Strona 4 z 9

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 22 wrz 2023, 15:57
autor: Akwamarynowy
Leser pisze: 22 wrz 2023, 10:18 Jak tylko będę wiedział coś dokładniej, to puszczę parę.
Może jesteś w stanie uchylić choć nieco rąbek tajemnicy co do kosztu na jaki mamy się przygotować ;) Nie proszę o dokładną cenę ale chociaż jakiś pułap. Bardziej 150 czy bardziej 300? :)

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 22 wrz 2023, 20:45
autor: Leser
Akwamarynowy pisze: 22 wrz 2023, 15:57
Leser pisze: 22 wrz 2023, 10:18 Jak tylko będę wiedział coś dokładniej, to puszczę parę.
Może jesteś w stanie uchylić choć nieco rąbek tajemnicy co do kosztu na jaki mamy się przygotować ;) Nie proszę o dokładną cenę ale chociaż jakiś pułap. Bardziej 150 czy bardziej 300? :)
Bardzo chciałbym powiedzieć, ale jeszcze bardziej chciałbym nie zostać wyrzucony z pracy ;) SCD jeszcze nie jest ustalone. W każdym razie cena powinna być niezła, a nawet więcej niż niezła na tle wersji angielskiej.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 22 wrz 2023, 20:56
autor: eveni
Leser pisze: 22 wrz 2023, 20:45 W każdym razie cena powinna być niezła, a nawet więcej niż niezła na tle wersji angielskiej.
Ej no, nie pisz takich rzeczy, właśnie cena to mój główny argument żeby gry nie kupować :lol:

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 22 wrz 2023, 22:49
autor: LukaszLozz
No i Obsession wróciło na listę zakupową :) Damn You Lesser. Małżonka jest fanką epoki i tylko cena do zawartości mnie trzymała z dala…

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 23 wrz 2023, 09:11
autor: Liarus
Będzie kupowane. Czekamy

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 24 wrz 2023, 08:29
autor: Khag
Temat wydaje się być super, wykonanie ok, grafik dał ciała.

Gra wydaje się oferować losowość na poziomie Carcassonne, tzn. Jak masz pecha to przegrasz mimo nie wiem jakich fikołków byś nie robił.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 24 wrz 2023, 09:55
autor: detrytusek
Khag pisze: 24 wrz 2023, 08:29 Temat wydaje się być super, wykonanie ok, grafik dał ciała.

Gra wydaje się oferować losowość na poziomie Carcassonne, tzn. Jak masz pecha to przegrasz mimo nie wiem jakich fikołków byś nie robił.
Gra ma zaszyte mnóstwo wariantów, które mogą znacznie tę losowość redukować. Co kto lubi.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 24 wrz 2023, 23:26
autor: Khag
detrytusek pisze: 24 wrz 2023, 09:55 Gra ma zaszyte mnóstwo wariantów, które mogą znacznie tę losowość redukować. Co kto lubi.
Rozwiń proszę myśl. Czy te ograniczona losowość wprowadzają dodatki?

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 25 wrz 2023, 00:08
autor: klusek05
Gra jest do bólu modularna i jeśli ci się nie podoba jakiś jej aspekt, założę się, że na bgg jest o nim nitka z sugestiami, jak zmniejszyć losowość.
W dodatku jest kilka zasad zmniejszających losowość, które można zastosować w podstawce, ale jeśli szukasz czegoś więcej, to dodatek wprowadza też tryb "szachowy", monumenty z mniejszymi różnicami punktowymi oraz nową służbę, która pozwala na manipulację doborem gości i wymaganiami ich zagrywania.
Jeśli chcesz unikać losowości, dodatek na pewno ci w tym pomoże, ale sam możesz wprowadzić swoje modyfikacje zasad. Dostosowywanie rozgrywki do swoich potrzeb Obsession ma w genach.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 25 wrz 2023, 06:09
autor: detrytusek
Khag pisze: 24 wrz 2023, 23:26
detrytusek pisze: 24 wrz 2023, 09:55 Gra ma zaszyte mnóstwo wariantów, które mogą znacznie tę losowość redukować. Co kto lubi.
Rozwiń proszę myśl. Czy te ograniczona losowość wprowadzają dodatki?
To co wyżej kolega napisał to prawda. Ja pisałem nie o dodatku, a wariantach podstawki. Otwórz sobie instrukcję na końcu i zobacz ile tam jest opcji rozgrywki, a to nie wszystkie.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 26 wrz 2023, 20:44
autor: nakago
Jeśli chodzi o walkę/zdobywanie kart Fairchildów, to ŻADEN wariant w podstawce nie ogranicza losowości tego aspektu gry!
Grałem wszystkie trzy, w sumie to ten domyślny jest najmniej losowy. Każdy kto przeczyta zasady tej powiedzmy mechaniki ze zrozumieniem całej gry, sam może to stwierdzić nie grając nawet.

Jeśli chodzi o losowość kart celów to jest jakiś wariant wymyślony przez graczy, żeby losować karty z każdej kategorii na początku gry, a nie z ogólnej puli.

Jeśli chodzi o losowość rynku kafelków w trakcie gry, to jest w instrukcji gry wariant, który mówi o jego szybszym odświeżaniu. Nie grałem bo dodatkowej obsługi gry nie chciałem już wprowadzać. Tutaj ten asepkt losowy jakoś mi się podoba akurat, że mnóstwo płytek po prostu nie wejdzie do w ogóle.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 26 wrz 2023, 21:00
autor: anitroche
nakago pisze: 26 wrz 2023, 20:44 Jeśli chodzi o walkę/zdobywanie kart Fairchildów, to ŻADEN wariant w podstawce nie ogranicza losowości tego aspektu gry!
Grałem wszystkie trzy, w sumie to ten domyślny jest najmniej losowy. Każdy kto przeczyta zasady tej powiedzmy mechaniki ze zrozumieniem całej gry, sam może to stwierdzić nie grając nawet.

Jeśli chodzi o losowość kart celów to jest jakiś wariant wymyślony przez graczy, żeby losować karty z każdej kategorii na początku gry, a nie z ogólnej puli.

Jeśli chodzi o losowość rynku kafelków w trakcie gry, to jest w instrukcji gry wariant, który mówi o jego szybszym odświeżaniu. Nie grałem bo dodatkowej obsługi gry nie chciałem już wprowadzać. Tutaj ten asepkt losowy jakoś mi się podoba akurat, że mnóstwo płytek po prostu nie wejdzie do w ogóle.
Jest jeszcze losowość dociągu kart gości. Nie mam pojęcia, czy jest na to jakiś fanowski moduł, ale u nas my gramy tak, że wszystkie karty męskich gości są u góry talii a damskich u spodu i się dobiera zgodnie z upodobaniem albo górna kartę albo ze spodu, bo mnie akurat najbardziej w tej grze uwierało, że np. mam pokoje pod kobiety, a dociągamy samych facetów.

No i karty celów początkowe dobieramy właśnie w różnych rodzajach i potem talie tasujemy i w trakcie gry dobieramy już losowo co się trafi.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 26 wrz 2023, 21:26
autor: Khag
Czyli tak jak strzelałem, bez wymyslania dodatkowych zasad się losowości nie ograniczy.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 26 wrz 2023, 23:22
autor: detrytusek

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 27 wrz 2023, 06:24
autor: anitroche
W najnowszej edycji część tych zmian zaimplementowali do zasad w głównej instrukcji, np. Objective Cards są opisane w instrukcji tak jak w tym dokumencie. Nie jestem pewna czy też nie odrzucono wysokopunktujacych kart VP Cards, bo mi w grze nigdy się nie dobrała karta dająca więcej niż 6 pkt, ale nie przeglądałam całej talii, więc nie mogę z pewnością tego stwierdzić.

Co do opisanego w pliku wariantu z kartami gości i zrobieniu ich rynku, to wolę mój house rule, bo zostaje ten lekki push your luck czy dobierzemy karte goscia zagranicznego czy nie, no i jak jest rynek kart to umiejki z przegladaniem talii stają się bezużyteczne, więc moim zdaniem robienie rynku kart gości robi się bez sensu w stosunku do innych zasad w grze.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 27 wrz 2023, 07:57
autor: Dhel
anitroche pisze: 27 wrz 2023, 06:24
W najnowszej edycji część tych zmian zaimplementowali do zasad w głównej instrukcji, np. Objective Cards są opisane w instrukcji tak jak w tym dokumencie. Nie jestem pewna czy też nie odrzucono wysokopunktujacych kart VP Cards, bo mi w grze nigdy się nie dobrała karta dająca więcej niż 6 pkt, ale nie przeglądałam całej talii, więc nie mogę z pewnością tego stwierdzić.

Co do opisanego w pliku wariantu z kartami gości i zrobieniu ich rynku, to wolę mój house rule, bo zostaje ten lekki push your luck czy dobierzemy karte goscia zagranicznego czy nie, no i jak jest rynek kart to umiejki z przegladaniem talii stają się bezużyteczne, więc moim zdaniem robienie rynku kart gości robi się bez sensu w stosunku do innych zasad w grze.
Bardzo podoba mi się twój wariant dla gości, który jest naturalny ale dalej wprowadza delikatną niepewność kogo zachęcimy by do nas przyjechał.

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 27 wrz 2023, 10:00
autor: detrytusek
anitroche pisze: 27 wrz 2023, 06:24
To tylko warianty ograniczające losowość. Pełna dowolność kto, jakie zastosuje.
Jednak są i łypią mówiąc niedowiarkom patrzcie, jesteśmy i to nie jest nasze ostatnie słowo! To są warianty odpowiadające żywotnym potrzebom całego społeczeństwa.

Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)

: 27 wrz 2023, 12:01
autor: Mr_Fisq
Gra już w transporcie.

Źródło: FB Planszowych Newsów

Re: Obsession (Dan Hallagan)

: 27 wrz 2023, 18:24
autor: Leser
detrytusek pisze: 27 wrz 2023, 10:00
anitroche pisze: 27 wrz 2023, 06:24
To tylko warianty ograniczające losowość. Pełna dowolność kto, jakie zastosuje.
Jednak są i łypią mówiąc niedowiarkom patrzcie, jesteśmy i to nie jest nasze ostatnie słowo! To są warianty odpowiadające żywotnym potrzebom całego społeczeństwa.
Autor Obsesji Dan Hallagan ma, nomen omen, obsesję na punkcie doskonałości swojego dziecka. Już teraz można w to grać na kwintylion sposobów, łącząc dodatki i warianty, a jestem niemal pewien, że facet nie spocznie płodzić kolejne, dopóki choć jedna osoba na tej planecie ma wobec gry jakieś ale.

Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)

: 28 wrz 2023, 07:49
autor: Xyhoo
Nie wiem czy jestem fanem rozwiązania "złóż se sam" i wybierania co jest fajne a co nie. To nie ja mam testować grę tylko autor i deweloper

Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)

: 28 wrz 2023, 08:44
autor: Deem
Xyhoo pisze: 28 wrz 2023, 07:49 Nie wiem czy jestem fanem rozwiązania "złóż se sam" i wybierania co jest fajne a co nie. To nie ja mam testować grę tylko autor i deweloper
Przecież nie testujesz, a wybierasz warianty już przetestowane. Taki szwedzki stół, który pozwala dopasować grę do większej liczby grających.

Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)

: 28 wrz 2023, 09:21
autor: Mr_Fisq
Xyhoo pisze: 28 wrz 2023, 07:49 Nie wiem czy jestem fanem rozwiązania "złóż se sam" i wybierania co jest fajne a co nie. To nie ja mam testować grę tylko autor i deweloper
- Dzień dobry, poproszę lody.
- Jakie smaki pan sobie życzy?
- Panie, co ja mam wybierać które są dobre?
:mrgreen:

Dużo jest kwestią gustu/etapu zapoznania z grą.

Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)

: 28 wrz 2023, 10:36
autor: arian
Mr_Fisq pisze: 28 wrz 2023, 09:21 - Dzień dobry, poproszę lody.
- Jakie smaki pan sobie życzy?
- Panie, co ja mam wybierać które są dobre?
:mrgreen:
Ale to może pójść też za daleko, jak malinowych jest pięć rodzajów, słonego karmelu dziesięć róznych, a w śmietankowych można sobie wybrać śmietankowość i słodkość osobno. A do tego jeszcze określić temperaturę. Jak kupuję kanapkę, to chciałbym, żeby ta kanapka miała fajne połączenie smaków, którego ja nie potrafię zbudować albo sam o tym nie pomyślałem. Z pizzą mam podobnie i zrób sobie swoją, to mogę praktykować w domu. Od gry oczekuję, żeby to w co gram było możliwie najfajniejszą wersją gry, dlatego jak gra (szczególnie optymalizacyjna) ma kilkanaście modułów, w dodatku takich które się wykluczają, to dla mnie raczej wada niż zaleta.

To jest jeden z powodów, dla których nie lubię Aeons End, jak mam sobie wybrać jak zbudować rynek, czy losować, co losować, jak do tego dobrać postać i Nemesis i najlepiej zrobić tak, żeby nie było za trudno, nie za łatwo, wygrana była w ogóle możliwa, ale nie oczywista. No bo ile partii trzeba zagrać w różnych kombinacjach, żeby określić jaki poziom losowości to ten właściwy? I co z graczami przy jednym stole, którzy chcieliby więcej albo mniej? Warianty w niewielkiej liczbie zaproponowane przez autora to fajne urozmaicenie, ale duża liczba możliwych kombinacji rozgrywki, to jest dla mnie pójście w kierunku "zrób sobie grę" i raczej unikam takich rozwiązań.

Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)

: 28 wrz 2023, 11:28
autor: Mr_Fisq
arian pisze: 28 wrz 2023, 10:36 Ale to może pójść też za daleko, jak malinowych jest pięć rodzajów, słonego karmelu dziesięć róznych, a w śmietankowych można sobie wybrać śmietankowość i słodkość osobno. A do tego jeszcze określić temperaturę. Jak kupuję kanapkę, to chciałbym, żeby ta kanapka miała fajne połączenie smaków, którego ja nie potrafię zbudować albo sam o tym nie pomyślałem. Z pizzą mam podobnie i zrób sobie swoją, to mogę praktykować w domu. Od gry oczekuję, żeby to w co gram było możliwie najfajniejszą wersją gry, dlatego jak gra (szczególnie optymalizacyjna) ma kilkanaście modułów, w dodatku takich które się wykluczają, to dla mnie raczej wada niż zaleta.
Ze wszystkim można pójść za daleko.
Mi postulat jedynej słusznej "konfiguracji gry" kojarzy się z postulowaniem, żeby Spirit Island miało tylko 2 konkretne duchy (i brak możliwości gry na 3-4 osoby, bo to przecież nie jest optymalny skład...), jeden typ adwersarza i zero płatnych dodatków tylko wszystkie "najlepsze" rozwiązania wbudowane od razu w grę (i kij z tym, że próg wejścia będzie kosmiczny).

Jeśli instrukcja zawiera wskazówki co poszczególne dodatki zmieniają + jakie zestawienia twórca poleca, to ja nie mam problemu z posiadaniem możliwości wyboru.

EDIT:
PS. Obsession nie mam, więc nie wiem czy robi to dobrze.

Jak się głębiej zastanowiłem nad tematem - gdzie przeszkadza mi duża liczba opcji, to na myśl mi przychodzą proste pykadełka na 15 minut typu Star Realms (z kompletem rozszerzeń), gdzie wybór dodatków może zająć tyle co rozgrywka.

Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)

: 28 wrz 2023, 13:26
autor: klusek05
arian pisze: 28 wrz 2023, 10:36 Od gry oczekuję, żeby to w co gram było możliwie najfajniejszą wersją gry, dlatego jak gra (szczególnie optymalizacyjna) ma kilkanaście modułów, w dodatku takich które się wykluczają, to dla mnie raczej wada niż zaleta.
No i najfajnieszą rozgrywkę daje gra bez wariantów, ale, jeśli ci się ona nie podoba, możesz dostosować ją pod siebie. Nikt nie zmusza cię na wybieranie każdego aspektu rozgrywki, zanim do niej usiądziesz - masz to, co twórca uznał za najlepsze. Jeśli masz siedem rodzajów lodów śmietankowych to możesz poprosić o ulubione sprzedawcy i później eksperymentować.