Strona 31 z 37

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 19 lip 2017, 11:06
autor: Yavi
pabellos pisze:Pytanie dyletanta ale myślę że dla wyjadaczy nie będzie stanowiło problemu. Jak rozumieć zapis w instrukcji, że nie można wykonać więcej niż jednej akcji naraz? Czy to znaczy, że w fazie akcji w jednej rundzie mogę maksymalnie zbudować tylko jeden budynek/podpisać jedną umowę/splądrować jedną lokalizację? Proszę o potwierdzenie, że dobrze rozumiem, iż położenie żetonu obrony nie jest akcją?
W jednej turze możesz wykonać jedną akcję. Akcje w rundzie wykonujecie naprzemiennie, Ty jedną, przeciwnik jedną, Ty jedną i tak aż do spasowania przez obu. Wyjątek stanowią karty, które mają zapis, iż można skorzystać z nich dwukrotnie/wielokrotnie. Wówczas w ramach jednej akcji możesz np. dwa razy wymienić surowce, czy też wymienić ludzi na kilka towarów (akcja z planszetki).
Dołożenie znacznika obrony nie jest akcją, możesz to zrobić dodatkowo w swojej turze.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 19 lip 2017, 11:31
autor: pabellos
Wielkie dzięki! Może mój kłopot w ogarnięciu tej zasady wynikal z tego, że pierwszą partyjkę rozegrałem solo a WG nie przeprowadza akcji zatem ciężko tutaj mówić o wykonywaniu akcji naprzemiennie ;) Wynika z tego, że jak juz będę grał z realnymi przeciwnikami, to gdy oni już spasują, a mnie będzie na to stać, mogę i 5 lokacji zbudować a kolejne 5 splądrować :)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 19 lip 2017, 11:53
autor: Yavi
pabellos pisze:Wielkie dzięki! Może mój kłopot w ogarnięciu tej zasady wynikal z tego, że pierwszą partyjkę rozegrałem solo a WG nie przeprowadza akcji zatem ciężko tutaj mówić o wykonywaniu akcji naprzemiennie ;) Wynika z tego, że jak juz będę grał z realnymi przeciwnikami, to gdy oni już spasują, a mnie będzie na to stać, mogę i 5 lokacji zbudować a kolejne 5 splądrować :)
Będziesz mógł zbudować 5, splądrować już nie, bo nie wolno atakować graczy, którzy spasowali ;).

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 19 lip 2017, 12:00
autor: pabellos
Ha! Faktycznie. Moje niedopatrzenie. No chyba, że splądruję swoje karty z ręki;) Swoją drogą nie potrafię uzasadnić racjonalnie możliwości plądrowania własnych kart z ręki. Klimatycznie jakoś mi się to nie klei;)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 20 lip 2017, 08:47
autor: DeBOB
pabellos pisze:Swoją drogą nie potrafię uzasadnić racjonalnie możliwości plądrowania własnych kart z ręki. Klimatycznie jakoś mi się to nie klei;)
Żeby daleko nie szukać, to i w Polsce znajdziesz mnóstwo budynków gospodarskich, postawionych z cegieł z budowli obronnych i sakralnych. Tu również ich właściciele stwierdzili, że nie pójdą w "miecze" i budulec wolą wykorzystać do wystawienia w swoim imperium czegoś co da im "jadło" ;)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 20 lip 2017, 12:50
autor: Arius
Po wojnie zapotrzebowanie na cegły do odbudowy było tak duże, że wiele budynków nawet w dobrym stanie zostało rozebranych.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 20 lip 2017, 13:30
autor: pabellos
Wszystko dobrze, ale odpowiednikiem działań przywołanych przez Kolegów byloby w grze niszczenie własnych już zbudowanych lokacji (a więc położonych na stole) ;)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 20 lip 2017, 13:44
autor: DeBOB
No właśnie niekoniecznie :)
Można to fabularnie przedstawić sobie w ten sposób: Twoi zwiadowcy napotykają nową, "neutralną" lokację; możesz przyłączyć ją do swojego imperium, możesz podpisać z nią umowę handlową, możesz także spalić ją do imentu, uprzednio zrabowawszy co cenniejsze ruchomości. W odróżnieniu od lokacji przeciwników, do takiej znajdującej się "na ręku", masz po prostu bliżej i dlatego plądrujesz ją mniejszym kosztem.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 24 lip 2017, 00:30
autor: pabellos
Proszę o potwierdzenie, że dobrze rozumiem, iż Samuraje utrudniają Akcję Plądrowania, ale w żaden sposób nie chronią przed Akcjami wykonywanymi przez niektóre Lokacje Frakcyjne, np. przez Inżynierów (Rzym).

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 24 lip 2017, 16:21
autor: Fungal
pabellos pisze:Proszę o potwierdzenie, że dobrze rozumiem, iż Samuraje utrudniają Akcję Plądrowania, ale w żaden sposób nie chronią przed Akcjami wykonywanymi przez niektóre Lokacje Frakcyjne, np. przez Inżynierów (Rzym).
Zgadza się.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 25 lip 2017, 22:55
autor: pabellos
i kolejna wątpliwość:) Gram Japończykami. Mam zbudowaną Bramę/Kapliczkę. Przeciwnik grający Egiptem za pośrednictwem Świątyni Ra przejmuje w danej Rundzie Bramę/Kapliczkę. Jaki widzicie sens takiego zagrania? Z surowców/kart zgromadzonych dzięki tym lokacjom i tak nie skorzysta bo one przyniosą punkty (i to mi, nie jemu) po zakończeniu 5 rundy. Czy chodzi o to, że przejmując te lokacje w danej rundzie uniemożliwia mi ich wzbogacanie (do końca tej rundy nie mogę odłożyć kart/surowców).

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 28 sie 2017, 14:53
autor: jrz8888
Czy ktokolwiek zmienił zasady gry odnośnie liczby rund i zdecydował się np. na rozegranie 6 rund lub więcej? Czy to ma sens?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 28 sie 2017, 15:16
autor: Neoptolemos
Nie wydaje mi się to sensowne - każda runda trwa o wiele dłużej od poprzedniej i byłby coraz większy efekt kuli śnieżnej. Poza tym 30 kart frakcyjnych to by było za mało, bo czasem (choć rzadko) i w 5 rund się kończy talia.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 29 sie 2017, 17:01
autor: Budyka
pabellos pisze:i kolejna wątpliwość:) Gram Japończykami. Mam zbudowaną Bramę/Kapliczkę. Przeciwnik grający Egiptem za pośrednictwem Świątyni Ra przejmuje w danej Rundzie Bramę/Kapliczkę. Jaki widzicie sens takiego zagrania? Z surowców/kart zgromadzonych dzięki tym lokacjom i tak nie skorzysta bo one przyniosą punkty (i to mi, nie jemu) po zakończeniu 5 rundy. Czy chodzi o to, że przejmując te lokacje w danej rundzie uniemożliwia mi ich wzbogacanie (do końca tej rundy nie mogę odłożyć kart/surowców).
Chyba jest dokładnie tak, jak piszesz - sens ma tylko uniemożliwienie jej wzbogacenia. Tak że zazwyczaj jest ileś o wiele lepszych opcji do przejęcia :P

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 30 sie 2017, 20:03
autor: Tomzaq
Czy można zagrać robotnika na otwartą produkcję gracza, który już spasował?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 30 sie 2017, 21:00
autor: Kal-El83
Nie.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 23 wrz 2017, 23:28
autor: Tomzaq
Atlantydzi wydają się trochę przegiętą frakcją, więc pozwolę sobie o dopytanie do kilku zagadnień, bo nie wiem czy dobrze gram :D

1. Jeżeli żeton technologii podstawowej znajduje się na karcie, którą można odpalić dwa razy, to odpala się ją trzy razy czy cztery razy?
2. Jeżeli na karcie z pkt 1 dodatkowo znajduje się żeton technologii zaawansowanej dającej punkt to ile punktów on daje? 1 na rundę, czy np. 3/4 punkty ponieważ mogę odpalić akcję 3/4 razy?
3. Jeżeli na karcie z cechą, która pozwala np. dostać 1 złoto i 1 punkt za odpalenie np. czerwonej karty, znajdują się jednocześnie żetony z technologią podstawową i technologią zaawansowaną dającą punkt, to ile dostaję punktów? 3 czy 4?
4. Jeżeli Atlantydzi mają na jakieś karcie produkcyjnej żeton technologii podstawowej i przeciwnik zagra akcję, która pozwala mu skopiować produkcję z tej karty to otrzymuje on produkcję normalną czy podwojoną?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 24 wrz 2017, 11:57
autor: Fungal
1. Trzy, do liczby aktywacji dodaje się 1 a nie podwaja bazową liczbę.
2. Za każdą aktywację jeden punkt. Jeśli aktywujesz maksymalną liczbę razy czyli 3 to dostaniesz 3 punkty.
3. Odpalenie cechy daje bazowo 1 złota + 1 punkt. Żeton technologii podstawowej powoduje drugie odpalenie w związku z czym kolejne 1 złota + 1 punkt. Żeton punktujący daje punkt za każde odpalenie: odpalenia były 2 więc 2 dodatkowe punkty z tego żetonu. Razem 2 złota i 4 punkty.
4. Normalną.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

: 24 wrz 2017, 14:32
autor: Tomzaq
Dziękuję

Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

: 02 lis 2017, 00:21
autor: Lesnyk
Cześć wszystkim! Poszukuję odpowiedzi na pytanie dotyczące dokładnych zasad rozpatrywania karty „Mroczna kaplica” z Osadników: Narodziny Imperium. Czy odrzucenie dowolnej ilości dóbr, które możemy odrzucić dotyczy tylko tych które właśnie splądrowaliśmy, czy wszystkich dóbr, które w danej chwili posiadamy? I co w przypadku kiedy plądrowanym dobrem jest punkt zwycięstwa?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

: 02 lis 2017, 08:31
autor: Tomzaq
Możesz przytoczyć dokładną treść karty?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

: 02 lis 2017, 11:10
autor: Lesnyk
Wydaj 1/2 żetony plądrowania, aby natychmiast splądrować kartę z ręki / lokację przeciwnika. Odrzuć dowolną liczbę uzyskanych Dóbr aby otrzymać 2 PZ za każde Dobro.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

: 02 lis 2017, 12:43
autor: idziol91
Chodzi o dobra z pola plądrowania danej karty. Gwiazdka (punkt zwycięstwa) to również dobro.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

: 02 lis 2017, 13:25
autor: Lesnyk
Czytałem na forach o taktykach ludzi grających talią barbarzyńców i znalazłem informację o tym, że gość zebrał 7 PZ z jednorazowego użycia akcji mrocznej kaplicy. Jak to możliwe? Skoro z plądrowania zbieramy max 2 surowce, które wymieniając na PZ w ramach tej akcji uzyskamy max 4 PZ?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - Mroczna Kaplica

: 02 lis 2017, 13:33
autor: Arius
Lesnyk pisze:Czytałem na forach o taktykach ludzi grających talią barbarzyńców i znalazłem informację o tym, że gość zebrał 7 PZ z jednorazowego użycia akcji mrocznej kaplicy. Jak to możliwe? Skoro z plądrowania zbieramy max 2 surowce, które wymieniając na PZ w ramach tej akcji uzyskamy max 4 PZ?
Być może miał na myśli karty, które dają punkty za plądrowanie. I zsumował wszystko razem.