Strona 31 z 80

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 01:29
autor: jolietjake
Senthe pisze:
jolietjake pisze:Wydawanie teraz DDM jako ogólnodostępnego dodatku byłoby nie w porządku w stosunku do tamtych fanów, którzy wsparli Hexa już przed jego premierą.
Mniej więcej tak samo jak wydawanie edycji 3.0 "jest nie w porządku" wobec osób, które kupiły 2.5 albo sprzedawanie gry w promocji po $2 "jest nie w porządku" wobec osób, które kupiły ją za $20. Bez przesadyzmu.
No nie za bardzo widzę analogię. Jak tu było obiecane to, że ta armia się pojawi tylko w preorderze, tak nikt sprzedając grę po $20 nie obiecuje, że nigdy nie obniży ceny, ani nikt nie obiecywał, że nie będzie kolejnej po 2.5 edycji.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 01:45
autor: Senthe
jolietjake, mówisz jakbyś tam był i to widział. Byłeś? Widziałeś? Bo jest subtelna różnica między "nie planujemy sprzedawać tej armii poza preorderem, ale nie wiadomo, co przyniesie przyszłość" a "obiecujemy, że już nigdy nie wydamy tej armii poza preorderem, abyście mogli do końca życia czuć się jak elyta".

EDIT:
W ogóle polecam poczytać mniej więcej 4-8 stronę tego wątku, niezłe cuda działy się przy okazji edycji 2.0 :D. To, co mamy teraz, to i tak luksus i ogromny postęp. ;)

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 08:34
autor: kwiatosz
A mnie się wydaje, że między pierwszą a drugą edycją też zmieniły się ikony. Tak czy siak - nie gra się przecież częścią żetonów nowych a częścią starych w ramach jednej armii - zupełnie nie widzę problemu, że dodatki są z innej edycji niż podstawka (zwłaszcza gdy podstawka ma lepsze liczniki obrażeń, lepszą planszę i bardziej klimatyczne grafiki :twisted: ) - naprawdę ktoś odczuwa potrzebę kupienia nowej edycji tylko po to, żeby w ramach różnych armii zgadzały się ikony? Wątpię też, żeby heksy miały nagle inny kształt, tudzież wielkość - stąd nie rozumiem podejrzeń o niekompatybilność.

Re: Odp: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 08:49
autor: Kaktus+
bazyn pisze:W jaki sposób nowe ikony sprawią że nowa wersja będzie niekompatybilna? Damy rade zapamiętać dwa zestawy prostych ikon ;) o ile nie zmieni się wielkość żetonów to będę zadowolony

to, że jeżeli masz minimum poczucia estetyki, to będzie kuło Cię w oczy gdy Twój zestaw będzie się składał z dodatków z różnym layoutem. Tak jak 1 edycja wygląda mega topornie w porównaniu do 2, tak 2 będzie wyglądać topornie w porównaniu do 3.

A zmiana edycji to po prostu czyste uzasadnienie konieczności wydania wszystkich dodatków od nowa i ponownej wyciągnięcie kasy od graczy.
Oczywistym jest, że nowa edycja musi posiadać jakie nieprzydatne pierdoły aby wypełnić pudło i uzasadnić w jakiś sposób wydanie gry, której wydawać na nowo nie ma potrzeby.

Szlag mnie trafia z polityką Portalu i obok Barda są to chyba jedyne w Polsce wydawnictwa, które nie potrafią wydać żadnej gry bez błędów, braków itp. Tak było z Hexem 2 edycja, kiedy wycięcia żetonów wołały o pomstę do nieba (edycja 2.5 miała przynieść poprawę ale nie przyniosła), tak było z 51 stanem, tak było z NE, tak było ze Strongholdem, którego instrukcję każdy mógł sobie czytać jak mu pasowało...ciekawe co tym razem nam zaserwujecie...

Re: Odp: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 09:26
autor: bazyn
Kaktus+ pisze:
bazyn pisze:W jaki sposób nowe ikony sprawią że nowa wersja będzie niekompatybilna? Damy rade zapamiętać dwa zestawy prostych ikon ;) o ile nie zmieni się wielkość żetonów to będę zadowolony

to, że jeżeli masz minimum poczucia estetyki, to będzie kuło Cię w oczy gdy Twój zestaw będzie się składał z dodatków z różnym layoutem. Tak jak 1 edycja wygląda mega topornie w porównaniu do 2, tak 2 będzie wyglądać topornie w porównaniu do 3.
Cóż, po raz kolejny jestem szczęśliwy, że brak mi minimalnego poczucia estetyki! ;)

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 10:28
autor: BartP
Portalowi narzekacze chwycili za sztandary ;]. Choć nie ukrywam, że prawdą jest, iż Portal ma swoje za uszami w związku z większością swoich gier; jedni podkreślają to przy każdej okazji, inni zbywają wzruszeniem ramion. Mam nadzieję, że 2013 przełamie złą passę pod tym względem.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 10:36
autor: bazyn
BartP pisze:Portalowi narzekacze chwycili za sztandary ;]. Choć nie ukrywam, że prawdą jest, iż Portal ma swoje za uszami w związku z większością swoich gier; jedni podkreślają to przy każdej okazji, inni zbywają wzruszeniem ramion. Mam nadzieję, że 2013 przełamie złą passę pod tym względem.
Hm, ja się uważam za etatowego portalowego narzekacza, ale tym razem narzekań nie rozumiem :) Choć trochę rzeczywiście narzekam, że Amerykanie mają bardziej atrakcyjną wersję gry od nas.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 10:55
autor: KubaP
Ej, a czy gra nie jest niezależna językowo? Można przecież sobie kupić amerykańskie wydanie, nie?

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 11:14
autor: powermilk
Ja tak trochę odbieram nową edycję, że jest wydana z myślą o zagranicy, a w Polsce jest przy okazji. Może się mylę ;)

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 11:25
autor: Senthe
Jak dla mnie wystarczyłoby poprawić instrukcję i pudełko, no i ew. zmniejszyć planszę - reszta gry z powodzeniem mogłaby zostać bez zmian.

Nowe grafiki w Heksie to trochę jak nowe grafiki w RftG - no można by, tylko po co? I tak ich jedynym zastosowaniem jest wygodne odróżnianie kart od siebie :P

Zgadzam się, że różne ikony i layout w tej samej grze będą delikatnie rzecz ujmując estetycznie denerwujące.

Nie zgadzam się, że w edycji 2.5 były krzywo wycięte żetony. W moim i mojego faceta Heksie żetony są wycięte idealnie. W wielu turniejowych kopiach, które już zdążyłam zobaczyć, tak samo. Ktoś w ogóle może potwierdzić, że ma krzywe żetony z tego wydania?

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 11:27
autor: Gothik
Ja mam na ten przykład.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 11:44
autor: Senthe
Ok, no to moja teza chyba została obalona. ;)

Może powinieneś zareklamować swój egzemplarz?...

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 11:49
autor: Hansolo
Oj ludzie kochani, póki będzie jakaś wersja instrukcji on-line (a skoro są dla 2.5 to dla 3.0 pewnie też będzie) to da radę grać na starej edycji. A jak za mocno zmienią ikonki na żetonach, to najwyżej przestanę kupować kolejne armie. 12 wystarczy :wink:

Obecnie to bardziej jestem podekscytowany Mephisto i dodrukiem Stalowej Policji.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 12:24
autor: jolietjake
Myślę, że wytrzymałość pozostanie krzyżem, a mobilność strzałką, tylko pewnie trochę dopieszczoną i tyle. W 51. Stan z Nową Erą też da się spokojnie grać bez zgryzów i nerwów, mimo zmienionych ikon.

A tak na trzeźwo myśląc... jak uważacie zostanie linia gry poprowadzona? Bo to, że linia 2.5 ma cały czas zapowiedzi nowości jest ciekawe. To że będą dwie równoległe to raczej niemożliwe, więc nagle utną 2.5 czy może 3.0 nie będzie rozwijana? Czy do 3.0 będą stare dodatki w nowej szacie czy poprostu w pewnym momencie linia 2.5 przeskoczy w linie 3.0 i 8 dotychczasowych armii bedzie tylko w starej wersji, a wszystkie kolejne tylko w nowej?

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:16
autor: Galatolol
Mam nadzieję, że Portal zastanowi się 2 razy zanim zmieni layout. Nowe grafiki to super sprawa, ale ikony już niekoniecznie, tym bardziej, że te wciąż wyglądają bardzo dobrze. Żetony punktów do Wintera też przeszły odświeżenie - może i są ładniejsze (niekoniecznie), ale w rzeczywistości psują estetykę, gdy używamy ich razem z innymi z NE czy 51S. Chyba, że zmiany mają dotyczyć rzadko spotykanych zdolności, jak trucizna czy agitacja.
Żeby nie było, że nakręcam spiralę nienawiści na Portal - i tak kupię Hexa 3.0, tak jak i wszystko z "Hex" w nazwie.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:24
autor: Gothik
Senthe pisze:Ok, no to moja teza chyba została obalona. ;)

Może powinieneś zareklamować swój egzemplarz?...
Eee, przyzwyczaiłem się, że grom Portalu w kwestii wykonania należy się taryfa ulgowa... Po wersji 1.0, która wciąż gdzieś zalega na szafie, żetony w 2.5 i tak były całkiem w porządku :)

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:32
autor: jolietjake
Galatolol pisze:Mam nadzieję, że Portal zastanowi się 2 razy zanim zmieni layout. Nowe grafiki to super sprawa, ale ikony już niekoniecznie, tym bardziej, że te wciąż wyglądają bardzo dobrze. Żetony punktów do Wintera też przeszły odświeżenie - może i są ładniejsze (niekoniecznie), ale w rzeczywistości psują estetykę, gdy używamy ich razem z innymi z NE czy 51S. Chyba, że zmiany mają dotyczyć rzadko spotykanych zdolności, jak trucizna czy agitacja.
Żeby nie było, że nakręcam spiralę nienawiści na Portal - i tak kupię Hexa 3.0, tak jak i wszystko z "Hex" w nazwie.
Pozwolę się nie zgodzić, żetony punktów są utrzymane w tej samej estetyce, a odróznienie ich od poprzednich było świetnym pomysłem, bo jest ich już tyle, że grzebanie i szukanie odpowiedniej wartości i tak już sprawiało lekkie problemy.
Zmiany ikon w 3.0 dotyczą już podstawki, bo o dodatkach narazie nie mówimy - no a w podstawce trucizny i agitacji nie ma, więc muszę Cię zmartwić.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:44
autor: Galatolol
Pozwolę się nie zgodzić, żetony punktów są utrzymane w tej samej estetyce, a odróznienie ich od poprzednich było świetnym pomysłem, bo jest ich już tyle, że grzebanie i szukanie odpowiedniej wartości i tak już sprawiało lekkie problemy.
Zmiany ikon w 3.0 dotyczą już podstawki, bo o dodatkach narazie nie mówimy - no a w podstawce trucizny i agitacji nie ma, więc muszę Cię zmartwić.
Gdyby przyjęto zasadę, że żetony powyżej np. 10 pkt mają inny wygląd, to może i tak. Ale gdy obecnie są trzy wzory żetonów o wartości 5 pkt, to nie wygląda to już dobrze.
Ale nawet jeśli się mylę odnośnie żetonów punktów, to co z beżowymi strzałkami, które też zmieniły wygląd?

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:45
autor: Karit
Portal Games pisze:5. Armia dodana jest tylko w wydaniu Zman na rynek US.

Wydanie na Polske, Francje, Rosje i inne europejskie rynki zawiera klasyczne podstawowe 4 armie. Armia DDM jest armią wyjątkową, nie dopuszczoną do turniejów, Portal wyda ją - zapewne w przyszłości - jako osobną armię tylko dla największych fanów.
Czyli rozumiem że mieszkańcu US to grupa uprzywilejowana/wyjątkowa i najwięksi fani, a w Europie tylko nieliczni otrzymają możliwość zagrania z tym dodatkiem?!

To tak, jak by FFG dało do europy A:NR z dodatkowa talią Korporacji a w US powiedziało że to bedzie talia tylko dla największych fanów... ręce opadają

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:49
autor: KubaP
Karit pisze:
Portal Games pisze:5. Armia dodana jest tylko w wydaniu Zman na rynek US.

Wydanie na Polske, Francje, Rosje i inne europejskie rynki zawiera klasyczne podstawowe 4 armie. Armia DDM jest armią wyjątkową, nie dopuszczoną do turniejów, Portal wyda ją - zapewne w przyszłości - jako osobną armię tylko dla największych fanów.
Czyli rozumiem że mieszkańcu US to grupa uprzywilejowana/wyjątkowa i najwięksi fani, a w Europie tylko nieliczni otrzymają możliwość zagrania z tym dodatkiem?!

To tak, jak by FFG dało do europy A:NR z dodatkowa talią Korporacji a w US powiedziało że to bedzie talia tylko dla największych fanów... ręce opadają
Nie znam danych sprzedażowych z USA, ale pewno tak właśnie jest - Amerykanie wydają więcej dolarków niż my na gry planszowe. I o.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:54
autor: Karit
KubaP pisze:Nie znam danych sprzedażowych z USA, ale pewno tak właśnie jest - Amerykanie wydają więcej dolarków niż my na gry planszowe. I o.
Szkoda że polski wydawca nie daje możliwości kupienia dodatku rodzimym graczom...

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 13:58
autor: KubaP
Karit pisze:
KubaP pisze:Nie znam danych sprzedażowych z USA, ale pewno tak właśnie jest - Amerykanie wydają więcej dolarków niż my na gry planszowe. I o.
Szkoda że polski wydawca nie daje możliwości kupienia dodatku rodzimym graczom...
Napisali chyba, że dadzą. Natomiast światem rządzi brutalne prawo opłacalności. C'est la vie.

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 14:00
autor: kwiatosz
Moim zdaniem to było uderzenie w typową mentalność Polaka. "dodatek dla najwierniejszych fanów" powoduje reakcję "Coo?! Ja nie jestem najwierniejszym fanem? Ja nie kupię? Dawać mnie to." :mrgreen:

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 14:07
autor: Myszaq36
To ja może zbiorę wszelkie pytania i dodam swoje :)
Jeśli ktoś z Portalu zdecyduje się w tym miejscu udzielić troszkę informacji na temat NX 3.0 co będzie w sprzedaży w Polsce to serdecznie poproszę o wiadomości na temat:

1. Jakie armie będą zawarte w NX 3.0 (takie same jak w 2.5 czy dodana będzie Doom's Day Machine?) ??
2. Czy plansza będzie "czysta" jak w wersji 2.5 czy będzie zawierała już elementy z Duela (na zdjęciu nie widzę elementów z Duela ale wolę dopytać) ??
3. Czy jakość żetonów będzie taka jak w 2.5 (grube, lakierowane) czy taka jak w dodatkach typu Dancer, Sharrash ??
4. Jaka będzie polityka z dodatkowymi armiami - czy będą wydane poprzednie armie w nowej szacie (w jakiejkolwiek formie - może jakiś Big Box ze wszystkimi dodatkowymi armiami ale już w nowej szacie) czy nowe armie będą pojawiały się już tylko w 3.0 czy również w 2.5??
5. Jaki rozmiarów będzie pudełko (standardowe 29,5 x 29,5 czy takie jak w 2.5) ??
6. Czy są jakieś plany co do wypraski w nowym pudełku (pytam bo aktualnie męczę się upychając tam wszystkie armie ;) ) ??

A od siebie dodam, że się cieszę na myśl od odświeżeniu NX - kiedyś grałem bardzo często a ostatnio to już pamięcią nie sięgam kiedy NX zagościła na stole :) Nowa plansza wygląda ekstra, wg mojej opinii znacznie lepiej niż wcześniejsza - już się nie mogę doczekać :) Z pewnością NH wróci na stół wraz z wersją 3.0.

Jeżeli miałbym tylko o coś sobie pobłagać to:
1. Odświeżenie dodatkowych armii bo inaczej będą jaja - każdy będzie kombinować czy warto mieć 5 armii w 3.0 (ewentualnie kilka nowych co wyjdzie) czy lepiej mieć 12 w 2.5.
2. To już kwestia gustu: szata graficzna pudełka jest super tylko temu żołnierzowi źle z ryjka patrzy... nie wiem czemu ale mnie wręcz odpycha ta jego mina - kwestia gustu :) ale jak dla mnie to za twarz to dostaje -5 w sali 0-10 ;) Zyyylion razy lepsza byłaby wersja z tym białym robotem na okładce - jest zarąbisty !! Ale oczywiście pewnie są osoby co wolą żołnierza :) Rozumiem, że to kwestia gustu ale tak tylko marudzę bo ten biały robot wymiata i z chęcią własnie go zobaczyłbym na pudełku :)

Re: Neuroshima Hex

: 02 lip 2013, 14:10
autor: Karit
KubaP pisze:
Karit pisze:
KubaP pisze:Nie znam danych sprzedażowych z USA, ale pewno tak właśnie jest - Amerykanie wydają więcej dolarków niż my na gry planszowe. I o.
Szkoda że polski wydawca nie daje możliwości kupienia dodatku rodzimym graczom...
Napisali chyba, że dadzą. Natomiast światem rządzi brutalne prawo opłacalności. C'est la vie.
Ale żetony dodatków sa niezależne językowo wiec chyba nie powinno być problemu :) Skoro wydaja wszystkie dodatkowe armie to ta jedna wielkiej różnicy by nie zrobiła...
Moim zdaniem to było uderzenie w typową mentalność Polaka. "dodatek dla najwierniejszych fanów" powoduje reakcję "Coo?! Ja nie jestem najwierniejszym fanem? Ja nie kupię? Dawać mnie to."
Dobry zabieg psychologiczny :)