
Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- salaba
- Posty: 819
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 587 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Poza Arkham wszystko koszulkuję odwrotnie xD Kolega mnie nauczył, bo kilka razy jak ktoś wylał coś na stół to zamknięta góra koszulki zapobiegła przed zniszczeniem. Ale fakt, kto ze mną gra pierwszy raz mega się dziwi 

---
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
- salaba
- Posty: 819
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 587 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Wczoraj miałam przyjemność po raz pierwszy zagrać w trzy osoby, jedna kiedyś grała, druga nigdy oraz ja grająca od 1,5 miesiąca wyłącznie solo true lub na dwie ręce). Od razu zaczęliśmy od Dunwich, zbudowałam talie dla wszystkich od zera opierając się już bardziej na tym by talie stworzyć pod umiejętność wybranych badaczy - Daisy (badacz, dostała m.in. kilka książek), Agnes (mistyk, dostała dużo zaklęć, większość ofensywnych + jedno na badanie, dodatkowo chowańca by mogła mieć więcej zaklęć na raz), William (ocalały, dostał dużo przedmiotów i sojuszników oraz karty na odzyskiwanie ze stosu odrzuconych, trochę overkill przez jego umiejkę, ale broni mu nie brakuje).
Kilka wniosków po rozegraniu kasyna jako pierwszego scenariusza:
1. Granie na trzy osoby w tym przypadku było średnim doświadczeniem, bo niestety stałam się graczem alfa przez to, że najlepiej znam grę; liczę, że na kolejnych sesjach będziemy już grali bardziej zespołowo
2. Udało się uzyskać dobre zakończenie (lepsze niż uzyskałam ja w solo na dwie ręce z Zoey i Rexem), wszyscy przeżyli bez traum, choć ja jako William byłam o włos od przegrania scenariusza
3. Byłam mega dumna z talii jakie zbudowałam znajomym, bo im też najlepiej poszło, praktycznie byli nietknięci - niemniej z pewnością miał na to wpływ dociąg kart, bo testy były dla nich łaskawe/ mieli dobry zestaw kart do pomocy, a ja przez cały scenariusz zawsze dociągałam wrogów
4. Na trzy osoby potrzeba naprawdę dużo wskazówek, cały ciężar niemal na Daisy, William ma talię zbudowaną raczej na najmniej wymagające lokacje i bardziej liczy na łut szczęscia, dosłownie), Agnes to świetna postać i była mega wsparciem dla Williama, bo czarowała wrogów gdzie mu broń zjadali
i William niestety słabo bił też - testy zdawał, ale tylko jeden hit na raz...
5. Graliśmy w zasadzie na ślepo, w tym sensie, że nie zdradzałam absolutnie niczego i nie doradzałam gdzie iść, w razie wątpliwości jedynie czytałam jaki mamy cel na głos, moja rola alfa gracza ograniczała się do głośnego mówienia czego potrzebujemy i jak dane karty się zagrywa (tu liczę, że moja pomoc będzie z każdą rozgrywką malała)
Zapytacie pewnie dlaczego nie wybrałam Strażnika do ekipy? Już wyjaśniam, bo chcę się nauczyć grać Ocalonym, więc to kolejna próba. Cała nadzieja w punktach exp bym mogła tę postać jakoś rozkręcić pod kątem obrażeń w kolejnych scenariuszach. Poza tym najpierw moi współgracze wybierali klasy, nikt Strażnika nie wybrał, ja chciałam za to wyzwania i uznałam, że na trzech badaczy będzie łatwiej to mogę zaryzykować klasę, której jeszcze dobrze nie umiem
Zbudowane talie trzech badaczy (i już po ulepszeniu) czekają w swoich pudełeczkach na kolejną wspólną sesję. Natomiast ja, jak to fanatyczka, zbudowałam sobie dwie nowe talie pod solo i zaczynam Dunwich od nowa by sprawdzić jak duel Strażnik (Zoey) + Łotr (Alexandra) sobie poradzą
Wybór głównie ze względu na dostępność wszystkich kart, ale myślę, że będzie ciekawie 
Kilka wniosków po rozegraniu kasyna jako pierwszego scenariusza:
1. Granie na trzy osoby w tym przypadku było średnim doświadczeniem, bo niestety stałam się graczem alfa przez to, że najlepiej znam grę; liczę, że na kolejnych sesjach będziemy już grali bardziej zespołowo
2. Udało się uzyskać dobre zakończenie (lepsze niż uzyskałam ja w solo na dwie ręce z Zoey i Rexem), wszyscy przeżyli bez traum, choć ja jako William byłam o włos od przegrania scenariusza
3. Byłam mega dumna z talii jakie zbudowałam znajomym, bo im też najlepiej poszło, praktycznie byli nietknięci - niemniej z pewnością miał na to wpływ dociąg kart, bo testy były dla nich łaskawe/ mieli dobry zestaw kart do pomocy, a ja przez cały scenariusz zawsze dociągałam wrogów

4. Na trzy osoby potrzeba naprawdę dużo wskazówek, cały ciężar niemal na Daisy, William ma talię zbudowaną raczej na najmniej wymagające lokacje i bardziej liczy na łut szczęscia, dosłownie), Agnes to świetna postać i była mega wsparciem dla Williama, bo czarowała wrogów gdzie mu broń zjadali

5. Graliśmy w zasadzie na ślepo, w tym sensie, że nie zdradzałam absolutnie niczego i nie doradzałam gdzie iść, w razie wątpliwości jedynie czytałam jaki mamy cel na głos, moja rola alfa gracza ograniczała się do głośnego mówienia czego potrzebujemy i jak dane karty się zagrywa (tu liczę, że moja pomoc będzie z każdą rozgrywką malała)
Zapytacie pewnie dlaczego nie wybrałam Strażnika do ekipy? Już wyjaśniam, bo chcę się nauczyć grać Ocalonym, więc to kolejna próba. Cała nadzieja w punktach exp bym mogła tę postać jakoś rozkręcić pod kątem obrażeń w kolejnych scenariuszach. Poza tym najpierw moi współgracze wybierali klasy, nikt Strażnika nie wybrał, ja chciałam za to wyzwania i uznałam, że na trzech badaczy będzie łatwiej to mogę zaryzykować klasę, której jeszcze dobrze nie umiem

Zbudowane talie trzech badaczy (i już po ulepszeniu) czekają w swoich pudełeczkach na kolejną wspólną sesję. Natomiast ja, jak to fanatyczka, zbudowałam sobie dwie nowe talie pod solo i zaczynam Dunwich od nowa by sprawdzić jak duel Strażnik (Zoey) + Łotr (Alexandra) sobie poradzą


---
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Zaczęłam Dunwich Zoey i Rexem! Ależ ta gra jest dobra, jak już człek zaczyna czuć się pewniej i kojarzyć te karty.
Czy zdarza Wam się trochę oszukać i lekko zmodyfikować talię w trakcie kampanii? Nie chodzi o kupowanie kart o wyższym poziomie za punkty, lecz o karty o koszcie zero, kiedy w drugim scenariuszu zorientujecie się, że jednak coś chcecie zmienić, a żal Wam punktów na zerówki (które wg instrukcji wciąż kosztują 1 pkt doświadczenia). Czy w takim wypadku wracacie do pierwszego scenariusza?
Czy zdarza Wam się trochę oszukać i lekko zmodyfikować talię w trakcie kampanii? Nie chodzi o kupowanie kart o wyższym poziomie za punkty, lecz o karty o koszcie zero, kiedy w drugim scenariuszu zorientujecie się, że jednak coś chcecie zmienić, a żal Wam punktów na zerówki (które wg instrukcji wciąż kosztują 1 pkt doświadczenia). Czy w takim wypadku wracacie do pierwszego scenariusza?
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
To twoja gra, rob co chcesz. Policja planszowkowa cie nie zamknieaszolina pisze: ↑04 lis 2024, 12:29 Zaczęłam Dunwich Zoey i Rexem! Ależ ta gra jest dobra, jak już człek zaczyna czuć się pewniej i kojarzyć te karty.
Czy zdarza Wam się trochę oszukać i lekko zmodyfikować talię w trakcie kampanii? Nie chodzi o kupowanie kart o wyższym poziomie za punkty, lecz o karty o koszcie zero, kiedy w drugim scenariuszu zorientujecie się, że jednak coś chcecie zmienić, a żal Wam punktów na zerówki (które wg instrukcji wciąż kosztują 1 pkt doświadczenia). Czy w takim wypadku wracacie do pierwszego scenariusza?

I tak, zdarzalo sie ze jak wychodzil nowy set w trakcie kampani ktora gralismy miesiac (dwa scenariusze na tydzien) to ktos robil lekka zmiane bo chcial sprobowac nowe karty.
-
- Posty: 2796
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 555 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Cieszy sporo postów ostatnio od świeżaków, których ta gra wciąga
.
Ja jak grałem kiedyś te kampanie, jak były wydawane w modelu 1 pudełko główne plus 6 dodatkowych, to za pierwszym razem grałem tak, że w pierwszych dwóch misjach grałem tylko tymi kartami, które były dostępne w tym pudełku, potem rozpakowywałem blistera z nowym scenariuszem i jeśli wówczas jakąś uznawałem za ciekawą, to wymieniałem ją "gratis" (o ile rzecz jasna była zerowego poziomu). Dzięki temu też lepiej poznawałem karty, bo stopniowo je odkrywałem wraz z kampanią.

Ja jak grałem kiedyś te kampanie, jak były wydawane w modelu 1 pudełko główne plus 6 dodatkowych, to za pierwszym razem grałem tak, że w pierwszych dwóch misjach grałem tylko tymi kartami, które były dostępne w tym pudełku, potem rozpakowywałem blistera z nowym scenariuszem i jeśli wówczas jakąś uznawałem za ciekawą, to wymieniałem ją "gratis" (o ile rzecz jasna była zerowego poziomu). Dzięki temu też lepiej poznawałem karty, bo stopniowo je odkrywałem wraz z kampanią.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Moim zdaniem, ta zasada została stworzona z myślą o doświadczonych graczach, którzy bardzo dobrze znają scenariusze i mogliby za każdym razem mocno modyfikować swoje talie, by były idealne pod dany scenariusz.aszolina pisze: ↑04 lis 2024, 12:29 Czy zdarza Wam się trochę oszukać i lekko zmodyfikować talię w trakcie kampanii? Nie chodzi o kupowanie kart o wyższym poziomie za punkty, lecz o karty o koszcie zero, kiedy w drugim scenariuszu zorientujecie się, że jednak coś chcecie zmienić, a żal Wam punktów na zerówki (które wg instrukcji wciąż kosztują 1 pkt doświadczenia). Czy w takim wypadku wracacie do pierwszego scenariusza?
Jeżeli ktoś dopiero odkrywa grę, albo gra z nowymi graczami, to myślę, że spokojnie można wymieniać sobie karty między scenariuszami bez dodatkowego kosztu. Ciężko ocenić przydatność karty, dopóki nie przetestuje się jej w boju. Pierwsze budowane talie na pewno będą miały kilka "bubli", które warto podmienić. Zamiast czekać z tym do rozpoczęcia nowej kampanii, lepiej zrobić to od razu i kontynuować zabawę, która i tak jest już wystarczająco trudna. Szkodliwość jest zerowa, zwłaszcza że nie mówimy tu o kompletnej podmiance talii, a jedynie o zmianie paru kart. Mała zmiana może uratować kampanię i wpłynąć na decyzję o dalszej grze w Arkham.
Co innego jak ma się już ograną grę, wtedy już warto korzystać z tej zasady, ponieważ może stanowić ona dodatkowe móżdżenie przy budowaniu i ulepszaniu talii.
- brazylianwisnia
- Posty: 4714
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 314 times
- Been thanked: 1131 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
W życiu bym o to nie zapytał. Po co brać strażnika jak William to maszyna do zabijania

Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Boli mnie, że nie będę miał kart badaczy z Powrotów do Dunwich, Carcosy i Nocy Fanatyka (bo Galakta nigdy tego nie dodrukuje).
Czy są gdzieś dostępne jakieś skany, żeby sobie te brakujące karty wydrukować?
Czy są gdzieś dostępne jakieś skany, żeby sobie te brakujące karty wydrukować?
- salaba
- Posty: 819
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 587 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Tak? To pogadamy po mojej kampanii Dunwich, czy się zgadzambrazylianwisnia pisze: ↑04 lis 2024, 14:33W życiu bym o to nie zapytał. Po co brać strażnika jak William to maszyna do zabijania![]()


---
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
- brazylianwisnia
- Posty: 4714
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 314 times
- Been thanked: 1131 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
William ma też dostęp do maczety i .45 a pozniej piła mechaniczna. Do tego akt desperacji żeby odzyskiwać zasoby z pustych magazynków, odznaka na rekursji żeby w ważnych momentach mieć dodatkowe akcje. Ulepszony Oops który powoduje, że jak spudlujesz to i tak trafiasz, Live and learn dzięki ktoremu za darmo możesz zaatakować jeszcze raz zaraz po Oops Bez akcjisalaba pisze: ↑04 lis 2024, 15:12Tak? To pogadamy po mojej kampanii Dunwich, czy się zgadzambrazylianwisnia pisze: ↑04 lis 2024, 14:33W życiu bym o to nie zapytał. Po co brać strażnika jak William to maszyna do zabijania![]()
Bo aktualnie to średnio
Widły i siekiera to takie se w tym moim zestawie kart - bronie mu z ręki wypadają. I max jak potrafią bić to +2 obrażenia, choć w sumie +2 czyli 3 obrażenia na raz??? Chyba muszę jednak wziąć siekierę lub piłę mechaniczną (cofnąć ostatni upgrade)...

Pamiętam, że bierzesz też mało skilli a Vicious Blow czy Brute Force też potrafią zrobić robote.
Combo Piła mechaniczną + ulepszony Oops + Live and learn zabijał u mnie niejednego bossa. William to mój ulubiony badacz to i najwięcej nim grałem. Jest coś satysfakcjonującego gdy w ciągu gry wyciągasz 3ci raz odznakę ze śmietnika albo oproznisz magazynek do.45, przywalisz pusta bronią z aktu desperacji, odzyskujesz dzięki temu 4 zasoby i zagrywasz kolejna broń

Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- salaba
- Posty: 819
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 587 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Wow, zainspirowałeś, przejrzę sobie raz jeszcze moje zestawy kartbrazylianwisnia pisze: ↑04 lis 2024, 15:30William ma też dostęp do maczety i .45 a pozniej piła mechaniczna. Do tego akt desperacji żeby odzyskiwać zasoby z pustych magazynków, odznaka na rekursji żeby w ważnych momentach mieć dodatkowe akcje. Ulepszony Oops który powoduje, że jak spudlujesz to i tak trafiasz, Live and learn dzięki ktoremu za darmo możesz zaatakować jeszcze raz zaraz po Oops Bez akcjisalaba pisze: ↑04 lis 2024, 15:12Tak? To pogadamy po mojej kampanii Dunwich, czy się zgadzambrazylianwisnia pisze: ↑04 lis 2024, 14:33
W życiu bym o to nie zapytał. Po co brać strażnika jak William to maszyna do zabijania![]()
Bo aktualnie to średnio
Widły i siekiera to takie se w tym moim zestawie kart - bronie mu z ręki wypadają. I max jak potrafią bić to +2 obrażenia, choć w sumie +2 czyli 3 obrażenia na raz??? Chyba muszę jednak wziąć siekierę lub piłę mechaniczną (cofnąć ostatni upgrade)...
Pamiętam, że bierzesz też mało skilli a Vicious Blow czy Brute Force też potrafią zrobić robote.
Combo Piła mechaniczną + ulepszony Oops + Live and learn zabijał u mnie niejednego bossa. William to mój ulubiony badacz to i najwięcej nim grałem. Jest coś satysfakcjonującego gdy w ciągu gry wyciągasz 3ci raz odznakę ze śmietnika albo oproznisz magazynek do.45, przywalisz pusta bronią z aktu desperacji, odzyskujesz dzięki temu 4 zasoby i zagrywasz kolejna broń![]()

---
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
- Nilis
- Posty: 854
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 509 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Salabo, nie bierz Yorickowi maczety. Skąd niby ma ja mieć? Wiem, u niego można przypisać że wykopał na cmentarzu przy jakimś facecie co wrócił nogami do przodu z ekspedycji z Ameryki Płd. ale mimo to maczeta pasuje do Yoricka tak samo jak miotacz piorunów
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- brazylianwisnia
- Posty: 4714
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 314 times
- Been thanked: 1131 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Panie, jest zgodność z papierami to wszystko pasuje. Na potrzeby tematu powiedzmy, że wział ze sklepu z maczetami. To w końcu USA więc pewnie i miotacz piorunów leży na półce obok chleba. Za coś wkoncu płacisz tymi zasobami

Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- psia.kostka
- Posty: 4910
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 1313 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Maczeta, to taki wiekszy noz
#TheKnifeGuy
#TheKnifeGuy

Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Dla Yoricka zwykły nóż z podstawki jest efektywną bronią - korzystasz z opcji dającej +2 do ataku i +1 dmg, a po ubiciu wroga nóż wraca do ręki dzięki abilitce Williama. Proste i zaskakująco skuteczne, szczególnie w początkowych scenariuszach kampanii, kiedy nie masz jeszcze xp do wydania...
-
- Posty: 2796
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 555 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Tak, to jest chyba jedyna postać, która tak wymiata tym zwykłym nożem
.

planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Nilis
- Posty: 854
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 509 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
O! I to jest myśl. Granie kartą, która dla innych postaci jest raczej martwa i nie grywalna. Unikatowy deck Yoricka z rdzewiejącym nożem, który wyjmuje z trupa bo...nie brzydki się trupów - klimat: +100Lewy pisze: ↑04 lis 2024, 19:05 Dla Yoricka zwykły nóż z podstawki jest efektywną bronią - korzystasz z opcji dającej +2 do ataku i +1 dmg, a po ubiciu wroga nóż wraca do ręki dzięki abilitce Williama. Proste i zaskakująco skuteczne, szczególnie w początkowych scenariuszach kampanii, kiedy nie masz jeszcze xp do wydania...
Maczeta: klimat -100%
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5841
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1707 times
- Been thanked: 1859 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Galaktyka zapowiedziała najnowszy dodatek: Zatopione Miasto. Premiera - przełom 2 i 3 kwartału 2025.
Źródło: FB Galakta
EDIT: Poprawiłem przełom. @Mrukar dzięki za zwrócenie uwagi.
Źródło: FB Galakta
EDIT: Poprawiłem przełom. @Mrukar dzięki za zwrócenie uwagi.
- salaba
- Posty: 819
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 587 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Mogli by jeszcze Innsmouth zapowiedzieć 

---
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/geeklist/291177
Sprzedam: viewtopic.php?p=1716604#p1716604
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Fajnie by było, ale tam jest napisane, że I i II połowa rokuMr_Fisq pisze: ↑06 lis 2024, 12:22 Galaktyka zapowiedziała najnowszy dodatek: Zatopione Miasto. Premiera - przełom 1 i 2 kwartału 2025.
Źródło: FB Galakta

-
- Posty: 668
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 323 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Pytanko dla kumpla - próbuje sobie dobrać jakiś LCG i mu w tym pomagam. Ale raczej od strony Marvel Champions, bo to znam. Więc:
1. Czy w toku nowych dodatków zacierają się trochę różnice pomiędzy bazowymi kolorami i niebiescy stają się silni w tym, co robią pomarańczowi, etc?
2. Czy sporo postaci potrafi dobrać sobie do talii karty innego koloru niż swój? Mówię o początkowej talii, a nie dlatego, że scenariusz pozwala
3. To będzie trudniejsze do wyjasnienia Czy w toku dodatków pojawiają się jakieś słowa kluczowe na kartach (mogą być zamknięte w ramach jednego koloru, mogą być w wielu kolorach), których działanie jest spójne pod względem klimatu? Przykładowo w MC jest słówko Aerial. Ale karty, które wykorzystują to słowo (Play only if your identity has the aerial trait i podobne) robią mnóstwo różnych rzecz: zadają obrażenia, zdejmują żetony zagrożenia, anulują kartę spotkania, dają bonus do umiejetności, etc. A koledze chodzi o to, aby działanie kart danego słówka kluczowego opierało się o coś konkretnego. Jakby taka podcecha w danym kolorze/dzielona pomiędzy kolorami.
4. Na ile jest sens strzelić sobie jakiś pojedynczy scenariusz z rozegranej wcześniej już kampanii, jak ma się już ją rozegraną 2 razy albo więcej?
1. Czy w toku nowych dodatków zacierają się trochę różnice pomiędzy bazowymi kolorami i niebiescy stają się silni w tym, co robią pomarańczowi, etc?
2. Czy sporo postaci potrafi dobrać sobie do talii karty innego koloru niż swój? Mówię o początkowej talii, a nie dlatego, że scenariusz pozwala
3. To będzie trudniejsze do wyjasnienia Czy w toku dodatków pojawiają się jakieś słowa kluczowe na kartach (mogą być zamknięte w ramach jednego koloru, mogą być w wielu kolorach), których działanie jest spójne pod względem klimatu? Przykładowo w MC jest słówko Aerial. Ale karty, które wykorzystują to słowo (Play only if your identity has the aerial trait i podobne) robią mnóstwo różnych rzecz: zadają obrażenia, zdejmują żetony zagrożenia, anulują kartę spotkania, dają bonus do umiejetności, etc. A koledze chodzi o to, aby działanie kart danego słówka kluczowego opierało się o coś konkretnego. Jakby taka podcecha w danym kolorze/dzielona pomiędzy kolorami.
4. Na ile jest sens strzelić sobie jakiś pojedynczy scenariusz z rozegranej wcześniej już kampanii, jak ma się już ją rozegraną 2 razy albo więcej?
- Kniaziu
- Posty: 297
- Rejestracja: 10 sie 2021, 16:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 58 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Grałem sporo we wszystkie trzy wielkie LCG od FFG, więc spróbuję pomóc. Ale od razu dodam że AH to moja gra numer 1, a MC szybko mnie znudził i wyleciał z kolekcji.
Trochę silniejsi niż byli na początku, ale wciąż im daleko do pomarańczowych. W drugą stronę to samo.1. Czy w toku nowych dodatków zacierają się trochę różnice pomiędzy bazowymi kolorami i niebiescy stają się silni w tym, co robią pomarańczowi, etc?
Tak, praktycznie każda postać ma jakieś wyjątki które może dobrać. Są wręcz "oszukane" postaci, które zaczynają w jednym kolorze, ale kończą w zupełnie innym.2. Czy sporo postaci potrafi dobrać sobie do talii karty innego koloru niż swój? Mówię o początkowej talii, a nie dlatego, że scenariusz pozwala
Niezupełnie. Słowa kluczowe są często wykorzystywane w kartach typu "masz dodatkowe sloty na kartę z tym słowem kluczowym", czy "przejrzyj X wierzchnich kart w poszukiwaniu słowa kluczowego". no i kilku badaczy ma coś w stylu "możesz w swojej talii zawrzeć karty z tym słowem kluczowym bez względu na kolor", ale to głównie tyle. Nowy dodatek ma to trochę rozbudować, niestety w stylu MC ale zobaczymy jak to pójdzie.3. To będzie trudniejsze do wyjasnienia Czy w toku dodatków pojawiają się jakieś słowa kluczowe na kartach (mogą być zamknięte w ramach jednego koloru, mogą być w wielu kolorach), których działanie jest spójne pod względem klimatu? Przykładowo w MC jest słówko Aerial. Ale karty, które wykorzystują to słowo (Play only if your identity has the aerial trait i podobne) robią mnóstwo różnych rzecz: zadają obrażenia, zdejmują żetony zagrożenia, anulują kartę spotkania, dają bonus do umiejetności, etc. A koledze chodzi o to, aby działanie kart danego słówka kluczowego opierało się o coś konkretnego. Jakby taka podcecha w danym kolorze/dzielona pomiędzy kolorami.
Zależy od podejścia. Niektóre scenariusze bez sensu rozgrywać poza kampanią, ale niektóre są bardzo fajne też jak się je gra standalone. Tylko trzeba pamiętać że ta gra, w przeciwieństwie do MC czy LotRa kampaniami stoi i to właśnie w ten sposób się zwykle gra.4. Na ile jest sens strzelić sobie jakiś pojedynczy scenariusz z rozegranej wcześniej już kampanii, jak ma się już ją rozegraną 2 razy albo więcej?
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Pytanie dla pro-graczy. Myślałem nad tym żeby zagrać po przerwie w te nowe kampanie (Szkarłatne klucze, Hemlock i wkrótce Zatopione miasto) bo resztę już na wszystkie strony ograłem i sprzedałem. I tu przechodzę do sedna. Czy z podstawki i tych rozszerzeń badaczy idzie złożyć jakieś rozsądne talie? Nie chcę specjalnie kupować innych kampanii tylko dla kart badaczy
- Kniaziu
- Posty: 297
- Rejestracja: 10 sie 2021, 16:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 58 times
Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
W nowym cyklu wydawniczym masz osobne pudełka z kampaniami i osobne z kartami badaczy, więc możesz mieszać bez kupowania wszystkiego (i np. kupić bardzo dobre rozszerzenie badaczy Szkarłatnych Kluczy pomijając jego słabe rozszerzenie kampanijne). Ale odpowiadając na Twoje pytanie: tak, da się, nowe karty są często bardzo mocne.Poochacz pisze: ↑06 lis 2024, 15:54 Pytanie dla pro-graczy. Myślałem nad tym żeby zagrać po przerwie w te nowe kampanie (Szkarłatne klucze, Hemlock i wkrótce Zatopione miasto) bo resztę już na wszystkie strony ograłem i sprzedałem. I tu przechodzę do sedna. Czy z podstawki i tych rozszerzeń badaczy idzie złożyć jakieś rozsądne talie? Nie chcę specjalnie kupować innych kampanii tylko dla kart badaczy