Strona 31 z 40

Re: Root (Cole Wehrle)

: 10 sty 2022, 11:31
autor: kasztan4321k
Kajak pisze: 10 sty 2022, 11:10 Jakieś porady dla początkującego? Bo zamierzam dalej nieść rewolucję bolszewicką W Leśnogrodzie.
Każdy zniszczony żeton daje Ci możliwość dodania kolejnego żetonu (stronnicy są OP).
Myślę, że jedynym błędem jaki mogłeś popełnić to było złe ustawienie stronników/zły dobór kart do nich.
Powinieneś na początku gry zająć dwie polany u tego samego gracza - polecam orły bo to je najmocniej pokara jeśli w jednej turze będą musieli walczyć dwukrotnie - po czym zbudować na jednej z nich bazę i bunkrować się tam (min 2 wojowników).
Nie dać się zepchnąć na brzeg mapy, wykminic które polany są polanami gdzie jest największy ruch i tam trzymać sympatyka.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 10 sty 2022, 11:55
autor: ave.crux
Kajak pisze: 10 sty 2022, 11:10 No dobra zagrałem po raz pierwszy w życiu, fajnie było ,tylko że przegrałem.
Koledzy też grali po raz pierwszy i zdobyli okolice 30pt a ja kurde 7...
Chyba przez to że ich uczyłem jak grać i nie skupiłem się na wygraniu. Przygotowywałem się do rozgrywki długo , zagłębiałem instrukcję przez tydzień i taka drobna wtopa .
Grałem komunistyczną mysią partyzantką, zupełnie nie wiem jak tym grać , wszyscy reagowali alergicznie na pojawiających się moich sympatyków i byłem od razu tępiony.
Jakieś porady dla początkującego? Bo zamierzam dalej nieść rewolucję bolszewicką W Leśnogrodzie.
Stworzenia leśne są OP.

Musiałeś źle ustawiać sympatyków lub nie dobierałeś kart na stos stronników, bo jak ci niszczyli żetony, to oznacza, że w twojej rundzie musiałeś mieć bardzo dużo ruchów w czasie świtu. U nas z reguły sojusz jest przodującą frakcją.

Problem w root jest taki, że wszyscy muszą znać wszystko, bo często będzie tak, że ktoś skupi się na sobie albo nie pomyśli, że działania przeciwnika mogą prowadzić do czegoś większego i wtedy jest klops. Jeden ma zwycięstwo w kieszeni, drugi ma zero punktów.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 10 sty 2022, 12:50
autor: anitroche
Kajak pisze: 10 sty 2022, 11:10 No dobra zagrałem po raz pierwszy w życiu, fajnie było ,tylko że przegrałem.
Koledzy też grali po raz pierwszy i zdobyli okolice 30pt a ja kurde 7...
Chyba przez to że ich uczyłem jak grać i nie skupiłem się na wygraniu. Przygotowywałem się do rozgrywki długo , zagłębiałem instrukcję przez tydzień i taka drobna wtopa .
Grałem komunistyczną mysią partyzantką, zupełnie nie wiem jak tym grać , wszyscy reagowali alergicznie na pojawiających się moich sympatyków i byłem od razu tępiony.
Jakieś porady dla początkującego? Bo zamierzam dalej nieść rewolucję bolszewicką W Leśnogrodzie.
Ja nie lubię grać sojuszem, bo on na początku nic nie może i tylko zbiera karty, żeby potem na koniec gry walnąć od razu 10 pkt i wygrać. Wolę inne frakcje, które od początku mogą się poruszać i walczyć, ale sojusz u nas często wygrywa. Jak chcesz zobaczyć, jaką strategię obiera sojusz podczas gry, to zapraszam na mój filmik z pełną rozgrywką, gdzie gram przeciw dwóm botom (zrobiłam błąd tylko, bo brałam kartę od włóczęgi, który wchodził na polanę z sympatykiem, a nie powinnam, bo włóczęga za to nie płaci, płaci tylko za zdjęcie żetonu):
Root - Sojusz Stworzeń Leśnych vs Mechaniczny Markiz 2.0 + Włóczęgobot - pełna rozgrywka solo

Ogólnie jak się gra przeciwko sojuszowi, to się robi wszystko, żeby na początku mu kart nie dawać za wchodzenie na polany z żetonami lub za ich zdejmowanie, bo tak sojusz dostaje nowe karty stronników i w następnej turze bez problemu ten żeton wyłoży z powrotem plus może mieć tyle kart, żeby bazę wystawić, wtedy to trzeba bazę ubić jak najszybciej, bo inaczej to dwie rundy i sojusz wygrywa.

A i pamiętaj, że sojusz ma droższe wykładanie żetonów tylko na polanach, gdzie któryś z wrogów ma 3 komponenty, a nie że sumarycznie wrogowie mają 3 komponenty (czyli może być np. dwa koty i jeden ptak i ciągle nie musisz płacić dodatkowej karty). I żetony sympatyków wykładaj właśnie tam gdzie inni bedą musieli wejść na tę polanę i gdzie będą chcieli ci te żetony zdjąć - sojusz korzysta na zdejmowaniu jego żetonów w pierwszej połowie gry.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 10 sty 2022, 22:40
autor: wrojka
Kajak pisze: 10 sty 2022, 11:10 Grałem komunistyczną mysią partyzantką, zupełnie nie wiem jak tym grać , wszyscy reagowali alergicznie na pojawiających się moich sympatyków i byłem od razu tępiony.
Jakieś porady dla początkującego? Bo zamierzam dalej nieść rewolucję bolszewicką W Leśnogrodzie.
Zieloni mają ciężki start.
Staraj się na początku wybierać polany odległe od agresywnych frakcji (przy setupie wiesz gdzie będą Koty i Ptaki, możesz zakładać, że Vagabond zacznie blisko ruin) i, choć to brzmi nieintuicyjnie, unikaj tłocznych szlaków zanim zrobisz pierwszą bazę (tu wyjątkiem są puste polany, tam zawsze warto wpychać się żetonami, gdyż poza VB każda inna frakcja musi 1. Wejść 2. Usunąć żeton, co zawsze przyniesie ci 2 karty do stosu).

Jedna ptasia karta w stosie jest na wagę złota, bo dopełni ci każdy inny kolor do Revolty.

Nie przekuwaj przedmiotów dla VP, nawet jak jest VB. 1 karta dodana do stosu w 'tej' turze da ci dużo więcej niż VP + karta otrzymana od VB za turę, którą do stosu dodasz dopiero w następnej, a wykorzystasz ją jeszcze później.

Inna gra zaczyna się po wybudowania pierwszej bazy.
Pierwsza zasada to NIGDY nie buduj trzeciej bazy. To pułapka :D
1 Baza: 4 wojowników broni bazy. 4 idzie na oficerów, 2 do wędrowania i zmiany w żetony. Będą momenty gdy poczujesz, że 4 wojowników w bazie to przesada (1/16 rzutów da 3:3, czyli może zadać ci 3 hity), ale dołączaj 3 do grupki wędrowców tylko gdy masz problem z przejściem przez polany których nie kontrolujesz, albo po dużych bitwach między przeciwnikami
ALBO gdy gracze są mało agresywni i nie mają umiejek z extra hits (lider ptaków, Brutal Tactics itd.) to
2 Bazy: 3 wojowników na bazę to minimum, 3 oficerów, 1 luzak. Skupiasz się wtedy bardziej na dobieraniu kart i wrzucaniu ich do stosu. 3 oficerów = Rekrutacja luzaka + Ruch (wymarsz z jednej z bazy na sąsiednią polanę) + Organizacja w żeton. Co drugą rundę wymieniasz karty ze stosu na żetony. Warto wtedy sobie zostawić polanę bez żetonu obok bazy, tak by nadal można było zrobić rektrutacja+ruch+organizacja.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 sty 2022, 00:42
autor: Kajak
Dzięki wszystkim za rady. Najprawdopodobniej w najbliższa sobotę zmierzę się po raz drugi. Zobaczymy co z tego zapamiętam..

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 sty 2022, 01:20
autor: kasztan4321k
wrojka pisze: 10 sty 2022, 22:40

Zieloni mają ciężki start.
Staraj się na początku wybierać polany odległe od agresywnych frakcji (przy setupie wiesz gdzie będą Koty i Ptaki, możesz zakładać, że Vagabond zacznie blisko ruin) i, choć to brzmi nieintuicyjnie, unikaj tłocznych szlaków zanim zrobisz pierwszą bazę (tu wyjątkiem są puste polany, tam zawsze warto wpychać się żetonami, gdyż poza VB każda inna frakcja musi 1. Wejść 2. Usunąć żeton, co zawsze przyniesie ci 2 karty do stosu).

Jedna ptasia karta w stosie jest na wagę złota, bo dopełni ci każdy inny kolor do Revolty.

Nie przekuwaj przedmiotów dla VP, nawet jak jest VB. 1 karta dodana do stosu w 'tej' turze da ci dużo więcej niż VP + karta otrzymana od VB za turę, którą do stosu dodasz dopiero w następnej, a wykorzystasz ją jeszcze później.


O, a ja zawsze wbijam na te centralne polany :D zawsze bazę można zbudować a jednak centrum pozwala później rozrastać się w każdym kierunku :D

I przekuwaj przedmioty ale dopiero po 1 bazie - ta frakcja ma jedna z najłatwiejszych możliwości przekuwania, żal nie skorzystać :D

Re: Root (Cole Wehrle)

: 19 sty 2022, 00:07
autor: Kerlag
Hej wszystkim! Jestem mega fanem botów do Roota i w ogóle całej gry. Odkryłem ją przypadkiem i to było coś czego szukałem od dawna. Ogrywając boty muszę powiedzieć ze działają na prawdę dobrze, ale rozpracowując Samoczynny Sojusz, wiedziałem ze coś jest nie tak, jakiś drobiazg, a dokładnie to dlaczego są taka maszynka do zdobywania punktów? W poszukiwaniu odpowiedzi na BGG natknąłem się na wątek autora dodatku. Ciagle rozwija boty i zdradza, ze nie wszystkie zmiany i udoskonalenia znalazły się w wydaniu angielskim (a także i polskim - pomijając erratę do Elektrycznych Dynastii, która Portal na szczęście uwzględnił). Temat jest ciekawy, szczególnie pod kątem kolejnych wydań, a wierze że zmiany autora zostaną w nim wprowadzone. Temat na forum jest bardzo szeroko opisany. Zmiany dotyczące botów dosyć łatwo zapamiętać, ale najciekawszy jest fakt, ze koleś udostępnił również opracowywane boty dla pozostałych 4 frakcji (przynajmniej ich dotychczasową, stworzoną przez siebie wersje - niedawno zakończono kampanie na Kickstarterze) do testów. Warto zapoznać się z tematem chociażby tylko po to by wprowadzić w swoich rozgrywkach poprawki dla botów wydanych w Polsce. Polecam! Link poniżej:

https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -cwe2-upda

PS: Obserwujcie temat, bo w przeciągu tygodnia udostępnię wszystkie 8 botów z poprawkami przetłumaczone na język polski.

UPDATE!

Część pierwsza BBP w polskiej wersji jest gotowa, zapraszam do pobierania na oficjalnym wątku na BGG!

Re: Root (Cole Wehrle)

: 04 mar 2022, 11:50
autor: bexolini
Czy znajdzie się jakaś dobra dusza i zeskanuje planszetki frakcji z dodatku Podziemia i podeśle mi na maila ? Mam wersje Eng tego dodatku a czeka mnie rozgrywka z ekipą nie zbyt znającą język ang :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 04 mar 2022, 18:35
autor: Fruczak Gołąbek
bexolini pisze: 04 mar 2022, 11:50 Czy znajdzie się jakaś dobra dusza i zeskanuje planszetki frakcji z dodatku Podziemia i podeśle mi na maila ? Mam wersje Eng tego dodatku a czeka mnie rozgrywka z ekipą nie zbyt znającą język ang :)
Jeśli nikt się nie odezwie to przypomnij mi jutro to to zrobię ( teraz niestety w pracy poza domem jestem ).

Re: Root (Cole Wehrle)

: 14 mar 2022, 19:08
autor: niepooczach
Wiadomo cos o dodruku? Chcialem kupic podstawke, ale wszedzie pustki.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 mar 2022, 07:37
autor: Noidea
niepooczach pisze: 14 mar 2022, 19:08 Wiadomo cos o dodruku? Chcialem kupic podstawke, ale wszedzie pustki.
Na stronie Portalu ma status "W magazynie", spodziewałbym się go bliżej niż dalej. Pewnie w najbliższym czasie będą go rozsyłali do sklepów.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 28 mar 2022, 20:34
autor: Anarprim
Wiadomo coś na temat polskiej edycji dodatku Marauder? Na stronie z zapowiedziami Wydawnictwa Portal nic nie widzę.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 28 mar 2022, 20:36
autor: kasztan4321k
Anarprim pisze: 28 mar 2022, 20:34 Wiadomo coś na temat polskiej edycji dodatku Marauder? Na stronie z zapowiedziami Wydawnictwa Portal nic nie widzę.

Z tego co wiem Leder ma politykę, że pozwalają wydawać swoje dodatki dopiero jak ich ks dotrą do wszystkich.
Ks maruder dopiero zaczął docierać do ludzi więc myślę że za max 2 lata portal zapowie ten dodatek u nas

Re: Root (Cole Wehrle)

: 29 mar 2022, 17:54
autor: tapczanik420
Anarprim pisze: 28 mar 2022, 20:34 Wiadomo coś na temat polskiej edycji dodatku Marauder? Na stronie z zapowiedziami Wydawnictwa Portal nic nie widzę.
Wydania narodowe były zawsze z drugim drukiem angielskimi. A że Portal wyda to pewne jak techno w Trendzie, myślę że Portal już z poziomu "all Root everything" wszedł na "all Leder Games everything" 😁

Re: Root (Cole Wehrle)

: 21 kwie 2022, 17:04
autor: mk20336
ROOT – playing even more with Underworld Expansion

Nie wchodząc w dyskusję czy ROOT to gra wojenna czy nie, dzisiaj relacja - w oczekiwaniu na najnowsze rozszerzenie - z kilku ostatnich naszych rozgrywek. Jak zwykle raport bogato okraszony zdjęciami :)

LINK: ROOT – playing even more with Underworld Expansion

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 23 kwie 2022, 21:19
autor: Sever
Zauważyłem że jest tu coś o aktualizacji zasad. Posiadam Roota sprzed kilku lat. Czy te zmiany wpływają jakoś na podstawkę?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 27 kwie 2022, 06:44
autor: Mr_Fisq
Ciekawostka -w Polsce w 2023 ma zostać wydana cała linia wydawnicza Root RPG. Za polską edycję będzie odpowiadał Stinger Press (źródło: FB Stinger Press).

Re: Root (Cole Wehrle)

: 27 kwie 2022, 12:49
autor: Lipa
A warto się zainteresować tym RPGiem?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 27 kwie 2022, 13:20
autor: Vezyr
Sever pisze: 23 kwie 2022, 21:19 Zauważyłem że jest tu coś o aktualizacji zasad. Posiadam Roota sprzed kilku lat. Czy te zmiany wpływają jakoś na podstawkę?
Jeżeli masz pierwsze wydanie Portalowe to ono już posiadało poprawki względem 1 edycji EN. W 3 edycji EN doprecyzowali parę zasad (np. rewolta na polanie z włóczęgą). Polski pierwszy druk bazował na 2 edycji EN, więc minimalnie zasady się zmieniły. Wraz z dodatkiem podziemia księga praw powinna posiadać najnowsze zasady (jak coś to jest do pobrania na stronie Portalu).

Re: Root (Cole Wehrle)

: 30 kwie 2022, 19:57
autor: mk20336
ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?

Z wielka przyjemnością prezentuję dzisiaj materiał o najnowszych rozszerzeniach do ROOTa. Zaglądamy do pudełka, omawiamy zawartość i po krótce nowe możliwości gry. Miłej lektury!

ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 maja 2022, 16:55
autor: mk20336
ROOT – Marauder Expansion – First Impressions

Po zagraniu całkiem sporej ilości partii w ROOT: Marauder Expansion (zarówno solo jak i z kolegami) dzielę się dzisiaj swoimi pierwszymi przemyśleniami. Wniosek podstawowy jest oczywisty - dostajemy bardzo solidne i ciekawe rozszerzenie. Więcej w artykule. Miłej lektury!

LINK: ROOT – Marauder Expansion – First Impressions

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 28 maja 2022, 15:32
autor: mk20336
ROOT Marauder Expansion - How to Play?

Ostatnie rozszerzenie do ROOTa - Marauder - bardzo ubogaca tą już i tak świetną grę. Dzisiaj prezentuję specyfikę nowych nacji - Szczurów i Borsuków - oraz jak nimi grać. Miłego oglądania!

LINK: ROOT Marauder Expansion - How to Play

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 28 maja 2022, 17:30
autor: kasztan4321k
mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Plus Sojusz na tym może zyskać bo będąc na polanie z żetonem najazdu traci sympatyka i dostaje kartę.
Ale mam za mało gier z nimi (1) by móc to ocenić, na razie tylko robię w głowie jakieś szybkie symulacje rozgrywki.

I czy są jakieś ważne zmiany w księdze praw odnośnie tego dodatku a poprzednich edycji?Wiem tylko o tym, że w czasie czystek (rewolta, spalarka podstawowego decku, bomba) usuwane są żetony spod ruin

Re: Root (Cole Wehrle)

: 28 maja 2022, 21:49
autor: wrojka
kasztan4321k pisze: 28 maja 2022, 17:30 mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Lord wchodzi na ich polanę wojownikami + podkłada ogień = Jaszczurki z ograniczoną ilością walk (jakie mogą wypowiedzieć) nie będą w stanie przebić się i usunąć ognia. Widziałem już parę takich gier na TTS i widok takiej bezsilności kłuje w serduszko.

Szczury mogą sobie punktować na innych 'wyczyszczonych' polanach, a Jaszczurki mają cały engine rozwalony i średnio jak mają się przed tym bronić.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 28 maja 2022, 21:54
autor: kasztan4321k
wrojka pisze: 28 maja 2022, 21:49
kasztan4321k pisze: 28 maja 2022, 17:30 mk20336
Jakieś przemyślenia odnośnie kontrowania obu frakcji? Wydaje mi się, że najlepsza przeciwwaga dla szczurów będą jaszczurki (jak w przypadku kretów) - najwięcej na tym zyskają bo będą szczury będą musiały zabijać ich akolitow by punktować.
Lord wchodzi na ich polanę wojownikami + podkłada ogień = Jaszczurki z ograniczoną ilością walk (jakie mogą wypowiedzieć) nie będą w stanie przebić się i usunąć ognia. Widziałem już parę takich gier na TTS i widok takiej bezsilności kłuje w serduszko.

Szczury mogą sobie punktować na innych 'wyczyszczonych' polanach, a Jaszczurki mają cały engine rozwalony i średnio jak mają się przed tym bronić.
Jaszczurki giną przez szczury wobec czego mają coraz więcej akolitow - za ich pomocą mogą sobie punktować podmieniając budynki albo wojowników - jak dla mnie który uważa, że bicie jaszczurek to najlepszy sposób by im pomóc wygrać ta taktyka wygląda na całkiem sensowna.
Jaszczurkon wystarczy zaś przekuć karty do prowadzenia walk by móc usuwać żetony najazdu by chronić ogrody.