Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
No czyli brzmi to jak typowy root, każdy pilnuje każdego.HorribleNick pisze: ↑28 maja 2022, 22:35 Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
Bardziej chodzi mi o wskazanie frakcji która ma najwięcej zależności i najwięcej zyskuje na interakcjach z frakcja
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root (Cole Wehrle)
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczka ). Nie rusza wojowników.kasztan4321k pisze: ↑28 maja 2022, 21:54 Jaszczurki giną przez szczury wobec czego mają coraz więcej akolitow - za ich pomocą mogą sobie punktować podmieniając budynki albo wojowników - jak dla mnie który uważa, że bicie jaszczurek to najlepszy sposób by im pomóc wygrać ta taktyka wygląda na całkiem sensowna.
Jaszczurkon wystarczy zaś przekuć karty do prowadzenia walk by móc usuwać żetony najazdu by chronić ogrody.
2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.
Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.
3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.wrojka pisze: ↑29 maja 2022, 13:47
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczka ). Nie rusza wojowników.
2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.
Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.
3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.
Co do ogrodu to i przekuwania - bardziej to widzę jako sytuację, gdy już mając potrzebna kartę do atakowania, wykonujemy budowę ogrodu i przekucie by móc chronić ogródek.
Wiem, że to myślenie życzeniowe i czekanie na odpowiednią kartę, ale czasem po prostu trzeba mieć szczęście
Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root (Cole Wehrle)
AD.AD 1/2.kasztan4321k pisze: ↑29 maja 2022, 21:59 AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.
Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
Lord serio nie ma interesu w tym by ładować się na polanę z 5-6 jaszczurkami i 2-3 ogrodami by punktować tam za Totalną Dominację (Opress). Przeważnie są inne, dużo prostsze do wyczyszczenia polany.
Jeżeli musi ukrócić jaszczurki to jak pisałem, wysłanie garstki wojowników i wieczorne wydanie karty na dołożenie Ognia/Motłochu (jeżeli o poranku nie wypadł dobry kolor na kostce) w zupełności wystarczy.
Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.
Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Re: Root (Cole Wehrle)
kasztan4321k pisze: ↑29 maja 2022, 21:59 Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
Moim zdaniem do kontry nadaje się większość frakcji, wystarczy gnębić. Jak z Vagabondem, trzeba od początku mieć na uwadze. Do powyższych dorzuciłbym pośrednio Keeperów, Alliance i kruki. Borsuki mają dosyć sporą mobilność, a z relikwiami mogą skutecznie się bić. Woodland Alliance wrzucający we wczesnej grze sympatie daje łatwe punkty, ale za to czyści dosyć dobrze Warlorda z kart. Wszystkie ploty Kruków są dosyć bolesne dla Warlorda, dodatkowo mają ten myk, że mogą wrzucić swój Raid pod token Moba i automatycznie im się aktywuje, zapełniając plansze.wrojka pisze: ↑30 maja 2022, 07:34 Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.
Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).
-
- Administrator
- Posty: 4743
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1248 times
- Been thanked: 1466 times
Re: Root (Cole Wehrle)
SU&SD zrobiło ciekawy przegląd dodatków do Roota.
Jak na złość najlepiej wypadły te z ostatniego Kickstartera:
https://youtu.be/_DeiLju40I0
Jak na złość najlepiej wypadły te z ostatniego Kickstartera:
https://youtu.be/_DeiLju40I0
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie oglądałem ale nie dziwię się - frakcja, która pozwala bić głupią k... szopa i coś z tego mieć, zupełnie nowe mechaniki rozstawiania, zwiększenie regrywalnosci dla dwóch osób.
Jak czytałem co daje ks tego dodatku to miałem takie : o kurde, nowa gra.
Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy
Re: Root (Cole Wehrle)
Prawie - potrzeba jeszcze żetonów ruin i przedmiotów, ale to nie są rzeczy nie do zastąpienia...kasztan4321k pisze: ↑31 lip 2022, 12:24 Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1109 times
Re: Root (Cole Wehrle)
No i żetony polan, bo na mapach z dodatku nie ma określonych.Yar-Chan pisze: ↑01 sie 2022, 10:51Prawie - potrzeba jeszcze żetonów ruin i przedmiotów, ale to nie są rzeczy nie do zastąpienia...kasztan4321k pisze: ↑31 lip 2022, 12:24 Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Znaczniki polan można kupić, np te co portalgames sprzedaje albo zamienniki z mepel.ave.crux pisze: ↑01 sie 2022, 11:16No i żetony polan, bo na mapach z dodatku nie ma określonych.Yar-Chan pisze: ↑01 sie 2022, 10:51Prawie - potrzeba jeszcze żetonów ruin i przedmiotów, ale to nie są rzeczy nie do zastąpienia...kasztan4321k pisze: ↑31 lip 2022, 12:24 Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy
Co do znaczników ruin - widziałem ładnie wydrukowane znaczniki 3D więc jedyny problem to przedmioty
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1109 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Drugą parę kości dostajesz w dodatku podziemia afaik.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ah, racja. Były - zapomniałem o nich, mam je gdzieś schowane, bo były mniej czytelne od tych z podstawki. Ale fakt, są, da się grać.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2016, 15:26
- Been thanked: 2 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Czy istnieje jakaś strona turniejowa do Roota? Coś jak Polska liga TTA (through the Ages)?
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak oceniacie poziom rozrywki grając w Root poprzez Steam?
Gram głównie z żoną lub mało grającymi znajomymi więc nie planuje kupowania wersji fizycznej gry, ale zawsze byłem jej ciekawy.
Czy warto?
Gram głównie z żoną lub mało grającymi znajomymi więc nie planuje kupowania wersji fizycznej gry, ale zawsze byłem jej ciekawy.
Czy warto?
- Chudej
- Posty: 399
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 309 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Daje radę o ile grasz w pełnym składzie ludzi. Grałem jakieś pół roku temu dosyć intensywnie i wtedy AI dosyć często się bugowało w taki sposób, że robiło jakieś bezsensowne ruchy, które nikomu nie szkodziły poza nim samym, ale łatwo było na tym skorzystać graczom.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja kupiłem wersję na steam i żałuję.
Największą wadą jest to, że grze brakuje mechanizmów matchmakingowych (wyszukiwanie gier, ranking, kary za disconnecty). Bez tego ta gra nadaje się tylko do grania umówionych partii ze znajomymi (ew. wyszukiwania ochotników na zewnętrznych platformach, np. grupach na FB lub discordzie).
Można oczywiście grać vs AI, ale bardziej jako trening, bo AI w tej grze nie jest super sprytny.
Kolejną wadą jest rozjazd w tym jak działają niektóre mechaniki w grze. Czyli zasady gry nie zostały przełożone 1:1. Czasami jest to kwestia błędów, które może w jakimś patchu poprawią, ale czasami to są celowe działania: poświęcenie wierności względem zasad, by gra przebiegała sprawniej. Gorzej, że w jedną frakcję te zmiany uderzyły bardziej niż w inne.
Oczywiście gra ma też swoje zalety: interface, grafika, dźwięki - to wszystko jest na prawdę niezłe. Na wysokim poziomie stoi tutorial - wg mnie to jest świetny sposób do nauki gry (oczywiście z wyjątkiem tych kilku mechanik, które w aplikacji działają inaczej niż wg zasad wersji planszowej).
To wszystko sprawia, że jak nie jestem z nikim ustawiony na planszówki, a mam czas i ochotę, by w coś zagrać, to nie odpalę Roota na PC. Wybiorę grę komputerową albo planszówkę z dobrym trybem solo. (A Root nawet ze swoimi botami do takich nie należy)
Największą wadą jest to, że grze brakuje mechanizmów matchmakingowych (wyszukiwanie gier, ranking, kary za disconnecty). Bez tego ta gra nadaje się tylko do grania umówionych partii ze znajomymi (ew. wyszukiwania ochotników na zewnętrznych platformach, np. grupach na FB lub discordzie).
Można oczywiście grać vs AI, ale bardziej jako trening, bo AI w tej grze nie jest super sprytny.
Kolejną wadą jest rozjazd w tym jak działają niektóre mechaniki w grze. Czyli zasady gry nie zostały przełożone 1:1. Czasami jest to kwestia błędów, które może w jakimś patchu poprawią, ale czasami to są celowe działania: poświęcenie wierności względem zasad, by gra przebiegała sprawniej. Gorzej, że w jedną frakcję te zmiany uderzyły bardziej niż w inne.
Oczywiście gra ma też swoje zalety: interface, grafika, dźwięki - to wszystko jest na prawdę niezłe. Na wysokim poziomie stoi tutorial - wg mnie to jest świetny sposób do nauki gry (oczywiście z wyjątkiem tych kilku mechanik, które w aplikacji działają inaczej niż wg zasad wersji planszowej).
To wszystko sprawia, że jak nie jestem z nikim ustawiony na planszówki, a mam czas i ochotę, by w coś zagrać, to nie odpalę Roota na PC. Wybiorę grę komputerową albo planszówkę z dobrym trybem solo. (A Root nawet ze swoimi botami do takich nie należy)
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Z ciekawości - możesz podać jakieś przykłady różnic w zasadach między grą planszową i implementacją na Steam? Grałem kilka partii jakiś czas temu na kompie i nie zauważyłem różnic. Jestem ciekawy czy to ja nie dostrzegłem czegoś, czy może nie trafiłem na frakcję "dotkniętą" różnicami.
- nahar
- Posty: 1350
- Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
- Lokalizacja: Warszawa....teraz
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 86 times