Strona 32 z 102
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 13 wrz 2013, 21:54
autor: adr121
Co do wygranej - standardowo trzeba by chyba zapytać, czy grałeś ze wszystkimi zasadami. W czasie pierwszych partii bardzo łatwo zapomnieć o jakiś zasadach...
1. Jeden z graczy wykonuje akcję jako pierwszy, drugi mu jedynie pomaga - do ustalenia pomiędzy Wami. Rany otrzymuje pierwszy gracz.
2. Tak jak pisał Peter128 - najważniejsze że możesz tego użyć raz na turę.
3. Jeżeli chodzi o palisadę to zależy ona od scenariusza. Najczęściej chce się ją mieć postawioną aby nie stacić życia w skutek nie spełnionych wymagań. Żeton sztormu obniża ją o 1, kostka bestii też może ją obniżyć, w zależności od sceniariusza niektóre z kart wydarzeń powodują że palisada się obniża, itd.
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 13 wrz 2013, 22:20
autor: Jan Madejski
4. Zielony pionek pozostaje do końca gry. Możesz używać go 1 raz / rundę, jako pionek towarzyszący przy Eksploracji (mapa sama nie pójdzie eksplorować, ale ułatwia tę akcję graczowi, który wysłał swój pionek). Stracisz ten pionek tylko, gdy stracisz przedmiot "Mapa" w wyniku jakiegoś wydarzenia.
Uwaga: nie wszystkie dodatkowe pionki w grze są wielorazowe! Np. brązowy pionek z żetonu odkrycia można użyć tylko raz.
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 14 wrz 2013, 17:54
autor: Casiliasplp
Jeszcze jedno pytanko:
1.Kto ciągnie karte (skrzynia) tak gdzie jest potwór,skrzynia i pułpaka. Np jest tam mój i kolegi pionek kto bierze karte ? Jeśli np będzie hełm kto go bierze ? Albo jak będzie powtór to kto ma obrażenia ?
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 14 wrz 2013, 18:33
autor: Jan Madejski
Zawsze decydujecie przed wykonaniem akcji, który pionek ją wykonuje, a który tylko pomaga (dobrze jest położyć pionek wykonującego akcję na pionku pomocniczym, żeby pamiętać. Pionki psa, mapy, młotka itd. zawsze są tylko pomocnicze - na dole). Gdy akcja jest rozpatrywana, właściciel górnego pionka ciągnie karty, stosuje się do ich efektów, otrzymuje rany itp.
Jeśli wyciągniecie skarb, to jest on ogólnodostępny - każdy z graczy ma do niego dostęp i może go wykorzystać (chociaż wypadałoby to oczywiście omówić, a nie podbierać wbrew reszcie graczy).
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 15 wrz 2013, 20:28
autor: Casiliasplp
Jak na 4 osoby mieć 4 jedzenia co ture ? W pierwszej turze mamy 2 jedzenia i 1 co nie ginie po turze to tylko 3 a 4 ? i co ture będzie max 2.
To jedzenie pomarańczowe odrzucamy jak jemy ? czy ono zostaje ?
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 15 wrz 2013, 20:33
autor: Peter128
Przy grze 4os najlepiej pozyskiwać jedzenie dużo eksplorując i polując, można też za pomocą Akcji Zbierania. Pomarańczowe jedzenie działa tak samo jak zwykłe (czyli po zjedzeniu się go odrzuca) poza tym, że w nocy się nie psuje.
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 16 wrz 2013, 08:22
autor: swiety_1984
oczywiscie ze pomaranczowe zjadamy i znika - to nie perpetum mobile
co do tego skad jedzenie, to rozwiazan jest wiele:
a) polowanie
b) eksporacja
c) budowa wilczego dolu
d) wnyki
e) budowa zagrody
f) skrot
g) zbieranie (najlepiej z pasami lub koszem - wtedy 2x)
oczywiscie posiadanie +4 w drugiej turze moze byc ciezkie, ale nie niemozliwe (osobiscie bym ryzykowal zbieracwo jednego gracza na dwoch rzutach, bo wszak na schronienie tez materialy potrzebne - chyba ze od poczatku mamy mozliwosc zapolowania - np. startowy pistolet i butelka). Potem juz latwiej.
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 16 wrz 2013, 19:54
autor: Casiliasplp
Jak działa "budowa zagrody" mamy np.
-Mamy +1 jedzenia na polu z chatką
-a tą zagrodę kładziemy na innym kafelku ze skrótem ? i wtedy mogę zbierać z tego kafelka 2 sur?
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 16 wrz 2013, 20:23
autor: Peter128
Za instrukcją: Zakrywasz źródło jedzenia na sąsiednim kafelku, kładziesz żeton +1 jedzenia na kafelku , na którym masz Obóz. I wtedy nie możesz już zbierać z kafelka sasiedniego, bo zakryłeś źródło, ale w Fazie Produkcji otrzymujesz 1 jedzenie więcej. Pamiętaj, że na jednym polu nie może leżeć więcej niż jeden żeton tego samego typu, czyli np. nie można mieć 2x +1jedzenia
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 wrz 2013, 09:50
autor: Picek
To jeszcze jedno pytanie - grając w scenariusz "Ratowania Jenny", "księga" oznacza sztorm (-1 palisady). Czy dobrze rozumiem, że karta "Wyspa się buntuje" na "dzień dobry", przy jej wyciągnięciu mam -2 palisady (bo jest to karta z księgą i w górnej części jako "wydarzenie" jest po prostu ikona księgi)?
Drugie pytanie: jak nie mam dachu to jak jest chmurka śniegowa to tracę tylko drewno? To troszkę dziwne, skoro deszczowa chmurka wymaga jedzenia+drewna... (tak wnioskuję z pomocy z boardgamegeek - z tej kartki z opisem faz). Nie miałem czasu sprawdzić instrukcji na teraz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 wrz 2013, 10:01
autor: Peter128
Ad. 2 Jedna chmura śniegowa przy zerowym poziomie Dachu to strata tak jak za chmurę czyli 1jedzenie i 1 drewno + za to, że jest sniegowa jeszcze 1drewno, w sumie 2 drewna i 1 jedzenie.
Ad. 1 Niby tak, powinny być 2 sztormy, ale z drugiej strony chyba nawet w grze nie ma dwóch żetonów Sztormu no i ta zasada, że nie ma podwajania żetonów... Tu pewien nie jestem.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 wrz 2013, 12:50
autor: jolietjake
Picek pisze:To jeszcze jedno pytanie - grając w scenariusz "Ratowania Jenny", "księga" oznacza sztorm (-1 palisady). Czy dobrze rozumiem, że karta "Wyspa się buntuje" na "dzień dobry", przy jej wyciągnięciu mam -2 palisady (bo jest to karta z księgą i w górnej części jako "wydarzenie" jest po prostu ikona księgi)?
Peter128 pisze:
Ad. 1 Niby tak, powinny być 2 sztormy, ale z drugiej strony chyba nawet w grze nie ma dwóch żetonów Sztormu no i ta zasada, że nie ma podwajania żetonów... Tu pewien nie jestem.
"-1 palisady", a "połóż żeton sztormu" to dość istotna różnica. Tu nie ma mowy nic o żetonie sztormu, więc nie ma co się usprawiedliwiać ilością żetonów w grze. Karta przecież specjalnie została zaprojektowana z myślą o podwojeniu efektu księgi, więc właśnie o to chodzi - masz -2 palisady. Potem w fazie pogody może być jeszcze czerwona kość i żeton sztormu, które kolejne -2 palisady zabiorą
Peter128 pisze:Ad. 2 Jedna chmura śniegowa przy zerowym poziomie Dachu to strata tak jak za chmurę czyli 1jedzenie i 1 drewno + za to, że jest sniegowa jeszcze 1drewno, w sumie 2 drewna i 1 jedzenie.
Musisz rozdzielić pojęcie "chmura" i "śnieg"

Najpierw patrzysz ile masz chmur (jakiekolwiek rodzaju) i za każdą "ponad" poziom dachu tracisz 1 drewno i 1 jedzienie. Potem patrzysz jak zmarzliście i patrzycie ile było śniegu. Za każdy nieogrzany (piecem, kocami, samogonem kucharza, etc) śnieg musicie się ogrzać drewnem i tracicie dodatkowo 1 drewno.
Przykładowo. Rzucasz pomarańczową i białą kością. Na jednej 2 chmury deszczowe, na drugiej 2 śniegowe. Macie dach na poziomie 1. Musicie więc zapłacić "karę" za 3 chmury ponad poziom dachu, tj. 3 drewna i 3 jedzenia. Potem patrzycie, że jeszcze 2 śniegi, więc tracicie jeszcze 2 drewna. W sumie 5 drewna i 3 jedzenia.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 wrz 2013, 17:14
autor: Picek
jolietjake pisze:Picek pisze:To jeszcze jedno pytanie - grając w scenariusz "Ratowania Jenny", "księga" oznacza sztorm (-1 palisady). Czy dobrze rozumiem, że karta "Wyspa się buntuje" na "dzień dobry", przy jej wyciągnięciu mam -2 palisady (bo jest to karta z księgą i w górnej części jako "wydarzenie" jest po prostu ikona księgi)?
Peter128 pisze:
Ad. 1 Niby tak, powinny być 2 sztormy, ale z drugiej strony chyba nawet w grze nie ma dwóch żetonów Sztormu no i ta zasada, że nie ma podwajania żetonów... Tu pewien nie jestem.
"-1 palisady", a "połóż żeton sztormu" to dość istotna różnica. Tu nie ma mowy nic o żetonie sztormu, więc nie ma co się usprawiedliwiać ilością żetonów w grze. Karta przecież specjalnie została zaprojektowana z myślą o podwojeniu efektu księgi, więc właśnie o to chodzi - masz -2 palisady. Potem w fazie pogody może być jeszcze czerwona kość i żeton sztormu, które kolejne -2 palisady zabiorą
Peter128 pisze:Ad. 2 Jedna chmura śniegowa przy zerowym poziomie Dachu to strata tak jak za chmurę czyli 1jedzenie i 1 drewno + za to, że jest sniegowa jeszcze 1drewno, w sumie 2 drewna i 1 jedzenie.
Musisz rozdzielić pojęcie "chmura" i "śnieg"

Najpierw patrzysz ile masz chmur (jakiekolwiek rodzaju) i za każdą "ponad" poziom dachu tracisz 1 drewno i 1 jedzienie. Potem patrzysz jak zmarzliście i patrzycie ile było śniegu. Za każdy nieogrzany (piecem, kocami, samogonem kucharza, etc) śnieg musicie się ogrzać drewnem i tracicie dodatkowo 1 drewno.
Przykładowo. Rzucasz pomarańczową i białą kością. Na jednej 2 chmury deszczowe, na drugiej 2 śniegowe. Macie dach na poziomie 1. Musicie więc zapłacić "karę" za 3 chmury ponad poziom dachu, tj. 3 drewna i 3 jedzenia. Potem patrzycie, że jeszcze 2 śniegi, więc tracicie jeszcze 2 drewna. W sumie 5 drewna i 3 jedzenia.
Dzięki. Czyli grałem w porządku - a tu chciałem się tylko upewnić

Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 20 wrz 2013, 10:50
autor: Casiliasplp
Pytanko
Jak coś buduje kosztuje to np. 1 drewna to jak nie uda mi się tego zbudować to drewno odrzucam ?
Re: robinson crusoe: adventure on the cursed island(P)
: 20 wrz 2013, 11:13
autor: Picek
Casiliasplp pisze:Jak coś buduje kosztuje to np. 1 drewna to jak nie uda mi się tego zbudować to drewno odrzucam ?
Nie, wg instrukcji to, co próbowałeś wykorzystać do zbudowania się nie psuje
Wydaje mi się, że to trochę po to, żeby kolejnych wyjątków w mechanice nie wprowadzać (bo co, jeśli np. przy wykonywaniu wnyk musisz mieć linę - wtedy logicznie też by się psuła)
W każdym razie jest to trochę dziwne, że mając np. skórę i próbując zrobić dach - jak Ci się nie uda to skóra Ci zostaje. To o tyle dziwne, że robiąc dach, tniesz skórę itd, więc logicznie by się zniszczyła.

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 20 wrz 2013, 20:37
autor: Picek
W końcu udało się uratować Jenny
Grałem sam chyba 3 razy w ten scenariusz, ze 2 razy z Żoną i raz w większej ekipie (4 osobowej) i za każdym razem porażka. Dziś się w końcu udało, chociaż parę razy spojrzeliśmy "śmierci w oczy".
Dziś graliśmy z Żoną + Piętaszek.
Pytanie na temat jednej z kart wydarzeń:
Silny wiatr
Porywy silnego wiatru raz za razem uderzają w obóz. Praca tu dziś będzie wyjątkowo ciężka.
----(książka)---
Połóżcie (-ludzik) na polu Akcji Budowy.
Jak długo ten (-ludzik) obowiązuje?
1. Do końca gry?
2. Przy najbliższej budowie?
3. W tym dniu przy każdej budowie?
Jakoś patrząc na to, co jest na karcie, to kursywą - to bym stawiał na odpowiedź numer 3 - jak jest naprawdę? (tak zagraliśmy, chociaż i tak tylko jedną rzecz budowaliśmy)

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 20 wrz 2013, 20:50
autor: Furia
Picek pisze:W końcu udało się uratować Jenny
Grałem sam chyba 3 razy w ten scenariusz, ze 2 razy z Żoną i raz w większej ekipie (4 osobowej) i za każdym razem porażka. Dziś się w końcu udało, chociaż parę razy spojrzeliśmy "śmierci w oczy".
Dziś graliśmy z Żoną + Piętaszek.
Pytanie na temat jednej z kart wydarzeń:
Silny wiatr
Porywy silnego wiatru raz za razem uderzają w obóz. Praca tu dziś będzie wyjątkowo ciężka.
----(książka)---
Połóżcie (-ludzik) na polu Akcji Budowy.
Jak długo ten (-ludzik) obowiązuje?
1. Do końca gry?
2. Przy najbliższej budowie?
3. W tym dniu przy każdej budowie?
Jakoś patrząc na to, co jest na karcie, to kursywą - to bym stawiał na odpowiedź numer 3 - jak jest naprawdę? (tak zagraliśmy, chociaż i tak tylko jedną rzecz budowaliśmy)

Z tego co pamiętam to przy najbliższej budowie, a potem jest odrzucany.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 20 wrz 2013, 21:47
autor: trzewik
Gratuluję uratowania Jenny

Ludek jest tam do czasu najbliższej akcji Budowa.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 wrz 2013, 14:14
autor: Casiliasplp
Mam pytanie:
Jeśli ide na budowe dachu (2 osoby) czyli 2 drewna i się nie uda to drewno odpada czy zostaje ?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 wrz 2013, 14:30
autor: Jan Madejski
Drewno zostaje
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 24 wrz 2013, 10:18
autor: Kiler
Mam takie szybkie pytanko:
1. Sytuacja:
na stole jedyny zbudowany wcześniej przedmiot - lina, umożliwiająca wymyślenie wnyków
2. Planowanie akcji
a) pierwsza akcja budowa dachu - 1 pion
b) druga akcja budowa wnyków - 1 pion
3. Realizacja planów
a) rzucam kośćmi wypada przygoda - losuję kartę przygody, która każe mi odwrócić kartę przedmiotu na stronę pomysłu i anulować dodatkowe efekty - jedyna dostępna jest lina odwracam ją i już nie spełniam wymagań na budowę wnyków.
b) co teraz?

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 24 wrz 2013, 10:44
autor: Jan Madejski
Akcje budowy wykonywane są równocześnie, więc utrata liny nie wpływa na budowę wnyków.
Istnieje co prawda reguła, że w przypadku utraty przedmiotu należy w miarę możliwości usuwać jego efekty, ale spełnianie wymagań do akcji sprawdzane jest podczas planowania działań, a wtedy je spełniałeś.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 24 wrz 2013, 16:59
autor: jolietjake
Jeśli przygoda zabierająca przedmiot stałą się w trakcie akcji z nim związanej to nie ma co się martwić, bo wg instrukcji najpierw rozpatrujemy kość ran, potem sukcesów i dopiero na końcu przygód.
Jeśli chodzi o przypadek dwóch akcji budowania to również wydaje mi się, że przygoda jednego nie wpłynie na równoległą akcję. Rano wszyscy wyszli z obozu mając swoje zadania i potrzebne materiały przy sobie, wracają wieczorem i dopiero wtedy widzą się pierwszy raz - żadnej interakcji między nimi nie było przez cały dzień.
Inny jest jednak przypadek, gdyby była akcja budowania, przy której przygoda ma zabrać jakiś przedmiot, a po niej jest akcja eksploracji/zbierania, które wykorzystują dany przedmiot. Skoro wg instrukcji mamy rozpatrywać te akcje w danej kolejności to wynikałoby, że jednak akcja jednak może na drugą wpłynąć. Jednak tu pewien nie jestem, bo zaprzeczałoby to akapitowi powyżej...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 24 wrz 2013, 23:29
autor: Casiliasplp
Ja mam pytanie co do wynalazków:
Gdy zrobię cegłe a potem z cegły zrobię piec to cegła przepada i od nowa musze ją robić ?
itp przykłady z innymi np.lina
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 25 wrz 2013, 00:32
autor: Sarna
Ani cegła, ani lina, ani żaden inny przedmiot nie przepada po tym jak skorzystasz z niego aby otrzymać inny przedmiot.