Strona 4 z 4

Re: Egizia

: 05 lut 2013, 23:14
autor: meshuggah717
Jak wypada w tej grze wariant dwuosobowy? Czytałem, że da się grać, ale chciałbym się zapytać jak to wygląda w praktyce, w sensie czy grając w dwójkę nie będzie nudno i czy gra nie straci swoich walorów

Re: Egizia

: 05 lut 2013, 23:21
autor: mig
W dwie osoby gra się bardzo przyjemnie. I na pewno można do takich pojedynków Egizię polecić. Ale w większym składzie jest jeszcze lepiej - z czystej optymalizacji robi się robi się gra bardziej konfrontacyjna :)

Re: Egizia

: 05 lut 2013, 23:31
autor: the_ka
meshuggah717 pisze:Jak wypada w tej grze wariant dwuosobowy? Czytałem, że da się grać, ale chciałbym się zapytać jak to wygląda w praktyce, w sensie czy grając w dwójkę nie będzie nudno i czy gra nie straci swoich walorów
Na pewno jest o wiele luźniej na planszy. Łatwiej zapewnić sobie jedzenie i zapas kamienia. Z budową też nie ma problemu bo zawsze jest miejsce [przy każdej budowie są 3 miejsca].
Ja do tej pory wszystkie partie rozegrałem w 2 osoby i gra się naprawdę przyjemnie.

Re: Egizia

: 05 lut 2013, 23:40
autor: Furia
Zawsze można wprowadzić małe usprawnienie - mianowicie zostawiać na każdej budowie o jedno miejsce mniej niż jest graczy. Ostatnio testowaliśmy i chyba dla nas jest lepiej. Taki stresik żeby jednak się na tę budowę załapać. ;)

Re: Egizia

: 07 lut 2013, 08:39
autor: Darboh
Furia pisze:Zawsze można wprowadzić małe usprawnienie - mianowicie zostawiać na każdej budowie o jedno miejsce mniej niż jest graczy. Ostatnio testowaliśmy i chyba dla nas jest lepiej. Taki stresik żeby jednak się na tę budowę załapać. ;)
A nie jest przypadkiem tak że opcjonalnie miejsca przy budowach jest zawsze o jedno mniej niż graczy? 8)

W wariancie 2osobowym ciśnienie de facto robi i tylko samo spływanie łodziami. Chyba że startowo obaj gracze mają karty Sfinksa na tą samą budowę.

Re: Egizia

: 07 lut 2013, 08:57
autor: Banan2
Darboh pisze:
Furia pisze:Zawsze można wprowadzić małe usprawnienie - mianowicie zostawiać na każdej budowie o jedno miejsce mniej niż jest graczy. Ostatnio testowaliśmy i chyba dla nas jest lepiej. Taki stresik żeby jednak się na tę budowę załapać. ;)
A nie jest przypadkiem tak że opcjonalnie miejsca przy budowach jest zawsze o jedno mniej niż graczy?
Za instrukcją:
ZMIANY ZASAD W ROZGRYWCE 2- I 3-OSOBOWEJ J
Podczas gry 2- lub 3-osobowej do dyspozycji są zawsze tylko dwa pola budowy.
Trzecie pole budowy najlepiej jest wówczas zająć znacznikiem nieużywanego koloru.

Pozdrawiam

Re: Egizia

: 07 lut 2013, 10:14
autor: Darboh
Banan2 pisze:Za instrukcją:
ZMIANY ZASAD W ROZGRYWCE 2- I 3-OSOBOWEJ J
Podczas gry 2- lub 3-osobowej do dyspozycji są zawsze tylko dwa pola budowy.
Trzecie pole budowy najlepiej jest wówczas zająć znacznikiem nieużywanego koloru.

Pozdrawiam
A widzisz. Instrukcji dokładnie nie pamiętam a zawsze opcjonalnie obcinałem jedno pole. No to polecam takie rozwiązanie. Ciśnienie rośnie :D

Re: Egizia

: 29 lis 2013, 19:57
autor: TTR_1983
o co chodzi z błędem w opisie kamieniołomu i rynku zbożowego w instrukcji polskiej?

Re: Egizia

: 29 lis 2013, 20:33
autor: Cin
Jedno zdanie jest przesunięte nie na swoje miejsce.

Jest:

"Kamieniołom i rynek zbożowy.
Kamieniołom: na górnych polach nic się nie dzieje. Kiedy w trakcie gry gracz przesunie swój znacznik na najniższe pole kamieniołomu dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy. Za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy, a jego znacznik pozostaje na najniższym polu. Dodatkowo, gracz którego znacznik znajduje się na najniższym polu płaci 1 punkt za każdą brakującą jednostkę zboża przy wyżywieniu budowniczych w trzeciej fazie rundy

Rynek zbożowy: ten tor określa jak dużo punktów zwycięstwa traci gracz jeżeli nie może w pełni wyżywić swoich budowniczych. Ilość traconych punktów zmniejsza się im dalej na torze znajduje się znacznik gracza. Kiedy znacznik zostanie przesunięty na najniższe pole, gracz natychmiast otrzymuje 2 punkty zwycięstwa. Dodatkowo, za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz otrzymuje 2 punkty."

Powinno byc:

"Kamieniołom i rynek zbożowy.
Kamieniołom: na górnych polach nic się nie dzieje. Kiedy w trakcie gry gracz przesunie swój znacznik na najniższe pole kamieniołomu dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy. Za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy, a jego znacznik pozostaje na najniższym polu.

Rynek zbożowy: ten tor określa jak dużo punktów zwycięstwa traci gracz jeżeli nie może w pełni wyżywić swoich budowniczych. Ilość traconych punktów zmniejsza się im dalej na torze znajduje się znacznik gracza. Kiedy znacznik zostanie przesunięty na najniższe pole, gracz natychmiast otrzymuje 2 punkty zwycięstwa. Dodatkowo, za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz otrzymuje 2 punkty. Dodatkowo, gracz którego znacznik znajduje się na najniższym polu płaci 1 punkt za każdą brakującą jednostkę zboża przy wyżywieniu budowniczych w trzeciej fazie rundy"