Arkham Horror / Horror w Arkham (Richard Launius, Kevin Wilson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 594
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkham Horror

Post autor: godpuppet »

Cirrus pisze:Podsumowując jeśli nie jesteś fanem HPLa to gra może Ci się nie spodobać- mnóstwo rzutów, siermiężna mechanika... Ale jeśli wiesz co znaczy "ia ia cthulhu ftaghn" to bierz w ciemno ;)
he he he, podpisuje sie obiema rekami, mnie klimat wciagnal jak odkurzacz, zwlaszcza, ze grafiki sa piekne i cytaty mozna smakowite wyszperac. ale HPLa uwielbiam, takze warto to przemyslec przed zainwestowaniem pieniedzy - dosc konkretnych jak na nasze warunki.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Arkham Horror

Post autor: TOMI »

Niestety nie wiem co znaczy "ia ia cthulhu ftaghn" ani czym to się je :oops:
Dzięki jednak za pomoc przy wyborze gierki. Myślę że klimatem, językiem, czasem gry i wciągnięciem "Nowych" będzie ok. Zmatwiła mnie tylko dopiska dotycząca MNÓSTWA RZUTÓW I SIERMIĘŹNEJ MECHANIKI - aż tak źle ?? i w jakim sensie siermięźna. ( tego że trzeba ciągle czytać tabele i zaglądać do instrukcji :shock: ). Dzięki
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2601
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Arkham Horror

Post autor: waffel »

Mechanika jest o tyle siermiężna, że sprowadza się do "weź kartę i rzuć kostką". Jeśli będziesz grać w stylu "rzucam z trudnością 2 na szczęście, nie udało się, tracę dwa życia i wywala mnie do zaświatów, teraz Ty" to gra będzie nudna, bo na poziomie mechaniki, strategii, decyzji to za dużo się nie dzieje. Jak będziesz grał "nie udało mi się uniknąć spadających skał. Kiedy obudził mnie ból ran stwierdziłem, że znajduję się w jakimś dziwnym miejscu... tratatata" i się wczujesz to powyższe braki zostaną Ci wynagrodzone. Ja z przygodówek wolę inne pozycje ale z jakiegoś powodu AH jest (chyba?) najlepiej sprzedającą się grą FFG i najwyżej notowaną przygodówką na BGG (nie liczę WotR bo co to za przygodówka).
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Arkham Horror

Post autor: Dzej »

1. Nie jest najlepsza.Bo trzeba grać dwoma postaciami minimum.Ja osobiście wole przezywac ten klimat ze znajomymi i cieszyć się, że ich coś zjadło :twisted:
2. Trudno powiedzieć.Trzeba lubić wczuwać się w gre. BEz niej to tylko suchy tekst i turlanie kostkami.Nie mniej istnieje duża szansa :wink:
3. W 3 osoby przy wysokim zdyscyplinowaniu tak.
4. Ja nie odczuwałem przestojów.Śledzisz gre wraz z innymi.CZy to podczas swojej tury czy kogoś innego.
5. Tak.Łatwiej też zrozumieć teksty pisane kursywą służące budowaniu nastroju

druga część pytań:

1. Musi być jedna osoba znająca instrukcje.Reszta skuma dokładnie w 5 min.
2. Mojej kobiecie wogóle nie podszedł AH.
3. j.w
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Perpetka »

1. Czy gra w pojedynkę też jest ciekawa i ile trwa ?

Nie próbowałam

2. Czy osoby pogrywające w Talisman i Osadników wciągną się w te wszystkie mega zawiłości?

Jakie mega zawiłości? Tak naprawdę - wystarczy,że jedna osoba przy stole zna reguły.

3. Czy da radę skończyć tą grę w 2- 2,5 godzinki

Niektórzy twierdzą, że się da, ale moje doświadczenia tego raczej nie potwierdzają.

4. Czy faktycznie gra jest bardzoooo trudna i pełna przestojów ( szczególnie podczas walki ) ?

Nie.

5. Czy język polski na kartach znacznie ułatwi i "upłynni" rozgrywkę ??

O ile wszyscy gracze przy stole będą płynnie posługiwać się tym językiem :) Ja gram w gronie, któremu jest dokładnie obojętne, czy karty są po polsku czy po angielsku, bo jedno i drugie to znany język. Klimatyczność gry jest baaaardzo zależna językowo, więc jeśli Twoi współgracze don't speak English, to kupuj spolszczoną.

1. Czy "nowi" ( średnio zaawansowani ) dadzą radę pograć :?: Z tego co czytałem zasady można opanować dopiero po 2,3 grach ( nie licząć Cirrusa, który zakumał je po minucie :wink: )

Zależy jak do tego podejdziesz. W moim gronie ludzie raczej wolą znać wszystkie niuanse instrukcji przed grą i tłumaczenie Arkhama trochę trwało. Ale bez problemu można podejść do tego na zasadzie "ja i moja planszówka poprowadzimy Wam przygodę" i wtedy gracz może w ogóle nie mieć pojęcia o mechanice i mieć ją tłumaczoną na bieżąco ("teraz możesz pójść tu, tu lub tu, co robisz?").

2. Czy kobietą się podoba :?: Moja Luba zagrywa się w Magię i miecz i zastanawiam się czy tego rodzaju rozgrywka może ją wciągnąć. ( czy może ilośc zasad przytłoczy )

W naszej paczce największymi fankami AH esteśmy ja z koleżanką :)

3. Wystarczy, że jedna osoba zna zasady a reszta też się dobrze bawi ??

Jak pisałam wyżej - raczej tak (zależy od indywidualnego podejścia graczy, czy bardziej bawi ich przygoda, czy chcą znać wszelkie niuanse i prą do zwycięstwa).
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Arkham Horror

Post autor: FormatC »

TOMI pisze:Wielkimi krokami zbilża się polski Arkham Horror. W związku z tym dość sporym wydarzeniem mam pytanie:
1. Czy gra w pojedynkę też jest ciekawa i ile trwa ?
nie mam pojecia, ale plansza jest spora, karty mitow tez troche miejsca zajmuja... Mnie by sie nie chcialo rozkladac tej gry gdybym miala grac w nia sama ;)
TOMI pisze: 2. Czy osoby pogrywające w Talisman i Osadników wciągną się w te wszystkie mega zawiłości?
Mega zawilosci nie ma w tej grze... ;) Nie wiem, skad te plotki, wszystko sprowadza sie do pociagniecia karty/rzucenia kostkami. Trzeba zbierac clue tokeny, dbac o Sanity i caly czas sie zbroic... ;) To naprawde latwe, milosnikom Talismanu powinno sie spodobac, o ile lubia klimat lovecrafta, milosnikom Osadnikow - nie wiem, to zupelnie inna gra. :)
TOMI pisze: 3. Czy da radę skończyć tą grę w 2- 2,5 godzinki
calkiem mozliwe. :)
TOMI pisze: 4. Czy faktycznie gra jest bardzoooo trudna i pełna przestojów ( szczególnie podczas walki ) ?
Trudne to jest Ghost Stories. Na 8 rozgrywek wygralismy 2 razy. Na initiate'cie. :mrgreen: A w AH na jakies 5-6 rozgrywek nie przypominam sobie, zebysmy kiedykolwiek przegrali... :? Moze gralismy w zbyt duzo osob? (zwykle 5+)
podczas walki nie ma zbyt duzych przestojow, za to moga wystapic podczas czytania kart mitow... Osobiscie podobaloby mi sie, jakby wszyscy czytali glosno, co jest na nich napisane, wczuwali sie itp., byloby przynajmniej wesolo, ale w wiekszosci naszych gier tylko ja tak robilam, a pozostali gracze czytali glosno tylko skrot wydarzen "na 6+ costam dostaje, na 1-2 trace punkt Sanity..." NUUUUUDA i zero klimatu!! :x Mozliwe, ze w sytuacji, gdy karty bylyby po polsku, to by je czytali, a skoro gralismy w angielska wersje, to, mimo, ze wszyscy rozumieli, co czytaja, to jakos nikomu nie chcialo sie "w locie" tlumaczyc pozostalym... :cry:
Raz jednak gralismy w wariant z "Mistrzem" i bylo o wiele lepiej, jesli chodzi o klimat...
TOMI pisze: 5. Czy język polski na kartach znacznie ułatwi i "upłynni" rozgrywkę ??
Moim zdaniem moze nie ulatwi (bo zasady pozostana bez zmian) ani nie uplynni, ale na pewno pomoze we wczuciu sie w klimat. :)
TOMI pisze: Ostatnie pytanko :
1. Czy "nowi" ( średnio zaawansowani ) dadzą radę pograć Z tego co czytałem zasady można opanować dopiero po 2,3 grach ( nie licząć Cirrusa, który zakumał je po minucie )
Ja tez dalam rade opanowac zasady dosc szybko (nie wiem, czy tak szybko, jak Cirrus, ale na pewno w pierwszej grze ;)) Dla nowych graczy polecam tryb z Mistrzem. :)
TOMI pisze: 2. Czy kobietą się podoba Moja Luba zagrywa się w Magię i miecz i zastanawiam się czy tego rodzaju rozgrywka może ją wciągnąć. ( czy może ilośc zasad przytłoczy )
To, czy gra sie spodoba, czy nie, zalezy od tego, jakie sa preferencje Twoich graczy, jak bardzo sami chca, zeby im sie spodobala i jak entuzjastycznie ja im przedstawisz, a nie od plci... ;)
TOMI pisze: 3. Wystarczy, że jedna osoba zna zasady a reszta też się dobrze bawi ??
Patrz punkt 1 - wystarczy wykorzystac tryb z Mistrzem. :) Nie tylko wszyscy lepiej sie wczuja w klimat, ale tez nie musisz tracic czasu na tlumaczenie kazdej zawilosci...
Sorry, że tyle pytań ale gierka będzie dośc droga i nie chciałbym wtopić kasy.
Pozdrawiam i z góry dzięki :wink:
No wlasnie, bedzie nawet b. droga... :? Ja jakos za nia nie przepadam, chociaz Lovecrafta lubie i nawet gralam kiedys w ZC, ale mojemu mezowi sie podoba a za chwile jego urodziny... :? No i tez nie wiem, co tu robic... ;)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2861
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 132 times
Been thanked: 207 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

FormatC pisze:A w AH na jakies 5-6 rozgrywek nie przypominam sobie, zebysmy kiedykolwiek przegrali... :? Moze gralismy w zbyt duzo osob? (zwykle 5+)
Jesli chodzi o trudnosc - podobnie bylo u nas, przez pierwsze kilka, jesli nie kilkanascie partii niecierpliwie wygladalismy tej "zabojczosci" Arkhama i pierwszej okazji, zeby przegrac. Nie wychodzilo. Przy losowanych postaciach bardzo czesto wypada zestaw mordercow, ktory eliminuje wiekszosc potworow nie bardzo je nawet zauwazajac.

Wtedy uznalismy, ze trzeba wziac sprawy w swoje rece. Na szczescie AH mozna bardzo latwo tuningowac, nawet majac tylko podstawke. Wystarczylo zamiast losowania wybrac jako przeciwnika Shub-Niggurath (+1 toughness dla wszystkich potworow), a do druzynki nie dobierac zadnych killerow w typie gangstera czy pani psycholog. Od razu poziom wyzwania wzrosl, a umiejetnosc stealth nagle okazala sie niezmiernie pozadana...
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Arkham Horror

Post autor: FormatC »

o! :) To fajnie. :) Lubimy Wyzwania :twisted:

A jak wlasciwie AH "chodzi" na dwie osoby??
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 270
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: cahir »

Cena: 179.90 149.90 zł
Promocja przedpremierowa
Gra dostępna jest w niższej, promocyjnej cenie tylko do piątku, 27. lutego!
Prawdę mówiąc, liczyłem na " mniej" :| Za tą cenę można kupić lepsze gry, aczkolwiek jako fan Lovecrafta chciałem zainwestować ze stówkę w polskie wydanie AH, a teraz okazuje się, że prawie dwie :roll:
No i pozostaje sprawa, czy po polsku wyjdą wszystkie dodatki bo sama podstawka AH jest co tu dużo mówić zbyt prosta do rozgrywania po kilku partiach, tak jak wspomniał wyżej Ink.
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 594
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkham Horror

Post autor: godpuppet »

FormatC pisze:A jak wlasciwie AH "chodzi" na dwie osoby??
Chodzi dobrze, ale w dwie osoby jest trudniej - po prostu mniej postaci i nie zawsze sie zdazy ze wszystkim - pojdziecie do innych swiatow, to w Arkham sie zagesci od potworow, zaczniecie sie dozbrajac, bramy sie otwieraja - gra jest bardziej napieta, wieksze znaczenie ma tez jakimi gracie postaciami, trafia sie dwie "slabsze" i jest ciezko...
a jesli grasz z dodatkami (zwlaszcza z dodatkowymi planszami), to polecam grac w 2 osoby po 2 postacie na gracza - ja tak gram z zona i jest calkiem ok.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2861
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 132 times
Been thanked: 207 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

FormatC pisze:o! :) To fajnie. :) Lubimy Wyzwania :twisted:

A jak wlasciwie AH "chodzi" na dwie osoby??
U nas zdecydowanie sie sprawdzal, to znaczy nie zauwazono wiekszych roznic przy skalowaniu 2 - 3 - 4. W wiecej osob gralem chyba tylko raz i troche downtimu bylo (bardzo to zalezy od typu graczy - jesli masz takich, ktorych interesuje tylko to, co oni sami robia, to AH na wiecej osob moze byc dla nich cokolwiek nudnawy).

We dwojke jest trudniejszy o tyle, ze latwiej wlasnie trafic na luke w kompetencjach druzyny (na przyklad nikt nie umie walczyc, albo wszyscy sa "strachliwi" - maja bardzo niskiego willpowera).

Ogolnie zeby grac w AH trzeba miec duze poczucie, ze gra druzyna, a nie pojedynczy badacze. Czesto zdarza sie tak, ze jedna czy dwie osoby sa znacznie lepiej predysponowane do "zadan specjalnych", czyli wlazenia do zaswiatow i zamykania bram, a reszta pelni role bardziej wspierajaca. Jezeli kogos bardzo boli to, ze moze w danej rozgrywce wyladowac w roli postaci drugoplanowej, to powinien brac ten fakt pod uwage.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6377
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 203 times
Been thanked: 496 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: yosz »

cahir pisze:
Cena: 179.90 149.90 zł
Promocja przedpremierowa
Gra dostępna jest w niższej, promocyjnej cenie tylko do piątku, 27. lutego!
Prawdę mówiąc, liczyłem na " mniej" :| Za tą cenę można kupić lepsze gry, aczkolwiek jako fan Lovecrafta chciałem zainwestować ze stówkę w polskie wydanie AH, a teraz okazuje się, że prawie dwie :roll:
Tak może było pół roku temu ale już nie teraz. Chinatown które nie powala ilością elementów (aczkolwiek wydane bardzo ładnie) kosztuje 160. Cena angielskiego BSG skoczyła ze 120 do 200 zł. Takie czasy :) 150zł za super wydaną grę i to po polsku moim zdaniem w tym momencie nie jest w ogóle wygórowana (180 też nie, szczególnie w przypadku AH)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Arkham Horror

Post autor: FormatC »

No wlasnie!! 150zl to nie 180, szanse AH na to, zebym go kupila, wlasnie wzrosly... ;) Jesli liczyc 5-procentowy rabat urodzinowy, to juz tylko 142,50... :>
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2615
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Arkham Horror

Post autor: janekbossko »

mnie juz przedwieczny namówił, może właśnie dlatego że posługiwał się piękna polszczyzną i zachwalał wersje naszego rodzimego wydawcy ;) AH zakupiony
Awatar użytkownika
BMC
Posty: 120
Rejestracja: 08 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Radom

Re: Arkham Horror

Post autor: BMC »

Ja również zakupiłem Horror w Arkham tylko żeby nie płacić za transport to dołożyłem jeszcze Cytadele :D
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 594
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkham Horror

Post autor: godpuppet »

BMC pisze:Ja również zakupiłem Horror w Arkham tylko żeby nie płacić za transport to dołożyłem jeszcze Cytadele :D
Uwielbiam takie oszczednosci! :lol:
ja juz mam zbyt duzo dodatkow, zeby zaczynac od poczatku, tylko po polsku... z reszta "Cthulhu fthaghn!" po polsku niekoniecznie brzmi lepiej :twisted:
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
finallyh
Posty: 171
Rejestracja: 11 gru 2005, 18:23
Has thanked: 75 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror

Post autor: finallyh »

W instrukcji stoi, ze jest 5 kotek. Chcialbym za jednym rzutem otrzymac wynik kazdego testu. Na ile kostek wiec jest 'zapotrzebowanie?
Awatar użytkownika
Soulless
Posty: 569
Rejestracja: 22 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Soulless »

Ja zwykle rozdaje kazdemu graczowi po 5, po prostu kupilem kiedys wiaderko zwyklych k6 i je rozdaje albo dokladam gdzie brakuje :)

Zwykle uzywa sie 1-5 kostek, a gry trzeba rzucic 8 to sie rzuca 5 zapamietuje ilosc sukcesow i przerzuca 3
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1697
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror

Post autor: Sztefan »

Jak to jest z modyfikatorami do testów umiejętności. Czy może mi wyjść, że mam np. -2 kości, czy wartość zatrzymuje się na 0?
Awatar użytkownika
Soulless
Posty: 569
Rejestracja: 22 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Soulless »

Sztefan pisze:Jak to jest z modyfikatorami do testów umiejętności. Czy może mi wyjść, że mam np. -2 kości, czy wartość zatrzymuje się na 0?
Jeżeli w naszym newtonowsko-euklidesowskim świecie uda ci się rzucić minus dwiema kośćmi, to nie mam nic przeciwko, żeby taki rzut wykonać ;)

Tak, nie możesz rzucić mniejszą niż 0 ilością kości. A co lepsze, każdy wydany clue token powiększa ci bazę kości o 1 kość zaczynając od wartości 0, czyli nawet jeśli z sumy wyjdzie Ci że masz -2, to wydając 1 token rzucasz 1 kością (chyba że inne karty = skille mówią inaczej) :)
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1697
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror

Post autor: Sztefan »

Oczywiście był to skrót myślowy ;) Po prostu zastanawiałem się, czy przy wyniku -2 musze wydać 3 wskazówki by mieć 1 kość, czy wszelkie minusy traktuje się jako 0 i wtedy wystarczy 1 wskazówka.

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Arkham Horror

Post autor: Martin_Valdez »

No ja też w kwestii umiejętności :)
Czy ta sama zasada ze wskazówkami obowiązuje przy walkach ,unikaniach,przerażeniach? Wszystkie te czynności są bowiem testami umiejętności. Niestety wątpliwości zasiewa u mnie przykład dotyczący testu przerażenia czy też unikania potworów. Przykładzie testu przerażenia napisane jest, że potwór modyfikuje rzut o -3 i bohater ma wartość 0 zatem automatycznie traci punkty poczytalności. Nic nie stoi na temat możliwości wydania wskazówek aby uzyskać kość mimo niekorzystnego wyniku. Mógł zyskać tą kość czy też nie?
Dodatkowo zapisy na kartach zdolności mówiące o rzuceniu dodatkową kością po wydaniu wskazówki sprawiają, że rodzą się wątpliwości. Przecież normalnie dostajemy kość za wskazówki zatem w tym wypadku przy zdolnościach za jedną wskazówkę mamy 2 kości zamiast jednej? Inaczej ten tekst nie ma sensu bo wskazówka i tak mi gwarantuje dodatkową kość :/
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Arkham Horror

Post autor: Dzej »

Własnie skill na tym polega ze daje dodatkową kość w swojej dziedzinie podczac uzycia wskazówki
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Arkham Horror

Post autor: Martin_Valdez »

@Dzej
Czyli za jedną wskazówkę 2 kości?
A co z pozostałą częścią mojego wątku?
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Arkham Horror

Post autor: Dzej »

Jezeli masz umiejętność to w tej dziedzinie co pisze za jedną wskazówke= 2 kostki , jeśli nie masz to jedna wskazowka = jedna kostka

Co do drugiego pytania do wydaje mi się :

Możesz podnosić z -3 nawet ale jest do cholernie nieoplacalne i lepiej jest nie zdać w takim przypadku ;]
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
ODPOWIEDZ