Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
: 01 sty 2023, 16:28
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
W pełni się zgadzam i zdrowa konkurencja może zagonić pootsa do roboty jak straci zastrzyki kasy z każdej promki jaka na sklep wrzuca. Ja akurat liczę że wyda, bo jednak utopiłem kasy co nie miara. A obecnie wygląda, że wziął się do roboty(choć wielu uważa, że to bullshit i uwierzy jak gra trafi im do rąk).bosik111 pisze: ↑01 sty 2023, 15:41 Nie zapominajmy o jednym, ATO jest jeszcze świeże i ITU jest w idealnej pozycji do wybicia się na rynku, natomiast autor KDM tak się utuczył na sukcesie swojej gry, że cudem jest że GCE uda się dowieść, a na resztę dodatków będziemy czekać jeszcze pewnie do końca dekady. Nie wspominając już o cenach każdego z nich, które są już są na poziomie porządnej gry, i nawet nie chce myśleć ile będą kosztować jak Pootsowi uda się wreszcie ruszyć tyłek i je skończyć. Miejmy nadzieję że nowa konkurencja wprowadzi ducha rywalizacji, i da jakaś presję cenową, bo kolega ostatnio zaczyna się mocno odrywać od rzeczywistości.
Można powiedzieć, że to taki KDM 2.0 wręcz. Wnosi nie tylko nową kampanię z nowymi wrogami, ale masę nowych mechanik, ba systemów. Można sprawdzić na stronie kampanii w jednym z najnowszych updatod ile dobra tam będzie.
Też uważam, że w kolekcji miejsce na oba się znajdzie. Jednak różnią się na wielu poziomach i oferują inne doznania. Porównania jednak są ku temu by doradzić tym którzy nie mają żadnego i zastanawiają się. Moim zdaniem obecnie ATO wygląda sensowniej porównując sam core.Dhel pisze: ↑01 sty 2023, 17:49 Jak on to w 2023 wyda to nic już w życiu mnie nie zdziwi
Natomiast co do rywalizacji w gatunku boss battlerów, to o ile bym porównał ATO do KDM, bo przecież na nim się wzorował to są to na tyle różne gry, gdzie spokojnie obie bym widział w kolekcji (ma się rozumieć jak już z 2 nerki sprzedam by to wszystko sfinansować)
W teoretycznym przykładzie, jeśli dwa tytuły są identyczne i jeden ma prostsze zasady, intuicyjna ikonografię itd no to jest lepszy bo np trzeba mniej zasad sobie przypominać, mniej razy zatrzymywać grę by sięgnąć po FAQ itd.Ardel12 pisze: ↑01 sty 2023, 14:28Nie mówi to że dany tytuł jest lepszy od innego. Od przystępniejszy. W sumie każdy wymieniony tytuł, prócz Brassa, uwielbiam, ale by zaraz jedne nad drugimi królowały... No to już ostra przesada.brazylianwisnia pisze: ↑01 sty 2023, 09:16 Są pewne powody dla których Terraformacja Marsa, Brass, Zamki Burgundii czy Great Western Trail królują ponad Kanbanem, Lisboa czy Food Chain Magnate i to właśnie próg wejscia jest jedną z głównych przewag.
A jeszcze mamy decyzyjność co do tego jaki poziom BP i AI na nas czeka. Potem mamy crafting sprzętu i tech za zdobyte surowce. Mamy w ogóle surowce... Mamy rozwój Argo. A wyżej są doom i progress i decyzje o podejmowanej trasie.Dhel pisze: ↑01 sty 2023, 17:49 Odnośnie walki w ATO bym tylko dodał, że ciężko na sucho docenić jak jest rozwiązana. Ja sam na gamepleyach zasnąłem na tej walce, bo wydawała się przekombinowana i po prostu nudna. Natomiast wg mnie jest to najlepszy system jaki w grach widziałem, na tyle losowy by nie był policzalny, ale na tyle możliwy do wpływania na tą losowość by nie wk$*%! bo znowu wypadła jedyneczka. Oczywiście ten system to naczynie połączone z escalation, triskelionem i całym sprzętem, który używamy, dlatego może ciezko to tak na sucho oceniać?
Czasowo u mnie podobnie i podobnie się zgadzam.Irr3versible pisze: ↑02 sty 2023, 12:52 Obiecałem sobie zagrać przed końcem roku, aby wyrobić sobie opinie o produkcie zanim pojawi się podwyżka na KF.
Nie będę się rozpisywał, powyżej bardzo wiele zostało powiedziane ale chyba warto pozostawić jakieś spostrzeżenia z pierwszych ok 10 godzin (2 walki i eksploracja).
Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne, ale po chwili przychodzi nam refleksja że odnaleźć się w tym zbiorze dobrodziejstwa nie jest łatwo. Wszystkiego jest w bród, dobrze wykonane - choć tu kilka zastrzeżeń się znajdzie:
Mi wystarczy karta pomocy z końca instrukcji... Ale przyznam, że początkowo też myślałem że żadnej nie ma.- Brak kart pomocy - jesteśmy zmuszeni drukować z BGG i wachlujemy wieloma kartkami A4... 4 karty pomocy wielkości (i jakości) story cards świetnie się sprawdzi. I nawet nie mam na myśli wejścia w grę, ale głównie powrotu. Jeśli produkt ma być na lata, zadbajcie by klienci chcieli do niego wracać.
Dlatego ja czytałem tylko tutorial plus to, co na dany moment jest niezbędne do grania, bo inaczej w życiu bym nie zaczął. Co do Exploration decku - było wprost powiedziane by brać konkretne karty, a resztę zostawić. Inna sprawa to to że oryginalny insert nie spełnia swojego zadania, więc trzeba samemu zrobić coś...- Co do zasady Rulebook i L2P jest dobrze wykonany, ale pewne elementy nie są idealnie umiejscowione. Ja chyba jestem zwolennikiem wszystko w jednym miejscu, a czasem trzeba szukać w kilku. System indeksu na razie bez zastrzeżeń. Gra jest bardzo rozbudowana, więc to nie zarzut w stylu jest do bani, ot pewne rzeczy mogły np zostać powtórzone abyśmy mieli komplet informacji w jednym miejscu. Osobiście korzystam z tabletu, wersja pdf którą można przeszukać i nie trzeba kartkować w tam i z powrotem jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem. (np chwilę mi zajęło upewnienie się jak stworzyć exploration deck, bo oprócz kart numerowanych mamy też takie bez numerka i np w l2p nie ma o tym mowy - a wystarczyło by dodać jedno zdanie więcej etc.) Generalnie przebrnięcie przez rulebook jest dość ciężkie i nie mam tu na myśli samych zasad, biorąc jednak pod uwagę poziom rozbudowania i skomplikowania gry jest wciąż ok - ale to będzie element, od którego odbiję się znaczna cześć graczy. Warto nad tym pracować (wersja pdf), aby powrotu były przyjemniejsze.
Też właśnie sobie parę rzeczy zaspojlowałem bo trzeba było przeszukiwać wszystko. Konkretnie karta patternu (bo szkoda w spisie elementów nawet pokazać jak taka wygląda). Gdybym nie przeczytał na FB, że jest czerwona (taka jakby krew), to bym w życiu nie znalazł po samej nazwie, dlatego zgadzam się - co szkodziło podawać numer karty, tak jak to w sumie zrobiono przy zestawie do learn to play w tym pliku na stronie.- Moim zdaniem brakuję również numeru identyfikującego niektóre karty. Przykładowo karty terenu, technologii, ekwipunku, mnemos; co stało na przeszkodzie, aby dodać numer karty? np góra rewersu karty miałaby numer i zarazem byłaby to dodatkowa referencja do wyszukania. Teraz jesteśmy zmuszeni przeszukiwać po nazwach, biorąc cały stack kart w dłoń. Pierwsza rozgrywka i tak pewnie będzie łatwiejsza, bo czasem karty są w jakiejś kolejności wydrukowane. Później to się wszystko wymiesza. Zresztą podobnie (choć tu pewnie nie będzie miało to tak dużego znaczenia) przy Secret deck, mam wziąć kartę Ally (na rewersie widzę, że dwie karty są tak podpisanie). Dlaczego nie numer karty lub choćby Ally #1 i Ally #2? A tak to obracam pierwszą i potencjalnie spoiluję sobie innego towarzysza jeśli nie trafiłem.
Też się zgadzam.- Kilka kart jest dwustronnych, nie mają typowych rewersów - wyszukanie takiej karty bywa czasem irytujące (znowu, bierzesz zestaw kart terenu szukasz miasta przeglądając awersy... szukasz znowu... i w końcu przypominasz sobie że cześć kart jest dwustronna). Irytuję, nie usprawnia rozgrywki.
Było napisane dokładnie to:Acererak pisze: ↑02 sty 2023, 14:22Dlatego ja czytałem tylko tutorial plus to, co na dany moment jest niezbędne do grania, bo inaczej w życiu bym nie zaczął. Co do Exploration decku - było wprost powiedziane by brać konkretne karty, a resztę zostawić. Inna sprawa to to że oryginalny insert nie spełnia swojego zadania, więc trzeba samemu zrobić coś...- Co do zasady Rulebook i L2P jest dobrze wykonany, ale pewne elementy nie są idealnie umiejscowione. Ja chyba jestem zwolennikiem wszystko w jednym miejscu, a czasem trzeba szukać w kilku. System indeksu na razie bez zastrzeżeń. Gra jest bardzo rozbudowana, więc to nie zarzut w stylu jest do bani, ot pewne rzeczy mogły np zostać powtórzone abyśmy mieli komplet informacji w jednym miejscu. Osobiście korzystam z tabletu, wersja pdf którą można przeszukać i nie trzeba kartkować w tam i z powrotem jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem. (np chwilę mi zajęło upewnienie się jak stworzyć exploration deck, bo oprócz kart numerowanych mamy też takie bez numerka i np w l2p nie ma o tym mowy - a wystarczyło by dodać jedno zdanie więcej etc.) Generalnie przebrnięcie przez rulebook jest dość ciężkie i nie mam tu na myśli samych zasad, biorąc jednak pod uwagę poziom rozbudowania i skomplikowania gry jest wciąż ok - ale to będzie element, od którego odbiję się znaczna cześć graczy. Warto nad tym pracować (wersja pdf), aby powrotu były przyjemniejsze.
Możesz teraz dokupić cykl IV i V. Ale to będzie jeszcze otwarte długo. Dlatego na spokojnie sprawdź czy gra zassa.
Jesteśmy u progu rewolucji korzystania z wyszukiwarek, przeglądarek, gier wideo. Content wysokiej jakości generowany przez AI, osobisty asystent AI, absurdalnie dobry upscaling gier video dzięki AI i wiele więcej. Tak jak kiedyś pojawiły się tranzystory, później mikrochipy, wafle krzemowe, internet, softowa rewolucja tak teraz ta dekada będzie zapamiętana jako skok rozwoju algorytmów maszynowego uczenia(bo tak naprawdę o tym mowa a nie o AI ale wiadomo że tak łatwiej o tym rozmawiać).
Dodruk ma być wraz z nową kampanią, która będzie bodaj w maju,.więc pewnie za rok dostaniesz.
Posiadam obie te gry i ATO jest daleko bardziej skomplikowana (instrukcja ok70 stron zapisana makiem) ale tutorial dobrze wprowadza w podstawowe mechaniki. Instrukcja też jest dobrze napisana i generalnie szybko można znajdywać interesujące nas zasady w instrukcji dzięki indeksowi.Sixshot pisze: ↑07 kwie 2023, 20:25 Jak bardziej jest ta gra skomplikowana od np Etherfields ?
Druga sprawa jak wygląda "zapisywanie gry " Trzeba robić duzo zdjęc ? czy jest jakiś system w grze ?
Ile zajmuje składanie i rozkładanie gry?
Czy sesje 2-3h max mają jakiś sens czy trzeba rezerwować więcej czasu na jedno posiedzenie ?
Kolejna sprawa to Angielski czy jest jakos mocno wyszukany ?
Middare też posiadam i ukonczylem, wg mnie nadal mniej skomplikowana od ATO ale napewno bardziej od Etherfields, tekstu podobna ilosc, rozłożenie gry podobne czasowo, misję w M czasowo do 3h. Również znakomita gra, polecam obieSixshot pisze: ↑08 kwie 2023, 13:31 Przez ten dodruk zabiliście mi ćwieka, zastanawiam się teraz jak się ma ATO do Kingdom Forlorn , czy by jednak tego 2giego nie kupić ( tańsza podstawka . Tak samo zastanawiam się nad ATO vs Middara. Tj różnice w poziomach skomplikowania, czas rozkładania gry, długość posiedzień. Gra dla 2ch osób.