Strona 32 z 51

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 lut 2015, 19:48
autor: TusiaMara
DarkSide pisze:
TusiaMara pisze: W BGG widziałem sugestię (również nieautoryzowaną) żeby pierwszy wybierał gracz który wywoływał bitwę. Co nie brzmi źle (ale niewele daje bez decyzji Autora), choć nie rozwiązuje problemu w ostatniej bitwie...
Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:

to jest pomysł :) . Nie mając rozwiązania oficjalnego nie mam lepszego...

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 lut 2015, 19:51
autor: tomb
DarkSide pisze:
TusiaMara pisze: W BGG widziałem sugestię (również nieautoryzowaną) żeby pierwszy wybierał gracz który wywoływał bitwę. Co nie brzmi źle (ale niewele daje bez decyzji Autora), choć nie rozwiązuje problemu w ostatniej bitwie...
Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:
Czy nie lepiej byłoby, aby pierwszy wybierał ten gracz, który nie wywołał bitwy? Przecież moment wywołania bitwy jest zagrywką taktyczną i największe profity powinien mieć ten, kto na bitwę się zdecyduje. Niestety powyższa opcja może się skomplikować przy partii na 3-4 graczy, choć jest to zapewne problem czysto teoretyczny.

Zaś przy ostatniej bitwie decydować powinien ten, kto do zakończenia gry doprowadził.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 lut 2015, 20:54
autor: TusiaMara
tomb pisze:
DarkSide pisze:
TusiaMara pisze: W BGG widziałem sugestię (również nieautoryzowaną) żeby pierwszy wybierał gracz który wywoływał bitwę. Co nie brzmi źle (ale niewele daje bez decyzji Autora), choć nie rozwiązuje problemu w ostatniej bitwie...
Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:
Czy nie lepiej byłoby, aby pierwszy wybierał ten gracz, który nie wywołał bitwy? Przecież moment wywołania bitwy jest zagrywką taktyczną i największe profity powinien mieć ten, kto na bitwę się zdecyduje. Niestety powyższa opcja może się skomplikować przy partii na 3-4 graczy, choć jest to zapewne problem czysto teoretyczny.

Zaś przy ostatniej bitwie decydować powinien ten, kto do zakończenia gry doprowadził.
Jak najbardziej jest to opcja, na 2 graczy nie ma problemu a uzasadnienie słuszne. Acz jest to opcja nieco mniej intuicyjna.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 lut 2015, 21:40
autor: DarkSide
TusiaMara pisze:
tomb pisze:
DarkSide pisze: Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:
Czy nie lepiej byłoby, aby pierwszy wybierał ten gracz, który nie wywołał bitwy? Przecież moment wywołania bitwy jest zagrywką taktyczną i największe profity powinien mieć ten, kto na bitwę się zdecyduje. Niestety powyższa opcja może się skomplikować przy partii na 3-4 graczy, choć jest to zapewne problem czysto teoretyczny.

Zaś przy ostatniej bitwie decydować powinien ten, kto do zakończenia gry doprowadził.
Jak najbardziej jest to opcja, na 2 graczy nie ma problemu a uzasadnienie słuszne. Acz jest to opcja nieco mniej intuicyjna.
No właśnie dla większego balansu uważam, że właśnie pierwszym który się ma zadeklarować powinien być gracz wywołujący bitwę. Można to umotywować następująco: "Skoro decyduję się na bitwę to znaczy, że dokładnie wiem, jaki cel chcę osiągnąc poprzez ten atak. Dokładnie wiem, jaki rodzaj ataku ma przeprowadzić każda deklarowana jednostka"
Osoba broniąca się w wyniku wywołanej bitwy (jak każdy obrońca w takiej sytuacji) reaguje "z lekkim spóznieniem" odpowiadając na atak. :)
No a poza wszystkim rozwiązuje to kwestię partii 3-4 osobowych ;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 22 lut 2015, 20:47
autor: TusiaMara
DarkSide pisze: No właśnie dla większego balansu uważam, że właśnie pierwszym który się ma zadeklarować powinien być gracz wywołujący bitwę. Można to umotywować następująco: "Skoro decyduję się na bitwę to znaczy, że dokładnie wiem, jaki cel chcę osiągnąc poprzez ten atak. Dokładnie wiem, jaki rodzaj ataku ma przeprowadzić każda deklarowana jednostka"
Osoba broniąca się w wyniku wywołanej bitwy (jak każdy obrońca w takiej sytuacji) reaguje "z lekkim spóznieniem" odpowiadając na atak. :)
No a poza wszystkim rozwiązuje to kwestię partii 3-4 osobowych ;)
Też ma swoje plusy. Ale - obie opcje mają... no i nie są jedyne możliwe, nadają się tylko jako "reguły domowe". Jakiś PM do Autora by się przydał...
EDYCJA: PM wysłałem, ale nie wiem czy Autor zauważy. Ja w FB takie rzeczy zauważałem i po kilku miesiącach...

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 22 lut 2015, 21:55
autor: TusiaMara
a przy okazji: czy Dziura (Sharrash) może wciągnąć zsieciowaną jednostkę? W instrukcji nic o tym nie ma, a przy innych zdolnościach wymuszających/dających ruch jest wyrażnie napisane że nie działają na zsieciowane jednostki...

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 22 lut 2015, 22:06
autor: Dyso
Nic nie pisze, ponieważ Sharrash nie posiada sieci więc w 1vs1 taka sytuacja jest niemożliwa. Przy większej ilości osób według mnie zasada sieci jest ponad zasadą dziury, ale mogę się mylić.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 22 lut 2015, 23:47
autor: TusiaMara
Dyso pisze:Nic nie pisze, ponieważ Sharrash nie posiada sieci więc w 1vs1 taka sytuacja jest niemożliwa.
Słusznie, jakoś mi umknął ten detal :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 00:05
autor: TusiaMara
to jeszcze jedna wątpliwość... Wyszło w dzisiejszej potyczce domowej :)

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 669&type=1

Inicjatywa 5 i 4: Pancerz wspomagany atakuje
Inicjatywa 3: Sieciarz ginie, jeden ze Zwiadowców (+1 Inicjatywy dla Pancerza) ginie. Pancerz wspomagany w tym segmencie nie dysponuje trzecim atakiem.
Inicjatywa 2: Pancerz wspomagany ma ataki 4/3 (oba już wykonane jako 5/4) /2 (ze zdolności Sztabu), więc atakuje... Czy tak?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 00:29
autor: Dexterus
Uff, te Hexowe zagwozdki potrafią przyprawić o zawrót głowy ^^

Anyway, ad rem: moim zdaniem nie. Widzę oczywiście logikę w Twoim rozumowaniu, ale tak bym zinterpretował opis działania sztabu:
Instrukcja (czy raczej karta pomocy) pisze:Jeżeli jednostka sama z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy trzeci atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie. [podkreślenie własne]
Skoro Pancerz atakował w 5 i 4 Inicjatywie, to interpretując instrukcję dosłownie, kolejny atak przysługiwałby mu w kolejnym, czyli 3 segmencie. Skoro wtedy Sztab był zasieciowany, to sorry... Moim zdaniem ta zdolność nie działa retroaktywnie, więc pomimo ubicia Zwiadowcy, Pancerz już swoją szansę stracił.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 07:53
autor: TusiaMara
Dexterus pisze:Uff, te Hexowe zagwozdki potrafią przyprawić o zawrót głowy ^^

Anyway, ad rem: moim zdaniem nie. Widzę oczywiście logikę w Twoim rozumowaniu, ale tak bym zinterpretował opis działania sztabu:
Instrukcja (czy raczej karta pomocy) pisze:Jeżeli jednostka sama z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy trzeci atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie. [podkreślenie własne]
Skoro Pancerz atakował w 5 i 4 Inicjatywie, to interpretując instrukcję dosłownie, kolejny atak przysługiwałby mu w kolejnym, czyli 3 segmencie. Skoro wtedy Sztab był zasieciowany, to sorry... Moim zdaniem ta zdolność nie działa retroaktywnie, więc pomimo ubicia Zwiadowcy, Pancerz już swoją szansę stracił.
hmm... Nie zgodzę się. Pancerz ma Inicjatywę 4/3 (w momencie o którym mówimy), kolejny segment to 2. I w dwójce atakuje... Nie widzę tu retroaktywności.

Wg mnie słowo "kolejny" dotyczy inicjatywy bieżącej, nie widze powodu aby "fiksować" kolejnośc na momencie rzeczywistego wykonania pierwszego ataku.

Gdyby zastosować logikę że muszą to być kolejne segmenty wzgldęm pierwszego faktycznie wykonanego ataku (tak interpretuję Twoją wypowiedź) - to co gdyby Zwiadowca i Sieć zginął w segmencie 5?
Moja interpretacja:
segment 5: ataki 5/4, atakuje (pierwszy atak)
segment 4: ataki 4/3/2, ale pierwszy atak już jest wykonany, więc nie atakuje
segment 3: atakuje (4/3/2, drugi atak)
segment 2: atakuje (4/3/2, trzeci atak)

Tak jak interpretuję Twój opis:
segment 5: ataki 5/4, atakuje
segment 4: ataki 4/3/2, 4 jest kolejno po 5, więc atakuje (drugi atak)
segment 3: atakuje (trzeci atak, mimo że ma teraz inicjatywę 4/3/2!)
segment 2: NIE atakuje bo zużył już wszystkie 3 ataki

EDYCJA: dodatkowe wyjasnienie (/zaciemnienie ;) ), używając zmodyfikowanej sytuacji jak wyżej.
ja rozpatruję każdy atak osobno, nie widzę powodu żeby je łączyć.
Czyli: bazowy atak z inicjatywą 3: ze względu na Zwiadowców w segmencie 5 ma wartość 5 i jest wykonywany. Czyli nie zostanie już wykonany ponownie!
bazowy atak z inicjatywą 2: w segmencie 5 ma wartość 4 (czyli nie dotyczy), w segmencie 4 ma wartość 3 (czyli również nie dotyczy!), w segmencie 3 ma wartośc 3 (i jest wykonywany)
dodatkowy atak: w segmencie 5 nie istnieje, w segmencie 4 ma 2, tak samo w 3 i 2 (...i wtedy jest wykonywany).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:04
autor: Kal-El83
Jak dla mnie atakuje w 5,4 i 2 inicjatywie. ;)

Uwazam tak dlatego, ze w 3 segmencie baza zostaje odsieciowana i dopiero wtedy zaczyna dzialac jej zdolnosc. Pancerz ma wowczas inicjatywe 4/3 wiec kolejny atak odbedzie sie w 2 segmencie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:18
autor: Dyso
Pancerz strzela w inicjatywie 5,4 bonus z bazy zaczyna działać dopiero w 2 inicjatywie, więc pancerz strzelał 2 inicjatywy wyżej. Czytając dosłownie instrukcję bonus z bazy już nie zadziała.

Pancerz w tej bitwie jest liczony jak jednostka, która strzelała w 5 i 4 inicjatywie, pomija się jego opis inicjatywy na żetonie nawet gdy przeciwnik zniszczy moduły.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:21
autor: tomb
Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:28
autor: Kal-El83
No ale przeciez baza byla zasieciowana do konca 3 inicjatywy.
W 2 inicjatywie daje dodatkowy atak dla jednestek z inicjatywa 3 a w tym momecie pancerz ma inicjatywe 4/3 pomiewaz w 3 segmecie zeszla jedna dopalka do inicjatywy.

Pamietajac ze baza byla zasieciowana, czyli jej pasywka nie dzialala to pancerz atakuje dodatkowo w inicjatywie -1 do posiadanej.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:35
autor: TusiaMara
Azazelek pisze:Jak dla mnie atakuje w 5,4 i 2 inicjatywie. ;)
To tak jak ja. A w zmienionym przykładzie (kiedy Zwiadowca i Sieciarz giną w segmencie 5) Pancerz wg mnie atakuje w 5, 3 i 2.

tomb pisze:Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.
O 1 nizszej od najniższej którą ma sam... Sam ma w tym momencie 4/3, o jeden niżej to wg mnie 2 :P . Nie zastanawiam się nad całą historią bitwy z detalami, interesuje mnie tylko czy oddał już trzeci strzał. Nie oddał, segment inicjatywy jest odpowiedni, więc strzela teraz...

Dyso pisze:Pancerz strzela w inicjatywie 5,4 bonus z bazy zaczyna działać dopiero w 2 inicjatywie, więc pancerz strzelał 2 inicjatywy wyżej. Czytając dosłownie instrukcję bonus z bazy już nie zadziała.
W takim razie - czy gdyby obie jednostki (sieciarz/zwiadowca) zginęły w segmencie inicjatywy 5, to wg Ciebie Pancerz powinien strzelać w segmentach 5/4/3? Bo tak mi wskazuje powyższa interpretacja...
A taka sekwencja strzelania jest wg mnie błędna (ponieważ w 4 Pancerz będzie działał w 4/3/2, a więc 4 to jego pierwszy atak - a ten już się odbył w 5...)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:39
autor: tomb
TusiaMara pisze:
tomb pisze:Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.
O 1 nizszej od najniższej którą ma sam... Sam ma w tym momencie 4/3, o jeden niżej to wg mnie 2 :P .
Przekonaliście mnie - strzela w 2, bo baza była zasieciowana i nie dawała mu w 3 bonusu.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:46
autor: TusiaMara
tomb pisze:Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.
Jeszcze jeden przykład, wg mnie pokazujący że interpretacja "o 1 niżej niz faktycznie strzelił" jest błędna.
Przykład:
Strzelec z atakiem z inicjatywą 1, sąsiadujący ze sztabem Posterunku - czyli ataki 1/0.
Wspomagają go 2 Zwiadowcy, _obaj zsieciowani_.
W inicjatywie 1 pada strzał, giną również obie sieci (zwiadowcy zaczynają działać w segmencie 0).
A więc strzelec ma teraz bazową inicjatywę 1+2=3 - co wg mnie daje mu dodatkowy strzał z inicjatywą 2 (która już dawno minęła, więc okazja przepada).
ALE jeśli liczysz moment rzeczywistego oddania strzału (jak w Twoim przykładzie) - to strzelił z inicjatywą 1, więc należy mu się kolejny strzał z inicjatywą 0!

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:52
autor: TusiaMara
Minęliśmy się w powyższym poście ;)
tomb pisze:Przekonaliście mnie - strzela w 2, bo baza była zasieciowana i nie dawała mu w 3 bonusu.
Jakby mu w 3 dawała bonus, to by wtedy strzelił i już :) . A gdyby nie zginął Zwiadowca, to po rozsieciowaniu bazy w dwójce miałby 5/4/3 i okazja by przepadła...

Natomiast nikt nie odpowiedział na moje dodatkowe pytanie: czy wg Was w razie zdjęcia Zwiadowcy w 5, Pancerz zaatakuje w 4? Wg mnie nie (bo 4 to wtedy jego pierwszy atak, który juz jest wykorzystany).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:56
autor: Kal-El83
Problemem w dyskusji był brak zwrócenia uwagi na zasieciowanie bazy :P

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 11:59
autor: Kal-El83
TusiaMara pisze:
Natomiast nikt nie odpowiedział na moje dodatkowe pytanie: czy wg Was w razie zdjęcia Zwiadowcy w 5, Pancerz zaatakuje w 4? Wg mnie nie (bo 4 to wtedy jego pierwszy atak, który juz jest wykorzystany).
Wydaje mi sie ze bedzie wykonywal drugi atak. Czyli tak jak piszesz, tak i ki sie wydaje ze nastepny bedzie w 3.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 12:04
autor: TusiaMara
Dziękuję :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 12:07
autor: Kal-El83
Nie ma za co :)
Podrzucasz fajne hexogłowki.
Dobrze ze ze zdjeciem, takie suche teksty nie na moja fantazje ;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 12:10
autor: TusiaMara
Azazelek pisze:Nie ma za co :)
Podrzucasz fajne hexogłowki.
Dobrze ze ze zdjeciem, takie suche teksty nie na moja fantazje ;)
Prawie samo wyszło, nie było układane specjalnie... (prawie bo w rzeczywistym układzie na wolnym polu był jeszcze Biodroid który niszczył PS w segmencie 3). Ale będę pamiętał żeby podrzucać zdjęcia w przyszłości :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 lut 2015, 16:27
autor: Dyso
Inicjatywy nie rozpatruje się wstecz. Jeśli jakaś jednostka dostanie boosta w inicjatywie i dana inicjatywa została już rozegrana to ruch jednostki przepada.