Strona 4 z 9

Re: Sword & Sorcery

: 06 gru 2019, 22:47
autor: Probe9
mythil pisze: 06 gru 2019, 22:22 2. Wszystko zależy od przeciwnika i jego karty. Każdego przeciwnika aktywujemy wg jego zwoju, zaczynając od pierwszej pozycji. Przykładowo przeciwnik z preferowanym celem siła, pierwsze zdanie na jego zwoju :(0,1) atakuje, to nawet jeśli na jego polu jest bohater z cechą zręczność i tak zaatakuje bohatera oddalonego o 1 pole jeśli ten bohater posiada cechę siłę, w przeciwnym razie wybierze cel zaczynając od, najbardziej ranny, najmniej życia itd.
To jeżeli preferowanym bohaterem jest ten z siłą, na obszarze wroga jest tylko taki ze zręcznością a ten z siła jest na obszarze obok to w sytuacji kiedy na zwoju wroga jest w pierwszym wierszu [0] atak a mowa o [1] jest dopiero w drugim wierszu, to atakuje tego na swoim obszarze ze zręcznością ?

Re: Sword & Sorcery

: 07 gru 2019, 01:23
autor: Sroczka
Wertykalna kolejność najważniejsza z kart wrogów

Re: Sword & Sorcery

: 07 gru 2019, 14:30
autor: MrAtrion
Zawsze atakuje bliższego. Dopiero w przypadku kilku używa się priorytetów.

Re: Sword & Sorcery

: 07 gru 2019, 15:27
autor: sor
Nie prawda. Najpierw określa się bohaterów w zasięgu widzenia według zwoju wroga. Następnie określa sie preferowana ofiarę. Jeśli takiej nie ma, określa się wg listy priorytetów.
Przykładowo, jeśli pierwsze od góry zachowanie wroga jest określone [0-1] i jeden bohater stoi wraz z wrogiem, a drugi (ten preferowany) jeden obszar od niego, to atakuje tego drugiego - preferowanego

Re: Sword & Sorcery

: 07 gru 2019, 15:46
autor: MrAtrion
Nie. Najbliższy zawsze. Preferowany jest dopiero przy kilku celach.

Re: Sword & Sorcery

: 07 gru 2019, 16:05
autor: sor
Być może wg twoich home rules, ale nie według instrukcji. Proszę:
Spoiler:

Re: Sword & Sorcery

: 07 gru 2019, 16:32
autor: MrAtrion
A gdy dwaj spełniają ten warunek, to było parę punktów, które się bierze pod uwagę (m.in. ilość zdrowia), si? Muszę odświeżyć sobie instrukcję xD

A jak preferowany jest w odległości 2 pól, a inny w odległości 1 pola, to on przysłania preferowanego, si?

Re: Sword & Sorcery

: 07 gru 2019, 16:40
autor: sor
Sprawdzasz dystans wg zwoju wroga, czyli patrzysz czy ktoś jest w zasięgu punktu pierwszego. Jeśli tak, to atakujesz preferowanego wroga, jeśli takiego nie ma to w spoilerze będzie zdjęcie listy priorytetów.
Jeśli nie ma bohaterów w zasięgu określonym przez pierwszy punkt na zwoju wroga, to sprawdzasz zasięg w drugim punkcie. Jeśli są, to wybór jak w 1.
Itd. aż do zasięgu [+] który zazwyczaj oznacza ruch.
Spoiler:

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 03:38
autor: woytas
Jaki sens ma przydzielanie wrogów bohaterom? Czytam, czytam i nie widzę :?

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 04:25
autor: Probe9
woytas pisze: 08 gru 2019, 03:38 Jaki sens ma przydzielanie wrogów bohaterom? Czytam, czytam i nie widzę :?
Serio nie widzisz różnicy w tym, którego bohatera będzie atakował wróg ? :D A grałeś w tę grę ? 8)

Żeby nie marnować posta to od razu wrzucę 2 pytania, które pojawiły się dzisiaj.

1. Kiedy atakowi towarzyszy efekt Ogień I to kładę tylko na postaci odpowiedni żeton, rana przychodzi dopiero w fazie porządkowania, tak samo z trucizną. Wyjątkiem przy truciźnie jest sytuacja, kiedy bohater ma już żeton Trucizna I i dostaje kolejną, wtedy żeton obracamy na 2 stronę i przydzielamy ranę. Ognia ta zasada nie dotyczy, zgadza się ? Wcześniej w tym wątku, ktoś napisał, że wraz z żetonem ognia od razu jest też rana, ale nie udało mi się znaleźć potwierdzenia tego w zasadach.

2. Cecha Gremlina - Złodziej - aktywuje się, jak przy rzucie kością ataku Gremlin będzie miał chociaż 1 symbol obrażenia, czy jak bohater dostanie przynajmniej jedną ranę finalnie ?

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 10:13
autor: MrAtrion
Chodzi o przydzielanie bohaterom w sensie graczom. Po to, żeby się nie nudzili podczas czekania :D i tak też się kolejność kilku potworów określa.

1. Jak masz truciznę 1 i dostaniesz kolejną z numerem 1, to nie zmieniasz jej na 2, tylko obrażenie dostajesz. O ile dobrze pamiętam.

2. Jak dostanie ranę chyba. Jak napisali w zwoju Gremlina?

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 11:00
autor: sor
Przypisywanie zwojów wrogów bohaterom, jest głównie po to, żeby poprawnie sterować wrogami. Jeden gracz mógłby zapomnieć o wszystkich reakcjach wrogów np. na obrażenia (jak w przypadku chociażby gremlinow, gdzie każdy w innym kolorze reaguje inaczej).

Jeśli chodzi o ogień to teraz sam jestem zaskoczony, bo: efekty OGNIA KUMULUJĄ SIĘ! W spoilerze zdjęcie instrukcji, w linku dyskusja na ten temat.

https://boardgamegeek.com/thread/1835252/fire-stacking
Spoiler:

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 11:26
autor: MrAtrion
No tak. Jak masz ogień 1 i dostaniesz drugi z 1, to oba masz na karcie i tracisz w sumie 2 punkty życia w fazie porządkowania.

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 11:28
autor: sor
Nawet więcej. Jak masz ogień 2 i dostaniesz ogień 2, to masz dwa żetony po ogień 2. Ktoś w tym linku tłumaczy że miał nawet w sumie 5 znaczników ognia.

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 11:57
autor: woytas
Probe9 pisze: 08 gru 2019, 04:25
woytas pisze: 08 gru 2019, 03:38 Jaki sens ma przydzielanie wrogów bohaterom? Czytam, czytam i nie widzę :?
Serio nie widzisz różnicy w tym, którego bohatera będzie atakował wróg ? :D A grałeś w tę grę ? 8)
Ale to, że wróg jest przydzielony do bohatera A nie znaczy, że musi atakować tego właśnie bohatera. O tym decyduje zwój wroga. Bohater też nie ma obowiązku atakować przypisanego mu wroga.
To teraz ja zapytam: A grałeś w tę grę ? 8)
MrAtrion pisze: 08 gru 2019, 10:13 1. Jak masz truciznę 1 i dostaniesz kolejną z numerem 1, to nie zmieniasz jej na 2, tylko obrażenie dostajesz. O ile dobrze pamiętam.
Trochę się mylisz.
Instrukcja, str.38:
Jeśli bohater, który jest już pod wpływem efektu Trucizna I, znajdzie się
pod wpływem efektu Trucizna II, żeton Trucizna I na jego karcie zostaje
obrócony na stronę Trucizna II, a bohater otrzymuje natychmiast jedno
obrażenie.

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 12:34
autor: Probe9
woytas pisze: 08 gru 2019, 03:38 Ale to, że wróg jest przydzielony do bohatera A nie znaczy, że musi atakować tego właśnie bohatera. O tym decyduje zwój wroga. Bohater też nie ma obowiązku atakować przypisanego mu wroga.
To teraz ja zapytam: A grałeś w tę grę ? 8)
Zobacz, o której odpisywałem. Myślałem, że o co innego Ci chodziło :) Co do przydzielania to już ktoś Ci częściowo odpowiedział - chodzi o ułatwienie zarządzania wrogami jak przy stole jest kilku graczy. Oprócz tego chodzi o kolejność aktywacji. Jeżeli na mapie masz jednego czerwonego wroga przypisanego bohaterowi A oraz 3 wrogów zielonych przypisanych bohaterowi B, to jeżeli aktywnym graczem jest bohater B i dobiera on kartę spotkania, która nakazuje aktywację 3 wrogów, to aktywowani są zieloni wrogowie.
Należy wybrać X wrogów, którzy zostaną aktywowani, rozpoczynając od tych, których kontroluje aktywny gracz. Jeśli aktywny gracz
nie kontroluje wystarczającej liczby wrogów, żeby spełnić warunek,
należy wybrać również wrogów kolejnego gracza (po lewej), który
kontroluje wrogów
Jest to zasada nadrzędna nad tymi dotyczącymi kolejności aktywacji (najpierw najmocniejszy itp.).

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 13:41
autor: MrAtrion
woytas pisze:
MrAtrion pisze: 08 gru 2019, 10:13 1. Jak masz truciznę 1 i dostaniesz kolejną z numerem 1, to nie zmieniasz jej na 2, tylko obrażenie dostajesz. O ile dobrze pamiętam.
Trochę się mylisz.
Instrukcja, str.38:
Jeśli bohater, który jest już pod wpływem efektu Trucizna I, znajdzie się
pod wpływem efektu Trucizna II, żeton Trucizna I na jego karcie zostaje
obrócony na stronę Trucizna II, a bohater otrzymuje natychmiast jedno
obrażenie.
Pisałem o truciźnie 1 tylko :P

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 16:07
autor: woytas
Rzeczywiście, moje niedopatrzenie.

To mam kolejne pytanie:
czy dobiera się kartę spotkania, gdy w grze znajduje się tylko jeden, obalony wróg? Wydaje mi się że nie, ale wolę się upewnić.

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 16:57
autor: MrAtrion
Dobiera dopóki jakikolwiek jest w grze. Nie widziałem informacji, że nie liczy się podczas tego etapu.

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 23:27
autor: Paskuder
Co się dzieje z jednorazowymi kartami skarbu po zużyciu (zwoje, eliksiry itp.)? Są odrzucane z gry czy wracają z powrotem do talii skarbów? Podkreślę, że chodzi mi o jednorazowe karty skarbów a nie karty emporium.

Re: Sword & Sorcery

: 08 gru 2019, 23:43
autor: Probe9
Paskuder pisze: 08 gru 2019, 23:27 Co się dzieje z jednorazowymi kartami skarbu po zużyciu (zwoje, eliksiry itp.)? Są odrzucane z gry czy wracają z powrotem do talii skarbów? Podkreślę, że chodzi mi o jednorazowe karty skarbów a nie karty emporium.
Jak dla mnie dotyczy to wszystkich kart z tej talii, niezależnie czy są jednorazowe czy nie:
Odrzucone karty skarbów należy wtasować z powrotem do talii
po zakończeniu zadania.

Re: Sword & Sorcery

: 09 gru 2019, 11:04
autor: Paskuder
Jeszcze jedno pytanie czy przedmioty typu torba i plecak które zwiększają limit przedmiotów przenoszonych przez bohatera same wliczają się do limitu?

Re: Sword & Sorcery

: 09 gru 2019, 11:30
autor: MrAtrion
Z oficjalnej strony:

"Bags and Backpacks

Each of these Items offers additional storage in the Inventory BUT each item occupies 1 slot for itself. In addition, due to the Golden Rules, the same effect from the same source cannot be gained more than once, this means that each Hero can carry no more than 1 Bag and 1 Backpack, additional copies of these items carried by a single hero have no effects."

Liczą się do limitu i można mieć max 1 torbę i 1 plecak.

Re: Sword & Sorcery

: 10 gru 2019, 02:03
autor: woytas
Jak działa Krwawienie z karty Tristana i do czego służy ten żeton obok?
Obrazek

Re: Sword & Sorcery

: 10 gru 2019, 15:03
autor: mythil
Ten żeton służy właśnie do oznaczenia krwawienia, samo krwawienie działa następująco. Kładziemy ww żeton na przeciwniku (pełną "łezką" do góry) jeśli wróg z tym żeton zostanie aktywowany, otrzymuje 1 obrażenie, a żeton obracamy na drugą stronę (pół łezki). Przy następnej aktywacji, ponownie wróg otrzymuję 1 obrażenie, a żeton zostaję usunięty. Także żeton służy do oznaczenia efektu jak i odliczania ile jeszcze efekt będzie trwał.