Strona 4 z 8

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 sty 2024, 10:29
autor: Ianixius
mnie ciekawi jak ta gra porównuje się do Wojny o Pierścień i czy odczucia są tak samo epickie.

Dodatkowo czy mechaniki są odświeżone względem wop, jednak autorzy są trochę bardziej doświadczeni już

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 sty 2024, 15:54
autor: Leviathan
Kilka dni temu miałem okazję zagrać w ten tytuł. Poniżej link do filmu z pierwszymi wrażeniami:


Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 sty 2024, 18:37
autor: GapcioMaluszek
Zacząłem powoli kolorować figurki z Dune, na pierwszy ogień poszedł czerw i latający bąbelek. Jeszcze nie wiem tylko jak zrobić podstawki, ale z tym czekam na pierwszą partię, żeby ocenić co będzie najlepsze, piasek albo przeźroczyste :D (na jednym zdjęciu porównanie skali z innymi figsami)
Spoiler:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 sty 2024, 20:45
autor: Arkhon
GapcioMaluszek pisze: 19 sty 2024, 18:37 Zacząłem powoli kolorować figurki z Dune, na pierwszy ogień poszedł czerw i latający bąbelek. Jeszcze nie wiem tylko jak zrobić podstawki, ale z tym czekam na pierwszą partię, żeby ocenić co będzie najlepsze, piasek albo przeźroczyste :D (na jednym zdjęciu porównanie skali z innymi figsami)
Spoiler:
Bardzo przyjemne. Ja dopiero kończe (jak na taśmie) drugi etap zenitalnego podkładu a później polecę kontrastami. Poziomem się nie zbliżę ale pograć bym już chciał :)

Co do podstaw, radziłbym jednolitym dla strony i rodzaju figurki kolorem bazy - jeżeli to ma trafić na stół a nie za szkło. Będzie przezroczyste/piasek nie pozwalał na ich dostatecznie szybkie odróżnienie.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 07:28
autor: GapcioMaluszek
Spoiler:
Słuszna uwaga, dla czytelności to rzeczywiście będzie lepsze :)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 10:58
autor: Leviathan
Zgodnie z przewidywaniami Portal Games zapowiedział polskie wydanie Diuny :)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 11:24
autor: antonio3333
Coś czuję że jako bonus w przedsprzedaży albo będą te małe czerwie albo ten jeden duży. Albo inaczej, będzie jako bonus te małe, a wielki będzie jako exclusive przez jakiś czas w sklepie portalu.

Wrócę tutaj jak dadzą przedsprzedaże :lol:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 15:08
autor: ArtIO
antonio3333 pisze: 20 sty 2024, 11:24 Coś czuję że jako bonus w przedsprzedaży albo będą te małe czerwie albo ten jeden duży. Albo inaczej, będzie jako bonus te małe, a wielki będzie jako exclusive przez jakiś czas w sklepie portalu.

Wrócę tutaj jak dadzą przedsprzedaże :lol:
Małe nie były dodane jako SG tylko jako element podstawowej gry. Więc raczej będzie ten duży jako bonus przedsprzedaży.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 16:23
autor: psia.kostka
Leviathan pisze: 20 sty 2024, 10:58 Portal Games zapowiedział polskie wydanie Diuny :)
Czy to dlatego tak latwo niektorzy sie mylili mowiac: Wojna o A... tzn War for Arrakis? ;)
ArtIO pisze: 20 sty 2024, 15:08 raczej będzie ten duży jako bonus przedsprzedaży
Rabat w Portal shopie juz czeka wygrzany 8) Czerwie przybywajcie! (pzdr Kevin Bacon :mrgreen: )

Przyznam, ze tych recenzji/zajawek z poczatkow kampanii nie sledzilem, ale troche zdziwilo mnie mowienie teraz, ze walka jest prosta/za prosta/przewidywalna. Ze kostki, ile armi-tyle kostek itp. Ale w WoP nie ma takich glosow, przynajmniej ja nie zakodowalem, by WoP byl grillowany jako epicki, barwny, klimatyczny, ale z prostacka walka (jak przystalo na gre z tak dlugim rodowodem).
To jak to jest? Fanboje Tolkiena nie daja tknac klasyka, a wojennicy-zetoniarze sie w zabawy gumoludkami nie znizaja, wiec nie komentuja tych walk? To czemu mialyby przeszkadzac w Diunie WfA? Cos pomijam, zbyt mocna kalka do WoP u mnie?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 19:27
autor: Gromb
A tak prezentował figurki Portal na dzisiejszym konwencie
Spoiler:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 20:05
autor: GapcioMaluszek
Gromb pisze: 20 sty 2024, 19:27 A tak prezentował figurki Portal na dzisiejszym konwencie
Spoiler:
Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 20:19
autor: psia.kostka
Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa
Ciekawe, a to nie lokalna robota?
BTW jak absurdalnie duzy jest absurdalnie duzy czerw? ;) np wysokosc w cm, bo ciezko mi z foto wylapac odniesienie.
CMON go serwowal w osobnym pudle jako jeden element, czy jakos w czesciach lub z innymi fantami KS?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 20:21
autor: HoLi
Mogli zrobić z tego czerwia jakąś wieżę do kości. A tak to tylko miejsce zajmuje :D .

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 20:22
autor: GapcioMaluszek
psia.kostka pisze: 20 sty 2024, 20:19
Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa
Ciekawe, a to nie lokalna robota?
BTW jak absurdalnie duzy jest absurdalnie duzy czerw? ;) np wysokosc w cm, bo ciezko mi z foto wylapac odniesienie.
CMON go serwowal w osobnym pudle jako jeden element, czy jakos w czesciach lub z innymi fantami KS?
Nope, to są dokładnie te same figurki które były pokazywane na kampanii Dune na KS, specjalnie porównywałem. Zdjęcie dużego Czerwia wrzucałem kilka postów wcześniej tu, porównując do figurek z innych gier. Jest spory, ale ma swoje miejsce podstawowym pudle gry, w całości :D

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 sty 2024, 23:39
autor: walkingdead
psia.kostka pisze: 20 sty 2024, 20:19
Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa
Ciekawe, a to nie lokalna robota?
BTW jak absurdalnie duzy jest absurdalnie duzy czerw? ;) np wysokosc w cm, bo ciezko mi z foto wylapac odniesienie.
CMON go serwowal w osobnym pudle jako jeden element, czy jakos w czesciach lub z innymi fantami KS?
Nie wiem czy ten, o którym mówisz to jest jakiś dodatkowy czerw czy ten z pudełka z innymi figsami? (EDIT: doczytałam wyżej, że to ten sam).
Gametroll pokazywał jak to wygląda w łapie (około 9:57):

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 21 sty 2024, 00:57
autor: psia.kostka
Jak wnetrze pudelka WoP, to ta Diuna nie wyglada :wink: Multum tacek figsow. W core boxie retail to chyba ten wielki nie ma szans, a czy jako promoska przedsprzedazowa, czy dodatek w sklepach, zalezy tez jakie scd zaserwuja.

Obadam pozniej strukture kampanii, co bylo sg, ks ex itp moze cos wyantycypuje, choc nie mam doswiadczenia wspieraczkowego za mocno. Bo polska i angielska premiera sklepowa wspolnie, i dopiero sie okaze jak ma to wygladac? Czy juz sa fotosy retail zawartosci?

Dzieki za cynk z filmem. Sciskanie giga czerwia w grabie na wizji, bylo dosc karkolomnym/niefortunnym wyborem (hihi), ale moze tak sie robi show/kliki w internerach :mrgreen:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 21 sty 2024, 01:26
autor: ArtIO
psia.kostka pisze: 21 sty 2024, 00:57 Jak wnetrze pudelka WoP, to ta Diuna nie wyglada :wink: Multum tacek figsow. W core boxie retail to chyba ten wielki nie ma szans, a czy jako promoska przedsprzedazowa, czy dodatek w sklepach, zalezy tez jakie scd zaserwuja.

Obadam pozniej strukture kampanii, co bylo sg, ks ex itp moze cos wyantycypuje, choc nie mam doswiadczenia wspieraczkowego za mocno. Bo polska i angielska premiera sklepowa wspolnie, i dopiero sie okaze jak ma to wygladac? Czy juz sa fotosy retail zawartosci?

Dzieki za cynk z filmem. Sciskanie giga czerwia w grabie na wizji, bylo dosc karkolomnym/niefortunnym wyborem (hihi), ale moze tak sie robi show/kliki w internerach :mrgreen:
Na stronie oryginalnego wydawcy jest opis gry (również zawartość retail) + instrukcja
https://cmon.com/product/dune-war-for-a ... or-arrakis
Wersja retail jest kompletna, nie będziesz miał wrażenia że to jest demo wersja bez dodatkowej zawartości dodanej w ramach SG.
Jeżeli chodzi o rozmiar dużej figurki i opis to był w update 27 podczas kampanii (wysokość figurki to 120 mm)
https://www.kickstarter.com/projects/c ... ts/3614468

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 24 sty 2024, 00:21
autor: ArtIO
Czy są już osoby którym udało się zagrać więcej niż raz? Jak wrażenia? Na BGG większość opinii pozytywnych (czasem trafiają się że nie jest to WoP, ale bardzo dobra gra z działająca mechanicznie i oddająca klimat Arrakis). Czy po pierwszych rozgrywkach uważacie że jest to gra easy to learn, hard to master?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 24 sty 2024, 21:20
autor: Sever
A z mojej strony pytanie o to jak się gra solo :D. Wiadomo że to gra typowo pod dwóch graczy, ale zawsze miło jest mieć tryb dla siebie samego :D.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 24 sty 2024, 21:24
autor: Tijaczer
Widzę na porównywarce cen planszeo, iż jeden sklep wyszedł przed szereg i podstawkę oferuje za 468,33 zł, oczywiście niedostępne z terminem przedsprzedaży do 05.05.2024 r.

Nie wiem na ile, to legitna informacja, ale uznałem, że się podzielę, screeny zrobione na pamiątkę :mrgreen:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 24 sty 2024, 22:08
autor: ArtIO
Tijaczer pisze: 24 sty 2024, 21:24 Widzę na porównywarce cen planszeo, iż jeden sklep wyszedł przed szereg i podstawkę oferuje za 468,33 zł, oczywiście niedostępne z terminem przedsprzedaży do 05.05.2024 r.

Nie wiem na ile, to legitna informacja, ale uznałem, że się podzielę, screeny zrobione na pamiątkę :mrgreen:
To niewiadome źródło w języku angielskim. BTW Zatu które jest jednym z większych resellerów w UK podaje cenę RRP 177,99$ (139,99£ w UK) https://www.board-game.co.uk/product/du ... r-arrakis/
I z tego co Grzegorz mówił na ostatnim Live że to jest najdroższa gra CMON którą wydają w Portal Games.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 24 sty 2024, 23:33
autor: Urkeith
Na PN Grzegorz wspomniał, że raczej gry spodziewać się we wrześniu

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 24 sty 2024, 23:41
autor: ArtIO
Urkeith pisze: 24 sty 2024, 23:33 Na PN Grzegorz wspomniał, że raczej gry spodziewać się we wrześniu
Widzisz @Tijaczer nie podał że chodzi o wersje w języku angielskim
https://shopgracz.pl/gry-planszowe/4589 ... 16911.html

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 25 sty 2024, 12:53
autor: ArtIO

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 03 lut 2024, 13:14
autor: Probe9
Jestem po pierwszej rozgrywce i mam świadomość, że to za mało żeby wyrobić sobie zdanie, ale uznałem, że się podziele spostrzeżeniami i ktoś może je jakoś skontruje. Bo generalnie mam średnią ochotę siadać po raz kolejny. No ale po kolei :)

Wykonanie spoko, lepsze niż w WoP (no ale i cena wyższa ;p), setup podobnie irytujący. Pierwsze co się rzuca w oczy to tylko po 1 drodze zwycięstwa.O ile przy Atrydach jest to jeszcze jakoś znośne (bo można punktować na 3 sposoby) to warunek zwycięstwa Harkonnenów był zapowiedzią nudy. No i o ile klimatycznie ma to sens bo można to uzasadnić naturą zarówno samego konfliktu jak i rodu, to mechanicznie nie działa to najlepiej. Nastawienie na samo niszczenie Siczy w powiązaniu ze specyfiką kart Prescience sprawia, że gra Harkonnenami jest jednowymiarowa. W WoP było to jednak lepiej rozwiązane o i ile gra cieniem miała też ten militarny vibe to jednak trzeba było też pilnować pierścienia. Musze w tym miejscu napisać też więcej o kartach Prescience wspomnianych wcześniej. To chyba najsłabszy element całej gry. Było to już wspomniane w tej dyskusji i pozostaje mi się z tym zgodzić. Harkonnen ma za mały wpływ na ich realizację, w zyt małej ilości przypadków może realnie zagrozić Atrydzie. Wobec tego ukazuje się nam schemat, wg. którego gracz kierujący Atrydami zdobywa swoje PZ (na 3 różne sposoby) a jednocześnie militarnie próbuje powstrzymywać ataki na Sicze, podczas gdy Harkonnen tak naprawdę skupia się tylko na jednym. Chyba oczywistym wydaje się być to, która stroną gra się przyjemniej :)

Z uwagi na stosunkowo dużą mobilność, mniejszą wagę (w porównaniu z WoP) zdają się mieć decyzje dotyczące kierunków natarcia. W WoP jak się decydowało na atak na jakimś kierunku to trudno było się potem z tego wycofać, w Dune z uwagi na większe możliwości mobilizacyjne oraz większa mobilność, pochopne decyzje w tym zakresie nie bolą tak bardzo. Gorsza niż w WoP jest też sama walka. Zupełnie nie rozumiem wprowadzenia tych symboli tarcz. Powoduje to, że walki są jeszcze bardziej deterministyczne niż w WoP, no i dużo mniej skuteczna jest walka partyzancka bo silniejsza armia czesto zadaje znaczne straty jednocześniej wybraniając wszystkie hity.

Ogólnie jest tu troche fajnych pomysłów, które wątki klimatyczne fajnie przekuwają w dobre mechaniki - jak np. nieznana ilość jednostek pod postacią deploment tokens czy też nieznana wartość Siczy. No ale ogólnie mam wrażenie, że projekt się wyłożył na bardziej fundamentalnym - szkielecie rozgrywki. Dla mnie WoP jest zwyczajnie lepiej zaprojektowaną grą, co mocno mnie zmartwiło zważywszy na fakt, że autorzy mogli się uczyć na niedoskonałościach pierwowzoru (których znowu nie ma tak wiele ;p).