Strona 4 z 28

: 17 lut 2006, 23:54
autor: Misiołak
Pamiętaj, że żetony są dwustronne. Scenariusze z podstawki jak najbardziej da się ułożyć bez dodatków.

: 18 lut 2006, 00:13
autor: Nataniel
Moze brakuje Ci zetonow? W pudelku powinny znajdowac sie zetony pozwalajace ulozyc wszystkie scenariusze. Najlepiej poszukiwac zetonow w takiej kolejnosci, w jakiej sa narysowane przy scenariuszy (np. najpierw rzeka, potem miasteczka, itd.). Wszystkie zetony sa dwustronne.

: 18 lut 2006, 07:38
autor: ghostdog
wiem. nie zmienia to postaci rzeczy, że wszystkich scenariuszy z podstawki nie jestem w stanie rozegrać z powodu braku elementów terenu.

: 18 lut 2006, 09:33
autor: cashan
nieprawda :P

Bo to wiesz - jest gra logiczna w samej grze :).

Tak poobracaj żetony aby pasowało :)

: 18 lut 2006, 09:37
autor: ghostdog
ciekawe tylko jak mam zamienić budynek na prosty odcinek rzeki :D

: 18 lut 2006, 09:59
autor: Pancho
Obrazek

: 18 lut 2006, 10:38
autor: Nataniel
ghostdog - policz ile masz zetonow :> chociaz jeszcze nie zdarzylo sie, aby w grach Days of Wonder brakowalo elementow (co zdarza sie nagminnie w przypadku FFG), to moze jestes pierwszy?

: 18 lut 2006, 15:22
autor: cashan
Ale zdarzaja sie inne skuchy :) - np. niedodrukowane karty "pomocnicze" - mowiace o cechach oddziałów itp. ( wiem bo mam :))

: 19 lut 2006, 10:50
autor: ghostdog
jest spox. Moja 4 letnia córka gwizdnęła mi dwa żetony.
Przepraszam Was za zamieszanie. Gra jest odjazdowa!!!! :D Dokupiłem jeszcze dodatkowe żetony terenu i wtedy jest naprawdę jeszcze bardziej miodna. Thanx wracam do gry :lol:

: 02 kwie 2006, 10:29
autor: ram
W czerwcu / na początku lipca Pacific Theatre:
http://www.memoir44.com/index.php?t=con ... 63bbffad02

Wygląda nieźle.
Poza tym dodruk wcześniejszych dodatków (z solidniejszymi pudełkami).

: 03 kwie 2006, 00:45
autor: Dani
Posiadam dwa pierwsze dodatki, ale jakoś ten nowy niezbyt mnie ciągnie, może dlatego, że nie interesuje mnie tamten teatr działań wojennych. Ale kto wie, co dojdzie ciekawego w mechanice, nowe tereny, jednostki itp. może okazać się bardzo ciekawy. Ciekawe swoją drogą jakie jeszcze jeśli wogóle będą dodatki do MM'44? W końcu teatr działań wojennych prędzej czy później się skończy, a dodawanie "na siłe lub nie" nowych opcji i zasad może powoli zamienić MM w zupełnie iną gre, a nie o to chodzi bo gra jest świetna taka jaka jest teraz (czyli z pierwszymi dwoma dodatkami ;) ). Chyba, że będą wychodzić dalsze edycje związane z innymi, późniejszymi wojnami, z tym tylko, że tam teatr manewrów jest dużo, dużo mniejszy. Zobaczymy. Ja i tak nadam marze, żeby ktoś zrobił gre w klimacie A&A tylko, że w pierwszej wojnie światowej. Pomarzyć nie zaszkodzi.

: 03 kwie 2006, 00:48
autor: xshadow
Dani, podobają ci się dodatki?
Wg mnie już w podstawce tereny w zasadzie się od siebie nie różnią i w związku z tym uznałem terrain pack za stratę kasy. jak ty to widzisz?

: 04 kwie 2006, 11:36
autor: Dani
Czy ja wiem, czy się nie różnią? Może nie są to jakieś diametralne różnice, ale chyba chodziło tu bardziej o estetyke. Posiadam oba dodatki (w sumie trzy jeśli liczyć dodatkową plansze za jeden :) ) i uważam, że są świetne. W Terrain Pack otrzymujemy naprawde sporo elementów. Trzeba przyznać, że działanie wielu z nich njest do siebie podobne, albo nawet nie różni się od tych z podstawowj gry, ale tak jak mówiełm, estetycznie wyglądją świetnie. W końcu jak mamy przejąć fabrykę to lepiej jak na planszy będzie leżeć fabryka, a nie wioska :). Dodatek ten jest bardzo nastawiony na robienie własnych scenariuszy, albowiem w zasadach jest tylko kilka nowych, a nie wykorzystują one nawet połowy nowych terenów. Dodatek ten nie zmienia może diametralnie gry, ale miło ją urozmaica. Wysadzanie tam, wyzwalanie jeńców z obozów, niszczenie pociągów z zaopatrzeniem to tylko klika z scenariuszy jakie można sobie ułożyć. Eastern Front natomiast daje nieco więcj nowego. Samych terenów jest dosyć mało, ale przedewszystkim dostajemy całą nową armię, którą, dzięki Oficerowi Politycznemu, gra się zupełnie inaczej niż poprzednimi armiami. Pozatym mamy scenariusze na naprawde ogromne bitwy (jak Stalingrad) i kilka ciekawych nowych zasad (np. snajperzy). Ogólnie dodatki są troche na zasadzie urozmaicenia, a nie diametralnie zmnienienia rozgrywki. No i efekt wizualny, czyli jak walczymy na pustyni, to bierzemy mape pustyni i stawiamy na niej oazy itp. Mnie oba dodaki bardzo przypadły do gustu.

: 08 kwie 2006, 01:43
autor: ram
Na stronie Days of Wonder pojawiły się już zasady do Pacific Theater:
http://www.memoir44.com/index.php?t=content&sub=rules

Banzai, night attack rules, US Marines, szpitale polowe - na pierwszy rzut oka miłe dodatki :) - czas na Guadalcanal.

: 10 kwie 2006, 02:36
autor: Elemele
W instrukcji pisze, że kart ma być 70 a w wyszczególnieniu podają 69 :D
Czy ta jedna "brakująca" to ta "reklamowa"?
U mnie jest para Pirate's Cove/T2R :lol:

: 14 kwie 2006, 17:32
autor: Muttah
Czy któryś z polskich sklepów oferuje jeszcze dodatki do M'44? Szczególnie interesuje mnie dodatkowa plansza, oraz - w perspektywie - eastern front. No i albo źle szukam, albo wszystko już zeszło... Ktoś pomoże?

: 14 kwie 2006, 18:03
autor: Nataniel
Dodruk dodatkow ma byc w czerwcu. Watpie, by ktos mial cos jeszcze na magazynie, dodatki byly bardzo popularne :).

: 23 kwie 2006, 01:06
autor: Elemele
Hej, właśnie jestem po pierwszym graniu w Memoira :)
Dla mnie super, a dodatkowo chyba moja dziewczyna ostatecznie się do tej gry przekona (kiedy zamawiałem, to była niechętna - że wojna, że walka, itd :))

Podczas grania wyszło jednak kilka pytań (pewnie będzie ich jeszcze więcej, ale chcę się od razu wypytać).

Otóż Karty Dowodzenia mają różne nagłówki (np. Recon, Probe itd.). Czy to coś w praktyce oznacza? Tzn. czy zagrywając kartę z nagłówkiem 'Assault' możemy rozkazy wydawać tylko jednostkom zdolnym do szturmu, czy też takim, które mogą się ruszyć i w fazie ataku podjąć szturm. A może jeszcze innej jednostce, którą planujemy tylko poruszyć o dwa pola?
Albo karta "Recon" - czy tylko dla moruszania się, czy można też potem walczyć.

Proszę o pomoc! Bo jeszcze wyjdzie, że źle gramy to chciałbym to szybko poprawić, żeby w nawyk nie weszło.


I drugie pytanie odnośnie Karty Taktyki "Medics & Mechanics".
Ostatnie zdanie jest dla mnie dziwne i niejasne - "If the unit recovers at least 1 figure, it may also be issued an order".
Wg. Rebelowej instrukcji tłumaczone jest to tak: "Jesli wybrana przez Ciebie jednostka odzyska co najmniej 1 figurke, moze takze
wykonac od razu normalny ruch."
Wg. instrukcji ze sklepu gryplanszowe.pl jest tak: "Jeżeli jednostka odzyskała co najmniej 1 figurkę, ona także objęta jest rozkazem."

Totalnie różne interpretacje. Bo przecież normalnego ruchu wykonać nie może (jak pisze Rebel) bo zagraną kartą była właśnie ta "lecząca/naprawiająca" dany oddział. Gryplanszowe piszą "że ona także jest objęta rozkazem" - pytanie tylko jakim, skoro rozkaz był "Medics & Mechanics"

Moim zdaniem powinno być tak, że jeśli dana jednostka odzyska co najmniej 1 figurkę to możesz zagrać dodatkową Kartę, która będzie dotyczyć tylko tej jednostki. Ew. możnaby przychylić się do wersji z instrukcji z Rebela, że po naprawie/uleczeniu, dana jednostka i TYLKO ona może wykonać ruch.

PS1. I jeszcze pytanie odnośnie karty Medics & Mechanics. Ponieważ pisze tam by losować taką ilością kostek ile ma się Kart Dowodzenia to jak ma się to odbyć w pierwszej misji? Gram aliantami i mam 6 Kart Dowodzenia. Czy mam rzucać tylko 4 kościami, czy też pożyczyć od Niemców ;) 2 kostki?

PS2. A gdzie trzymacie żetony jednostek specjalnych/mosty/medale?
Może jakiś szczęśliwy posiadacz gry pstryknąć fotkę jak jego pudełko wygląda po zapakowaniu? (Oczywiście niech wyjmie najpierw planszę, żeby cokolwiek było widać ;))

: 23 kwie 2006, 03:58
autor: Dani
Elemele pisze:Otóż Karty Dowodzenia mają różne nagłówki (np. Recon, Probe itd.). Czy to coś w praktyce oznacza? Tzn. czy zagrywając kartę z nagłówkiem 'Assault' możemy rozkazy wydawać tylko jednostkom zdolnym do szturmu, czy też takim, które mogą się ruszyć i w fazie ataku podjąć szturm. A może jeszcze innej jednostce, którą planujemy tylko poruszyć o dwa pola?
Albo karta "Recon" - czy tylko dla moruszania się, czy można też potem walczyć.
Nazwy kart nie mają znaczenia.
Elemele pisze:I drugie pytanie odnośnie Karty Taktyki "Medics & Mechanics".
Ostatnie zdanie jest dla mnie dziwne i niejasne - "If the unit recovers at least 1 figure, it may also be issued an order".
Wg. Rebelowej instrukcji tłumaczone jest to tak: "Jesli wybrana przez Ciebie jednostka odzyska co najmniej 1 figurke, moze takze
wykonac od razu normalny ruch."
Wg. instrukcji ze sklepu gryplanszowe.pl jest tak: "Jeżeli jednostka odzyskała co najmniej 1 figurkę, ona także objęta jest rozkazem."
Jeśli jednostka została "wyleczona", czyli odzyskała przynajmniej jedną figurke, możesz jej wydać dadatkowy, dowolny rozkaz, bez użycia kart.

Elemele pisze:PS1. I jeszcze pytanie odnośnie karty Medics & Mechanics. Ponieważ pisze tam by losować taką ilością kostek ile ma się Kart Dowodzenia to jak ma się to odbyć w pierwszej misji? Gram aliantami i mam 6 Kart Dowodzenia. Czy mam rzucać tylko 4 kościami, czy też pożyczyć od Niemców ;) 2 kostki?
Musisz "pożyczyć" kostki.
Elemele pisze:PS2. A gdzie trzymacie żetony jednostek specjalnych/mosty/medale?
Może jakiś szczęśliwy posiadacz gry pstryknąć fotkę jak jego pudełko wygląda po zapakowaniu? (Oczywiście niech wyjmie najpierw planszę, żeby cokolwiek było widać ;))
Ja w miejscu na karty, bo jak włożyłem karty w folijki/koszulki, to się już w pudełku MM'44 nie mieszczą i leżą w innym pudełku :).

: 23 kwie 2006, 08:23
autor: Nataniel
Elemele pisze:I drugie pytanie odnośnie Karty Taktyki "Medics & Mechanics". Ostatnie zdanie jest dla mnie dziwne i niejasne - "If the unit recovers at least 1 figure, it may also be issued an order".
"Order" oznacza normalny ruch jednostki (czyli np. dla czolgu jest to do 3 pol ruchu + atak). Nie musimy do tego ruchu uzywac zadnej dodatkowej karty, tylko po prostu wyleczona jednostka aktywuje sie do ruchu.

: 23 kwie 2006, 18:55
autor: misiek
"Order" oznacza normalny ruch jednostki (czyli np. dla czolgu jest to do 3 pol ruchu + atak). Nie musimy do tego ruchu uzywac zadnej dodatkowej karty, tylko po prostu wyleczona jednostka aktywuje sie do ruchu.
dokladnie, a pozniej moze normalnie walczyc.

: 23 kwie 2006, 21:08
autor: Muttah
IMHO najlepiej używać terminu "aktywacja jednostki" jako ekwiwalentu "issue an order" albo "order a unit". Oczywiście najbliżej jest "wydaj rozkaz"...

Ogółem w M'44 "ruch jednostki" można interpretować jako ruch (bez walki), natomiast aktywacja lub ew. wydanie rozkazu wskazuje na fakt, że jednostka może wykonać standardowy zasób akcji na turę (ruch, ruch + atak, sam atak, lub specjałkę...).

: 24 kwie 2006, 00:26
autor: Elemele
Zgadzam się z Tobą Muttah, najlepszym terminem będzie "aktywacja jednostki" bo "wydanie rozkazu" może powodować niejasności (np. mi :)) bo przecież rozkazy daje się za pomocą Kart.

Dzisiaj "udało" mi się przegrać z moją lubą pierwszą misję grając aliantami... no ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że praktycznie w każdym losowaniu uzyskiwała same ikonki piechoty albo granaty. :)

Przy okazji pojawił się problem z kartą Behind Enemy Lines wg. której jednostka może poruszyć się o 3 pola. My graliśmy, że 3 pola i walka i powrót o 3 pola. Czy tak jest dobrze, czy raczej powinniśmy grać 3pola i stop, albo 2 pola i walka?

: 24 kwie 2006, 10:31
autor: misiek
Przy okazji pojawił się problem z kartą Behind Enemy Lines wg. której jednostka może poruszyć się o 3 pola. My graliśmy, że 3 pola i walka i powrót o 3 pola. Czy tak jest dobrze, czy raczej powinniśmy grać 3pola i stop, albo 2 pola i walka?
jednostka moze poruszyc sie do 3 pol, pozniej walczyc z 1 dodatkowa kostka, i znowu ruszyc sie do 3 pol.

: 24 kwie 2006, 15:40
autor: Elemele
Eh tych pytań to się non stop mnoży i mnoży :)
W pierwszej misji gramy, że jeśli jednostka zostanie wyeliminowana, albo zepchnięta/sama zejdzie z mostu, to medal znowu tam wraca i w kiedy kolejny raz zajmie się most to medal znów się wlicza do zdobytych.
Ta wersja jest dobra, czy trzeba medal bezpowrotnie odrzucić?

IMHO medal jest za zajęcie mostu, więc medal powinień wrócić na most (w końcu chodzi o to, żeby ten most kontrolować)


PS. Jestem w trakcie ściagania wszystkich scenariuszy jakie zamieścili na stronie, więc gra pewnie nieszybko mi się znudzi ;) co oznacza, że kolejne pytania pewnie będą :)