Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1258
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 408 times
Been thanked: 340 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Seraphic_Seal »

Tak sobie czytam Wasz opinie i co raz bardziej łudzę się, że przy okazji dodruku może pojawi się jeszcze jakiś ładny kod, żeby znowu w okolicy 60zł wyrwać lol
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
Dako
Posty: 1171
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
Lokalizacja: okolice Poznania
Has thanked: 387 times
Been thanked: 359 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Dako »

Tytuł Spiel des Jahres 2024 w kategorii Gra Roku zdobyła Halo wieża / Sky Team ;)
https://planszowenewsy.pl/2024/07/spiel ... cow/19999/
agt
Posty: 1534
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 895 times
Been thanked: 490 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: agt »

Czy umiecie wyjaśnić dlaczego akurat na tytuł, który miał potencjał by zostać Grą Roku, były takie duże promki?
I to zaraz po premierze?

Nie lepiej wspomagać sprzedaż czegoś, co samo się tak łatwo nie sprzeda?
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: yrq »

agt pisze: 22 lip 2024, 12:08 Czy umiecie wyjaśnić dlaczego akurat na tytuł, który miał potencjał by zostać Grą Roku, były takie duże promki?
I to zaraz po premierze?

Nie lepiej wspomagać sprzedaż czegoś, co samo się tak łatwo nie sprzeda?
Jest drogo - źle, jest tanio - też źle? :D
Trzeba się cieszyć, że dobra gra była dostępna w korzystnej cenie :)

Ja dostałem grę po angielsku na początku roku, ograłem, a potem faktycznie skusiłem się na promocje w Tantisie i inPoście i podmieniłem wersje.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 743
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 293 times
Been thanked: 313 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Scamander »

Efekt niedostępności, sprzeda się szybko -> zakładamy, że dobre (inaczej by się nie sprzedało). Jest niedostępne -> intuicyjnie pragniemy tego bardziej.

Ale już w oderwaniu od marketingowych chwytów. Gra jest świetna, niedawno ogrywałem na urlopie, może skrobnę kilka słów więcej na dniach.
agt
Posty: 1534
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 895 times
Been thanked: 490 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: agt »

yrq pisze: 22 lip 2024, 12:13 Jest drogo - źle, jest tanio - też źle? :D
Trzeba się cieszyć, że dobra gra była dostępna w korzystnej cenie :)
A gdzie ktoś powiedział, że coś źle? :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12705
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3707 times
Been thanked: 3889 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: japanczyk »

agt pisze: 22 lip 2024, 12:08 Czy umiecie wyjaśnić dlaczego akurat na tytuł, który miał potencjał by zostać Grą Roku, były takie duże promki?
Nie na te gre konkretnie byla promka - po prostu z kodem InPostu wychodzila w rewelacyjnej cenie w stosunku do innych - cena w Tantis byla jak wszedzie
agt
Posty: 1534
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 895 times
Been thanked: 490 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: agt »

shuji pisze: 22 lip 2024, 12:47 ja ją kupiłem za 80-kilka - co i tka jest tanio, biorąc pod uwagę, że gra jest extra.
Ja też w tej cenie kupiłam. Ale jeszcze nie zdążyłam sprawdzic :)
Jakbym pracował w LDG, to dodruk bym puścił dwa razy drożej :)
I byś to opłacił wizerunkiem firmy i wylewem żali w Internecie ;)
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 618
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 394 times
Been thanked: 226 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Wildcard »

Dokladnie, wiekszosc osob pewnie nawet niema pojecia ze nie dostali jakies promki ktora gdzies tam byla obiecana i poprstu sie ciesza ze dostali fajna gre.
Awatar użytkownika
Quaku
Posty: 39
Rejestracja: 11 maja 2015, 12:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Quaku »

Gdybyśmy, jak Ted Striker, mieli problemy z piciem, to grałoby się w Halo Wieża o wiele trudniej. Na szczęście kawa wchodziła nam gładko i dzięki niej powstała poniższa recenzja. Zapraszam do lektury and don't call me Shirley.
https://www.okiemgracza.pl/recenzja-halo-wieza/
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 5114
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 2020 times
Been thanked: 2623 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: PytonZCatanu »

Krótko ode mnie:

gra mnie naprawdę oczarowała! Szybka, ciekawa, klimatyczna. Zagraliśmy scenariusz zielony, nauczyliśmy sie zasad, nie zaglądaliśmy dalej. Potem patrzymy na trudniejsze scenariusze, a tam mnóstwo modułów, ciekawe połączenia, no nie ma nudy. Poleciały wiec dalsze scenariusze. Na razie 100% lądowań, więc mówcie mi WronaPytona 8)

Kooperacja, która nie ma syndromu lidera, bardzo dobrze nadająca sie do wieczornych partii w rodzinnym gronie (czy to para, czy dziecko).

Pamiętacie serial dokumentalny Discovery "Katastrofy w przestworzach"? Byłem jego wielkim fanem i tutaj wspomnienia wróciły.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
Atk
Posty: 1555
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 549 times
Been thanked: 339 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Atk »

PytonZCatanu pisze: 14 sie 2024, 12:46 Krótko ode mnie:

gra mnie naprawdę oczarowała! Szybka, ciekawa, klimatyczna. Zagraliśmy scenariusz zielony, nauczyliśmy sie zasad, nie zaglądaliśmy dalej. Potem patrzymy na trudniejsze scenariusze, a tam mnóstwo modułów, ciekawe połączenia, no nie ma nudy. Poleciały wiec dalsze scenariusze. Na razie 100% lądowań, więc mówcie mi WronaPytona 8)

Kooperacja, która nie ma syndromu lidera, bardzo dobrze nadająca sie do wieczornych partii w rodzinnym gronie (czy to para, czy dziecko).

Pamiętacie serial dokumentalny Discovery "Katastrofy w przestworzach"? Byłem jego wielkim fanem i tutaj wspomnienia wróciły.
Pamiętacie? Oglądam to od dobrego roku praktycznie codziennie od północy do 1/2 w nocy 😄 Nie przeszkadza mi nawet to, że co chwilę gdzieś lecę w delegację 😂

Halo wieża grałem tylko na BGA i chyba muszę zagrać trudniejsze scenariusze, bo te podstawowe wieją już nuda. Gra nie siadła jak ludziom wyżej, ale chyba dlatego że nie jestem fanem małych gier, co nie zmienia faktu, że chyba zapoluje na fizyczny egzemplarz, żeby.miec na przyszłość do grania z dzieckiem, a może i żona się wkręci.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12705
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3707 times
Been thanked: 3889 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: japanczyk »

Atk pisze: 14 sie 2024, 23:52 Halo wieża grałem tylko na BGA i chyba muszę zagrać trudniejsze scenariusze, bo te podstawowe wieją już nuda. Gra nie siadła jak ludziom wyżej, ale chyba dlatego że nie jestem fanem małych gier, co nie zmienia faktu, że chyba zapoluje na fizyczny egzemplarz, żeby.miec na przyszłość do grania z dzieckiem, a może i żona się wkręci.
Dosewiadczenie z BGA jest troche wykastrowane imho - nikt nie zastapi rzucania sobie spojrzen i proby komunikacji oczyma ;P
Awatar użytkownika
gath
Posty: 218
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: gath »

Mam wielką prośbę. Czy jakiś dobry człowiek może zdobyć dla mnie promkę lotniska Warszawy na którymś z tych konwentów? Festiwal komiksu Łódź 14-15.09, Spodek Katowice 28-29.09, Targi książki Kraków 24-27.10, Ale Gramy Gdańsk 16-17.11, Wawa Gra Warszawa 30.11- 01.12 Pokrywam koszty wysyłki itp. Proszę o kontakt na priv.
19Kamil94
Posty: 44
Rejestracja: 29 cze 2021, 12:49
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: 19Kamil94 »

gath pisze: 07 wrz 2024, 13:46 Mam wielką prośbę. Czy jakiś dobry człowiek może zdobyć dla mnie promkę lotniska Warszawy na którymś z tych konwentów? Festiwal komiksu Łódź 14-15.09, Spodek Katowice 28-29.09, Targi książki Kraków 24-27.10, Ale Gramy Gdańsk 16-17.11, Wawa Gra Warszawa 30.11- 01.12 Pokrywam koszty wysyłki itp. Proszę o kontakt na priv.
Ja będę w spodku. Na pewno, jak będzie dostępne to będę chciał kupić egzemplarz dla siebie i promke przy okazji zgarnąć. Więc jak ci pasuje, i jak dadzą mi dwie to dla ciebie również mogę wziąć
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 854
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 865 times
Been thanked: 892 times
Kontakt:

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: anitroche »

Nagrałam rozgrywkę solo (jest fanowski wariant) w scenariusz już ten bardziej zaawansowany z dodanymi kilkoma modułami. Można obejrzeć tutaj:

"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
_leigam_
Posty: 1023
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 126 times
Been thanked: 213 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: _leigam_ »

Zagrałem raz na spodku, żeby się dowiedzieć o co to całe halo :lol: ... i się nie dowiedziałem.
Nie wiem czy jakieś inne scenariusze dodają do pudełka jakąś grę, ale pierwszy ... rany, nawet nie wiem nad czym tam się można zastanawiać i co ze sobą uzgadniać w fazie komunikacji. Wybory są oczywiste, i wydaje mi się, że ten scenariusz można przegrać tylko przez jakiegoś ogromnego pecha. Temat niebanalny i to chyba jedyny plus jaki mogę postawić. Oboje z moją drugą połówką skończyliśmy rozgrywkę zniesmaczeni, pewni, że już nigdy nie chcemy do tego siadać.
O co całe to halo?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.

NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 5114
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 2020 times
Been thanked: 2623 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: PytonZCatanu »

_leigam_ pisze: 30 wrz 2024, 15:58 Zagrałem raz na spodku, żeby się dowiedzieć o co to całe halo :lol: ... i się nie dowiedziałem.
Nie wiem czy jakieś inne scenariusze dodają do pudełka jakąś grę, ale pierwszy ... rany, nawet nie wiem nad czym tam się można zastanawiać i co ze sobą uzgadniać w fazie komunikacji. Wybory są oczywiste, i wydaje mi się, że ten scenariusz można przegrać tylko przez jakiegoś ogromnego pecha. Temat niebanalny i to chyba jedyny plus jaki mogę postawić. Oboje z moją drugą połówką skończyliśmy rozgrywkę zniesmaczeni, pewni, że już nigdy nie chcemy do tego siadać.
O co całe to halo?
Odpowiem sobą:
PytonZCatanu pisze: 14 sie 2024, 12:46 Zagraliśmy scenariusz zielony, nauczyliśmy sie zasad, nie zaglądaliśmy dalej. Potem patrzymy na trudniejsze scenariusze, a tam mnóstwo modułów, ciekawe połączenia, no nie ma nudy. Poleciały wiec dalsze scenariusze.
IMHO scenariusz treningowy jest tylko żeby nauczyć się zasad. Potem jest dużo ciekawiej.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 678
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1312 times
Been thanked: 309 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: JollyRoger90 »

Potwierdzam.
1 scenariusz tylko na zapoznanie z zasadami, a potem juz tylko jest trudniej :)

Mi siadło bardzo, na BGA wszystkie scenariusze przeszedłem, a na żywo głownie solo gram.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 854
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 865 times
Been thanked: 892 times
Kontakt:

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: anitroche »

Miałam tak samo, że pierwszy scenariusz mnie wynudził. Na szczęście zajrzałam do dalszych scenariuszy, bo one są już fajne. Właśnie dlatego też na kanał nagrałam rozgrywkę w średnio zaawansowany scenariusz, bo moim zdaniem bez sensu pokazywać ten wprowadzający, bo można kogoś odrzucić od gry zamiast zachęcić :D
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 743
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 293 times
Been thanked: 313 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Scamander »

To samo było z moją znajomą. Po pierwszej partii nic nie mówiła. Po drugiej się pozytywnie zdziwiła, że tu trzeba coś pokombinować jednak i tak sobie już latamy scenariusz za scenariuszem.

No i jeśli chodzi o te moduły, to dawno nie widziałem tak dobrze zrobionej gry z modułami. Przeważnie moduły mnie przytłaczają i nie wiem które i w jakiej ilości zastosować w rozgrywkach. Tutaj mamy moduły ściśle przypisane do konkretnych lotów, same misje możemy sobie oblatywać w kolejności od najłatwiejszych do najtrudniejszych a to jak działa dany moduł nauczymy się dosłownie w dwie minuty czytając krótki akapit.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 510
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 862 times
Been thanked: 578 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: kuleczka91 »

My ostatnio też chcieliśmy zobaczyć czym ludzie się tak podniecają i szczerze mówiąc dalej nie wiem :) Rozegraliśmy zwykły scenariusz i jakiś tam z kontrolowaniem paliwa i gra nas w ogóle nie urzekła. U nas zdecydowanie wylatuje z kolekcji, nie zachwyciła niczym :).
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 337
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 166 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: nolify »

U nas podobnie. Gra wzięta, bo ohy i ahy, a nuda totalna. Graliśmy z żoną zielone i żółte scenariusze. Zachwytu brak. Dodam, że jesteśmy fanami kooperacji w grach planszowych. Najwidoczniej każdy szuka czego innego :)
samuraj1369
Posty: 1148
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 516 times
Been thanked: 586 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: samuraj1369 »

U mnie podobnie, zagrałem dwa razy pierwszy scenariusz i parę tych trudniejszych (z 3?).
Gra powędrowała dalej.
Z takich kooperacji, gdzie dodatkowo ilość graczy jest 1-5 o wiele lepiej zadziałała Zaginiona Ekspedycja.
agt
Posty: 1534
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 895 times
Been thanked: 490 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: agt »

Ojej.
Nie sądziłam, że to "taka" kooperacja.
Halo Wieża do mnie idzie, a Zaginiona Ekspedycja mi nie podeszła..
ODPOWIEDZ