Mr_Fisq pisze: ↑25 sty 2022, 20:27
Gizmoo udało się zagrać? Jak wrażenia?
Udało. Nawet kilka razy. W różnych konfiguracjach towarzyskich. Wrażenia mocno mieszane (łagodnie ujmując).
Wariant rywalizacyjny - dla mnie nie do przyjęcia. Totalny festiwal losowości. Każdy sobie rzepkę skrobie. Jest nudno i przy okazji - bywa totalnie niesprawiedliwie. Grając w standardowym trybie brakuje w tym wszystkim jakiegoś poczucia, że działamy dla dobra sprawy. No i kompletnie nie interesuje nas co robią pozostali gracze. Wszyscy wstali od stołu zniesmaczeni, w poczuciu zmarnowanego czasu.
W coopie wrażenia są nieporównywalnie duuużo lepsze. Wszyscy działają dla dobra sprawy, a nierówności są niwelowane, bo każdy chce pomagać współgraczom, by razem pokonać zło.
Nie zmienia to jednak faktu, że to nadal bardzo losowa gra. Trochę taki lepszy Talisman, bo dużo więcej się dzieje i jednak podczas gry powstaje jakaś historia, a i klimat jest super, ale nadal to: Rzuć kostką, przejdź o tyle pól, pociągnij kartę, rozpatrz efekt, rzuć kostką na test, etc. Powtórz.
Niestety, w ogólnym rozrachunku to... Mechanicznie dość archaiczna gra. Klimatem ocieka, wykonanie zrywa czapkę z głowy i jest tu sporo ciekawych pomysłów, ale nie ma tu poważnych dylematów, a niemal o wszystkim decyduje rzut kością.
Przed ostatnią rozgrywką obejrzeliśmy sobie "Sleepy Hollow". Nie powiem, oddanie tego filmu na plansze udało się całkiem nieźle! I muszę przyznać, że bawiłem się w tej ostatniej partyjce bardzo dobrze, ale niestety moi współgracze już nie. Po tej ostatniej rozgrywce powiedzieli mi, że nie mają ochoty na więcej.
Okazało się więc, że w zasadzie nie mam z kim w to grać, a ponieważ nie gram solo, to raczej ATOE pójdzie pod młotek. Edycja na 10-lecie to kolosalne pudło, które zajmuje stanowczo za dużo miejsca. Pewnie gdybym znalazł klimaciarzy, którym się ten tytuł by spodobał, to zostało by to u mnie w kolekcji, bo jestem totalnym fanem klimatu, jaki gra generuje. Ale wszystkie moje grupy - to euro gracze, których irytuje mechanika pozbawiona większej decyzyjności. A jak napisałem już wcześniej - no niestety, ale o sukcesie decydują tu wyniki na kostkach.
Reasumując: Wykonanie - 10/10, Klimat - 10/10, Mechanicznie - 4/10, Towarzysko - 1/10.
Klimatyczna gra do piwka, w którą nie mam z kim grać i jest na wylocie z kolekcji.