Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Root (Cole Wehrle)
Hej wszystkim! Jestem mega fanem botów do Roota i w ogóle całej gry. Odkryłem ją przypadkiem i to było coś czego szukałem od dawna. Ogrywając boty muszę powiedzieć ze działają na prawdę dobrze, ale rozpracowując Samoczynny Sojusz, wiedziałem ze coś jest nie tak, jakiś drobiazg, a dokładnie to dlaczego są taka maszynka do zdobywania punktów? W poszukiwaniu odpowiedzi na BGG natknąłem się na wątek autora dodatku. Ciagle rozwija boty i zdradza, ze nie wszystkie zmiany i udoskonalenia znalazły się w wydaniu angielskim (a także i polskim - pomijając erratę do Elektrycznych Dynastii, która Portal na szczęście uwzględnił). Temat jest ciekawy, szczególnie pod kątem kolejnych wydań, a wierze że zmiany autora zostaną w nim wprowadzone. Temat na forum jest bardzo szeroko opisany. Zmiany dotyczące botów dosyć łatwo zapamiętać, ale najciekawszy jest fakt, ze koleś udostępnił również opracowywane boty dla pozostałych 4 frakcji (przynajmniej ich dotychczasową, stworzoną przez siebie wersje - niedawno zakończono kampanie na Kickstarterze) do testów. Warto zapoznać się z tematem chociażby tylko po to by wprowadzić w swoich rozgrywkach poprawki dla botów wydanych w Polsce. Polecam! Link poniżej:
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda
PS: Obserwujcie temat, bo w przeciągu tygodnia udostępnię wszystkie 8 botów z poprawkami przetłumaczone na język polski.
UPDATE!
Część pierwsza BBP w polskiej wersji jest gotowa, zapraszam do pobierania na oficjalnym wątku na BGG!
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda
PS: Obserwujcie temat, bo w przeciągu tygodnia udostępnię wszystkie 8 botów z poprawkami przetłumaczone na język polski.
UPDATE!
Część pierwsza BBP w polskiej wersji jest gotowa, zapraszam do pobierania na oficjalnym wątku na BGG!
Re: Root (Cole Wehrle)
Czy znajdzie się jakaś dobra dusza i zeskanuje planszetki frakcji z dodatku Podziemia i podeśle mi na maila ? Mam wersje Eng tego dodatku a czeka mnie rozgrywka z ekipą nie zbyt znającą język ang 

Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jeśli nikt się nie odezwie to przypomnij mi jutro to to zrobię ( teraz niestety w pracy poza domem jestem ).
- niepooczach
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 23 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Na stronie Portalu ma status "W magazynie", spodziewałbym się go bliżej niż dalej. Pewnie w najbliższym czasie będą go rozsyłali do sklepów.niepooczach pisze: ↑14 mar 2022, 19:08 Wiadomo cos o dodruku? Chcialem kupic podstawke, ale wszedzie pustki.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 105 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Z tego co wiem Leder ma politykę, że pozwalają wydawać swoje dodatki dopiero jak ich ks dotrą do wszystkich.
Ks maruder dopiero zaczął docierać do ludzi więc myślę że za max 2 lata portal zapowie ten dodatek u nas
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 113 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wydania narodowe były zawsze z drugim drukiem angielskimi. A że Portal wyda to pewne jak techno w Trendzie, myślę że Portal już z poziomu "all Root everything" wszedł na "all Leder Games everything"
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
- Posty: 1858
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 517 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
ROOT – playing even more with Underworld Expansion
Nie wchodząc w dyskusję czy ROOT to gra wojenna czy nie, dzisiaj relacja - w oczekiwaniu na najnowsze rozszerzenie - z kilku ostatnich naszych rozgrywek. Jak zwykle raport bogato okraszony zdjęciami
LINK: ROOT – playing even more with Underworld Expansion

Nie wchodząc w dyskusję czy ROOT to gra wojenna czy nie, dzisiaj relacja - w oczekiwaniu na najnowsze rozszerzenie - z kilku ostatnich naszych rozgrywek. Jak zwykle raport bogato okraszony zdjęciami

LINK: ROOT – playing even more with Underworld Expansion

Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
Re: Root (Cole Wehrle)
Zauważyłem że jest tu coś o aktualizacji zasad. Posiadam Roota sprzed kilku lat. Czy te zmiany wpływają jakoś na podstawkę?
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5778
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1652 times
- Been thanked: 1830 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ciekawostka -w Polsce w 2023 ma zostać wydana cała linia wydawnicza Root RPG. Za polską edycję będzie odpowiadał Stinger Press (źródło: FB Stinger Press).
- Vezyr
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 20 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jeżeli masz pierwsze wydanie Portalowe to ono już posiadało poprawki względem 1 edycji EN. W 3 edycji EN doprecyzowali parę zasad (np. rewolta na polanie z włóczęgą). Polski pierwszy druk bazował na 2 edycji EN, więc minimalnie zasady się zmieniły. Wraz z dodatkiem podziemia księga praw powinna posiadać najnowsze zasady (jak coś to jest do pobrania na stronie Portalu).
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
kolekcja
-
- Posty: 1858
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 517 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?
Z wielka przyjemnością prezentuję dzisiaj materiał o najnowszych rozszerzeniach do ROOTa. Zaglądamy do pudełka, omawiamy zawartość i po krótce nowe możliwości gry. Miłej lektury!
ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?

Z wielka przyjemnością prezentuję dzisiaj materiał o najnowszych rozszerzeniach do ROOTa. Zaglądamy do pudełka, omawiamy zawartość i po krótce nowe możliwości gry. Miłej lektury!
ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?

Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1858
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 517 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
ROOT – Marauder Expansion – First Impressions
Po zagraniu całkiem sporej ilości partii w ROOT: Marauder Expansion (zarówno solo jak i z kolegami) dzielę się dzisiaj swoimi pierwszymi przemyśleniami. Wniosek podstawowy jest oczywisty - dostajemy bardzo solidne i ciekawe rozszerzenie. Więcej w artykule. Miłej lektury!
LINK: ROOT – Marauder Expansion – First Impressions

Po zagraniu całkiem sporej ilości partii w ROOT: Marauder Expansion (zarówno solo jak i z kolegami) dzielę się dzisiaj swoimi pierwszymi przemyśleniami. Wniosek podstawowy jest oczywisty - dostajemy bardzo solidne i ciekawe rozszerzenie. Więcej w artykule. Miłej lektury!
LINK: ROOT – Marauder Expansion – First Impressions

Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1858
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 517 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
ROOT Marauder Expansion - How to Play?
Ostatnie rozszerzenie do ROOTa - Marauder - bardzo ubogaca tą już i tak świetną grę. Dzisiaj prezentuję specyfikę nowych nacji - Szczurów i Borsuków - oraz jak nimi grać. Miłego oglądania!
LINK: ROOT Marauder Expansion - How to Play

Ostatnie rozszerzenie do ROOTa - Marauder - bardzo ubogaca tą już i tak świetną grę. Dzisiaj prezentuję specyfikę nowych nacji - Szczurów i Borsuków - oraz jak nimi grać. Miłego oglądania!
LINK: ROOT Marauder Expansion - How to Play

Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 105 times
Re: Root (Cole Wehrle)
mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Plus Sojusz na tym może zyskać bo będąc na polanie z żetonem najazdu traci sympatyka i dostaje kartę.
Ale mam za mało gier z nimi (1) by móc to ocenić, na razie tylko robię w głowie jakieś szybkie symulacje rozgrywki.
I czy są jakieś ważne zmiany w księdze praw odnośnie tego dodatku a poprzednich edycji?Wiem tylko o tym, że w czasie czystek (rewolta, spalarka podstawowego decku, bomba) usuwane są żetony spod ruin
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Plus Sojusz na tym może zyskać bo będąc na polanie z żetonem najazdu traci sympatyka i dostaje kartę.
Ale mam za mało gier z nimi (1) by móc to ocenić, na razie tylko robię w głowie jakieś szybkie symulacje rozgrywki.
I czy są jakieś ważne zmiany w księdze praw odnośnie tego dodatku a poprzednich edycji?Wiem tylko o tym, że w czasie czystek (rewolta, spalarka podstawowego decku, bomba) usuwane są żetony spod ruin
- wrojka
- Posty: 558
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 275 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Lord wchodzi na ich polanę wojownikami + podkłada ogień = Jaszczurki z ograniczoną ilością walk (jakie mogą wypowiedzieć) nie będą w stanie przebić się i usunąć ognia. Widziałem już parę takich gier na TTS i widok takiej bezsilności kłuje w serduszko.kasztan4321k pisze: ↑28 maja 2022, 17:30 mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Szczury mogą sobie punktować na innych 'wyczyszczonych' polanach, a Jaszczurki mają cały engine rozwalony i średnio jak mają się przed tym bronić.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 105 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jaszczurki giną przez szczury wobec czego mają coraz więcej akolitow - za ich pomocą mogą sobie punktować podmieniając budynki albo wojowników - jak dla mnie który uważa, że bicie jaszczurek to najlepszy sposób by im pomóc wygrać ta taktyka wygląda na całkiem sensowna.wrojka pisze: ↑28 maja 2022, 21:49Lord wchodzi na ich polanę wojownikami + podkłada ogień = Jaszczurki z ograniczoną ilością walk (jakie mogą wypowiedzieć) nie będą w stanie przebić się i usunąć ognia. Widziałem już parę takich gier na TTS i widok takiej bezsilności kłuje w serduszko.kasztan4321k pisze: ↑28 maja 2022, 17:30 mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Szczury mogą sobie punktować na innych 'wyczyszczonych' polanach, a Jaszczurki mają cały engine rozwalony i średnio jak mają się przed tym bronić.
Jaszczurkon wystarczy zaś przekuć karty do prowadzenia walk by móc usuwać żetony najazdu by chronić ogrody.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 35 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 105 times
Re: Root (Cole Wehrle)
No czyli brzmi to jak typowy root, każdy pilnuje każdego.HorribleNick pisze: ↑28 maja 2022, 22:35 Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
Bardziej chodzi mi o wskazanie frakcji która ma najwięcej zależności i najwięcej zyskuje na interakcjach z frakcja
- wrojka
- Posty: 558
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 275 times
Re: Root (Cole Wehrle)
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczkakasztan4321k pisze: ↑28 maja 2022, 21:54 Jaszczurki giną przez szczury wobec czego mają coraz więcej akolitow - za ich pomocą mogą sobie punktować podmieniając budynki albo wojowników - jak dla mnie który uważa, że bicie jaszczurek to najlepszy sposób by im pomóc wygrać ta taktyka wygląda na całkiem sensowna.
Jaszczurkon wystarczy zaś przekuć karty do prowadzenia walk by móc usuwać żetony najazdu by chronić ogrody.

2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.
Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.
3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii

-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 105 times
Re: Root (Cole Wehrle)
AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.wrojka pisze: ↑29 maja 2022, 13:47
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczka). Nie rusza wojowników.
2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.
Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.
3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii![]()
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.
Co do ogrodu to i przekuwania - bardziej to widzę jako sytuację, gdy już mając potrzebna kartę do atakowania, wykonujemy budowę ogrodu i przekucie by móc chronić ogródek.
Wiem, że to myślenie życzeniowe i czekanie na odpowiednią kartę, ale czasem po prostu trzeba mieć szczęście

Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
- wrojka
- Posty: 558
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 275 times
Re: Root (Cole Wehrle)
AD.AD 1/2.kasztan4321k pisze: ↑29 maja 2022, 21:59 AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.
Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
Lord serio nie ma interesu w tym by ładować się na polanę z 5-6 jaszczurkami i 2-3 ogrodami by punktować tam za Totalną Dominację (Opress). Przeważnie są inne, dużo prostsze do wyczyszczenia polany.
Jeżeli musi ukrócić jaszczurki to jak pisałem, wysłanie garstki wojowników i wieczorne wydanie karty na dołożenie Ognia/Motłochu (jeżeli o poranku nie wypadł dobry kolor na kostce) w zupełności wystarczy.
Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.
Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 35 times
Re: Root (Cole Wehrle)
kasztan4321k pisze: ↑29 maja 2022, 21:59 Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
Moim zdaniem do kontry nadaje się większość frakcji, wystarczy gnębić. Jak z Vagabondem, trzeba od początku mieć na uwadze. Do powyższych dorzuciłbym pośrednio Keeperów, Alliance i kruki. Borsuki mają dosyć sporą mobilność, a z relikwiami mogą skutecznie się bić. Woodland Alliance wrzucający we wczesnej grze sympatie daje łatwe punkty, ale za to czyści dosyć dobrze Warlorda z kart. Wszystkie ploty Kruków są dosyć bolesne dla Warlorda, dodatkowo mają ten myk, że mogą wrzucić swój Raid pod token Moba i automatycznie im się aktywuje, zapełniając plansze.wrojka pisze: ↑30 maja 2022, 07:34 Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.
Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).