Nie pomagasz xdd też ponownie sprawdziłem faq, nie ma o tym tam śladu. Jak ja nie lubię takich niejednoznaczności...dziku pisze: ↑05 sty 2023, 10:19 Ciekawe, ja zawsze gram, że jeśli gniazdo zostało zniszczone to już nie dokładamy jaj. Jeśli ktoś nie zdążył zabrać jaja przed zniszczeniem gniazda, to już nie może zrealizować tego celu. Patrzyłem w oficjalnym FAQ i w samej instrukcji i nie jest wprost powiedziane co w takiej sytuacji.
Nemesis - pytania o zasady.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Temat sporny, to fakt, ale wykładnia Awaken Realms pozwala na dokładanie jaj do zniszczonego gniazda. Wątek na BGG:dziku pisze: ↑05 sty 2023, 10:19 Ciekawe, ja zawsze gram, że jeśli gniazdo zostało zniszczone to już nie dokładamy jaj. Jeśli ktoś nie zdążył zabrać jaja przed zniszczeniem gniazda, to już nie może zrealizować tego celu. Patrzyłem w oficjalnym FAQ i w samej instrukcji i nie jest wprost powiedziane co w takiej sytuacji.
https://boardgamegeek.com/thread/261537 ... ns-not-faq
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Czy jeśli zniszczyłem gniazdo i jest na nim symbol Obrażeń ( zniszczyłem 5 jaj ) i koncze rundę w tym pomieszczeniu - losujemy karte wydarzenia Ochrona jaj gdzie kazda postać w gnieździe lub z jajem odbywa spotkanie - czy powinienem odbywać spotkanie skoro gniazdo tak na prawde juz nie istnieje ? Wczoraj mielismy taka sytuacje i rozegraliśmy spotkanie chociaz sie wahaliśmy skoro gniazda juz nie ma - a jedynie znacznik na planszy.
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Gniazdo jest, istnieje, mimo że jest zniszczone. Dokładasz jaja, odbywasz spotkania itd. To tak jak z samochodem, który się spalił - wciąż jest, choć to tylko wrak.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 cze 2014, 16:34
- Has thanked: 4 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Cześć. Pytanko o zasady z dodatkiem Karnomorfy.
Gram solo, jako cel zostawiłem sobię kartę "sytuacja kryzysowa:śmierć" - Umieść niebieskie zwłoki członka załogi w Gabinecie zabiegowym.
Zwłoki zostawiłem w gabinecie i lecę do kapsuły żeby ukończyć grę (najlepsze wyjście, bo dwa silniki nie działają a koordynaty i tak ustawione są na Wenus) w drugiej rundzie do pomieszczenia ze zwłokami dostaje się Powłóczący, i mam teraz zagwozdkę, czy jak dojdzie do żeru w fazie wydarzeń to Powłóczący pożywi się zwłokami i mój cel nie zostanie spełniony? Czy jednak po umieszczeniu w gabinecie zwłok, automatycznie uznaje się za spełnienie celu?
Gram solo, jako cel zostawiłem sobię kartę "sytuacja kryzysowa:śmierć" - Umieść niebieskie zwłoki członka załogi w Gabinecie zabiegowym.
Zwłoki zostawiłem w gabinecie i lecę do kapsuły żeby ukończyć grę (najlepsze wyjście, bo dwa silniki nie działają a koordynaty i tak ustawione są na Wenus) w drugiej rundzie do pomieszczenia ze zwłokami dostaje się Powłóczący, i mam teraz zagwozdkę, czy jak dojdzie do żeru w fazie wydarzeń to Powłóczący pożywi się zwłokami i mój cel nie zostanie spełniony? Czy jednak po umieszczeniu w gabinecie zwłok, automatycznie uznaje się za spełnienie celu?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 cze 2014, 16:34
- Has thanked: 4 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dodatek Karnomorfy
Wylosowałem wydarzenie "Zacięcie drzwi kapsuł Ratunkowych" - Umieść znaczniki awarii w Sektorach ewakuacyjnych A i B
Kafelki pomieszczeń mam jeszcze nie odkryte. Rozumiem że jeżeli je odkryję podczas dalszej gry, to muszę umieścić na nich znacznik awarii.
Wylosowałem wydarzenie "Zacięcie drzwi kapsuł Ratunkowych" - Umieść znaczniki awarii w Sektorach ewakuacyjnych A i B
Kafelki pomieszczeń mam jeszcze nie odkryte. Rozumiem że jeżeli je odkryję podczas dalszej gry, to muszę umieścić na nich znacznik awarii.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dawno nie grałem i dziś grałem z znajomymi i w sumie miałem zonk, jak wylosuje z woreczka np osobnika który pojawia się na planszy to jego żeton wraca do worka czy odkładamy ? W sensie mam za dużo szmerów jest spotkanie wylosowanej dorosłego osobnika z worka , wiec jego żeton odkładam już nie wkładam do worka i wyjmuje jego figurkę ? Tak samo w fazie koloni nocnego łowcy jeśli wypadnie np żeton dorosłego osobnika wkładam go spowrotem rzucamy na szmery jak mamy pecha losujemy z worka co nas atakuje i to co wylosowaliśmy atakuje nas a żeton już nie wraca do worka ?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jak losujesz, co cię atakuje, to odkładasz na bok. Jak losujesz w fazie koloni to zwracasz. Jeśli w skutek tego wypadło, że rzucasz na szmery i wyszło, że coś cię atakuje, to losujesz żeton i wystawiasz figurkę i żeton odkładasz na bok. To samo, jak obcy ucieka do wentylacji, to bierzesz odp mu żeton z puli i odkładasz do wora, a obcy znika z planszy.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
A jeśli w fazie koloni nocnych łowców wyszło ze rzucamy na szmery i wyszło ze jest atak, dobieramy żeton i normalnie rozpatrujemy jego atak (patrzymy wytyczne dotyczące kart na ręce ale w tej fazie przeważnie nie mamy żadnej już bo wydaliśmy wszystko w swojej fazie gracza) czy czekamy dopiero na następna rundę kiedy będzie faza ataku nocnych łowców. ?
- Nidhogg
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 62 times
- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Od razu jest atak. Na tym to polega - możesz kart nie wydawać i zostawić na następna rundą to mniejsza szansa, że Cię ktoś zaatakuje.Banan91PL pisze: ↑24 mar 2023, 11:07 A jeśli w fazie koloni nocnych łowców wyszło ze rzucamy na szmery i wyszło ze jest atak, dobieramy żeton i normalnie rozpatrujemy jego atak (patrzymy wytyczne dotyczące kart na ręce ale w tej fazie przeważnie nie mamy żadnej już bo wydaliśmy wszystko w swojej fazie gracza) czy czekamy dopiero na następna rundę kiedy będzie faza ataku nocnych łowców. ?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jeszcze pytanie mam odnośnie przedmiotów osobistych, jeżeli mam przedmiot w plecaku jednorazowego użytku to aby go użyć a na nim nie widnieje ikona ze muszę wydać kartę, to mimo wszystko aby go użyć wydaje jedna akcje w tym przypadku 1 kartę z ręki, a jeśli miałby ikonę 1 karty na karcie przedmiotu to tak naprawdę 2 karty z ręki? Jeżeli mam przedmiot latarka to rozumiem ze aby go użyć wydaje jedna kartę z ręki i zużywamy znacznik amunicji z latarki tak ?
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Przedmiot osobisty bez ikonki kosztu (np. Interkom lub Pancerz), jeżeli jest aktywny i masz go w plecaku, dodaje postaci jakiś bonus, np. Pancerz odrzucasz, aby zignorować atak intruza. Nie ponosisz wtedy żadnego kosztu.
Przedmiot osobisty z ikonką kosztu, np. Klucz do kapsuły ratunkowej, jeżeli jest aktywny i masz go w plecaku, używasz odrzucając tylko jedną kartę akcji. Jeżeli przedmiot jest jednorazowego użytku, odrzucasz go z plecaka.
Mechanik, jeżeli aktywuje Latarkę, aby jej użyć odrzuca dwie karty akcji (i nie odrzuca Latarki, bo to przedmiot wielorazowego użytku).
P.S. A skąd znaczniki amunicji na Latarce?
Przedmiot osobisty z ikonką kosztu, np. Klucz do kapsuły ratunkowej, jeżeli jest aktywny i masz go w plecaku, używasz odrzucając tylko jedną kartę akcji. Jeżeli przedmiot jest jednorazowego użytku, odrzucasz go z plecaka.
Mechanik, jeżeli aktywuje Latarkę, aby jej użyć odrzuca dwie karty akcji (i nie odrzuca Latarki, bo to przedmiot wielorazowego użytku).
P.S. A skąd znaczniki amunicji na Latarce?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W lockdownie na latarce jest użycie 3/3 . Czyli przedmioty osobiste to nie akcja i wydaje się je za darmo tak jak by jeżeli nie maja na sobie żadnej liczby akcji wiec użycie przedmiotu nie rozpatrujemy jako akcji i mogę użyć przedmiotu w swojej turze i naprzyklad przeszukać pomieszczenie i pójść dalej
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Pytanie odnośnie RUCHU NOCNEGO ŁOWCY.
Gdy dochodzi do spotkania z nocnym łowcą kasujemy znaczniki szmerów ze wszystkich korytarzy prowadzących do tego pomieszczenia.
A jeśli nocny łowca jest sam w pomieszczeniu i w fazie wydarzeń przechodzi do kolejnego pomieszczenia, to czy kasujemy znaczniki szmerów z korytarzy prowadzących do tego pomieszczenia?
Dla mnie byłoby to logiczne, szmery traktuję jako hałasy/zapowiedź że zbliża się łowca, więc jeśli już nocny łowca wejdzie do tego pomieszczenia, szmery powinny się skasować.
Ewentualnie znacznik szmerów z korytarza przez który przeszedł nocny łowca powinien zostać usunięty.
Gdy dochodzi do spotkania z nocnym łowcą kasujemy znaczniki szmerów ze wszystkich korytarzy prowadzących do tego pomieszczenia.
A jeśli nocny łowca jest sam w pomieszczeniu i w fazie wydarzeń przechodzi do kolejnego pomieszczenia, to czy kasujemy znaczniki szmerów z korytarzy prowadzących do tego pomieszczenia?
Dla mnie byłoby to logiczne, szmery traktuję jako hałasy/zapowiedź że zbliża się łowca, więc jeśli już nocny łowca wejdzie do tego pomieszczenia, szmery powinny się skasować.
Ewentualnie znacznik szmerów z korytarza przez który przeszedł nocny łowca powinien zostać usunięty.
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Niestety nie ma tak lekko. Jedyny moment w którym usuwasz znaczniki szmerów w wyniku ruchu potworzaka jest wtedy, gdy jego ruch wynika z rzutu kością "niebezpieczeństwo".majami pisze: ↑02 kwie 2023, 21:20 Pytanie odnośnie RUCHU NOCNEGO ŁOWCY.
Gdy dochodzi do spotkania z nocnym łowcą kasujemy znaczniki szmerów ze wszystkich korytarzy prowadzących do tego pomieszczenia.
A jeśli nocny łowca jest sam w pomieszczeniu i w fazie wydarzeń przechodzi do kolejnego pomieszczenia, to czy kasujemy znaczniki szmerów z korytarzy prowadzących do tego pomieszczenia?
Dla mnie byłoby to logiczne, szmery traktuję jako hałasy/zapowiedź że zbliża się łowca, więc jeśli już nocny łowca wejdzie do tego pomieszczenia, szmery powinny się skasować.
Ewentualnie znacznik szmerów z korytarza przez który przeszedł nocny łowca powinien zostać usunięty.
Rzut "niebezpieczeństwo" => zabranie znaczników szmerów ze wszystkich korytarzy prowadzących do pomieszczenia => przesunięcie wszystkich potworzaków niezaangażowanych w walkę z sąsiednich pomieszczeń do twojego => jeśli nie było ruchu intruzów do twojego pomieszczenia, dołożenie znaczników szmerów do wszystkich korytarzy.
Tak wygląda procedura
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 15 gru 2015, 21:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Witam serdecznie,
Pytanie przed pierwszą rozgrywką.
Czy na początku gry kładę żetony eksploracji pomieszczeń w Kokpicie, Maszynowni czy Hibernatorium ? Jeśli tak to co wtedy oznaczałby znacznik awarii w dla tych pomieszczeń? Jeśli nie to zakładam że wszystkie pomieszczenia specjalnie są sprawne ? Pozdrawiam
Pytanie przed pierwszą rozgrywką.
Czy na początku gry kładę żetony eksploracji pomieszczeń w Kokpicie, Maszynowni czy Hibernatorium ? Jeśli tak to co wtedy oznaczałby znacznik awarii w dla tych pomieszczeń? Jeśli nie to zakładam że wszystkie pomieszczenia specjalnie są sprawne ? Pozdrawiam
- Nidhogg
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 62 times
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 15 gru 2015, 21:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dzięki, zatem co oznacza zapis w instrukcji "Możesz naprawić/uszkodzić silnik nawet wtedy gdy w pomieszczeniu jest znacznik awarii i jeśli wcześniej nie sprawdziłeś statusu silników " zatem skąd ten znacznik miałby się tam znaleźć?
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1699 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Np. w efekcie wydarzeń.pedroo85pl pisze: ↑03 maja 2023, 20:06 Dzięki, zatem co oznacza zapis w instrukcji "Możesz naprawić/uszkodzić silnik nawet wtedy gdy w pomieszczeniu jest znacznik awarii i jeśli wcześniej nie sprawdziłeś statusu silników " zatem skąd ten znacznik miałby się tam znaleźć?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 15 gru 2015, 21:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ok, zatem jeśli w Maszynowni pojawi się znacznik awarii to bez względu na niego mogę dokonać naprawy silników? Pytam gdyż spotkałem się z informacją że autor wspominał że w przypadku awarii nie można wchodzić w jakąkolwiek interakcję z pomieszczeniem. Jak to w końcu jest ?
Druga kwestia, to dobór kart akcji przez Graczy.
Na początku gry (pierwsza runda) z tali 10 kart akcji dobieramy po 5 a pozostałe 5 odkładamy, natomiast co się dzieje w drugiej rudzie? Tzn przetasowujemy znowu wszystkie 10 kart i dobieramy z nich 5 kart na rękę czy wykorzystujemy te 5 kart które nie brały udziału w pierwszej rundzie ? Analogicznie w przypadku 3 i 4 rundy.
Druga kwestia, to dobór kart akcji przez Graczy.
Na początku gry (pierwsza runda) z tali 10 kart akcji dobieramy po 5 a pozostałe 5 odkładamy, natomiast co się dzieje w drugiej rudzie? Tzn przetasowujemy znowu wszystkie 10 kart i dobieramy z nich 5 kart na rękę czy wykorzystujemy te 5 kart które nie brały udziału w pierwszej rundzie ? Analogicznie w przypadku 3 i 4 rundy.
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jeżeli w Maszynowni jest znacznik awarii, nie możesz wykonać akcji tego pomieszczenia, czyli nie możesz sprawdzić statusu silnika.
Możesz jednak ten silnik naprawić lub uszkodzić (za pomocą kart Narzędzia, Szybkie naprawy itd.).
Kwestia doboru kart:
W każdej rundzie dobierasz do pięciu kart na rękę. Jeżeli w swojej rundzie zagrasz tylko trzy karty, to odrzucasz je na stos kart odrzuconych, a z talii po lewej stronie planszetki gracza dobierasz na początku kolejnej rundy tylko trzy karty (żeby mieć znów pięć). Jeżeli w talii skończą się karty, tasujesz stos kart odrzuconych, kładziesz w miejscu talii gracza i z niego dobierasz karty.
Możesz jednak ten silnik naprawić lub uszkodzić (za pomocą kart Narzędzia, Szybkie naprawy itd.).
Kwestia doboru kart:
W każdej rundzie dobierasz do pięciu kart na rękę. Jeżeli w swojej rundzie zagrasz tylko trzy karty, to odrzucasz je na stos kart odrzuconych, a z talii po lewej stronie planszetki gracza dobierasz na początku kolejnej rundy tylko trzy karty (żeby mieć znów pięć). Jeżeli w talii skończą się karty, tasujesz stos kart odrzuconych, kładziesz w miejscu talii gracza i z niego dobierasz karty.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 15 gru 2015, 21:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Witam, jeszcze jedno pytanie,
Co w sytuacji, gdy jeden gracz jest już zahibernowany i drugi gracz wsiada do kapsuły hibernacyjnej tym samym nikt nie zostaje na planszy, znacznik samozniczenia ma 5 pól do końca, a znacznik czasu 3 pola do końca.
Czy statek wybuchł w tym przypadku ?
Co w sytuacji, gdy jeden gracz jest już zahibernowany i drugi gracz wsiada do kapsuły hibernacyjnej tym samym nikt nie zostaje na planszy, znacznik samozniczenia ma 5 pól do końca, a znacznik czasu 3 pola do końca.
Czy statek wybuchł w tym przypadku ?