Pojawiło sie kilka tematów. Zaczniemy od końca.
Orzeł i Gwiazda
berem pisze:
Czy 11 listopada planowane jest jakieś spotkanie, gdzie będą rozgrywki w grę "Orzeł i Gwiazda"?
Tak mieliśmy w planach 11 listopada spotkanie z grą "Orzeł i Gwiazda", ale... w tą sobotę było spotkanie z Twilight Struggle i szczerze mówiąc, mimo deklaracji na forum, nie było dużego zainteresowania. Skoro w TS grały 4 osoby to ile zagra w OiG?
Wygląda na to, że organizowanie graczom spotkań jest strzałem w kolano i chyba jednak lepiej zapraszać "pod przymusem" grupy szkolne i uczyć gry od zera. W związku z tym chcemy zaprosić ludzi z Gry Leonardo, żeby pokazali co i jak. Zobaczymy. Jeszcze się odezwę w tej sprawie.
303
adamatom pisze:Chodziło mi o to, że w mojej opinii gra ma całkiem spory potencjał. Tematyka, klimat, przełożenie tematyki do mechaniki itd. Była to pozytywna uwaga, bardziej "zaczepka" wyrażająca miły niedosyt: kurcze dobra gra, aż chce się więcej - dziś obronić Londyn, jutro konwój przez Atlantyk, pojutrze zrobić nalot na Pearl Harbor, po pojutrze desant w Normandii .... itd. . Jeszcze raz gratuluje!
Zainteresowałem się tymi żetonami chmur... zawsze można wykonać samemu. Albo dostać wraz z Kolejką? Jako, że z 303 jestem zadowolony czekam z niecierpliwością na Kolejkę!
PS Może potrzebujecie testera...?
Ok. Odczytałem to jako taką pozytywną "zaczepkę".
Też mi się wydaje, że na mechanice lotu samolotów z
303 można by spróbować zrobić coś bardziej rozbudowanego, nawet wieloosobowego jeśli się podzieli planszę na sektory. Jeśli ktoś to zrobi chętnie zagram... Ja tymczasem chciałbym usiąść do
Konspiracji, która od roku leży w szufladzie.
A testerów będziemy potrzebować i to całej armii właśnie gdy Konspiracja wyjdzie z podziemia
303 -odpowiedzi na kilka pytań odnośnie mechaniki
Napisał do mnie człowiek, który gra w 303 z 7-letnim synem i miał parę pytań do mechaniki. Może, ktoś miał podobne pytania czytając instrukcję, więc je tu przytoczę.
Zestrzelenie myśliwca:
- jeśli w danej fazie 2 myśliwce atakują ten sam nieprzyjacielski myśliwiec i zostanie on – w wyniku pierwszego rzutu – uszkodzony, a następnie – w wyniku drugiego rzutu – ponownie uszkodzony, czy oznacza to jego zestrzelenie?
Tak, drugie „szkodzenie” oznacza zestrzelenie. Jest jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem napisać w instrukcji. Jeżeli dwa samoloty atakują jeden cel i cel ten został zdjęty z planszy już podczas strzału pierwszego samolotu, to drugi samolot mimo, że nie ma już po co rzucać kostkami, musi przelecieć na druga stronę strąconej maszyny.
Naprawa myśliwca:
- czy w fazie naprawy samoloty przemieszczają się o tyle samo pól co zwykle (max. 3)? Czy w jednej fazie naprawy możliwy jest ruch wszystkich uszkodzonych samolotów danej strony czy tylko jednego?
Tak, uszkodzony samolot porusza się o max. 3 pola. W fazie ruchu można ruszyć się wszystkimi uszkodzonymi samolotami. Jeżeli mamy więcej uszkodzonych maszyn trzeba pamiętać o tym, że dwa samoloty nie mogą naprawiać się w tym samym czasie na jednym lotnisku i jeden będzie musiał czekać na naprawę drugiego.
Zestrzelenie bombowca:
- czy żeby został zestrzelony bombowiec musi on zostać trafiony 2 razy (jak myśliwiec) czy 4 razy? Z instrukcji można by wnioskować, że jest go trudniej zestrzelić niż myśliwca.
Żeby zastrzelić bombowiec musi on zostać trafiony 2 razy (podobnie jak myśliwiec), ale za to oba trafienia muszę być zadane w czasie jednej tury. Jeżeli zostanie trafiony tylko raz podczas tury, nie jest uszkodzony i w następnej turze musi znów otrzymać dwa trafienia. Właśnie dlatego żeton bombowca nie ma strony „uszkodzony”. Dwa trafienia w czasie jednej tury automatycznie kończą grę.
303 on-line
Pracujemy nad wersją on-line gry 303. Jeszcze nie ma silnika i wielu innych rzeczy, ale można sobie, w miarę postępu prac, oglądać grafikę i komentować.
Zapraszam:
http://www.brandmade.pl/preview/ipn/303/
Kolejka
Wrzuciłem kilka grafik z Kolejki oraz poprawioną instrukcję na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/85325/kolejka