1. Co do zasady, kartę "Active" zagrywasz albo na początku tury gracza (nie mylić z początkiem aktywacji jednostki) albo po wykonaniu jakiejkolwiek akcji przez jednostkę (model). Karty "Conditional" zagrywasz tylko wtedy, gdy zostaje spełniony warunek określony na karcie. Co do reguły zagrywania kart to wygląda to w ten sposób, że chcąc zagrać kartę pierw deklarujesz chęć jej zagrania. Następnie każdy z pozostałych graczy określa czy także chce zagrywać kartę w ramach bieżącego okna zagrywania kart. Jeśli nie, to wykładasz kartę i rozpatrujesz jej efekt. Dodatkowo przysługuje Ci prawo zagrania dodatkowej karty i żaden z innych graczy (jeśli nie przystąpił do zagrywania kart wcześniej) nie będzie mógł uczestniczyć w drugim etapie zagrywania karty. Jeśli z kolei którykolwiek z graczy zadeklarował, że także zagrywa kartę w ramach bieżącego okna zagrywania kart to kolejność ich rozpatrywania odbywa się po inicjatywie (gracz z największą inicjatywą zagrywa pierwszy kartę po czym robią to pozostali gracze). Należy pamiętać o limicie 2 kart na rundę. Efekty działania kart z reguły utrzymują się do końca rundy - czyli do momentu określania na nowo inicjatywy.
Jednostka nie może w ramach bieżącej tury wykonać więcej niż jedną akcję danego typu, więc jeśli jakaś karta mówi, że wykonujesz akcję np. ruchu albo ataku to nie możesz tego zrobić jeśli dany model uczynił to wcześniej.
Karta "Suppresive Fire" sprawia, że każdy model, który wchodzi na pole poddane efektowi karty, zakańcza swoją aktywację.
Pancerz w nawiasie nie może zostać zredukowany.
Predator broni się na wartości pancerza równej 12.
2. Kwestia ta została poruszona w tym wątku (kilka postów wcześniej):
3. Według oficjalnych zasad tak - kafelek z Alienem oraz Sentry Gun'em klasyfikuje się jako "Engaged Tile" a więc modyfikator -10 do strzału dla Marine'a strzelającego do Aliena powinien być. Przy Sentry Gun'ie proponowałbym jednak na wprowadzenie house rula obniżając modyfikator do wartości -5 albo rezygnując z niego całkowicie.Tego czy w ramach Sentry można korzystać ze specjalnych umiejętności jednostki nie byłbym do końca pewny. Zasady stanowią, że można wykonać ruch, akcję strzelecką, atak wręcz lub pass. Problemem przy umiejętnościach specjalnych takich jak rzut dyskiem jest to, że opatrzone są one informacją, że ta akcja liczy się jako akcja strzelecka co wcale nie oznacza, że w świetle zasad nią jest.
4. Wchodzenie na kafle "zapełnione" możliwe jest tylko wtedy kiedy pozostały jeszcze jakieś wolne miejsca ale ich wartość jest niższa niż wartość jaką zajmuje model, który chcesz przemieścić na dany obszar. Wtedy podliczasz wartość jaką zajmują wszystkie jednostki i wypychasz tyle swoich modeli aby ten model, który wchodzi zapełnił 100% slotów. Jeśli po wypchnięciu swoich modeli nie możesz upchnąć tego, który ma się tam znaleźć to następnie inni gracze muszą wybrać swoje jednostki, które opuszczą dane pole.