Strona 4 z 19

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 09:42
autor: Xyhoo
Largo pisze: 27 lis 2021, 09:15 Granie się odbyło :D ? Jakieś nowe opinie?
Kilka postów na Facebooku, wszystkie dość pozytywne, ale też stonowane. Mimo wszystko bierę

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 10:50
autor: japanczyk
Ogopnie bardzo pozytywne wrażenia- gralismy ladna chwile - ponad 2h, a nie czuc bylo w ogole uplywajacego czasu

Z plusow:
  • Bardzo ładnie wydane jak na taka cene
    Bardzo maly downtime
    Przyjemna rozgrywka
    Lekka adymetria frakcji
    Wydaje mi się, ze mozna przyspieszyc koniec gry jesli komuś za dobrze idzie
Z potencjalnych minusow
  • Mala ilosc obrazów
    Moze byc pasjansowate
    Jak zrobisz sobie kombo z obrazow + zdolnosc klasowa to mozesz byc nie do zatrzymania
    Konfrontacja jest opcjonalna
    Koniec gry moze sie przeciagnac (przypadek mojej rozgrywki), co sprawi, ze wszyscy sie rozbuduja do oporu
    Market row obrazów
Poza jakimiś malymi bolaczkami podczas gry (wypecialo mi z glowy, ale jakas mala rzecz mi przeszkadzala) jestem bardzo pozytywnie zaskoczony stosunkiem jakosc/cena no i naprawdę przyjemnie sie gralo, a bedac szczerym to wobec większości nowycb tytułów ktore ogrywalem mialem raczej neutralne odczucia - tutaj jest na plus

Again @Leser - dzięki za organizacje gry!

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 11:34
autor: Soul_oka
Czyli trafia do kolekcji, czy pozostanie miłym wspomnieniem? 😁

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 11:42
autor: Neoptolemos
W zasadzie mogę się podpisać pod tym, co napisał japanczyk. Płynna rozgrywka, śliczne wykonanie, lekka asymetria, kilka scenariuszy (ułożeń mapy) do wyboru, przyjemny gameplay. Jeśli chodzi o karty, mnie troszkę bardziej niepokoi mała liczba celów, a nie obrazów, ale też nasza partia wyglądała nieco inaczej - w pierwszym możliwym momencie zrushowałem po zwycięstwo, dlatego u nas partia skończyła się wynikami 60-54-51-39, a w następnej rozpiętość była chyba od 87 do 59.

Jeśli chodzi o konfrontacyjność/pasjansowatość - samej walki nie ma jakoś dużo (i jest bardzo statyczna), ale ze względu na wyznaczanie "ziemi niczyjej" i brak możliwości całkowitego przejęcia ziem przeciwnika każdemu zależy na szybkiej ekspansji i wycięciu dla siebie jak największego kawałka ziemi. Mi to wystarcza, ciekawe jak będzie wyglądać na mapach z wodą.

Tak czy inaczej ja jestem całkiem zadowolony, w miarę możliwości będę jeszcze grał.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 11:58
autor: japanczyk
Soul_oka pisze: 27 lis 2021, 11:34 Czyli trafia do kolekcji, czy pozostanie miłym wspomnieniem? 😁
Ja zamowilem, na pewno jeszcze zagram

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 12:25
autor: detrytusek
A jak z regrywalnoscią?

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 12:36
autor: Neoptolemos
Ciężko mówić po 1 grze ;) ale są lekko asymetryczne frakcje, 10 przywódców, z 6 różnych układów mapy (+ w ich obrębie można użyć innych płytek)... wydaje mi się, że wielkiego problemu nie będzie, chociaż faktycznie kart jest mało i one będą się szybko powtarzać (i cele, i obrazy). Ale one nie ustawiają w 100% rozgrywki.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 12:46
autor: seki
Co do regrywalnosci to wydaje mi się wystarczająco duża dla większości graczy. Ja bardzo lubię lekkie asymetrie graczy i zachęca mnie to do kolejnych partii. Ostatecznie zagranie każdym przywódcą to całkiem sporo partii. W każdej partii nieco inne ustawienie planszy i nieco inne karty. To i tak sporo zmienności biorąc pod uwagę, że obecnie w sporo gier gra się kilka razy, a potem 1-3 razy w roku w zalewie nowych tytułów. Ja zmiennością, która daje gra jestem w pełni usatysfakcjonowany. Natomiast jeśli ktoś grywa inaczej (a tacy gracze są również wśród nas) i grę lubi ograć kilkadziesiąt razy to rzeczywiście chyba lepiej sprawdzi się inny tytuł.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 12:51
autor: detrytusek
Ok ale lekka asymetryczność sugeruje, że i tak robimy w każdej grze to samo, a tylko jedna czynność jest inna typu jeden surowiec mniej przy płatności. Asymetryczność, która by robiła robotę to taka gdzie dana frakcja powinna grać np na wyniszczenie bo ma duże bonusy w walce, a inny będzie szalał kulturalnie.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 13:08
autor: Neoptolemos
detrytusek pisze: 27 lis 2021, 12:51 Ok ale lekka asymetryczność sugeruje, że i tak robimy w każdej grze to samo, a tylko jedna czynność jest inna typu jeden surowiec mniej przy płatności. Asymetryczność, która by robiła robotę to taka gdzie dana frakcja powinna grać np na wyniszczenie bo ma duże bonusy w walce, a inny będzie szalał kulturalnie.
Lekka asymetria wynika z różnych przywódców i różnych jednostek dostępnych w puli dla każdego koloru (oraz różnych kosztów) Jak masz Napoleona to idziesz w walkę, a jak Pedro I, to w obrazy. Cele i przywódca nakierowują Cię na strategię, ale to raczej taki dodatek.

Wydaje mi się, że więcej zróżnicowanych odczuć daje różne ułożenie planszy. Asymetria jest nakładką.

Natomiast też nie traktowałbym Brazil jako gry 4x. To euro z elementami 4x, taka wersja light gry cywilizacyjnej. Nawet w walkach w zasadzie nie ma losowości (tyle co z tajnych kart bitewnych, reszta jest do policzenia).

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 14:04
autor: drzewko
Pytanie do tych co grali, bo głowie się od jakiegoś czasu nad tym: jaka jest wartość zdolności armaty, która za cenę ruchu potrafi zaatakować sąsiedni kafelek. Ja tu widzę jedynie wartość obronną, w przypadku gdy można siedzac na jakimś wlasnym kafelku armatą, niszczyć oddziały które podchodzą pod nasze granice, natomiast nie widzę wartości podczas napadu na granice przeciwnika. Bo wygrywając w ten sposób bitwe nie zajmuje kafelka wroga(jednocześnie tracąc ruch), a moglem po prostu wejść armatą i zająć ten kafelek.
Czego nie widzę?

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 14:09
autor: japanczyk
Np karta walki pozwala Ci korzystać z siły jednostek sąsiadujących
Ja np armata wjechałem we wrogie pole wymuszając na przeciwniku zagranie określonej akcji zeby mógł pode mnie podejść 2 ruchami, bo inaczej cqly czas stwarzałbym mu zagrożenie

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 27 lis 2021, 14:35
autor: Neoptolemos
Ruch w grze działa tak, że niekoniecznie musi się "zmarnować", bo i tak masz zawsze 1-2 ruchy po głównej akcji - a nie zawsze masz potrzebę przemieszczać kogokolwiek. Dodatkowy zasięg z armaty sprawia zagrożenie dla wszystkich sąsiadujących pól. Tym niemniej możliwość zaatakowania sąsiedniego pola jest takim "nice to have", ważniejsze jest to, że armata nie jest dużo droższa, a mocniejsza od innych jednostek ;)

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 29 lis 2021, 09:57
autor: drzewko
Na bgg pojawił się oficjalny FAQ, i jeszcze jedna rzecz związana z armatami z której nie zdawałem sobie sprawy:

Q. If I attack from a building or city tile with a Grenadier or a Cannon, should I add the building or city value to my Combat Value?
A. Yes.

Innymi słowy armaty są bardzo mocne w obronie.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 29 lis 2021, 17:09
autor: yoyocmg
Szkoda, że ciągle nie ma ani słowa o tym, jak się gra skaluje :(

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 29 lis 2021, 17:49
autor: pvdel
To jest trochę zle zadane pytanie. Oczywistym jest, ze gry 3-4X lepiej działają na więcej graczy, co wynika ze specyfiki tego gatunku gier. W przypadku gry na 2 osoby, gra staje się zero-jedynkowa. To czym gra może próbować nadrabiać to skalowanie mapy żeby wymuszać konflikt i „zacieśniać” obszar gry. Brazil to robi. Czy warto kupować taka grę z myślą o grze z żona? Na to każdy musi odpowiedzieć sobie sam, bo różne są oczekiwania i gusty. Ja bym powiedział, ze grę 4x zawsze sie kupuje pod grę w pełnym składzie a grać na 2 osoby można „od biedy”, jak się jest naprawdę fanatykiem danego tytułu i jest sie gotowym na kompromisy i wybaczenie grze oczywistych problemów związanych z takim składem osobowym. Jeśli ktokolwiek liczy na to, ze dostanie full experience gry 4x grajac w Brazil z żona to jest najzwyczajniej w świecie naiwny.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 29 lis 2021, 18:33
autor: Neoptolemos
Ostrożnie stwierdzę, że Brasil będzie działać relatywnie lepiej na 2 osoby, niż inne gry 4X, bo - powtórzę - dla mnie to jest euro z elementami 4X. I część setupów jest wymyślona celowo pod 2 osoby nie dla krotochwili. Ale to tylko spekulacje ;)

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 29 lis 2021, 22:25
autor: seki
Z naszego grona najwięcej w Brazil grał zapewne Leser. Jeśli dobrze pamiętam, napisał że gra w zakresie agresywności dostosowuje się do stylu gry wspolgraczy. Ja to rozumiem tak, że w Brazil można grać zarówno prowadząc agresywne walki jak i siedząc w swoim kącie mapy. Jeśli tak jest, to równie dobrze rozgrywka może być ciekawsza w 2 osoby wykorzystujące pełnię możliwość faktycznych, niż w 4 które grzecznie realizują swoje cele. Z tego co kojarzę, nie ma żadnego mechanizmu zmuszającego graczy do konfliktów? Dlaczego więc gra euro dwuosobowa miała by być gorsza niż cztero, zwłaszcza że mapa się pięknie skaluje.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 29 lis 2021, 22:38
autor: Neoptolemos
To tutaj jednak bardziej świadomie doprecyzuję - warianty ułożenia mapy mają wbudowany w informacje o scenariuszu tzw. potencjał konfliktowości, to raz. Czyli bierzesz mapę z jedną szabelką i zakładasz pokojowy rozwój lub z czterema i będziecie się prać.
Dwa (po jednej grze oczywiście) - ponieważ w tej grze nie da się nigdy całkowicie przejąć cudzego pola (można je tylko okupować, a wojsk mało) - i dodając konieczność zostawienia pasa ziemi niczyjej, gra imho wymusza ekspansję. Kwestia tego, że niekoniecznie pójdą za tym ruchy wojsk, ale mam poważne przypuszczenie, że nie da się całkiem zostać w swoim kącie mapy, bo jak przeciwnik nam odetnie jej spory kawał, to potem trzeba zakładać kolonie i w ogóle jest niekolorowo. Miałem lekkie poczucie grania w... hm... Blokusa? :D

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 30 lis 2021, 09:42
autor: yoyocmg
pvdel pisze: 29 lis 2021, 17:49 To jest trochę zle zadane pytanie. Oczywistym jest, ze gry 3-4X lepiej działają na więcej graczy, co wynika ze specyfiki tego gatunku gier. W przypadku gry na 2 osoby, gra staje się zero-jedynkowa. To czym gra może próbować nadrabiać to skalowanie mapy żeby wymuszać konflikt i „zacieśniać” obszar gry. Brazil to robi. Czy warto kupować taka grę z myślą o grze z żona? Na to każdy musi odpowiedzieć sobie sam, bo różne są oczekiwania i gusty. Ja bym powiedział, ze grę 4x zawsze sie kupuje pod grę w pełnym składzie a grać na 2 osoby można „od biedy”, jak się jest naprawdę fanatykiem danego tytułu i jest sie gotowym na kompromisy i wybaczenie grze oczywistych problemów związanych z takim składem osobowym. Jeśli ktokolwiek liczy na to, ze dostanie full experience gry 4x grajac w Brazil z żona to jest najzwyczajniej w świecie naiwny.
Gdyby to była typowa gra 3-4X to Twoja odpowiedź by jak najbardziej pasowała, a ja bym nie zadawał tego pytania, ale tak jak inni pisali, to jest bardziej euro z elementami gry 4X i w kilku opiniach już widziałem, że element konfliku i walki nie jest kluczowy.
seki pisze: 29 lis 2021, 22:25 Z naszego grona najwięcej w Brazil grał zapewne Leser. Jeśli dobrze pamiętam, napisał że gra w zakresie agresywności dostosowuje się do stylu gry wspolgraczy. Ja to rozumiem tak, że w Brazil można grać zarówno prowadząc agresywne walki jak i siedząc w swoim kącie mapy. Jeśli tak jest, to równie dobrze rozgrywka może być ciekawsza w 2 osoby wykorzystujące pełnię możliwość faktycznych, niż w 4 które grzecznie realizują swoje cele. Z tego co kojarzę, nie ma żadnego mechanizmu zmuszającego graczy do konfliktów? Dlaczego więc gra euro dwuosobowa miała by być gorsza niż cztero, zwłaszcza że mapa się pięknie skaluje.

Dzięki, to mi trochę pomaga.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 30 lis 2021, 18:03
autor: Leser
Dobrym wyznacznikiem "agresywności" gry jest dla mnie ostatnie spotkanie w Kawadzieścia. Była grupa bardzo agresywna, była grupa zdecydowanie bardziej pokojowa i była grupa, która mocno poszła w wojsko, ale tym wojskiem głównie się szachowała, rzeczywistych walk było stosunkowo niewiele.

W Brazil nie ma zwycięstwa militarnego, więc to zdecydowanie jest euro plus 4x, a nie odwrotnie. Z drugiej jednak strony militaria są nieodłącznym elementem tej gry. Jakaś groźba interakcji zawsze się pojawia, a żeby ta groźba była realna, to gracze przynajmniej czasami muszą korzystać z możliwości, które daje okupacja budynków przeciwnika, czy zniszczenie jego wojsk.
yoyocmg pisze: 29 lis 2021, 17:09 Szkoda, że ciągle nie ma ani słowa o tym, jak się gra skaluje :(
Gra skaluje się naprawdę nieźle - i to piszę "obiektywnie". Wiadomo, że jednemu podejdzie wariant taki, innemu siaki. Jednak przy formule interakcji, jaką przyjęli autorzy, aspekt militarny i interakcja nie traci na znaczeniu w rozgrywce dwuosobowej. Jeżeli jednak chcesz grać z żoną, to musisz pamiętać, że ta interakcja, choć relatywnie mało destrukcyjna, jest nieodłączna. Jeżeli oczekujecie, że każdy będzie grał w swoim kącie mapy i nigdy nie wejdzie drugiej stronie w paradę, to jednak sięgnąłbym po inny tytuł, bo taki styl gry rzeczywiście zuboży rozgrywkę (a przynajmniej mi tak się wydaje - nie jest to prawda objawiona).

W żołnierskich słowach. Gra nie zmusza ani nawet jakoś szczególnie nie premiuje konfliktów. Ale te mogą się zdarzyć i mogą się opłacać. Jeżeli ja wiem na pewno, że mój przeciwnik mnie nigdy nie zaatakuje, a przeciwnik wie, że ja go też nigdy nie tknę, to rozgrywka na tym raczej straci.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 03 gru 2021, 12:32
autor: xtomashx
No i co z tą premierą? Miała być dzisiaj, a cisza.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 03 gru 2021, 12:51
autor: Leser
xtomashx pisze: 03 gru 2021, 12:32 No i co z tą premierą? Miała być dzisiaj, a cisza.
Oficjalne info pójdzie wkrótce. Magazyn pracuje pełną parą i wysyła do sklepów.

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 03 gru 2021, 13:47
autor: foxikos
xtomashx pisze: 03 gru 2021, 12:32 No i co z tą premierą? Miała być dzisiaj, a cisza.
Dostałem info od sklepu, że nie otrzymali jeszcze kopii. Wydawca pracuje pełną parą aby to rozesłać, dlatego pewnie jutro/poniedziałek sklep dostanie grę i zacznie też rozsyłać.

UPDATE (16:00)
Paczka z Brazil właśnie wyjechała ze sklepu :)

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

: 03 gru 2021, 14:23
autor: dwaduzepe
Na czym polega dzisiejsza premiera tej gry skoro sklepy jej nie maja na stanie? W jaki sposob ta premiera jest dzisiaj?