Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

romeck pisze:
CydPL pisze: Niekoniecznie żetony obrony muszą być zarezerwowane dla kolejnych graczy (poza tym wyobrażasz sobie grę w 10?).
Tutaj wykręciłeś podwójnie. :) To, że w grze będzie np. 10 frakcji nie oznacza, że można grać w 10 osób, tylko że do wyboru będzie 10 frakcji.
Wywnioskowałem z Twojego posta.
Autor wątku z BGG piszę o grze w piątkę.
romeck pisze:
RunMan pisze:A ktoś wcześniej w tym temacie nie pisał, że dodatki będą jedynie rozbudowywać istniejące frakcje, a nie dodawać nowe?
Nawet instrukcja odpowiada na Twoje pytanie (szukaj przy opisie żetonów obrony, tzn. dlaczego jest ich więcej niż potrzeba). :)
A instrukcja przy żetonach obrony wspomina jedynie "na użytek przyszłych dodatków".
A na końcu instrukcji "Wypatruj dodatków z nowymi kartami zwykłymi oraz frakcyjnymi".
Więc instrukcja, o ile dobrze rozumiem, nie odpowiada na to pytanie.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Ucinam spekulacje odnośnie dodatków:
Ignacy Trzewiczek pisze:Tak, beda sie ukazywaly male dodatki z kartami i duze dodatki z frakcja tak jak w grach lcg
Pytałem bezpośrednio u źródła (tzn. na facebooku).
abarabam
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2012, 07:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: abarabam »

Info o dodatku do osadników który jest już gotowy ok 6:50:
https://www.youtube.com/watch?v=4CcT42aFMPU
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: romeck »

CydPL pisze: Wywnioskowałem z Twojego posta.
No jasne, poległem logicznie. :(
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Odp: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Atamán »

kwiatosz pisze:Gdyby dało się tak od razu zabezpieczyć...
No właśnie - tak jak poprzedni rozmówcy już wspomnieli - problem polega na tym, że jedni gracze są stanie się tak od razu zabezpieczyć (od razu w sensie: zanim inni gracze wykonają swoją akcję), a inni nie. A wszystko zależy tylko od kolejności siedzenia.
japacyk pisze:Z wypowiedzi Trzewika zakładam, ze przyjdzie nam troszkę poczekać na nowe frakcje, za to na pierwszy ogień pójdą karty które nie zmieściły się w podstawce
Na to niestety wychodzi. Nie to, żeby nowe karty do istniejących frakcji nie były czymś fajnym, ale mi by się do tej gry marzyły army-packi jak do neuroshimy hex. :)
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

My tu sobie pitu pitu... A ja policzyłem i o ile się nie mylę, problem niezrównoważenia wynikający z kolejności graczy i kładzenia tarczy w swojej turze występuje jedynie przy grze 3-osobowej.

Przy 4 graczach każdy może zostać zaatakowany (i mieć cokolwiek do splądrowania) bez tarczy tyle samo razy (w trakcie gry), przez taką samą ilość graczy (6).
Przy 2 osobach analogicznie (2).

Jedynie przy 3 osobach wychodzi zupełnie inaczej.
Przy trzech osobach najbardziej narażony jest gracz rozpoczynający grę (może oberwać pięciokrotnie w trakcie gry),
trochę mniej gracz ostatni (czterokrotnie) a najbezpieczniejszy jest gracz który rozpocznie grę jako drugi (trzykrotnie).

-- edit: oczywiście pomijam tu kwestie "bolesności" takiego ataku na początku/(w )środku/końcu gry --
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2014, 16:53 przez CydPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rastula »

odebrałem, otworzyłem , obmacałem


1) malutkie te drewienka

2) waleczne piksele (pudełko!) mieszczą się do pudełka osadników bez usuwania wkładki :P - ach to sprzedawanie powietrza...


poza tymi złośliwościami wszystko pięknie ładnie...
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

rastula pisze:1) malutkie te drewienka
Widzę, że nie ja jeden odniosłem wrażenie, że będą większe ;p
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: uday »

Też miałem wrażenie, że będą większe, ale bardzo się cieszę z ich rozmiarów. Poręczne, a jednocześnie wystarczająco szczegółowe.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Rozmiar drewienek jest idealny, nawet przy dużej produkcji wszystko się mieści na planszy frakcji, a zasoby leżące na kartach po aktywowaniu akcji nie zasłaniają całego tekstu/grafiki.
Awatar użytkownika
EmilYo
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2014, 14:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: EmilYo »

Rozmiar drewienek mi też pasuje. Wszystko się dobrze mieści. Szkoda tylko ze ludziki z boków są takie jakby niedomalowane. Mam wrażenie, że jest tam mniej farby i prześwitują czarne paseczki z drewna.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2014, 17:47 przez EmilYo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Atamán »

zgadzam się, drewienka są akuratne :D
CydPL pisze:My tu sobie pitu pitu... A ja policzyłem i o ile się nie mylę, problem niezrównoważenia wynikający z kolejności graczy i kładzenia tarczy w swojej turze występuje jedynie przy grze 3-osobowej.
[...]
-- edit: oczywiście pomijam tu kwestie "bolesności" takiego ataku na początku/(w )środku/końcu gry --
Ale to nie jest pomijalna kwestia. Druga tura jest tutaj najbardziej istotna, bo często zaczynamy ją mając zaledwie kilka budynków, czasami możemy mieć np. tylko jeden zwykły, który wymaga specjalnej ochrony. W późniejszych turach mamy na tyle dużo budynków, że i tak jedna tarcza nie ochroni nam wszystkich, a strata pojedynczego nie jest też bardzo bolesna.
rastula pisze:2) waleczne piksele (pudełko!) mieszczą się do pudełka osadników bez usuwania wkładki :P - ach to sprzedawanie powietrza...
dobrze jest, przewidzieli miejsce na dodatki :)
Awatar użytkownika
EmilYo
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2014, 14:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: EmilYo »

Atamán pisze:Ale to nie jest pomijalna kwestia. Druga tura jest tutaj najbardziej istotna, bo często zaczynamy ją mając zaledwie kilka budynków, czasami możemy mieć np. tylko jeden zwykły, który wymaga specjalnej ochrony.
Zawsze można dodać zasadę, że w fazie produkcji można już położyć tarczę i nie będzie problemu. W grze komputerowej było by to kłopotliwe, ale tutaj tylko człowiek weryfikuje zasady gry.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rastula »

proszę jakie top pudełko duże - cały mały osadnik się zmieścił :)

Spoiler:
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

Dopóki autor gry nie zamieści oficjalnie informacji o "alternatywnej" zasadzie używania tarczy podczas produkcji, nie zamierzam tego robić. Jestem pewien że kwestia ta jest uzasadniona i przemyślana. Nie wierzę by testerzy nie borykali się z tym samym problemem i nie zgłaszali takich obaw. Jeśli więc, moment położenia tarczy został ustalony na dowolny moment własnej tury, to z pewnością nie bez powodu.

Oczywiście nikt nikomu nie broni zmieniać zasad (zawsze można też szachami grać w warcaby).

Za namową kolegi, chętnie spróbuję natomiast alternatywnej "zaawansowanej fazy wypatrywania", bo wydaje się sprawiedliwsza.

BTW. Dodam tylko, że też jestem bardzo zadowolony z rozmiaru drewienek, po prostu wydawały się większe na zdjęciach i filmikach :)
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2014, 21:15 przez CydPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mig »

Po pierwszej rozgrywce czteroosobowej wrażenia bardzo pozytywne. Nie przepadam za 51.stanem i Nową Erą, ale Osadnicy wpasowali się idealnie. Proste i logiczne zasady, spora głębia rozgrywki, ćzytelna instrukcja, świetne wykonanie (rozmiar drewienek idealny;). Super!

Wygrali z wielką przewagą Egipcjanie. Pozostali mieli dość podobne wyniki (o połowę niższe niż Egipcjanie). Oczywiście po pierwszej partii nie będę nic na temat balansu pisał, ale wydawało się, że możliwość plądrowania kart frakcyjnych Japończyków mocno ich osłabia. Egipcjanin jakieś fajne kombo sobie zbudował i zbyt późno to dostrzegliśmy...

Dwa minusy:
1. Downtime. Czteroosobowa partia (i to dogrywając tylko do końca 4 rundy) zajęła nam bite dwie godziny gry. Na pewno czas rozgrywki będzie spadał wraz z doświadczeniem, ale i tak wydaje mi się, że mniej niż 1,5-2 godziny raczej nie będzie (na 4 osoby).
2. Ikonki i napisy na kartach. Zdecydowanie za małe - mieliśmy trudności z rozpoznaniem symboli na naszych kartach, już nie mówiąc o kartach przeciwników. Szkoda, bo miejsca wolnego zostało sporo.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Jelithe »

Hymm, 111pkt w mojej pierwszej rozgrywce solo Rzymianami. Odczułam brak żetonu +100 ;) Aż się zastanawiam, czy czegoś źle nie robiłam, bo tak banalne to było ^^' Można mieć dwie takie same lokacje zbudowane, prawda? I jak się korzysta z akcji lokacji "Szpiedzy" zabiera się kartę ataku jako umowę, czy wtedy wykłada się tylko dwie karty ataku w fazie ataku wirtualnego gracza?

Obrazek
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Atamán »

Coś dziwnie rozegrałaś te karty ataku. Na zakończenie gry powinnaś mieć odkrytych 11 kart ataku (1 przed grą, a potem po 2 w każdej fazie ataku). Rozumiem, że szpiegami mogłaś zabrać część, ale pozostałe powinny leżeć odkryte.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Jelithe »

Racja!! Odkładałam na spód stosu zakrytego, a nie odkrytego. Co w sumie niewiele zmienia w rozgrywce, ponieważ praktycznie nigdy na koniec rundy nie miałam żadnych lokacji ogólnych tylko wszystko zużywałam do budowy frakcyjnych, a więc gracz wirtualny nie miał niczego do plądrowania ^^'
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Palmer »

Są dwie opcje:
1) Mega Beginners luck
2) Grałaś coś źle ;)
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Kudtacz »

Poza tym nie widzę kart Kolekcji wirtualnego gracza.

Jeżeli grałaś dobrze to gratuluję wyniku. Zwłaszcza, że widzę tylko jedną Administrację. Zmotywowało mnie to do pobicia go. :P Chwilowo mój prywatny rekord to 98 p. Barbarzyńcami.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2494
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 436 times
Been thanked: 126 times

Re: Odp: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Coen »

Szpiedzy to niezła karta, ale taki wynik wydaje się być bardzo podejrzany ;)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Jelithe »

Też mi się wydał podejrzany, ale nie przychodzi mi do głowy, co mogłoby być źle rozegrane poza kartami ataku, które niewiele w tej rozgrywce znaczyły, bo jak pisałam od razu po wykorzystaniu lokacji ogólnych wykorzystywałam je do budowy frakcyjnych. Jak teraz to przeliczam, to widzę że plusem jest, że już od początku miałam kartę na punkty za budynki frakcyjne i dwie dające punkty za szare, czyli 77 pkt wyszło tylko z lokacji i za budowę lokacji. Plus ten wypasiony budynek dający 4 gwiazdki co turę za 1 ludka i 3 kamienie, którego 3x użyłam. Zaś z innych kart "gwiazkujących", dało się wyciągnąć te 20 pkt przez 5 rund. Pozostaje spróbować swoich sił z inną frakcją i zobaczyć jak pójdzie, bo na żywo w rozgrywce 4-osobowej grając Japończykami zaledwie 55 pkt. udało mi się zdobyć, ale już wiem, że 8 lokacji frakcyjnych zbudowanych przez całą grę to strasznie mało :)

Kudtacz -> karty kolekcji wirtualnego gracza nie zmieściły się na zdjęciu, ale wierz mi nie miał 21 kart ;)

japacyk -> Ja używam FFG standard card sleevs i lubię je najbardziej, bo są dosyć grube, a po jakimś czasie przestają się ślizgać.
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Palmer »

A w Sztabie i Administracji doczytałaś albo czy grałaś jako i ? ;)
Nie ma się co doszukiwać, takie wyniki są możliwe. Nic tylko spróbować to pobić :twisted:
tejot
Posty: 354
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tejot »

A jakim sposobem udało ci się wyłożyć tyle kart frakcyjnych? Z rozdań dostaje się 7 kart (po jednej w każdej turze i 2 na początku) do tego pare mozna uciułać, ale 14? (a może i więcej w zależności od tego czy wśród umów byly inne niż tylko zabrane przez szpiegów) To naprawdę rekord! Gratuluję.
ODPOWIEDZ