Tytani / Titans (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Wydaje mi się, że kto miał zrecenzować ten już to zrobił przed kampanią.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Przed wydaniem samych recenzji też nie było bardzo dużo. O ile były materiały to bardziej "grałem w" i wrażenia z jednej gry. Recenzji widziałem mało. Szkoda, bo nie wiem czy brać. Opinii graczy po kilku rozgrywkach też nie ma wiele póki co.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2021, 18:32 przez Błysk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Ja mogę dodać od siebie że jestem po 6 rozgrywkach i gra się naprawdę przyjemnie wbrew pozorom to że rzuca się kostkami to gra nie jest zbyt losowa ponieważ wyniki na kościach nie mają dużego rozstrzału a samych możliwości kontroli losowości jest też sporo. Zasady i założenia są proste ale po drugiej czy 3 grze widać już ta głębie i naprawdę idzie pokombinować jestem też zdziwiniony długością gry bo na 3 osoby schodzi nam około 2,5 h ale mam jednego mysliciela w grupie co do jakości to naprawdę jestem bardzo pozytywnie zaskoczony
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
-
- Posty: 1131
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 133 times
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Zgadzam się z powyższym. Ja nie piszę, bo nie mam się do czego przyczepić (No może jest parę niejasności w instrukcjach ale już nad tym pracują i będzie FAQ.
Jako średnio ciężka gra sprawdza się idealnie tak z dorosłymi jak i nieco młodszymi (przy lekkiej pomocy).
Wykonanie świetne, najwyższy poziom planszówek. Zawartość też spora już w podstawowym pudle.
Szkoda, że ta gra nie powstała w świecie Wiedźmina Karty to czary i mikstury, tytani to wiedźmini itd Fabuła pisała by się sama jak w SW Rebelii
Jako średnio ciężka gra sprawdza się idealnie tak z dorosłymi jak i nieco młodszymi (przy lekkiej pomocy).
Wykonanie świetne, najwyższy poziom planszówek. Zawartość też spora już w podstawowym pudle.
Szkoda, że ta gra nie powstała w świecie Wiedźmina Karty to czary i mikstury, tytani to wiedźmini itd Fabuła pisała by się sama jak w SW Rebelii
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Gra jest dokładnie tym, co obiecuje - ciągłą walką o dominację na planszy. Mechanika jest dość prosta i zachęca do agresywnej gry - jak ktoś się zabunkruje, to przegra. Całość jest przemyślana. Np. podczas bitwy, gdzie broniący się maksuje swój wynik jako pierwszy i mogłoby się zdawać, że atakujący musi ten wynik przebić o jeden i to wszystko. Nic bardziej mylnego Atakujący, nawet jak ma przewagę, to musi zdecydować, jak daleko chce się posunąć z maksowaniem swoich punktów, bo przy dużej różnicy może zniszczyć jednostki przeciwnika, ale jednocześnie wyłoży się z kart. Generalnie, w tej grze nie ma łatwych decyzji. Jak ktoś chce wygrać, to musi kombinować. Paraliż decyzyjny może wystąpić. Najtrudniej jest podejmować decyzje, za które płacimy kartami z ręki. Karty w bitwie, to podstawa. Boleśnie przekonałem się o tym, kiedy mój Tytan przegrał z oddziałem przeciwnika, który składał się z jednej jednostki piechoty Tak czy inaczej jest to gra, w której warto ryzykować, bo przegrana bitwa o niczym nie przesądza. Wygra i tak osoba sprytniejsza.Szkoda, bo nie wiem czy brać
Dodam, że grę rozkłada się szybko. Największa wada gry, to wszędobylska ikonografia, której trzeba się nauczyć. Na szczęście nie ma tego aż tak dużo, ale jak się gra z kimś pierwszy raz (a nawet drugi i trzeci), to instrukcja wędruje z rąk do rąk. Szkoda, że autor nie zdecydował się na ściągę w postaci jednej kartki, która zawierałaby tłumaczenie wszystkich ikon w grze. Mi w Tytanów gra się bardzo przyjemnie. Co prawda nie ma tu tyle "mięsa" co w typowych bitewniakach, ale dla mnie to plus, bo gra nie jest przekombinowana. Nie grałem jeszcze w dodatkowe tryby, więc w tym aspekcie się nie wypowiem. Tak czy inaczej regrywalnośc jest tu bardzo wysoka.
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Osoby, które wciąż zainteresowane: w oficjalnym sklepie GoOnBoard można zakupić Tytanów, Stepy Krwi, 5 gracz, figurkę Tytana dla 5 gracza oraz dodatkowy zestaw kości. I koszulki dedykowane jak komuś zależy. Oferta na G2A jest w bardzo dobrej cenie (Tytani w oficjalnym sklepie są drożsi i nie mają Sztandaru Chwały jak ta wersja na G2A - przynajmniej nic takiego nigdzie nie pisze), ale 5 Gracza znalazłem tylko bezpośrednio u Wookiego.
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Figurka dla piątego gracza jest dostępna w dodatku "5-ty gracz". Ta figurka, którą masz na myśli to Upadły Tytan, który nie jest potrzebny do gry w 5 osób, a jedynie wprowadza dodatkową zasadę do gry.
Jeśli chodzi o moje wrażenia, to nie mam się czego przyczepić naprawdę. Gra daje dużo kombinowania już w podstawowym wariancie, a z dodatkami i w wariancie zaawansowanym możliwości dochodzi jeszcze więcej, dlatego można rozgrywkę łatwo dostosować do poziomu graczy i następnie z czasem dodawać nowe elementy. Już jednak mogę stwierdzić, że raczej nie odważę się zagrać gry ze wszystkim na raz, gdyż downtime byłby już naprawdę spory, a zdarza nam się i teraz. Po kilku partiach moi współgracze nie mają dość, choć zobaczymy jak będzie w dalszej perspektywie.
Jedyne czego żałuję, to brak możliwości gry w większą ilość graczy, gdyż często chętnych do gry jest nas więcej niż 5, ale to wtedy wyciągamy GoTa lub Scythe.
Jeśli chodzi o dodatki (wliczam te z kickstartera, więc nie wszystkie zobaczycie w sklepie, a niektóe może i są w podstawce), to dla mnie must have jest oczywiście "5-ty gracz", "Monumenty" i "Duch Wojny".
- "Monumenty" moim zdaniem powinny być w podstawce i polecam zagrać nawet już pierwszą partię z nimi. Dzięki nim mapa dużo bardziej zyskuje na różnorodności i regiony (także te sąsiadujące) otrzymują specjalne cechy, a bez nich regiony są tylko regionami, któych jedyną cechą jest sąsiadowanie z innym regionem.
- "5-ty gracz" za to dodaje regrywalności i dodatkowe scenariusze i ustawienia mapy i dlatego, nawet jeśli nie gracie w 5 osób, to warto.
- Karty wsparcia w podstawowym wydaniu są bardzo powtarzalne i wszystkie tego samego rodzaju mają te same cechy. "Duch Wojny" dodaje więcej decyzyjności podczas bitew, gdyż mając combo z kart musisz nie tylko decydować ile z nich wykorzystasz ale także, którą kartę użyjesz jako aktywację głównej zdolności. No i walka jest ciekawsza.
Moim zdaniem zbędne dodatki:
- "Rain of Fire" jest bardzo zbędny, sam nie wiem po co go zrobili, rozgrywka z nim jest niemal niezauważalna.
- "Moc Tytanów" jeszcze nie grałem, ale wydaje mi się, że wariant zaawansowany i tak już dość ciekawie urozmaica grę Tytanami. Bardziej smaczek dla fanó Valhallii pewnie.
- "Sztandary Chwały" dają handicap dla broniącego czyniąc grę mniej agresywną, a jednocześnie ograniczają ruchy, bo nie można całkowicie scalać armii ze sztandarami, choć istotnie rzadko jest taka potrzeba.
- "Echo Przeszłości: Upadłe Oddziały": jeszcze nie grałem, wydają się ciekawi, ale wprowadzają trochę więcej losowości, której więcej niż obecnie nie musi być. Na pewno urozmaica rozgrywkę, ale podobne urozmaicenie dają "Stepy Krwii", które są zwyczajnie ciekawszym dodatkiem. Sam osobiście nie łączyłbym ich obu, więc brać będę pewnie Stepy do rozgrywek.
- "Echo Przeszłości: Upadły Tytan": kolejny handicap dla przegrywającego. Wydaje mi się, że w pewnych sytuacjach spowodowałby nawet, że niektóe bitwy opłacałoby się przegrywać, byleby go dostać w mało znaczącej bitwie i w kolejnej (i tej samej turze) móc wygrać bardziej ważną. Dlatego mam nieco wątliwości do zasadności grania z nim. Fajna figurka jednak, więc chętnie wymyśliłbym do niej jakiś homerule.
Jeszcze nie grałem, ale zapowiada się fajnie:
- "Stepy Krwii" - nie jest to niezbędny dodatek, ale ciekawe urozmaicenie do rozgrywki, gdy ta zacznie nużyć (choć pewnie nieprędko). Zagram pewnie w tym tygodniu to będę w stanie powiedzieć więcej.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Dla mnie dwa najlepsze dodatki (pomijajac oczywistego 5. gracza) to Moce Tytanow i Stepy Krwi.
Moce powoduja, ze Tytani staja sie przepoteznymi jednostkami, ktore sa prawie nie do pokonania - wprowadza to niezly postrach na plansze.
Stepy Krwi wprowadzaja bardzo mobilne jednostki, ktore za kazdym razem moga sie poruszac co bardzo zmienia sytuacje na planszy.
Slabe dodatki to monumenty, Zombie i Rain of fire - totalnie zbedne i jakby na sile dodane.
Sztandary sa ciekawe, zmieniaja gre, ale nie uznalbym ich ani za dobry ani za slaby dodatek. Po prostu jest w porzadku.
Moce powoduja, ze Tytani staja sie przepoteznymi jednostkami, ktore sa prawie nie do pokonania - wprowadza to niezly postrach na plansze.
Stepy Krwi wprowadzaja bardzo mobilne jednostki, ktore za kazdym razem moga sie poruszac co bardzo zmienia sytuacje na planszy.
Slabe dodatki to monumenty, Zombie i Rain of fire - totalnie zbedne i jakby na sile dodane.
Sztandary sa ciekawe, zmieniaja gre, ale nie uznalbym ich ani za dobry ani za slaby dodatek. Po prostu jest w porzadku.
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Widzę, że nasze zdania sięnieco różnią
Ponadto obaj zapomnieliśmy o Emisariuszach Króla. Jak dla mnie bardzo fajny dodatek, który jednak zdecydowaliśmy się zagrać na jawne karty misji narodu (zwykłe misje wciąż tajne). Te dla narodów i tak są stałe, więc nie ma powodu ich ukrywać, bo nie problem zapamiętać je po kilku partiach. Nie rałbym ich jednak w każdej partii, bo stałość tych kart misji wymurza od gracza jedną i tę samą taktykę przy tym samym narodzie.
"Moce Tytanów" są silne, ale na pewno można użyć tylko jedną moc w walce nawet jeśli masz odblokowane kilka (ale można wybrać zależnie od sytuacji). Nie wiem za to, czy dobrze grałem zagrywanie kości w nich. Kości, którymi aktywujesz moc Tytana muszą występować w puli kości, którzymi rzucasz, puli wszystkich dostępnych dla Ciebie kości, czy puli kości, którymi nie rzucasz? Oraz czy te kości się wykorzystują i nie możesz ich użyć w walce w zamian za kość Tytana? Instrukcja mówi o tym w dość pogmatwany sposób, a akurat to jest bardzo ważna zasada.
Jeszcze z nimi nie grałem, ale faktycznie wnioskując po instrukcji to sprawia, że są bardzo mobilne. Już nie mogę się doczekać ich wyrpóbować w sobotę.
Ja akurat Monumenty będę bronił rękami i nogami. Co prawda dałoby się je zrobić nieco inaczej, ale totalnie usprawniają to, co moim zdaniem było słabą stroną tej gry, mianowicie cechy regionów, co sprawia, że nie tylko Stolice i pole centralne są kluczowe, ale potencjalnie każdy region może stać się istotnym strategicznie.
Ponadto obaj zapomnieliśmy o Emisariuszach Króla. Jak dla mnie bardzo fajny dodatek, który jednak zdecydowaliśmy się zagrać na jawne karty misji narodu (zwykłe misje wciąż tajne). Te dla narodów i tak są stałe, więc nie ma powodu ich ukrywać, bo nie problem zapamiętać je po kilku partiach. Nie rałbym ich jednak w każdej partii, bo stałość tych kart misji wymurza od gracza jedną i tę samą taktykę przy tym samym narodzie.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
ja gralem na 4 i 2 osoby kilka gier - powiem tak, na dwie osoby lepszego area control nie ma na rynku, dziala super
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Jedna z najlepszych gier area control na dwie osoby w jakie grałem. Gram głównie z żoną. Bardzo emocjonująca i wciągająca rozgrywka z masa interakcji. Jest to głównie taktyczny bitewniak. Taktyki więcej, strategii mniej, dużo kombinowania z kart i na planszy. Piękne i solidne wykonanie. Najwyższy level. Tylko Scythe moim zdaniem troszkę ładniej się prezentuje. Reszta area control które posiadam to półka niżej niż Tytani jeśli chodzi o wygląd i wykonanie. Bardzo polecam. Odważnie stawiam tezę że to Tytani będą najlepszą grą Łukasza a nie Widźmin. W każdym bądź razie w swoim gatunku must have.
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 284 times
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Dobrze (czy nawet bardzo dobrze) o grach Wookiego na forum? Ewidentnie w tym roku dzień dziecka zaczął się Łukaszowi wcześniej..
Ad rem: A ten retail to jest już potwierdzony? Przypuszczam, że Rebel.. ktoś zna szczegóły?
Ad rem: A ten retail to jest już potwierdzony? Przypuszczam, że Rebel.. ktoś zna szczegóły?
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Nie grałem na 2 osoby, na 3 całkiem przyjemnie. Podoba mi się mechanizm wciągania posiłków do bitwy, to daje ciekawe decyzje i może zaskoczyć przeciwnika. Widać że nie ilość plastiku na planszy ma znaczenie ale mądre przygotowanie do bitwy, chociaż ta rotacja kart jest bardzo duża więc nie wiem jak w dalszej perspektywie będzie wyglądało zarządzanie ręką. Karty narodów narazie miały mniejsze znaczenie ale to może być kwestia pierwszych partii. Nie oczekiwałem nic specjalnie i pozytywnie się zaskoczyłem. Mała asymetryczność jak dla mnie, gra nie wskoczy do topu bo lubię trochę inne tytuły ale na pewno chętnie zagram i sprawdzę dokładniej bo wrażenia z rozgrywki naprawdę przyjemne.
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Czym się różni taktyka od strategii? Bo zawsze uważałem je za synonimy.Aras pisze: ↑29 maja 2021, 11:28Jedna z najlepszych gier area control na dwie osoby w jakie grałem. Gram głównie z żoną. Bardzo emocjonująca i wciągająca rozgrywka z masa interakcji. Jest to głównie taktyczny bitewniak. Taktyki więcej, strategii mniej, dużo kombinowania z kart i na planszy. Piękne i solidne wykonanie. Najwyższy level. Tylko Scythe moim zdaniem troszkę ładniej się prezentuje. Reszta area control które posiadam to półka niżej niż Tytani jeśli chodzi o wygląd i wykonanie. Bardzo polecam. Odważnie stawiam tezę że to Tytani będą najlepszą grą Łukasza a nie Widźmin. W każdym bądź razie w swoim gatunku must have.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Titans / Tytani (Łukasz Woźniak)
Posłużę się cytatem z wikipedii bo sam lepiej tego nie wyjaśnię.Hardkor pisze: ↑29 maja 2021, 12:09Czym się różni taktyka od strategii? Bo zawsze uważałem je za synonimy.Aras pisze: ↑29 maja 2021, 11:28Jedna z najlepszych gier area control na dwie osoby w jakie grałem. Gram głównie z żoną. Bardzo emocjonująca i wciągająca rozgrywka z masa interakcji. Jest to głównie taktyczny bitewniak. Taktyki więcej, strategii mniej, dużo kombinowania z kart i na planszy. Piękne i solidne wykonanie. Najwyższy level. Tylko Scythe moim zdaniem troszkę ładniej się prezentuje. Reszta area control które posiadam to półka niżej niż Tytani jeśli chodzi o wygląd i wykonanie. Bardzo polecam. Odważnie stawiam tezę że to Tytani będą najlepszą grą Łukasza a nie Widźmin. W każdym bądź razie w swoim gatunku must have.
"Taktyka teoria i praktyka posługiwania się oddziałami wojskowymi dla osiągnięcia zamierzonego celu. Taktyka jest najniższym poziomem sztuki wojennej. Wyższymi szczeblami sztuki wojennej są: sztuka operacyjna i strategia."
"Strategia - plan działania gracza opisujący jego zachowanie w każdej możliwej sytuacji. Strategia w pełni określa akcję (ruch), którą gracz podejmie w danej sytuacji, na każdym etapie gry, dla każdej możliwej historii prowadzącej do tej sytuacji"
W grach planszowych taktycznych ważne jest reagowanie na ruchy przeciwnika i zmiany na planszy w błyskawiczny sposób(Tyani, Blood Rage, Inis). Strategia jest że tak ujmę długoterminowa, przyjmowana na początku gry, czyli "w co " pójdziemy w naszej rozgrywce. Czy to będą surowce, czy bitwy, czy zajmowanie pól, czy w rozwój gospodarczy itd. ( Imperial Struggle, Rebelia SW )