Warhammer: Inwazja LCG (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: cahir »

maly pisze:Zapraszam na nieoficjalne forum http://www.whinvasion.pl

Mam nadzieje,że w gra szybciutko pojawi się w sklepach :D i zacznie żyć
I`m in 8) na razie mały ruch, ale miejmy nadzieję, że będzie to forum dla całej rzeszy nowych graczy , oby do Inwazji...wtedy najmniejszym problemem będzie gdzie podziać karty.
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
maly
Posty: 33
Rejestracja: 02 cze 2009, 09:54

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: maly »

Malutki bump :D , gry jeszcze nie ma na rynku w normalnym obiegu, ale jak głoszą plotki możliwe, że u nas w kraju gra będzie dostępna za 2 tyg. Zobaczymy.
Z nowości zapowiedziano kolejny dodatek :shock:

http://whinvasion.pl/viewtopic.php?f=18 ... 622d3eb876


Na BGG pojawiła się ładna recenzja, wreszcie ze zdjęciami Polecam! :D
http://www.boardgamegeek.com/thread/443230


Edit: Przepraszam za niesprawny link już działa :D
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 12:03 przez maly, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tommy
Posty: 1739
Rejestracja: 25 lut 2008, 15:18
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 108 times
Been thanked: 27 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: Tommy »

maly pisze:Malutki bump :D , gry jeszcze nie ma na rynku w normalnym obiegu, ale jak głoszą plotki możliwe, że u nas w kraju gra będzie dostępna za 2 tyg. Zobaczymy.
Z nowości zapowiedziano kolejny dodatek :shock:

http://whinvasion.pl/viewtopic.php?f=18 ... b8fd79451a
"Wybrany wątek nie istnieje." (chyba, że to przez to, że nie jestem zarejestrowany).

maly pisze: Na BGG pojawiła się ładna recenzja, wreszcie ze zdjęciami Polecam! :D
http://www.boardgamegeek.com/thread/443230
MNIAAAAAAAAM
"I used to roll the dice
feel the fear in my enemy's eyes"
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: ozy »

U źródła:

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=802

Dzięki za info o recenzji!

Interesuje mnie inny temat - dodatkowe rasy. Coś mi się obiło o uszy, że HE i DE mają dostać swoje plansze stolic, czy to prawda? A inne rasy - np. Skaveni? Ciekawe ile dodatków trzeba będzie kupić by grać skaveńskim deckiem.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: Filippos »

Ozy o ile dobrze zrozumiałem to ras będzie tylko/aż sześć. Wszelkie dodatkowe stworki typu Skaveni będzie można dodawać do talii innych ras na zasadzie stworki złe (np. skaveni) możesz dodawać do ras złych: chaos, orki, ciemne elfy, a dobre do dobrych: imperium, elfy, krasnalki. :wink:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: ozy »

To jak to jest - deck chaosu ma jakieś swoje ogólne karty + stworki chaotyczne. Stworki podmieniamy na skaweńskie i mamy deck skaveński, tak?
W takim razie deck orków ma inne karty ogólne? Czy raczej korzysta z ogólnych chaosowych + stworki orcze?

Hmmm, po obrazkach: każda z dużych ras ma swój kolor - zielony orki itd, a skaveni będą mieli w takim razie kolor chaosu, tak?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: Filippos »

W zasadach zaawansowanych możesz zdaje się mieszać dowolnie decki w obrębie podziału rasy dobre - rasy złe. Czyli np grając deckiem orków możesz sobie tam dodac karty z decku chaosu lub mrocznych elfów. Wtedy jest ważny koszt lojalności, różne rasy z różnymi różnie współpracują :wink: Pewien nie jestem, tak mi się wydaje. Może ktoś z osób które już grały się wypowie. Pancho, Melee?
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
maly
Posty: 33
Rejestracja: 02 cze 2009, 09:54

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: maly »

Nie sądzę, iż będą ograniczali się do 6 ras. Myślę, że każda ważniejsza rasa ze świata Warhammera będzie rasą do grania taka samą jakimi są Krasnoludy, Orki itp.
Jeśli karcianka ma żyć długo to 6 ras to za mało, zwłaszcza, że jej siłą jest wspaniały klimat ze Starego Świata, a ludzie kochają szczurki, szkielety itd. :D
Już widać ,że elfy będą normalną rasą, maja ikonkę własnego loyality.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 14:11 przez maly, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: ozy »

No tak, ale jeśli wydadzą Skavenów jako część Chaosu, to za 2 lata, w 6 edycji podstawki, będą musieli to odkręcać i zrobić z nich osobną rasę :D
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
maly
Posty: 33
Rejestracja: 02 cze 2009, 09:54

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: maly »

Skaveni będą pewnie nominalenie po stronie Destruction. Każda rasa będzie miała swoją ikonkę, bo dlaczego nie.Nie wpłynie to na grywalność, a nie zamknie drogi do dalszego rozwoju. Kwestia zrobienia z niej normalnej rasy to wydanie stolicy i większej ilości kart.
Awatar użytkownika
Tommy
Posty: 1739
Rejestracja: 25 lut 2008, 15:18
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 108 times
Been thanked: 27 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: Tommy »

maly pisze: Jeśli karcianka ma żyć długo to 6 ras to za mało,
Tu bym się absolutnie nie zgodził - vide: AGOT CCG!

na start mamy 4 rasy + 2 już w zasadzie zapowiedziane, czy nawet coś tam już wrzucili w Core secie?

Te dwie kolejne będą oczywiście rozwijane w chapterach, czy też battle packach (jak zwał tak zwał).

Natomiast nie ma potrzeby i problemu z innymi "smaczkowymi" rasami, grupami etc. Popatrzcie jak to robili Ci sami twórcy chociazby własnie w AGOT. jak była grupa w stylu Kingsguard to jasne, że pasowały bardziej lub mniej do jakiegoś rodu, ale jak się ktoś uparł to w większości byli o ni kartami neutralnymi i każdy mógł zrobić sobie deck na nich (w sensie karty swojego rodu + kingsguardzi jako karty neutralne).

Nie wiem jak to będzie tutaj - tak sobie gdybam tylko.
"I used to roll the dice
feel the fear in my enemy's eyes"
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: waffel »

Wiele Waszych pytań wynika z nieprzeczytania instrukcji. Z niej jasno wynika, że jest 6 grywalnych ras. Nie ma się co podniecać że ktoś znalazł kartę HE. Pięć takich kart znajdzie każdy, kto kupi CS, i jeszcze 5 kart DE. W instrukcji nic nie wspomniano o kolejnych grywalnych rasach, nie rozrysowano też dla nich symboli lojalności. Zauważcie, że te 6 ras to dokładnie rasy grywalne w Warhammer Age of Reckoning - GW chce promować swoje MMO. Nie spodziewałbym się Skavenów jako osobnej rasy, tzn. myślę, że nie będą mieli swojej stolicy. Podejrzewam, że będą niby-neutralni ale używalni tylko w taliach Destruction. Tak jak np. WE pewnie będą niby-neutralni a używalni tylko w taliach Order.
maly
Posty: 33
Rejestracja: 02 cze 2009, 09:54

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: maly »

Akurat to,że w instrukcji nie ma innych ras oprócz tych 6, niczemu nie szkodzi i nie określa definitywnie, że nie będzie innych ras. Ale poczekamy zobaczymy, już od następnego tygodnia Warhammer ma być rozsyłany do dystrybutorów :D tak więc możliwe ,że przed końcem miesiąca kilka sklepów w naszym kraju już go będzie miało

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=805


Dziś graliśmy 4h w Warhammera na proxach i jesteśmy miło zaskoczeni, rozgrywka bardzo miodna, wiele ciekawych możliwości przy prostych zasadach (tłumaczenie 5 minut :D )Jedyne co to chłopaki narzekali na Orki są naprawdę szybkie i skuteczne:twisted: .Entuzjastyczne przyjęcie przez osoby, które już grały nie jest przypadkowe gra jest znakomita.
Rozgrywka trwa średnio do 40 minut.
Jedyny mankament to pytania i nieścisłości co do zasad i działania niektórych kart.Wordingi nie są złe ale też wiele spraw musi zostać uściślone oficjalnie.Możliwe, że znikną w miarę grania.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: Dabi »

Niech lepiej dopracują te 6 ras aby były grywalne i wyważone niż pchać się w kolejne.

Tym bardziej, że główne potęgi zostały wybrane rozsądnie

A brak Lizadrmenów czy innych Tomb Kingów naprawdę nie zaszkodzi
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: waffel »

maly pisze:Akurat to,że w instrukcji nie ma innych ras oprócz tych 6, niczemu nie szkodzi i nie określa definitywnie, że nie będzie innych ras.
Nie mówię, że nie będzie definitywnie. Do Magica też w każdej chwili mogą dodać szósty kolor przecież :) nazwą go artefakt 2 żeby nie był kolorem jako takim i żeby nie trzeba było zmieniać rewersów kart.

Nowe rasy mogą pojawić się w jakimś dużym dodatku za rok-dwa a nie w battle paczce bo do battle paczki nie zmieści się chyba karta stolicy. To mój koronny argument. Oczywiście karta stolicy do niczego nie jest potrzebna, można jej nie używać albo używać dużo mniejszej, ale FFG tego na razie nie zrobi, bo ludzie będą narzekać, że nie mają porządnej stolicy. Pewnie ci sami, którzy narzekali na kartonowe basestary w BSG.
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1199
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 296 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: siepu »

Dabi pisze:Niech lepiej dopracują te 6 ras aby były grywalne i wyważone niż pchać się w kolejne.

Tym bardziej, że główne potęgi zostały wybrane rozsądnie

A brak Lizadrmenów czy innych Tomb Kingów naprawdę nie zaszkodzi
To jest karcianka kolekcjonerska i założenia balansuje się sama - pomijając sytuacje, kiedy dział developmentu sobie ostro zapił jest parę talii lepszych od innych, tworzy się metagame, pojawiają się talie bijące tylko konkretne decki itp itd i wszystko się ładnie kręci.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: cahir »

W Cthulhu ccg też liczyłem na nowe frakcje przy okazji kart nowych Wielkich Przedwiecznych,a le skończyło się na tym, że wrzucali te postacie do frakcji już istniejących i od początku do końca jest frakcji siedem, a jak coś bardzo nie pasuje to zawsze jest neutralna frakcja.
Więcej frakcji nie pasowałoby do koncepcji LCG i batlle packów gdyby było kilkanaście frakcji i każdy co miesiąc oczekiwał kart do swojej frakcji i dostałby jedną, dwie :?: a tak dostanie 6-10 dla swojej stolicy.
mam nadzieję jednak, że " mini-frakcje" będą się dobrze komponować w ramach już istniejących. W tym tygodniu premiera, kiedy na rebelu, ech.... :?:
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: ozy »

W Rebelu ma być za 2-4 tygodnie. Wie ktoś w jakiej cenie? :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: ozy »

Sorry za podwójny post.

Bardzo ciekawy artykuł:

http://boardgamegeek.com/thread/444982
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: melee »

Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1199
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 296 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: siepu »

Przyznam, że gra zaintrygowała mnie na tyle, że myślę o kupnie (a takich gier jest góra parę w roku). No i miło by było pograć w CCG na spotkaniach planszówkowych raz na jakiś czas. Tylko zbyt lubię aspekt budowania decków, żeby z niego rezygnować, a aby budowanie talii miało sens tutaj, musiałbym tych core setów kupić 3 sztuki + po 3 sztuki każdego chaptera = kupa bezsensownie zmarnowanej kasy, no i sam musiałbym składać decki moim przeciwnikom, bo moje byłyby 'przepakowane'. Dlatego propozycja: składamy się w 4 osoby na 3 core sety i każdy bierze jedną frakcję, karty neutralne jakoś dogadamy, te które chcą wszyscy - banujemy. Jakby ktoś chciał pograć w domu np. ze swoją lepszą połową, to może wziąć połowę ciężaru kasy na siebie i bierze wtedy dwie frakcje (mając przy tym dwa decki). Nadwyżkowe single rozdajemy/sprzedajemy. Wtedy wszystko ma jakiś sens i finansowo nawet nie wychodzi to tragicznie (pewnie cena szybko spadnie do 100, wtedy mamy 75 na starcie + jakieś 20 za każdego chaptera).
Są chętni?
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: melee »

Proponuję najpierw zagrać. Na tyle ile ja grałem, kupowanie kilku core setów nie ma sensu. Sporo kart jest w większej ilości niż 1 sztuka, a sama mechanika sprawia, że nie ma sensu mieć wielu przepakowanych jednostek. Może się mylę, sam muszę jeszcze zagrać.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: Filippos »

Ja też na pewno kupię, ale gdybym się wkręcił w kupowanie kilku egzemplarzy podstawki to naprawdę mocno bym samego siebie zadziwił. 8) Zagramy i zobaczymy.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: yosz »

Ja może się skuszę jak zagram, ale jak się skuszę to na pewno battle packi pójdą w ruch bo będę chciał grać elfami ;P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Warhammer: Invasion LCG

Post autor: waffel »

Ja wezmę dwa Core Sety i z nadmiarów zrobię proxy brakujących erek, proste. Jeśli nie chcemy wydawać kasy to proksujemy.
ODPOWIEDZ