacji.
(-) Gra ma informacje, że jest na 1-5 graczy. To nieprawda. Tryb solo wg mnie nie działa. Spróbowałem raz, wszystko potrwało 1h. Automa jest jasna i klarowna, ale też…jawna. Wiemy dokładnie jakie symbole „wyłoży”, gdzie pójdzie, jakie technologie opracuje. Możemy całkowicie wszystko do tego dostosować i przez to nie stanowi wyzwania. Mam pewien pomysł na home rule w tym zakresie, ale solo mnie dość mocno odrzuciło i nie wiem czy będzie mi się chciało to testować.
(-) Trafia się w tej grze kingsmaking, czyli sytuacja, w której jeden z graczy wybierając region, do którego wejdzie, decyduje o tym, że przeszkodzi rywalowi A, a przez to nie przeszkodzi rywalowi B, czyli de facto mu pomoże. Jest też tak, że dwóch lub trzech graczy się bije, a jeden nie uczestniczy w tej „bójce” i na tym skorzysta. Wygrywa trochę dzięki przypadkowi. Nie jest to standard, ale wypada zaznaczyć, że się zdarza.
(-) Instrukcja nie precyzuje wszystkiego, opisy na kaflach technologii potrafią być trochę mylące. Warto doczytać parę spraw na BGG. Mocno udziela się tam autor gry, który cierpliwie odpowiada na pytania.
(-) Pojemniczki na zestawy graczy są fajnym pomysłem, ale z moimi grubymi paluchami czasem ciężko jest wyjąć jakąś kosteczkę z odpowiedniej sekcji, czasem coś potrafi przeskoczyć, a wyjmowanie i wkładanie ich do pudełka jest na mocny ścisk i nie należy do przyjemności.
Moja finalna ocena to 8,5/10. Świetna gra!
#Smartphone
Sprzedać mniej, ale drożej? A może taniej, ale więcej i do tego wyprzedzić konkurencję? Jak zachowałby się Dyrektor firmy z Ameryki Południowej? Na pewno inaczej niż Dyrektor z CIS - Commonwealth of Independent States, czyli Wspólnoty Niepodległych Państw jak został zaznaczony rosyjski rejon na mapie świata A jeszcze wszystko zależy od tego czy Wasze telefony będą posiadały 4G, WIFI czy NFC i jakie korzyści z tego wynikną.
Smartphone od Portal Games Polska ma premierę jutro, ale z racji, że udało mi się zagrać już parę razy to opiszę moje wrażenia w postaci kilku plusów i minusów, które znajdą się poniżej.
(+) Jaka ta gra jest prosta! Chociaż na pewno nie prostacka. W podstawowym trybie tłumaczy się ją jakieś 15 minut. I od razu uwaga, bo widziałem różne komentarze - to nie jest ciężkie euro, nie ma nic wspólnego z FCM (sic!). To nie jest też poziom trudności czy rozkminy na poziomie na przykład Barrage. Barrage jest dużo cięższy. Ja, co prawda, wolę cięższe gry, ale jest tak, że przy Smartphonie bawię się doskonale i taka gra ma pewne miejsce w kolekcji, ponieważ czasem też chcesz zagrać w coś co nie spali zwojów, a i zamknie się w okolicy 2 godzin gry (nawet przy 5 graczach).
(+) Gra płynie! Jest podzielona na fazy i pierwsza z nich, czyli planowanie, które polega na odpowiednim ułożeniu dwóch planszetek względem siebie (plus dodatkowo mniejsze żetony ulepszeń) jest jedyną fazą, która chwilę trwa, ale wszyscy kombinują symultanicznie, więc nie cierpimy przez downtime. Pozostałe fazy przebiegają sprawnie i ledwo co się obejrzymy, a już podliczamy punkty i przechodzimy do kolejnej rundy
(+) Mechanizm układania płytek względem siebie jest dość abstrakcyjny, ale jak się domyślam, symuluje to, że w każdej firmie nie możemy zrobić wszystkiego na raz i stajemy przed dylematami na co postawić w danym czasie. Uśmiecham się czasem widząc zmęczone twarze moich współgraczy, którzy męczą się podczas układania szukając optymalnego ustawienia, które nie istnieje Oczywiście jest tak do czasu aż ja sam stwierdzam w kolejnej rundzie, że nic mi nie pasuje i co rusz od nowa rozpoczynam układanie
(+) Jest wiele trybów gry, a to bardzo fajnie wpływa na regrywalność. Wczoraj zagrałem pierwszy raz w tzw. tryb dla najtwardszych, czyli w takim, gdzie opłacamy symbole, które ułożymy na naszych planszetkach, wyprodukowane towary oraz płacimy lub zyskujemy odsetki. Z miłej, lekkiej gry zrobiła się sieczka, która spowodowała, że jeszcze w połowie gry dwóch z czterech graczy było na minusie w punktach. Dla zwiększenia regrywalności możemy też rotować uzupełnianiem planszy przy składzie poniżej 5 osób przez dołożenie sprzedawców (płytki zakrywające niektóre regiony, ale gwarantujące punkty i różne bonusy) oraz dodaniem Steve’a – automy, która będzie też ograniczała nasze ruchy. Jeszcze więcej zmienności zyskujemy wprowadzając…
(+) …Technologie – które zasługują na oddzielny punkt. Poprzez umieszczenie w grze od razu dodatku „Aktualizacja 1.1” mamy dość sporą pulę technologii, które zapewniają pewne dodatkowe efekty. Niektóre się ze sobą kombują, co warto wykorzystać. Niektóre mogą przestawić akcent sprzedażowy – jak wykorzystanie naszego CEO, który chodząc po planszy może pomóc nam sprzedać przed właściwą fazą, w której wszyscy to robią normalnie. Jest tego sporo, ze wszystkimi jeszcze nie grałem, a co dopiero mówić o ilości kombinacji, które możemy stworzyć.
(+) Prawie bym zapomniał, ale kolejnym elementem zapewniającym regrywalność są Dyrektywy, które możemy wypełniać w trakcie gry (np. sprzedaj w 5 regionach, posiadaj swoje biuro w 4 regionach, zmniejsz cenę do 2 itp.). Występuje to w wielu grach jako „kontrakty”, „cele” i pod innymi nazwami, więc nie jest to jakaś nowość, ale Dyrektyw w pudełku jest dość sporo co zapewni mocno inny zestaw za każdym razem. A! I mimo, że jest to element z dodatku to nie czekajcie z nim i śmiało wprowadzajcie od pierwszej rozgrywki.
(+) Kolejność w grze wyznacza cena – gracz z najniższą pierwszy wykonuje swoje akcje. Na początku myślałem, że to spowoduje wojnę cenową i pola z wartością 6, 7 czy 8 będą nieprzydatne, a w ostatniej rundzie nawet pole z ceną 5 mogłoby nie istnieć, ale w połączeniu z różnymi technologiami można spróbować handlować przed właściwą sprzedażą, więc grę dalej warto odkrywać i można próbować niestandardowych podejść
(+) Interakcja – także ta negatywna – decyduje o przebiegu gry. Możemy zaoferować niższą cenę, obniżyć ją już w trakcie rundy poprzez bonus sprzedawcy, wejść do regionu innego gracza i uprzedzić go ze sprzedażą, podebrać patent, dyrektywę…jest tego mnóstwo. To nie pasjans, więc trzeba się nastawić na ostrą walkę
(+) Wykonanie. Uwaga! Ta gra słabo wypada na zdjęciach. Jednak w obyciu na żywo prezentuje się bardzo dobrze, przejrzyście, zagłębienia w planszy robią robotę! Grubość elementów jest podobna do gier Vitala Lacerdy w wersjach deluxe. Jeden punkt o wykonaniu będzie jeszcze w sekcji +/-
(+/-) Tak, trafiają się egzemplarze z przesuniętą warstwą planszy. Sam taki posiadam. Na początku razi w oczy, potem podczas gry już nawet nikt na to nie zwraca uwagi.
(+/-) Mniejsza mapa (na 2/3 graczy) – nie wyrobiłem sobie jeszcze do końca opinii, ale widzę tam pewien problem z ceną, który był już wspominany w niektórych recenzjach. Musiałbym więcej zagrać, żeby to potwierdzić.
(+/-) Czerwony gracz (CIS), który ma swoje pierwsze biuro w Rosji wygrał większość gier. Był sterowany przez różne osoby. Albo jest trochę OP albo trzeba na niego inaczej reagować. Do weryfikacji.
(-) Gra ma informacje, że jest na 1-5 graczy. To nieprawda. Tryb solo wg mnie nie działa. Spróbowałem raz, wszystko potrwało 1h. Automa jest jasna i klarowna, ale też…jawna. Wiemy dokładnie jakie symbole „wyłoży”, gdzie pójdzie, jakie technologie opracuje. Możemy całkowicie wszystko do tego dostosować i przez to nie stanowi wyzwania. Mam pewien pomysł na home rule w tym zakresie, ale solo mnie dość mocno odrzuciło i nie wiem czy będzie mi się chciało to testować.
(-) Trafia się w tej grze kingsmaking, czyli sytuacja, w której jeden z graczy wybierając region, do którego wejdzie, decyduje o tym, że przeszkodzi rywalowi A, a przez to nie przeszkodzi rywalowi B, czyli de facto mu pomoże. Jest też tak, że dwóch lub trzech graczy się bije, a jeden nie uczestniczy w tej „bójce” i na tym skorzysta. Wygrywa trochę dzięki przypadkowi. Nie jest to standard, ale wypada zaznaczyć, że się zdarza.
(-) Instrukcja nie precyzuje wszystkiego, opisy na kaflach technologii potrafią być trochę mylące. Warto doczytać parę spraw na BGG. Mocno udziela się tam autor gry, który cierpliwie odpowiada na pytania.
(-) Pojemniczki na zestawy graczy są fajnym pomysłem, ale z moimi grubymi paluchami czasem ciężko jest wyjąć jakąś kosteczkę z odpowiedniej sekcji, czasem coś potrafi przeskoczyć, a wyjmowanie i wkładanie ich do pudełka jest na mocny ścisk i nie należy do przyjemności.
Moja finalna ocena to 8,5/10. Świetna gra!
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 307 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Zważywszy, że zdecydowana większość moich rozgrywek byłaby w 2-3 osobowych składach właśnie ten aspekt gry studzi mój zapał. Trzeba poczekać na weryfikację dokonaną przez graczy.
Gram, więc jestem.
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 507 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 20:54 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Pamiętaj, że możesz grać na 2-3 osoby na dużej mapie. Wprowadzasz wtedy więcej "sprzedawców", którzy blokują niektóre regiony. Ja co prawda jeszcze tak nie próbowałem, ale znajomi grali i sobie chwalili. Możesz też dodać wtedy Steve'a - automę, która jest przewidywalna, ale jest przewidywalna dla wszystkich, więc w takim układzie może się sprawdzić.konradstpn pisze: ↑21 kwie 2021, 23:38Zważywszy, że zdecydowana większość moich rozgrywek byłaby w 2-3 osobowych składach właśnie ten aspekt gry studzi mój zapał. Trzeba poczekać na weryfikację dokonaną przez graczy.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Dokładnie taki pomysł miałem Czyli po prostu branie płytek ulepszeń ze stosu i trzymanie ich rewersem, więc zawsze 2 symbole stanowią niespodziankę.PanFantomas pisze: ↑22 kwie 2021, 00:03Mi akurat solo gra się całkiem fajnie Na BGG jest gotowy i prosty w użyciu wariant, który dużo osób chwali. Automa nie jest wtedy taka przewidywalna: https://boardgamegeek.com/filepage/2049 ... i-variantslotheg pisze: ↑21 kwie 2021, 22:30 (-) Gra ma informacje, że jest na 1-5 graczy. To nieprawda. Tryb solo wg mnie nie działa. Spróbowałem raz, wszystko potrwało 1h. Automa jest jasna i klarowna, ale też…jawna. Wiemy dokładnie jakie symbole „wyłoży”, gdzie pójdzie, jakie technologie opracuje. Możemy całkowicie wszystko do tego dostosować i przez to nie stanowi wyzwania. Mam pewien pomysł na home rule w tym zakresie, ale solo mnie dość mocno odrzuciło i nie wiem czy będzie mi się chciało to testować.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- karmazynowy
- Posty: 1033
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 435 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Pytanie do tych, którzy już grali. Czy zdarza się sytuacja, że wykorzystuje się w grze wszystkie 12 znaczników schodków? Bo w moim egzemplarzu mam 11 za to nam 1 więcej kostkę i myślę, czy pisać do Portalu.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 170 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Możesz pisać ale grać mozna bez tego. Wrzuć kostke do schodków i gites. Nie używasz na jednym polu tych żetonów więc nie powinno być problemu.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Autor gry pisał na bgg, że elementy są nielimitowane i można je zastępować sobą wzajemnie.karmazynowy pisze: ↑23 kwie 2021, 18:35 Pytanie do tych, którzy już grali. Czy zdarza się sytuacja, że wykorzystuje się w grze wszystkie 12 znaczników schodków? Bo w moim egzemplarzu mam 11 za to nam 1 więcej kostkę i myślę, czy pisać do Portalu.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Też brakuje mi jednego "schodka", ale czytając instrukcje wychodzi na to, że to nie problem.
Mam pytanie bardziej hmm logistyczne. Jak pakiecie całość do pudełka? Tak jak było na początku, czyt. plastikowe tacki na ścisk na spód czy jakoś inaczej?
EDIT: NVM https://youtu.be/SlyV4ZICGGc
Mam pytanie bardziej hmm logistyczne. Jak pakiecie całość do pudełka? Tak jak było na początku, czyt. plastikowe tacki na ścisk na spód czy jakoś inaczej?
EDIT: NVM https://youtu.be/SlyV4ZICGGc
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2021, 12:23 przez Largo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 170 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Na ścisk. Ja wykorzystam ten pomysł z tasiemką pod jedna tacką i wyciąganie jej najpierw a potem reszta bez problemu.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Tyle osób płacze na portal, a tu proszę! Nie dość, że 4kg gry w śmiesznej cenie, to się okazuje jeszcze, że 2 gry (Tetris i Smartphone) w cenie jednej!Largo pisze: ↑24 kwie 2021, 11:44 Też brakuje mi jednego "schodka", ale czytając instrukcje wychodzi na to, że to nie problem.
Mam pytanie bardziej hmm logistyczne. Jak pakiecie całość do pudełka? Tak jak było na początku, czyt. plastikowe tacki na ścisk na spód czy jakoś inaczej?
EDIT: NVM https://youtu.be/SlyV4ZICGGc
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 170 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Zagrałem i się zakochałem. Miałem zajawkę na tą grę, i spełniła moje oczekiwania w 100%. Z marszu awansowała do top 3 kolekcji.
Szybka i prosta a przy tym dużo kombinowania z ustawianiem plytek na daną rundę. Dobre odczucia mieli też współgracze. Czekam na kolejne gry
Szybka i prosta a przy tym dużo kombinowania z ustawianiem plytek na daną rundę. Dobre odczucia mieli też współgracze. Czekam na kolejne gry
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Miałem wczoraj okazję zagrać na mniejszej mapie w trzy osoby i muszę stwierdzić, że to dość interesujące euro, a także totalnie rozumiem, dlaczego krąży opinia, że to "FCM Light".
Niczym w FCM tu na początku rundy programujemy akcje z kafelków (porównanie do budowy drzewka zarządu w fcm) i tu podejmuje się najciekawsze decyzje Obniżanie lub podwyższanie cen telefonów (a tym samym walka o inicjatywę), produkcja, rozwój technologii, stawianie budynków i dostęp do nowych miejsc zbytu, miodzio. Niczym w fcm sprzedajemy towary na rynku tym samym pozbawiając przeciwników możliwości zarobienia paru dolarów.
A to wszystko w ciągu 70 minut (tyle trwała pierwsza partia), jestem na tak i czekam na kolejne partie
O taktykach i strategii się nie wypowiem, bo to dopiero pierwsza partia, ale z ciekawszych zagrań napiszę, że w ostatniej turze ja i współgracz mieliśmy całkiem inne podejście. Znajomy obniżył cenę do 2 dolarów i sprzedał 14 telefonów, ja podwyższyłem cenę do 7 dolarów i sprzedałem 7 telefonów. Efekt? 28 punktów ze sprzedaży + chyba 14 punktów z przewag, ja 49 punktów z samej sprzedaży
Niczym w FCM tu na początku rundy programujemy akcje z kafelków (porównanie do budowy drzewka zarządu w fcm) i tu podejmuje się najciekawsze decyzje Obniżanie lub podwyższanie cen telefonów (a tym samym walka o inicjatywę), produkcja, rozwój technologii, stawianie budynków i dostęp do nowych miejsc zbytu, miodzio. Niczym w fcm sprzedajemy towary na rynku tym samym pozbawiając przeciwników możliwości zarobienia paru dolarów.
A to wszystko w ciągu 70 minut (tyle trwała pierwsza partia), jestem na tak i czekam na kolejne partie
O taktykach i strategii się nie wypowiem, bo to dopiero pierwsza partia, ale z ciekawszych zagrań napiszę, że w ostatniej turze ja i współgracz mieliśmy całkiem inne podejście. Znajomy obniżył cenę do 2 dolarów i sprzedał 14 telefonów, ja podwyższyłem cenę do 7 dolarów i sprzedałem 7 telefonów. Efekt? 28 punktów ze sprzedaży + chyba 14 punktów z przewag, ja 49 punktów z samej sprzedaży
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
co to FCM?Szewa pisze: ↑28 kwie 2021, 09:02 Miałem wczoraj okazję zagrać na mniejszej mapie w trzy osoby i muszę stwierdzić, że to dość interesujące euro, a także totalnie rozumiem, dlaczego krąży opinia, że to "FCM Light".
Niczym w FCM tu na początku rundy programujemy akcje z kafelków (porównanie do budowy drzewka zarządu w fcm) i tu podejmuje się najciekawsze decyzje Obniżanie lub podwyższanie cen telefonów (a tym samym walka o inicjatywę), produkcja, rozwój technologii, stawianie budynków i dostęp do nowych miejsc zbytu, miodzio. Niczym w fcm sprzedajemy towary na rynku tym samym pozbawiając przeciwników możliwości zarobienia paru dolarów.
A to wszystko w ciągu 70 minut (tyle trwała pierwsza partia), jestem na tak i czekam na kolejne partie
O taktykach i strategii się nie wypowiem, bo to dopiero pierwsza partia, ale z ciekawszych zagrań napiszę, że w ostatniej turze ja i współgracz mieliśmy całkiem inne podejście. Znajomy obniżył cenę do 2 dolarów i sprzedał 14 telefonów, ja podwyższyłem cenę do 7 dolarów i sprzedałem 7 telefonów. Efekt? 28 punktów ze sprzedaży + chyba 14 punktów z przewag, ja 49 punktów z samej sprzedaży
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)
Jedna z zapowiedzi Portalu na ten rok, który jest klasykiem jeśli tak mogę powiedzieć
Ja wczoraj instrukcje przeczytałem. Dość przyjemnie napisana, zdaje mi się, że ma gdzieś jakieś drobne błędy, ale mogło to być spowodowane czytaniem jej o 1 w nocy i może ja coś źle czytałem. Co by nie było zdaje się prosta i przyjemna gra, która będę testował bliżej weekendu z ekipa