To jeżeli preferowanym bohaterem jest ten z siłą, na obszarze wroga jest tylko taki ze zręcznością a ten z siła jest na obszarze obok to w sytuacji kiedy na zwoju wroga jest w pierwszym wierszu [0] atak a mowa o [1] jest dopiero w drugim wierszu, to atakuje tego na swoim obszarze ze zręcznością ?mythil pisze: ↑06 gru 2019, 22:22 2. Wszystko zależy od przeciwnika i jego karty. Każdego przeciwnika aktywujemy wg jego zwoju, zaczynając od pierwszej pozycji. Przykładowo przeciwnik z preferowanym celem siła, pierwsze zdanie na jego zwoju :(0,1) atakuje, to nawet jeśli na jego polu jest bohater z cechą zręczność i tak zaatakuje bohatera oddalonego o 1 pole jeśli ten bohater posiada cechę siłę, w przeciwnym razie wybierze cel zaczynając od, najbardziej ranny, najmniej życia itd.
Sword & Sorcery - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 2472
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Sword & Sorcery
Re: Sword & Sorcery
Nie prawda. Najpierw określa się bohaterów w zasięgu widzenia według zwoju wroga. Następnie określa sie preferowana ofiarę. Jeśli takiej nie ma, określa się wg listy priorytetów.
Przykładowo, jeśli pierwsze od góry zachowanie wroga jest określone [0-1] i jeden bohater stoi wraz z wrogiem, a drugi (ten preferowany) jeden obszar od niego, to atakuje tego drugiego - preferowanego
Przykładowo, jeśli pierwsze od góry zachowanie wroga jest określone [0-1] i jeden bohater stoi wraz z wrogiem, a drugi (ten preferowany) jeden obszar od niego, to atakuje tego drugiego - preferowanego
Re: Sword & Sorcery
A gdy dwaj spełniają ten warunek, to było parę punktów, które się bierze pod uwagę (m.in. ilość zdrowia), si? Muszę odświeżyć sobie instrukcję xD
A jak preferowany jest w odległości 2 pól, a inny w odległości 1 pola, to on przysłania preferowanego, si?
A jak preferowany jest w odległości 2 pól, a inny w odległości 1 pola, to on przysłania preferowanego, si?
Re: Sword & Sorcery
Sprawdzasz dystans wg zwoju wroga, czyli patrzysz czy ktoś jest w zasięgu punktu pierwszego. Jeśli tak, to atakujesz preferowanego wroga, jeśli takiego nie ma to w spoilerze będzie zdjęcie listy priorytetów.
Jeśli nie ma bohaterów w zasięgu określonym przez pierwszy punkt na zwoju wroga, to sprawdzasz zasięg w drugim punkcie. Jeśli są, to wybór jak w 1.
Itd. aż do zasięgu [+] który zazwyczaj oznacza ruch.
Jeśli nie ma bohaterów w zasięgu określonym przez pierwszy punkt na zwoju wroga, to sprawdzasz zasięg w drugim punkcie. Jeśli są, to wybór jak w 1.
Itd. aż do zasięgu [+] który zazwyczaj oznacza ruch.
Spoiler:
-
- Posty: 2472
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Sword & Sorcery
Serio nie widzisz różnicy w tym, którego bohatera będzie atakował wróg ? A grałeś w tę grę ?
Żeby nie marnować posta to od razu wrzucę 2 pytania, które pojawiły się dzisiaj.
1. Kiedy atakowi towarzyszy efekt Ogień I to kładę tylko na postaci odpowiedni żeton, rana przychodzi dopiero w fazie porządkowania, tak samo z trucizną. Wyjątkiem przy truciźnie jest sytuacja, kiedy bohater ma już żeton Trucizna I i dostaje kolejną, wtedy żeton obracamy na 2 stronę i przydzielamy ranę. Ognia ta zasada nie dotyczy, zgadza się ? Wcześniej w tym wątku, ktoś napisał, że wraz z żetonem ognia od razu jest też rana, ale nie udało mi się znaleźć potwierdzenia tego w zasadach.
2. Cecha Gremlina - Złodziej - aktywuje się, jak przy rzucie kością ataku Gremlin będzie miał chociaż 1 symbol obrażenia, czy jak bohater dostanie przynajmniej jedną ranę finalnie ?
Re: Sword & Sorcery
Chodzi o przydzielanie bohaterom w sensie graczom. Po to, żeby się nie nudzili podczas czekania i tak też się kolejność kilku potworów określa.
1. Jak masz truciznę 1 i dostaniesz kolejną z numerem 1, to nie zmieniasz jej na 2, tylko obrażenie dostajesz. O ile dobrze pamiętam.
2. Jak dostanie ranę chyba. Jak napisali w zwoju Gremlina?
1. Jak masz truciznę 1 i dostaniesz kolejną z numerem 1, to nie zmieniasz jej na 2, tylko obrażenie dostajesz. O ile dobrze pamiętam.
2. Jak dostanie ranę chyba. Jak napisali w zwoju Gremlina?
Re: Sword & Sorcery
Przypisywanie zwojów wrogów bohaterom, jest głównie po to, żeby poprawnie sterować wrogami. Jeden gracz mógłby zapomnieć o wszystkich reakcjach wrogów np. na obrażenia (jak w przypadku chociażby gremlinow, gdzie każdy w innym kolorze reaguje inaczej).
Jeśli chodzi o ogień to teraz sam jestem zaskoczony, bo: efekty OGNIA KUMULUJĄ SIĘ! W spoilerze zdjęcie instrukcji, w linku dyskusja na ten temat.
https://boardgamegeek.com/thread/1835252/fire-stacking
Jeśli chodzi o ogień to teraz sam jestem zaskoczony, bo: efekty OGNIA KUMULUJĄ SIĘ! W spoilerze zdjęcie instrukcji, w linku dyskusja na ten temat.
https://boardgamegeek.com/thread/1835252/fire-stacking
Spoiler:
Re: Sword & Sorcery
Ale to, że wróg jest przydzielony do bohatera A nie znaczy, że musi atakować tego właśnie bohatera. O tym decyduje zwój wroga. Bohater też nie ma obowiązku atakować przypisanego mu wroga.
To teraz ja zapytam: A grałeś w tę grę ?
Trochę się mylisz.
Instrukcja, str.38:
Jeśli bohater, który jest już pod wpływem efektu Trucizna I, znajdzie się
pod wpływem efektu Trucizna II, żeton Trucizna I na jego karcie zostaje
obrócony na stronę Trucizna II, a bohater otrzymuje natychmiast jedno
obrażenie.
-
- Posty: 2472
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Sword & Sorcery
Zobacz, o której odpisywałem. Myślałem, że o co innego Ci chodziło Co do przydzielania to już ktoś Ci częściowo odpowiedział - chodzi o ułatwienie zarządzania wrogami jak przy stole jest kilku graczy. Oprócz tego chodzi o kolejność aktywacji. Jeżeli na mapie masz jednego czerwonego wroga przypisanego bohaterowi A oraz 3 wrogów zielonych przypisanych bohaterowi B, to jeżeli aktywnym graczem jest bohater B i dobiera on kartę spotkania, która nakazuje aktywację 3 wrogów, to aktywowani są zieloni wrogowie.
Jest to zasada nadrzędna nad tymi dotyczącymi kolejności aktywacji (najpierw najmocniejszy itp.).Należy wybrać X wrogów, którzy zostaną aktywowani, rozpoczynając od tych, których kontroluje aktywny gracz. Jeśli aktywny gracz
nie kontroluje wystarczającej liczby wrogów, żeby spełnić warunek,
należy wybrać również wrogów kolejnego gracza (po lewej), który
kontroluje wrogów
Re: Sword & Sorcery
Pisałem o truciźnie 1 tylkowoytas pisze: ↑Trochę się mylisz.
Instrukcja, str.38:
Jeśli bohater, który jest już pod wpływem efektu Trucizna I, znajdzie się
pod wpływem efektu Trucizna II, żeton Trucizna I na jego karcie zostaje
obrócony na stronę Trucizna II, a bohater otrzymuje natychmiast jedno
obrażenie.
Re: Sword & Sorcery
Rzeczywiście, moje niedopatrzenie.
To mam kolejne pytanie:
czy dobiera się kartę spotkania, gdy w grze znajduje się tylko jeden, obalony wróg? Wydaje mi się że nie, ale wolę się upewnić.
To mam kolejne pytanie:
czy dobiera się kartę spotkania, gdy w grze znajduje się tylko jeden, obalony wróg? Wydaje mi się że nie, ale wolę się upewnić.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 142 times
Re: Sword & Sorcery
Co się dzieje z jednorazowymi kartami skarbu po zużyciu (zwoje, eliksiry itp.)? Są odrzucane z gry czy wracają z powrotem do talii skarbów? Podkreślę, że chodzi mi o jednorazowe karty skarbów a nie karty emporium.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
-
- Posty: 2472
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Sword & Sorcery
Jak dla mnie dotyczy to wszystkich kart z tej talii, niezależnie czy są jednorazowe czy nie:
Odrzucone karty skarbów należy wtasować z powrotem do talii
po zakończeniu zadania.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 142 times
Re: Sword & Sorcery
Jeszcze jedno pytanie czy przedmioty typu torba i plecak które zwiększają limit przedmiotów przenoszonych przez bohatera same wliczają się do limitu?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Re: Sword & Sorcery
Z oficjalnej strony:
"Bags and Backpacks
Each of these Items offers additional storage in the Inventory BUT each item occupies 1 slot for itself. In addition, due to the Golden Rules, the same effect from the same source cannot be gained more than once, this means that each Hero can carry no more than 1 Bag and 1 Backpack, additional copies of these items carried by a single hero have no effects."
Liczą się do limitu i można mieć max 1 torbę i 1 plecak.
"Bags and Backpacks
Each of these Items offers additional storage in the Inventory BUT each item occupies 1 slot for itself. In addition, due to the Golden Rules, the same effect from the same source cannot be gained more than once, this means that each Hero can carry no more than 1 Bag and 1 Backpack, additional copies of these items carried by a single hero have no effects."
Liczą się do limitu i można mieć max 1 torbę i 1 plecak.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
- Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Sword & Sorcery
Ten żeton służy właśnie do oznaczenia krwawienia, samo krwawienie działa następująco. Kładziemy ww żeton na przeciwniku (pełną "łezką" do góry) jeśli wróg z tym żeton zostanie aktywowany, otrzymuje 1 obrażenie, a żeton obracamy na drugą stronę (pół łezki). Przy następnej aktywacji, ponownie wróg otrzymuję 1 obrażenie, a żeton zostaję usunięty. Także żeton służy do oznaczenia efektu jak i odliczania ile jeszcze efekt będzie trwał.