Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Kerlag
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2020, 01:42
Has thanked: 19 times
Been thanked: 32 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Kerlag »

Hej wszystkim! Jestem mega fanem botów do Roota i w ogóle całej gry. Odkryłem ją przypadkiem i to było coś czego szukałem od dawna. Ogrywając boty muszę powiedzieć ze działają na prawdę dobrze, ale rozpracowując Samoczynny Sojusz, wiedziałem ze coś jest nie tak, jakiś drobiazg, a dokładnie to dlaczego są taka maszynka do zdobywania punktów? W poszukiwaniu odpowiedzi na BGG natknąłem się na wątek autora dodatku. Ciagle rozwija boty i zdradza, ze nie wszystkie zmiany i udoskonalenia znalazły się w wydaniu angielskim (a także i polskim - pomijając erratę do Elektrycznych Dynastii, która Portal na szczęście uwzględnił). Temat jest ciekawy, szczególnie pod kątem kolejnych wydań, a wierze że zmiany autora zostaną w nim wprowadzone. Temat na forum jest bardzo szeroko opisany. Zmiany dotyczące botów dosyć łatwo zapamiętać, ale najciekawszy jest fakt, ze koleś udostępnił również opracowywane boty dla pozostałych 4 frakcji (przynajmniej ich dotychczasową, stworzoną przez siebie wersje - niedawno zakończono kampanie na Kickstarterze) do testów. Warto zapoznać się z tematem chociażby tylko po to by wprowadzić w swoich rozgrywkach poprawki dla botów wydanych w Polsce. Polecam! Link poniżej:

https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda

PS: Obserwujcie temat, bo w przeciągu tygodnia udostępnię wszystkie 8 botów z poprawkami przetłumaczone na język polski.

UPDATE!

Część pierwsza BBP w polskiej wersji jest gotowa, zapraszam do pobierania na oficjalnym wątku na BGG!
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 231
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 69 times
Been thanked: 170 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: bexolini »

Czy znajdzie się jakaś dobra dusza i zeskanuje planszetki frakcji z dodatku Podziemia i podeśle mi na maila ? Mam wersje Eng tego dodatku a czeka mnie rozgrywka z ekipą nie zbyt znającą język ang :)
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Fruczak Gołąbek »

bexolini pisze: 04 mar 2022, 11:50 Czy znajdzie się jakaś dobra dusza i zeskanuje planszetki frakcji z dodatku Podziemia i podeśle mi na maila ? Mam wersje Eng tego dodatku a czeka mnie rozgrywka z ekipą nie zbyt znającą język ang :)
Jeśli nikt się nie odezwie to przypomnij mi jutro to to zrobię ( teraz niestety w pracy poza domem jestem ).
Awatar użytkownika
niepooczach
Posty: 170
Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 23 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: niepooczach »

Wiadomo cos o dodruku? Chcialem kupic podstawke, ale wszedzie pustki.
Noidea
Posty: 83
Rejestracja: 21 lut 2017, 16:53
Has thanked: 144 times
Been thanked: 23 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Noidea »

niepooczach pisze: 14 mar 2022, 19:08 Wiadomo cos o dodruku? Chcialem kupic podstawke, ale wszedzie pustki.
Na stronie Portalu ma status "W magazynie", spodziewałbym się go bliżej niż dalej. Pewnie w najbliższym czasie będą go rozsyłali do sklepów.
Awatar użytkownika
Anarprim
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2021, 09:00
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Anarprim »

Wiadomo coś na temat polskiej edycji dodatku Marauder? Na stronie z zapowiedziami Wydawnictwa Portal nic nie widzę.
kasztan4321k
Posty: 181
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 26 times
Been thanked: 105 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Anarprim pisze: 28 mar 2022, 20:34 Wiadomo coś na temat polskiej edycji dodatku Marauder? Na stronie z zapowiedziami Wydawnictwa Portal nic nie widzę.

Z tego co wiem Leder ma politykę, że pozwalają wydawać swoje dodatki dopiero jak ich ks dotrą do wszystkich.
Ks maruder dopiero zaczął docierać do ludzi więc myślę że za max 2 lata portal zapowie ten dodatek u nas
tapczanik420
Posty: 328
Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 113 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: tapczanik420 »

Anarprim pisze: 28 mar 2022, 20:34 Wiadomo coś na temat polskiej edycji dodatku Marauder? Na stronie z zapowiedziami Wydawnictwa Portal nic nie widzę.
Wydania narodowe były zawsze z drugim drukiem angielskimi. A że Portal wyda to pewne jak techno w Trendzie, myślę że Portal już z poziomu "all Root everything" wszedł na "all Leder Games everything" 😁
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
mk20336
Posty: 1858
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 130 times
Been thanked: 517 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: mk20336 »

ROOT – playing even more with Underworld Expansion

Nie wchodząc w dyskusję czy ROOT to gra wojenna czy nie, dzisiaj relacja - w oczekiwaniu na najnowsze rozszerzenie - z kilku ostatnich naszych rozgrywek. Jak zwykle raport bogato okraszony zdjęciami :)

LINK: ROOT – playing even more with Underworld Expansion

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 63 times
Been thanked: 33 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Sever »

Zauważyłem że jest tu coś o aktualizacji zasad. Posiadam Roota sprzed kilku lat. Czy te zmiany wpływają jakoś na podstawkę?
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5778
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1652 times
Been thanked: 1830 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Mr_Fisq »

Ciekawostka -w Polsce w 2023 ma zostać wydana cała linia wydawnicza Root RPG. Za polską edycję będzie odpowiadał Stinger Press (źródło: FB Stinger Press).
Sprzedam: Porządki po majówce - nowości, obniżki (m.in.: Unsettled, Królestwa Północy, Cataphract, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Dropfleet Commander
Lipa
Posty: 174
Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Lipa »

A warto się zainteresować tym RPGiem?
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
Awatar użytkownika
Vezyr
Posty: 102
Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 68 times
Been thanked: 20 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Vezyr »

Sever pisze: 23 kwie 2022, 21:19 Zauważyłem że jest tu coś o aktualizacji zasad. Posiadam Roota sprzed kilku lat. Czy te zmiany wpływają jakoś na podstawkę?
Jeżeli masz pierwsze wydanie Portalowe to ono już posiadało poprawki względem 1 edycji EN. W 3 edycji EN doprecyzowali parę zasad (np. rewolta na polanie z włóczęgą). Polski pierwszy druk bazował na 2 edycji EN, więc minimalnie zasady się zmieniły. Wraz z dodatkiem podziemia księga praw powinna posiadać najnowsze zasady (jak coś to jest do pobrania na stronie Portalu).
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
mk20336
Posty: 1858
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 130 times
Been thanked: 517 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: mk20336 »

ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?

Z wielka przyjemnością prezentuję dzisiaj materiał o najnowszych rozszerzeniach do ROOTa. Zaglądamy do pudełka, omawiamy zawartość i po krótce nowe możliwości gry. Miłej lektury!

ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1858
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 130 times
Been thanked: 517 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: mk20336 »

ROOT – Marauder Expansion – First Impressions

Po zagraniu całkiem sporej ilości partii w ROOT: Marauder Expansion (zarówno solo jak i z kolegami) dzielę się dzisiaj swoimi pierwszymi przemyśleniami. Wniosek podstawowy jest oczywisty - dostajemy bardzo solidne i ciekawe rozszerzenie. Więcej w artykule. Miłej lektury!

LINK: ROOT – Marauder Expansion – First Impressions

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1858
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 130 times
Been thanked: 517 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: mk20336 »

ROOT Marauder Expansion - How to Play?

Ostatnie rozszerzenie do ROOTa - Marauder - bardzo ubogaca tą już i tak świetną grę. Dzisiaj prezentuję specyfikę nowych nacji - Szczurów i Borsuków - oraz jak nimi grać. Miłego oglądania!

LINK: ROOT Marauder Expansion - How to Play

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
kasztan4321k
Posty: 181
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 26 times
Been thanked: 105 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Plus Sojusz na tym może zyskać bo będąc na polanie z żetonem najazdu traci sympatyka i dostaje kartę.
Ale mam za mało gier z nimi (1) by móc to ocenić, na razie tylko robię w głowie jakieś szybkie symulacje rozgrywki.

I czy są jakieś ważne zmiany w księdze praw odnośnie tego dodatku a poprzednich edycji?Wiem tylko o tym, że w czasie czystek (rewolta, spalarka podstawowego decku, bomba) usuwane są żetony spod ruin
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 558
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 270 times
Been thanked: 275 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

kasztan4321k pisze: 28 maja 2022, 17:30 mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Lord wchodzi na ich polanę wojownikami + podkłada ogień = Jaszczurki z ograniczoną ilością walk (jakie mogą wypowiedzieć) nie będą w stanie przebić się i usunąć ognia. Widziałem już parę takich gier na TTS i widok takiej bezsilności kłuje w serduszko.

Szczury mogą sobie punktować na innych 'wyczyszczonych' polanach, a Jaszczurki mają cały engine rozwalony i średnio jak mają się przed tym bronić.
kasztan4321k
Posty: 181
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 26 times
Been thanked: 105 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

wrojka pisze: 28 maja 2022, 21:49
kasztan4321k pisze: 28 maja 2022, 17:30 mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Lord wchodzi na ich polanę wojownikami + podkłada ogień = Jaszczurki z ograniczoną ilością walk (jakie mogą wypowiedzieć) nie będą w stanie przebić się i usunąć ognia. Widziałem już parę takich gier na TTS i widok takiej bezsilności kłuje w serduszko.

Szczury mogą sobie punktować na innych 'wyczyszczonych' polanach, a Jaszczurki mają cały engine rozwalony i średnio jak mają się przed tym bronić.
Jaszczurki giną przez szczury wobec czego mają coraz więcej akolitow - za ich pomocą mogą sobie punktować podmieniając budynki albo wojowników - jak dla mnie który uważa, że bicie jaszczurek to najlepszy sposób by im pomóc wygrać ta taktyka wygląda na całkiem sensowna.
Jaszczurkon wystarczy zaś przekuć karty do prowadzenia walk by móc usuwać żetony najazdu by chronić ogrody.
HorribleNick
Posty: 180
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 63 times
Been thanked: 35 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: HorribleNick »

Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
kasztan4321k
Posty: 181
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 26 times
Been thanked: 105 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

HorribleNick pisze: 28 maja 2022, 22:35 Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
No czyli brzmi to jak typowy root, każdy pilnuje każdego.
Bardziej chodzi mi o wskazanie frakcji która ma najwięcej zależności i najwięcej zyskuje na interakcjach z frakcja
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 558
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 270 times
Been thanked: 275 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

kasztan4321k pisze: 28 maja 2022, 21:54 Jaszczurki giną przez szczury wobec czego mają coraz więcej akolitow - za ich pomocą mogą sobie punktować podmieniając budynki albo wojowników - jak dla mnie który uważa, że bicie jaszczurek to najlepszy sposób by im pomóc wygrać ta taktyka wygląda na całkiem sensowna.
Jaszczurkon wystarczy zaś przekuć karty do prowadzenia walk by móc usuwać żetony najazdu by chronić ogrody.
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczka :D ). Nie rusza wojowników.
2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.

Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.

3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii :D
kasztan4321k
Posty: 181
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 26 times
Been thanked: 105 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

wrojka pisze: 29 maja 2022, 13:47
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczka :D ). Nie rusza wojowników.
2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.

Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.

3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii :D
AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.

Co do ogrodu to i przekuwania - bardziej to widzę jako sytuację, gdy już mając potrzebna kartę do atakowania, wykonujemy budowę ogrodu i przekucie by móc chronić ogródek.
Wiem, że to myślenie życzeniowe i czekanie na odpowiednią kartę, ale czasem po prostu trzeba mieć szczęście :D

Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 558
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 270 times
Been thanked: 275 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

kasztan4321k pisze: 29 maja 2022, 21:59 AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.

Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
AD.AD 1/2.
Lord serio nie ma interesu w tym by ładować się na polanę z 5-6 jaszczurkami i 2-3 ogrodami by punktować tam za Totalną Dominację (Opress). Przeważnie są inne, dużo prostsze do wyczyszczenia polany.
Jeżeli musi ukrócić jaszczurki to jak pisałem, wysłanie garstki wojowników i wieczorne wydanie karty na dołożenie Ognia/Motłochu (jeżeli o poranku nie wypadł dobry kolor na kostce) w zupełności wystarczy.

Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.

Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).
HorribleNick
Posty: 180
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 63 times
Been thanked: 35 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: HorribleNick »

kasztan4321k pisze: 29 maja 2022, 21:59 Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
wrojka pisze: 30 maja 2022, 07:34 Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.

Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).
Moim zdaniem do kontry nadaje się większość frakcji, wystarczy gnębić. Jak z Vagabondem, trzeba od początku mieć na uwadze. Do powyższych dorzuciłbym pośrednio Keeperów, Alliance i kruki. Borsuki mają dosyć sporą mobilność, a z relikwiami mogą skutecznie się bić. Woodland Alliance wrzucający we wczesnej grze sympatie daje łatwe punkty, ale za to czyści dosyć dobrze Warlorda z kart. Wszystkie ploty Kruków są dosyć bolesne dla Warlorda, dodatkowo mają ten myk, że mogą wrzucić swój Raid pod token Moba i automatycznie im się aktywuje, zapełniając plansze.
ODPOWIEDZ