Strona 4 z 7
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 01:11
autor: Lailonn
Paczkę od trolli odebrałem rano a wieczorkiem udało się zaliczyć 2 rozgrywki. Nie grałem w 7w ani w duela.
Rozgrywka startowa 17min i wygrał złoty dzięki kompletowi kart ras. Druga już bardziej świadoma 24min i wygrał szary łapiąc kurdupli.
Na ten moment oceniam na 8/10 przy czym nie znoszę karcianek i kupowałem z powodu tematyki a nie gry jako takiej. Pozytywnie się zaskoczyłem co do rozgrywki.
Tematyka doklejona z czapy. Rozumiem czemu nie ma nazw kart, co bulwersowało na forum bgg. Tu nigdzie nie ma klimatu lotr a i na grafiki szybko przestaje się patrzeć.
Wykonanie ładne, bieda insert działa i mieści karty w koszulkach. Te zaś są tak badziewne, że przy pierwszym tasowaniu się rozwarstwiać potrafią czego jeszcze nigdzie nie widziałem. Zakoszulkowanie to obowiązkowa czynność.
Podsumowując wykonanie ładne ale badziewne. Gameplay szybki i przyjemny a instrukcja banalna. Klimatu tu nie ma i nie udawajmy, że jest inaczej.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 08:59
autor: Scamander
Lailonn pisze: ↑03 paź 2024, 01:11
Tematyka doklejona z czapy. Rozumiem czemu nie ma nazw kart, co bulwersowało na forum bgg. Tu nigdzie nie ma klimatu lotr a i na grafiki szybko przestaje się patrzeć.
I tak i nie, to jest tylko reimplementacja starej gry, więc nie mieli otwartego pola do działania tutaj. Widać, że mocno zależało im na torze z hobbitami zmierzającymi do Góry Przeznaczenia i depczącymi im po piętach Nazgulami przez co trzeba było zaprojektować ten wymyślny plastikowy tor na potrzeby gry. Do tego upłynniono zasady w jednym miejscu żeby w innym dodać mapę Śródziemia. Zamiast zbierania cegieł i drewna nabywamy umiejętności takie jak siła czy odwaga. Wyrzucono nawet podliczanie punkcików na koniec gry (zwycięstwo cywilne z 7CŚ:Pojedynek) co słusznie nijak nie pasowałoby tutaj. No i wrzucono piękne arty Vincenta Dutrait.
Na moje zrobili bardzo dużo żeby obudować to sensownie w ramach mechaniki z 7CŚ:Pojedynek.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 09:04
autor: warlock
No i wrzucono piękne arty Vincenta Dutrait.
To jest chyba mój ulubiony planszówkowy artysta, ale jego kolorowe grafiki kompletnie nie pasują mi do tego uniwersum

. Choć ocenię dopiero jak obadam organoleptycznie, dzisiaj wyjmę z paczkomatu

.
Natomiast ja jestem chyba spaczony stylem graficznym z karcianego Władcy Pierścieni, który bezgranicznie uwielbiam

.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 11:41
autor: Lailonn
Ok gra wygląda jak pisałem ładnie ale uniwersum lotr to tylko marketing.
Wierzę, że poprawiono mechaniki z 7w Duel i dzięki re-skinowi mogli to wydać bez oburzenia graczy ale warto aby gracze szukający gry lotr wiedzieli, że jej tu de facto nie dostaną.
W dalszym ciągu i ja i małżonka uznajemy, że grało się bardzo fajnie i zostaje w kolekcji.
Zaś jako fan uniwersum muszę polować Na coś innego - wojny o pierścień nie chce.

Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 11:45
autor: PytonZCatanu
Lailonn pisze: ↑03 paź 2024, 11:41
Zaś jako fan uniwersum muszę polować Na coś innego - wojny o pierścień nie chce.
Sprawdź Wojnę o Pierścień Gra Karciana!
Klimat jest, a setup i czas rozgrywki dużo krótszy niż w dużej Wojnie.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 12:57
autor: samuraj1369
PytonZCatanu pisze: ↑03 paź 2024, 11:45
Lailonn pisze: ↑03 paź 2024, 11:41
Zaś jako fan uniwersum muszę polować Na coś innego - wojny o pierścień nie chce.
Sprawdź Wojnę o Pierścień Gra Karciana!
Klimat jest, a setup i czas rozgrywki dużo krótszy niż w dużej Wojnie.
z tym "dużo krótszy" to bym nie przesadzał, bo myśląc nad ruchami, planując strategię, to w dwie osoby trylogię robi się do 3h
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 13:01
autor: PytonZCatanu
samuraj1369 pisze: ↑03 paź 2024, 12:57
z tym "dużo krótszy" to bym nie przesadzał, bo myśląc nad ruchami, planując strategię, to w dwie osoby trylogię robi się do 3h
U mnie średni czas gry w karcianą z 9 partii: 2:20
Średni czas gry w duża wojnę z 3 partii: 4:40
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 13:30
autor: samuraj1369
U mnie w karciana zawszw miedzy 2h a 2:45h w dwie osoby. W 4 przebija się 3h.
W planszową chyba tylko raz nieznacznie przekroczyliśmy 3h - dodam tylko, że 3 partie za nami i trwają co raz dłużej, bo zaczynamy widzieć więcej na mapie.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 03 paź 2024, 20:22
autor: Srokopokotow
Lailonn pisze: ↑03 paź 2024, 11:41
Zaś jako fan uniwersum muszę polować Na coś innego - wojny o pierścień nie chce.
To ja z kolei goraco polecam Władcę Pierścieni Konfrontacja

format podobny do tego tytułu tj. 2 graczy do godziny
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 04 paź 2024, 01:06
autor: PytonZCatanu
Zagraliśmy dwie partie mecz i rewanż.
Sama gra w wielo elementach bardzo przypomina siedem cudów pojedynek ale jest wiele twistów. Podzieliłbym je na dwie kategorie:
1. to takie związane z oddaniem klimatu władcy Pierścieni który jest trochę tu obecny, np. inaczej funkcjonujący tor militarny zamieniony na wyścig za Frodo i Samem.
2. pewne uproszczenie, trochę jak w architektach z tej serii, tutaj też pewne rzeczy uproszczono. Chodzi mi o kierunek, a nie o stopień. Proste przykłady: niszcząc kartę dostajemy 1, 2 lub 3 złota w zależności od rundy, a płacąc za brakujący surowiec płacimy 1 złota. W oryginale w obu przypadkach było to zależne od zmiennych.Gra się przez to płynniej i szybciej niż normalne siedem cudów, ale trochę mam wrażenie, że brakuje głębi.
Mi się te partie podobały i chętnie jeszcze pogram
Niemniej siedem cudów pojedynek wraz z agorą i pantheonem nadal na pewno są dużo lepszą i ciekawsza grą, bardziej głęboka i gamerska. Tutaj bardziej przystępna wersja family.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 04 paź 2024, 09:21
autor: PytonZCatanu
Dodatkowa refleksja:
Kafel promocyjny z Shire wydaję mi się być najsłabszym "cudem".
The Shire - Play a visible card, from the current chapter, to your play area, whether it’s available or not.
Unlike other Landmarks, do not place a Fortress on the central board.
Oczywiście, umiejka znana z klasycznego 7CP. Niemniej nie ma możliwości postawienia wieży (wszystkie inne cuda dają 1 wieże), co w tej wersji jest szalenie istotne. Obecność na obszarach to jeden z warunków zwycięstwa, a w przypadku braku spełnienia jakiekolwiek do końca gry to tiebreaker. Więc o ile faktycznie Shire w 3 epoce może zostać zagrane dla konkretnej karty (choćby te 3 kroki na tracku Froda i Sama, o ile są naprawdę blisko wulkanu Góry Przeznaczenia), to jeśli wyjdzie w 1 lub 2 epoce to leży i się kurzy.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 04 paź 2024, 09:58
autor: vnzk
PytonZCatanu pisze: ↑04 paź 2024, 09:21
(...) to jeśli wyjdzie w 1 lub 2 epoce to leży i się kurzy.
Tak gwoli ścisłości, w pierwszej nie wyjdzie, bo wtasowujesz ją w talię już po setupie trzech początkowych płytek.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 04 paź 2024, 10:01
autor: PytonZCatanu
vnzk pisze: ↑04 paź 2024, 09:58
PytonZCatanu pisze: ↑04 paź 2024, 09:21
(...) to jeśli wyjdzie w 1 lub 2 epoce to leży i się kurzy.
Tak gwoli ścisłości, w pierwszej nie wyjdzie, bo wtasowujesz ją w talię już po setupie trzech początkowych płytek.
Wow, serio? To oficjalna zasada? Skąd?
Ma to sens, bo serio w 1 rundzie to serio tylko blokuje rynek.
Edit: widzę na Bgg - ma to sens

Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 04 paź 2024, 16:53
autor: Seraphic_Seal
Wielki minus za jakiś niestandardowy, niczym raczej nieuzasadniony format kart. 54x80, jakiś format "Catan", serio? Niestety nie przewidziałem tego, a że grę odebrałem w piątek po pracy to przed weekendem zdecydowanie sobie tego nie zakoszulkuję. A karty na wytrzymałe ani trochę nie wyglądają : /
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 05 paź 2024, 19:19
autor: bartekb8
Karty też mnie zaskoczyły w związku z czym nie mam koszulek, a co do samej gry...
Kupiłem ze względu na grafiki i troszkę inne podejście do znanego tytułu, licząc na więcej głębi. Niestety jest odwrotnie: w Śródziemiu szybko miałem wrażenie że stać mnie już na wszystko, bo złota jest w bród, a jeśli złota jest dużo to można kupić (zagrać) każdą kartę i każdy kafelek ważnego miejsca. To poważny zarzut w tej grze, bo w oryginalnym Pojedynku zawsze czegoś brakowało i trzeba było lepiej planować ruchy. Również dokładanie i przesuwanie ludzików po planszy głównej nie tylko nie sprawia frajdy, ale jest po prostu nudne - powtarzalne i nie wiąże się z żadnymi ciekawymi/trudniejszymi decyzjami. Przed zagraniem uważałem, że dobrze zrobiono, że gra nie jest już na punkty, ale wolałbym powrotu tamtych punktujących kart w miejsce tych rozmieszczających wojska. Pomysł z nazgulami goniącymi drużynę pierścienia jest ok.
Podsumowując, o ile graficznie i tematycznie ta gra spełnia moje oczekiwania, o tyle mechanicznie już nie. Gra jest takim bardziej (dużo bardziej) familijnym podejściem do znanej mechaniki i mogę nawet powiedzieć że dałem się przez tolkienowską otoczkę wyprowadzić nieco w pole. Również rozkładanie i chowanie gry jest dłuższe, może bez tragedii ale jednak, a przy grze tak lekkiego kalibru to jednak ważne.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 05 paź 2024, 21:08
autor: warlock
A ja mam w drugą stronę

. Zagraliśmy 3 partie z rzędu i powiem tak - jakby nie to że 7 Cudów Świata: Pojedynek ma dodatki od razu poleciałby na bazarek. Fantastyczna dwuosobówka - uproszczona ekonomia i wywalenie punktów zwycięstwa na rzecz area control na mapie kosmicznie podniosły emocje podczas rozgrywki. Każda karta jest ważna, a to że można natychmiast przegrać na 1 z 3 sposobów sprawia, że końcówki są mega zacięte. Specjalne umiejki są bardzo ciekawe i użyteczne. Jak dla mnie rewelacja!

Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 05 paź 2024, 21:58
autor: PytonZCatanu
Ją dziś też 3 partia. Powiem tak: jeśli zapomnę o klimatycznych nawiązaniach, które bardzo lubię i mi się podobają, to mechanicznie:
7CP z 2 dodatkami 10
7CP z 1 dodatkiem 9
7CP 8
Pojedynek o Śródziemie na razie (3 partie) 7.5
To jest jednak bardziej wersja family, jest szybsza, ale i chyba płytsza. Ale pogram jeszcze, jestem ciekawy, a sam klimacik daje mi +1 do oceny.
bartekb8 pisze: ↑05 paź 2024, 19:19
Również rozkładanie i chowanie gry jest dłuższe, może bez tragedii ale jednak, a przy grze tak lekkiego kalibru to jednak ważne.
Nie wiem skąd taki wniosek. Jak wszystko masz na miejscu w insercie, to rozłożenie gry sprowadza się do wyłożenia *kart w piramidę (identycznie jak w oryginale). Monety, wieże i żołnierze zostają na miejscu w pudełku, zostaje złożyć tor (15 sekund) i wyłożyć żetony stronnictw (15 sekund)
Setup jest naprawdę sprawny.
* Genialnym manewr z rozrysowaniem schematów kart na boku pudełka (pudełko i tak stoi obok nas jako pojemnik na monety, wieże i wojów)
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 14:48
autor: samuraj1369
Odebrałem, rozpakowałem iiii...
No powiem szczerze, że to chyba najsłabiej wykonana gra w mojej kolekcji. Żetony są tak sprasowane, ze przy wypstrykiwaniu już się rozwarstwiają, karty mega cieniutkie i giętkie. Wypraska jest na równi z pudełkiem, więc po włożeniu planszy i instrukcji, wieko się nie domyka.
Na plus ten plastikowy tor, meeple i kafle "cudów".
Dziś spróbuję rozegrać pierwszą grę.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 14:49
autor: Hardkor
samuraj1369 pisze: ↑07 paź 2024, 14:48
Odebrałem, rozpakowałem iiii...
No powiem szczerze, że to chyba najsłabiej wykonana gra w mojej kolekcji. Żetony są tak sprasowane, ze przy wypstrykiwaniu już się rozwarstwiają, karty mega cieniutkie i giętkie. Wypraska jest na równi z pudełkiem, więc po włożeniu planszy i instrukcji, wieko się nie domyka.
Na plus ten plastikowy tor, meeple i kafle "cudów".
Popieram w pełni. Co do zaś samej gry to mi się bardzo podobało. Fajna kreska, prostsze zasady, a jednocześnie więcej kombinowania w związku z "walką".
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 17:10
autor: Lailonn
Podejrzewam, że sukces sprzedażowy przełoży się na jakieś dodatki i wtedy swoją starszą wersję podgoni.

Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 17:28
autor: Hardkor
Lailonn pisze: ↑07 paź 2024, 17:10
Podejrzewam, że sukces sprzedażowy przełoży się na jakieś dodatki i wtedy swoją starszą wersję podgoni.
Widać to po wgłębieniach na planszy walki

Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 18:17
autor: warlock
A to nie są wgłębienia na tarcze?

Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 18:23
autor: bartekb8
warlock pisze: ↑07 paź 2024, 18:17
A to nie są wgłębienia na tarcze?
No raczej. Mi się żetony nie rozwarstwiają, ale ich wybijanie było niełatwe: kręciłem nimi w obie strony delikatnie i z czasem naciskając na miejsca styku, aż jeden po drugim popuszczały. Tragedii w wykonaniu nie ma, insercik jest spoko, szkoda że obwódki z plastikowego toru nie pokrywają się ładnie z polami pod spodem, a przynajmniej u mnie tak jest.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 18:36
autor: Hardkor
warlock pisze: ↑07 paź 2024, 18:17
A to nie są wgłębienia na tarcze?
Na górze tak, ale na bokach masz mini wcięcia trójkątne i o nie mi chodziło.
Re: The Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth (Antoine Bauza, Bruno Cathala)
: 07 paź 2024, 20:13
autor: Lailonn
Faktycznie są po 2 z każdej strony. Może to miejsce na dodatkowe mapy
