---------------------------
AKTUALIZACJA:
---------------------------
1)
Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka - planowana data premiery polskiej edycji to
czerwiec 2015 roku. Więcej o produkcie
na stronie wydawnictwa.
O czym traktują "Odkrycia"?
Jest to gra w której każdy z graczy stanie na czele wyprawy, której zadaniem jest kartowanie nowego terenu, odkrywanie nowych gatunków roślin i zwierząt oraz opisanie zamieszkujących go plemion.
Każdy z graczy będzie posiadał grono pomocników (symbolizowanych przez kości), za pomocą których będzie wykonywał różne akcje (na początku tury rzucając nimi i dysponując akcjami w zależności od tego co na nich wypadnie). Dzięki postępom w grze będzie miał coraz większy wpływ na ich wyniki mogąc je zamieniać na inne.
Podobnie jak "Lewis i Clark" to gra wymaga od graczy nieco główkowania, a przez mechanikę podbierania sobie towarzyszy jest grą z większą ilością negatywnej interakcji.
Temat o grze już powstał:
temat na forum
Do pobrania dostępna jest także
polska instrukcja.
---------------------------
2)
Mały Książę: Droga do Gwiazd - planowana data premiery to
lipiec 2015 roku.
"Droga do gwiazd" to gra familijna, w której wcielimy się w role pilotów podróżujących po nieboskłonie, aby dotrzeć do planety zamieszkanej przez Małego Księcia. Każdy z graczy będzie posiadał talię kart lotu, za pomocą których będzie decydował o szybkości swojego samolotu. Po drodze będziemy zbierać gwiazdy i płytki opowieści, a najszybsi gracze, którzy dolecą do planety jako pierwsi otrzymają także bonus w postaci gwiazdek. Podczas lotu otrzymywać będziemy dodatkowe karty stając na odpowiednich chmurkach, a w momencie gdy nasz samolot stanie na samolocie innego gracza to losowo zabieramy mu z ręki jedną kartę oddając jedną ze swoich.
Mechanika jest dość prosta, ale wymusza na graczach planowanie. Świetnie nadaje się do gry z młodszymi graczami dzięki bardzo prostym zasadom.
Temat o grze już powstał:
temat na forum
Do pobrania dostępna jest także
polska instrukcja.
---------------------------
3)
Baronia - ruszyła przedsprzedaż, spodziewana data dostawy to
pierwsza połowa czerwca 2015.
To pozycja dla tych, którzy nie przepadają za losowością w grach strategicznych i cenią sobie rozgrywki nie trwające dłużej niż 60 minut.
W grze każdy z graczy będzie starał się stworzyć swoje królestwo na tyle potężne, ale mianowano go królem. Aby tego dokonać będzie musiał zająć duże połacie terenu, który przyniesie mu zyski w postaci surowców. Terenów jest kilka, różnią się między sobą w istotny sposób, a dzięki losowemu ułożeniu planszy przed rozgrywką podczas każdej kolejnej czeka na nas nowe wyzwanie. W trakcie gry do wyboru będziemy mieli kilka różnorodnych strategii oraz hybryd pomiędzy nimi. Walczyć z przeciwnikami czy się rozbudowywać? Jeśli rozbudowywać to na jakich terenach, mniej intratnych, ale łatwiejszych w obronie czy na tych bogatych, łatwych do podbicia? A może gdzieś się uda utworzyć własne księstwo bronione przez niewielką armię rozstawioną strategicznie w górach i oparte o krawędzie jezior? Jeśli walczyć to na swoim czy cudzym terenie? Tracić cenny czas na dotarcie do przeciwnika, czy może czekać aż sam do mnie przyjdzie? Decyzji do podjęcia jest bardzo dużo, a dzięki prostej mechanice podstawowej możemy się skupić na planowaniu, a nie przyswajaniu kolejnych zasad.
Temat o grze już powstał:
temat na forum
Do pobrania dostępna jest także
polska instrukcja.