![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
W piatek zagram i sam wam powiem, nie w lengłidżu, czy było fajnie. Ja po przejrzeniu wszystkich kart i podwójnej lekturze instrukcji jakoś nie widzę opcji żeby była klapa. Pytanie czy będzie po prostu fajnie czy super-fajnie.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zgadzam się w 100%. Czytałem ten review przed zakupem i jakoś się nim ani trochę nie przejmowałem bo nie mam zamiaru grać w MEQ z ekipą w wieku 12-15 lat.Filippos pisze:Bloody akurat ten raport z sesji jest specyficzny. Napalony gość zapędził dzieciaki do kobyły z FFG i się dziwi że nie wypaliło?? Dajże spokój, trochę to śmieszne.
U nas akurat też to niewiele zmieniło, bo tam był jakiś event blokujący "schronienie". Swoją drogą ten Haven jest dość kluczowy dla całej mapy i trzeba starać się od początku, aby nie został zbyt otoczony wpływami Saurona. Tu daliśmy ciała.yosz pisze:I jeszcze jeden bug - W Heavens można odpoczywać nawet jak stoi tam sługus (minion) Saurona. Wszystko zostało powiedziane - zagram z chęcią łan mor tajm at list
Ok, ale mamy jakiś mechanizm, który wystarczyłoby opisać jako: te ploty można w I etapie, te w II itd., trochę zmniejszając w zamian tylko ilość dostępnych akcji Sauronowi. A tak bez problemu Sauron coś tam sobie dokłada i ani tak zagrywa takie ploty, jakie chce (tylko inne warunki mają tak naprawdę znaczenie). Ale to tylko drobny szczegół, problemy były gdzieś indziej. Tutaj po prostu miałem wrażenie, że dodano jakiś element, aby stworzyć wrażenie "mnogości" rozwiązańFilippos pisze:Melee wydaje mi się że główną funkcją shadow poola jest uniemożliwienie zagrywania najmocniejszych kart przez Saurona zbyt wcześnie. Jest limit influence w shadow pool - 4 w I fazie, 8 w II i 12 w III. To ogranicza karty shadow i ploty. Oprócz tego Sauron musi poświęcić trochę akcji żeby go wypełnić do określonego poziomu.
Umarłem i musiałęm oddać przedmiot albo faworka (którego nie miałem) - więc za bardzo wyjścia nie miałem nie?Filippos pisze:BTW nie wiem czemu tak lekką ręką pozbyliście się tego płaszcza, bo jak go zobaczyłem mina mi zrzedła - to mocna przeszkadzajka.![]()
Pytanie brzmi: po co umierałeś?yosz pisze:Umarłem i musiałęm oddać przedmiot albo faworka (którego nie miałem) - więc za bardzo wyjścia nie miałem nie?Filippos pisze:BTW nie wiem czemu tak lekką ręką pozbyliście się tego płaszcza, bo jak go zobaczyłem mina mi zrzedła - to mocna przeszkadzajka.![]()
Ciekawe - możesz to rozszerzyć, co jest lepiej/gorzej w AH a co w MEQ? Nie mam żadnej z nich, ale niedługo chyba kupię sobie prezent urodzinowy B) Myślałem właśnie o jednej z tych dwóch gier.Aba pisze: Jednak nie wszystko naraz. Gra jak już mówili przedmówcy nie jest wielką grą przygodową ale raczej czymś takim jak mniejszy Arkham Horror bez przedmiotówi z myślącą przeszkadzajką jako Sauron. Dla mnie akurat to będzie plus bo przygodówek z krwi i kości jest na rynku dużo.
No ale są jeszcze favorki z questów i encounterów (zwłaszcza w Havens!!!). Możesz też wybierać "ciemna scieżkę" i zgarniać favorki za to, choć jednocześnie dostajesz korupcję więc to raczej w ostateczności. Herosi musza też od samego poczatku kasować ploty i przerywać ciagi influencu Saurona żeby amniejszyć ilość perilous locations. Jesli odpuszczą to to w pewnym momencie Sauron już ma samograja - maszynę zła nie do powtrzymania. Nie wiem jak wyglądała wasza rozgrywka, ale to są bardzo ważne elementy o których w pierwszej partii po prostu się nie wie i łatwo popełnić błąd.Aba pisze: Lekki zawód wystąpił dlatego że Herosi odnieśli wrażenie bezsilności przy takiej rozgrywce. Dodam jeszcze że moim zdaniem Favoru jest dużo za mało w grze. Trwa ona najdłużej 9 tur i przy 9 eventach pojawi się na planszy około 9-12 Favorów i Characterki z 2 Favorami nagrody. Wszystko może byłoby ok ale odległość ich między sobą a później do aktywnych plotów wydaje mi się dość duża i herosom raczej ciężko w tak krótkim czasie to wszystko ogarnąć - szczególnie że pod nogi rzuca im się Miniony i potworki. Nie wspomnę już o discardowaniu kart korupcji na które już raczej wolnych favorków nie będzie.