Witam
Właśnie doświadczyłem kolejnej tej samej lekcji
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, czyli że nie wiadomo kto tłumaczy ci grę, zawsze czytaj instrukcję. Dotyczy to Neuland-a, który był 2 razy grany w Kredensie. Szczerze się przyznam przeczytałem tylko najważniejsze punkty instrukcji, które mogły być dla mnie nie jasne po tłumaczeniu mi tej gry przez braci, którzy kilka razy grali w tą grę w ŚKF-ie(Tłumaczący im tę grę źle zrozumiał pojęcie tura
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
). Dzisiaj grając z kumplami, zawiesiliśmy grę
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, a wszystko dlatego, że Panowie przez ten cały czas graliśmy źle!!!. Znacznik czasu przesuwa się na KONIEC TURY GRACZA do najbliższego gracza, a nie jak my graliśmy, że pod koniec tury wszystkich graczy. To powodowało, że gracz raz miał 9 akcji, a raz 3-5 i musiał uważnie kombinować, żeby coś mu nie przepadło. Stworzyliśmy hardcore'owy wariant, utrudniający i wydłużający rozgrywkę. Poprawnie każdy gracz zawsze ma full komplet akcji i jest o wiele łatwiej.
Szczerze ten wariant, nie psuje tej gry i dlatego nic nie wskazywało na taki błąd. Problem występuje, gdy któryś z graczy pasuje i znacznik się nie przesuwa wg 'starych' zasad. Myślę, że można jakoś to rozwiązać i spokojnie jeszcze sprawdzić ten wariant.
Jednak, kupując grę, którą już kilka razy grałeś i myślisz, że wszystko jest dobrze, warto jednak przeczytać instrukcję i bgg
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(właśnie doczytałem, że Z-Man Games zmieniło oryginalne zasady Neulanda, jedną z głównych jest, że losujemy co będzie w kopalni, w oryginalnych wybieramy)