Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sty 2020, 05:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Karty rakiet tasuje się i zostawia talię zakrytą?
Dodatkowo znowu pytanie o kartę Nadworny Sędzia.
Czy przy karcie generała Zhang Shijie podczas fazy dochodu kiedy dobieramy karty taktyki dostajemy też te 2 dowolne surowce za Nadwornego Sędzię?
Dodatkowo znowu pytanie o kartę Nadworny Sędzia.
Czy przy karcie generała Zhang Shijie podczas fazy dochodu kiedy dobieramy karty taktyki dostajemy też te 2 dowolne surowce za Nadwornego Sędzię?
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Gra dla dwóch osób (z wirtualnym graczem): czy specjalna aktywacja np. w kamieniołomie gdzie znajduje się tylko urzędnik wirtualnego gracza i nadzorca gracza nr 1 daje możliwość wydobycia kamienia dla gracza nr 1 (z nadzorcy?) Czy nadzorca produkuje tylko wtedy, kiedy w danej lokacji jest również urzędnik danego gracza?
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Karty rakiet - tak.
Nie wiem czy o dobrych kartach myślę, tym bardziej nie znam polskich nazw, więc najlepiej w pytaniu podawać umiejętność oprócz nazwy, ale jeśli chodzi o generała który w fazie dochodu dobiera taktyki i advisora który daje zasoby za dobieranie taktyki to tak, działa. Zwracam tylko uwagę na "each time", czyli niezależnie od liczby dobieranych naraz taktyk bonus dostajemy raz. Zgadłem? ;p
Zawsze MUSI być urzędnik w lokacji żeby wziąć bonus z nadzorcy, zawsze. Bez tego on tam nie ma kogo poganiać i nie działa, przecież nie będzie się sam do kilofa schylałkaem87 pisze: ↑24 maja 2022, 12:17 Gra dla dwóch osób (z wirtualnym graczem): czy specjalna aktywacja np. w kamieniołomie gdzie znajduje się tylko urzędnik wirtualnego gracza i nadzorca gracza nr 1 daje możliwość wydobycia kamienia dla gracza nr 1 (z nadzorcy?) Czy nadzorca produkuje tylko wtedy, kiedy w danej lokacji jest również urzędnik danego gracza?

Ponadto zwracam uwagę, że wirtualny gracz jest niezdolny do samodzielnego odpalania lokacji specjalnych, zawsze musi być tam jeszcze jakiś clerk innego gracza. Ale w tym przypadku mowa o zwykłej więc ta zasada tylko na marginesie

Ostatnio zmieniony 24 maja 2022, 18:06 przez Lukashi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Zawsze MUSI być urzędnik w lokacji żeby wziąć bonus z nadzorcy, zawsze. Bez tego on tam nie ma kogo poganiać i nie działa, przecież nie będzie się sam do kilofa schylałkaem87 pisze: ↑24 maja 2022, 12:17 Gra dla dwóch osób (z wirtualnym graczem): czy specjalna aktywacja np. w kamieniołomie gdzie znajduje się tylko urzędnik wirtualnego gracza i nadzorca gracza nr 1 daje możliwość wydobycia kamienia dla gracza nr 1 (z nadzorcy?) Czy nadzorca produkuje tylko wtedy, kiedy w danej lokacji jest również urzędnik danego gracza?

Ponadto zwracam uwagę, że wirtualny gracz jest niezdolny do samodzielnego odpalania lokacji, zawsze musi być tam jeszcze jakiś clerk innego gracza
[/quote]
Na pewno? A z karty rozkazu wirtualnego gracza (3 pozycja)? Oczywiście mówimy o lokacji normalnej, a nie specjalnej.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sty 2020, 05:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Dokładnie tak!Lukashi pisze: ↑24 maja 2022, 14:35Karty rakiet - tak.
Nie wiem czy o dobrych kartach myślę, tym bardziej nie znam polskich nazw, więc najlepiej w pytaniu podawać umiejętność oprócz nazwy, ale jeśli chodzi o generała który w fazie dochodu dobiera taktyki i advisora który daje zasoby za dobieranie taktyki to tak, działa. Zwracam tylko uwagę na "each time", czyli niezależnie od liczby dobieranych naraz taktyk bonus dostajemy raz. Zgadłem? ;p
Z tym jednorazowym bonusem to już było wyjaśnione na poprzedniej stronie

Ale pytań ciąg dalszy:
1. Podczas umieszczania włócznika na wieży, wymienić na własnego można tylko kiedy pokona się kartę Hordy? Kiedy buduje się nową kondygnację muru wtedy nie można wymieniać włóczników innych graczy?
2. Czy budowa nowego segmentu muru wyzwala też inne czynności wykonywane z różnych dodatków?
Np. Nowy segment muru -> zdobycie nagrody cesarza -> postawienie/wymiana włócznika na wieży -> strzał z jednej z sąsiadujących machin wojennych?
3. Karta Hordy Trebusz Oblężniczy - jeśli jest wylosowana jako jedna z kart w pierwszym rzędzie, to dajemy ją do trzeciego rzędu zgodnie z oznaczeniem widniejącym na niedociągniętej jeszcze karcie?
Dalej lecimy uzupełniając luki w pierwszym rzędzie?
4. Karta Hordy Drabiny Oblężnicze - jej zdolność jest rozpatrywana dopiero podczas szturmu w zimie? Wszyscy żołnierze są zabijani razem z włócznikami w sąsiadujących wieżach?
5. Jeśli karty umiejętności Czyngis-Chana mówią, że nie można ratować żołnierzy (w tej sekcji gdzie stoi jego figurka), to np. karta taktyki pozwalająca ratować żołnierzy nie ma tutaj zastosowania? Pierwszeństwo mają karty Czyngis-Chana?
6. Czy Szczura przestawia się po fazie Czyszczenia Hordy każdego gracza?
7. Karty Szczura - jeśli trzeba wybrać gracza np. z najmniejszą ilością urzędników, to chodzi o urzędników dostępnych w puli czy na planszy?
Kilka kart ma podobne wymagania i nie do końca było jasne które figurki liczyć.
8. Podczas łączenia kilku dodatków normalnie tasujemy wszystkich doradców/generałów/artefakty razem?
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Chodziło mi o specjalne, nie wiem skąd mi się to wzięło do zwykłej. Zaraz wyedytuję żeby nie mylić, dzięki za czujnośćkaem87 pisze: ↑24 maja 2022, 15:06Na pewno? A z karty rozkazu wirtualnego gracza (3 pozycja)? Oczywiście mówimy o lokacji normalnej, a nie specjalnej.lukashi pisze:Zawsze MUSI być urzędnik w lokacji żeby wziąć bonus z nadzorcy, zawsze. Bez tego on tam nie ma kogo poganiać i nie działa, przecież nie będzie się sam do kilofa schylałkaem87 pisze: ↑24 maja 2022, 12:17 Gra dla dwóch osób (z wirtualnym graczem): czy specjalna aktywacja np. w kamieniołomie gdzie znajduje się tylko urzędnik wirtualnego gracza i nadzorca gracza nr 1 daje możliwość wydobycia kamienia dla gracza nr 1 (z nadzorcy?) Czy nadzorca produkuje tylko wtedy, kiedy w danej lokacji jest również urzędnik danego gracza?
Ponadto zwracam uwagę, że wirtualny gracz jest niezdolny do samodzielnego odpalania lokacji, zawsze musi być tam jeszcze jakiś clerk innego gracza

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Spoiler:
2. Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie to tak, trigger wyzwala wydarzenie lub nieraz więcej wydarzeń, które czasem wyzwalają kolejne.
3. Tak kładziemy jak opisujesz. Następną dociągamy też tak jak piszesz ale jeśli zostało jeszcze coś do pociągnięcia.
4. Zdolność jest rozpatrywana w Assault Phase, tak. Wszyscy żołnierze są zabijani, tak. Natomiast żołnierze z wieży są zdejmowani i też trafiają do puli gracza, ale nie są zabijani w rozumieniu mechaniki gry (nie aktywują efektów "gdy zginie żołnierz" ani nie mogą być uratowani).
5. Karta taktyki o której mowa jedyne co robi to obniża KOSZT ratowania żołnierzy do 0. Czyli normalnie ratujesz za 2, z taktyką ratujesz za 0. GK mówi, że nie można ratować żołnierzy wcale. Nie ma znaczenia czy miałoby to kosztować dwa, zero czy miałoby jeszcze jakiś inny koszt, po prostu nie można tego zrobić wcale. Więc te efekty w ogóle nie stoją ze sobą w sprzeczności. Ale efekt ostatecznie jest taki jak mówisz, GK ma tutaj niejako "pierwszeństwo" i taka karta taktyki nie zadziała w tym przypadku.
6. Tak. Szczur porusza się po karcie każdego gracza i zawsze musi zmienić lokację. Natomiast karta szczura, która określa decydenta zmienia się tylko raz do roku.
7. Wszystkich wykupionych, czyli pula gracza i na planszy. Jeśli chodzi o żołnierzy to ponownie wszystkich wykupionych, tyle że w tym przypadku nie liczymy tych z puli (analogicznie jak przy urzędnikach odpadają figurki jeszcze w Emperor's Embassy) i nie liczymy overseerów (nie są już żołnierzami tylko poganiaczami).
8. Jeśli używasz całych dodatków to tak. Spokojnie można sobie to wymieszać i będzie ok. Uwaga tylko na hordy, bo te są w dodatkach trochę mocniejsze i mają swoje zasady setupu jak je podmieniać. Ponadto artefakty z dodatku chyba scenariuszowego punktują w trakcie gry a nie na końcu, to trzeba mieć na uwadze.
Jeśli natomiast chcesz tylko rozszerzyć sobie pulę kart bez dodawania całych dodatków to generalnie też spoko, ale trzeba sobie przejrzeć efekty czy nie korzystają z jakiejś mechaniki z którą nie gracie (lub jak się trafi podmienić)

-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sty 2020, 05:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
1. W instrukcji do BP tylko przy drugim punkcie w opisie wież było napisane, że można wymienić włócznikówLukashi pisze: ↑24 maja 2022, 14:35
1. Można, działa to analogicznie.
5. Karta taktyki o której mowa jedyne co robi to obniża KOSZT ratowania żołnierzy do 0. Czyli normalnie ratujesz za 2, z taktyką ratujesz za 0. GK mówi, że nie można ratować żołnierzy wcale. Nie ma znaczenia czy miałoby to kosztować dwa, zero czy miałoby jeszcze jakiś inny koszt, po prostu nie można tego zrobić wcale. Więc te efekty w ogóle nie stoją ze sobą w sprzeczności. Ale efekt ostatecznie jest taki jak mówisz, GK ma tutaj niejako "pierwszeństwo" i taka karta taktyki nie zadziała w tym przypadku.
7. Wszystkich wykupionych, czyli pula gracza i na planszy. Jeśli chodzi o żołnierzy to ponownie wszystkich wykupionych, tyle że w tym przypadku nie liczymy tych z puli (analogicznie jak przy urzędnikach odpadają figurki jeszcze w Emperor's Embassy) i nie liczymy overseerów (nie są już żołnierzami tylko poganiaczami).

5. Czy można byłoby w takim wypadku zagrać tę kartę (lub inną) tylko po to żeby zainicjowała ona efekt zagrania karty taktyki dla rozpatrzenia efektów np. kart doradców?

Można zagrywać karty taktyki i ich nie rozpatrywać?
7. W tej lokacji Emperor's Embassy chyba i tak nie można stawiać żołnierzy?
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
5. Można, natomiast nadal jedną naraz i trzeba spełnić warunek zagrania. Nie trzeba natomiast wykorzystać całego efektu, w szczególności jeśli nie kwalifikujemy się na nagrodę to jej nie dostajemy. Na przykład karta taktyki która przy ataku podwaja nagrody zasobów może zostać zagrana nawet jeśli gracz wybierze pola z honorem (które się nie podwajają) i ostatecznie żadnej nagrody nie dostanie.k4sper pisze: ↑25 maja 2022, 14:24 5. Czy można byłoby w takim wypadku zagrać tę kartę (lub inną) tylko po to żeby zainicjowała ona efekt zagrania karty taktyki dla rozpatrzenia efektów np. kart doradców?
Można zagrywać karty taktyki i ich nie rozpatrywać?
7. W tej lokacji Emperor's Embassy chyba i tak nie można stawiać żołnierzy?
Najlepiej czytać kartę taktyki czy wymaga żeby było coś spełnione albo czy każe coś zrobić czy tylko nagradza JEŚLI coś jest zrobione.
7. Nie można, to był przykład do urzędników.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Mam pytanie o artefakt dający 6 punktów za każdego łucznika na najwyższym poziomie muru. Jak on punktuje. Załóżmy, że mam po jednym łuczniku w każdej sekcji muru i następujące sytuacje ( liczby w nawiasach to poziom muru )
1.( 3-2-2) 6 pkt czy 18 pkt
2. ( 2-2-2) 0 pkt czy 18 pkt
3. ( 1-2-1) 0 pkt czy 6 pkt czy 18 pkt ?
1.( 3-2-2) 6 pkt czy 18 pkt
2. ( 2-2-2) 0 pkt czy 18 pkt
3. ( 1-2-1) 0 pkt czy 6 pkt czy 18 pkt ?
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 106 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Zgadza się, tylko najwyższy segment. Jeśli jest kilka najwyższych, to wszystkie te

- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
cooooo :O to ma być najwyższy aktualnie, a nie per poziom? Zawsze graliśmy, że to ma być najwyższy czyli trzeci poziom muru. Jak byłby 3x srodkowy poziom (czyli nie najwyzszy mozliwy do zbudowania) to karta nie punktuje. Nie było takiej sytuacji, ale jednak tak bysmy grali
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 106 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Karta punktuje za najwyższy poziom a nie za konkretnie tylko trzeci poziomHardkor pisze: ↑29 maja 2022, 21:23cooooo :O to ma być najwyższy aktualnie, a nie per poziom? Zawsze graliśmy, że to ma być najwyższy czyli trzeci poziom muru. Jak byłby 3x srodkowy poziom (czyli nie najwyzszy mozliwy do zbudowania) to karta nie punktuje. Nie było takiej sytuacji, ale jednak tak bysmy grali

- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
A najwyższy to ... trzeciHaniel pisze: ↑29 maja 2022, 22:07Karta punktuje za najwyższy poziom a nie za konkretnie tylko trzeci poziomHardkor pisze: ↑29 maja 2022, 21:23cooooo :O to ma być najwyższy aktualnie, a nie per poziom? Zawsze graliśmy, że to ma być najwyższy czyli trzeci poziom muru. Jak byłby 3x srodkowy poziom (czyli nie najwyzszy mozliwy do zbudowania) to karta nie punktuje. Nie było takiej sytuacji, ale jednak tak bysmy grali![]()

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Potwierdzam że chodzi o najwyższy na planszy, inaczej powinno być napisane że każdy łucznik na trzecim poziomie daje punkty. Ale rozumiem niejednoznaczność jak najbardziejHardkor pisze: ↑29 maja 2022, 23:33A najwyższy to ... trzeciHaniel pisze: ↑29 maja 2022, 22:07Karta punktuje za najwyższy poziom a nie za konkretnie tylko trzeci poziomHardkor pisze: ↑29 maja 2022, 21:23
cooooo :O to ma być najwyższy aktualnie, a nie per poziom? Zawsze graliśmy, że to ma być najwyższy czyli trzeci poziom muru. Jak byłby 3x srodkowy poziom (czyli nie najwyzszy mozliwy do zbudowania) to karta nie punktuje. Nie było takiej sytuacji, ale jednak tak bysmy grali![]()
Dwojako można ją rozumieć, a tutaj cała grupa zgodnie stwierdziła, że chodzi o trzeci.
- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Znaleźliśmy potężne combo i prawie jesteśmy pewni, że graliśmy to źle, bo jest niedoprecyzowane (jak większość instrukcji w tej grze). Mianowicie graliśmy na Czarny Proch. Kolega miał Generała, który używa złota jak jokerów. Do tego jako, że czarny proch i był kolorem żółtym to miał kuszników, któzy strzelają tymi znakami węży. Do tego mieliśmy artefakt, że dostajesz 1 punkt honoru za każdego zabitego żołnierza. No i jest problem, bo jak traktować znaki węża? Wg karty przy czyszczeniu hordy traktuje się ich jak żołnierzy, a więc punktują wtedy gratisowo? Jak wtedy rozpatrywać zabójczość karty z nimi
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Znaki węża to odpowiednik charakterystycznych bełtów - nie dają punktów za śmierć żołnierza, jedynie liczą się do udziału w pokonaniu hordy/przewag, bo wszyscy wiedzą kto je wystrzelił (inaczej niż w przypadku strzał).Hardkor pisze: ↑30 maja 2022, 23:56 Znaleźliśmy potężne combo i prawie jesteśmy pewni, że graliśmy to źle, bo jest niedoprecyzowane (jak większość instrukcji w tej grze). Mianowicie graliśmy na Czarny Proch. Kolega miał Generała, który używa złota jak jokerów. Do tego jako, że czarny proch i był kolorem żółtym to miał kuszników, któzy strzelają tymi znakami węży. Do tego mieliśmy artefakt, że dostajesz 1 punkt honoru za każdego zabitego żołnierza. No i jest problem, bo jak traktować znaki węża? Wg karty przy czyszczeniu hordy traktuje się ich jak żołnierzy, a więc punktują wtedy gratisowo? Jak wtedy rozpatrywać zabójczość karty z nimi
Podobnie bełtu nie można zabić ani uratować, nie wraca do rest zone itd.
A co ma do tego złoto jako joker bo nie wiem czy wyłapałem? ;P
- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Te jednostki chyba były drogie w złocie. W każdym razie szybko je stworzył i dużo punktów nabił. No, ale wracająć do tematu to jest napisane by w fazie hordy traktować te znaki jak żołnierzy. Wiadomo twoja wersja wydaje się logiczna, ale jednak na karcie jest napisane co innego. Nie ma tam wyszczególnionej fazy w czyszczeniu hordy tylko w całej.Lukashi pisze: ↑31 maja 2022, 06:30Znaki węża to odpowiednik charakterystycznych bełtów - nie dają punktów za śmierć żołnierza, jedynie liczą się do udziału w pokonaniu hordy/przewag, bo wszyscy wiedzą kto je wystrzelił (inaczej niż w przypadku strzał).Hardkor pisze: ↑30 maja 2022, 23:56 Znaleźliśmy potężne combo i prawie jesteśmy pewni, że graliśmy to źle, bo jest niedoprecyzowane (jak większość instrukcji w tej grze). Mianowicie graliśmy na Czarny Proch. Kolega miał Generała, który używa złota jak jokerów. Do tego jako, że czarny proch i był kolorem żółtym to miał kuszników, któzy strzelają tymi znakami węży. Do tego mieliśmy artefakt, że dostajesz 1 punkt honoru za każdego zabitego żołnierza. No i jest problem, bo jak traktować znaki węża? Wg karty przy czyszczeniu hordy traktuje się ich jak żołnierzy, a więc punktują wtedy gratisowo? Jak wtedy rozpatrywać zabójczość karty z nimi
Podobnie bełtu nie można zabić ani uratować, nie wraca do rest zone itd.
A co ma do tego złoto jako joker bo nie wiem czy wyłapałem? ;P
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
A, okok.Hardkor pisze: ↑31 maja 2022, 08:22Te jednostki chyba były drogie w złocie. W każdym razie szybko je stworzył i dużo punktów nabił. No, ale wracająć do tematu to jest napisane by w fazie hordy traktować te znaki jak żołnierzy. Wiadomo twoja wersja wydaje się logiczna, ale jednak na karcie jest napisane co innego. Nie ma tam wyszczególnionej fazy w czyszczeniu hordy tylko w całej.Lukashi pisze: ↑31 maja 2022, 06:30Znaki węża to odpowiednik charakterystycznych bełtów - nie dają punktów za śmierć żołnierza, jedynie liczą się do udziału w pokonaniu hordy/przewag, bo wszyscy wiedzą kto je wystrzelił (inaczej niż w przypadku strzał).Hardkor pisze: ↑30 maja 2022, 23:56 Znaleźliśmy potężne combo i prawie jesteśmy pewni, że graliśmy to źle, bo jest niedoprecyzowane (jak większość instrukcji w tej grze). Mianowicie graliśmy na Czarny Proch. Kolega miał Generała, który używa złota jak jokerów. Do tego jako, że czarny proch i był kolorem żółtym to miał kuszników, któzy strzelają tymi znakami węży. Do tego mieliśmy artefakt, że dostajesz 1 punkt honoru za każdego zabitego żołnierza. No i jest problem, bo jak traktować znaki węża? Wg karty przy czyszczeniu hordy traktuje się ich jak żołnierzy, a więc punktują wtedy gratisowo? Jak wtedy rozpatrywać zabójczość karty z nimi
Podobnie bełtu nie można zabić ani uratować, nie wraca do rest zone itd.
A co ma do tego złoto jako joker bo nie wiem czy wyłapałem? ;P
Jak by co ja nie bronię tego, co jest napisane na karcie, tylko mówię, jaka była nasza intencja

- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Zakładam, że jesteś jednym z autorów gry. No właśnie tych rozjazdów jest masa w polskiej instrukcji. 8 partii za nami, a wciąż gramy niektóre rzeczy źle albo są karty, ze "no na bgg czytałem o niej jak sie powinno jej uzyc X jak sugeruje logika czy Y jak karta, ale juz nie pamietam"
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Zgadza się, jestem jednym z autorów.Hardkor pisze: ↑31 maja 2022, 09:44Zakładam, że jesteś jednym z autorów gry. No właśnie tych rozjazdów jest masa w polskiej instrukcji. 8 partii za nami, a wciąż gramy niektóre rzeczy źle albo są karty, ze "no na bgg czytałem o niej jak sie powinno jej uzyc X jak sugeruje logika czy Y jak karta, ale juz nie pamietam"
Niestety do polskiej wersji nie mam dostępu na szybko, więc tutaj nie pomogę. Za to Robert chyba dysponuje gdyby była potrzebna

- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Znaczy wiesz, ja już nie raz do Roberta na priv lub tu pisałem z pytaniami. Problem w tym, że tłumaczenie (a jak nie tłumaczenie to sam poziom instrukcji) jest tak tragiczny, że trudno mi zapamiętać. Musiałbym sobie zrobić własne FAQ i nosić xDLukashi pisze: ↑31 maja 2022, 10:51Zgadza się, jestem jednym z autorów.Hardkor pisze: ↑31 maja 2022, 09:44Zakładam, że jesteś jednym z autorów gry. No właśnie tych rozjazdów jest masa w polskiej instrukcji. 8 partii za nami, a wciąż gramy niektóre rzeczy źle albo są karty, ze "no na bgg czytałem o niej jak sie powinno jej uzyc X jak sugeruje logika czy Y jak karta, ale juz nie pamietam"
Niestety do polskiej wersji nie mam dostępu na szybko, więc tutaj nie pomogę. Za to Robert chyba dysponuje gdyby była potrzebna![]()
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 106 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Tak, mam polską wersję fizycznie, więc jakby co, to mogę sprawdzać, co tam się dzieje 

-
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 lut 2019, 21:45
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Cześć, totalnie nie rozumiem jak działa generał Qin Jiushao
Ktoś jest w stanie to lepiej wytłumaczyć?
Co to za lokacje poziomu najniższego/najwyższego?
Co to za Wskaźnik Inwazji?
O co chodzi z przesuwaniem surowców? Czy on ich w ogóle nie otrzymuje?


Co to za lokacje poziomu najniższego/najwyższego?
Co to za Wskaźnik Inwazji?
O co chodzi z przesuwaniem surowców? Czy on ich w ogóle nie otrzymuje?
