Strona 32 z 51

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 15 cze 2023, 16:40
autor: spongePepp
Jakby ktoś szukał pomocy, to Go On Board wrzuciło oficjalny poradnik jak ułożyć karty w pudełku



Od siebie tylko dodam, ze osobiście polecam układać je samemu, nie jest to fizyka kwantowa :D da to możliwość odpowiedniego ułożenia kart względem własnych preferencji i częstotliwości lądowania danych dodatków na stole podczas rozgrywek :)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 15 cze 2023, 22:36
autor: Ianixius
Grałem dzisiaj z partnerką, która wygrała, zabijając potwora, ale i tak na koniec rozegraliśmy duel, i tak sobie pomyślałem, czy jest opcja i ktoś wymiśli opcję na tworzenie decków i rozgrywanie tak partyjek :-)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 15 cze 2023, 23:30
autor: spongePepp
Ianixius pisze: 15 cze 2023, 22:36 Grałem dzisiaj z partnerką, która wygrała, zabijając potwora, ale i tak na koniec rozegraliśmy duel, i tak sobie pomyślałem, czy jest opcja i ktoś wymiśli opcję na tworzenie decków i rozgrywanie tak partyjek :-)
Brzmi jak plan! :)
Najprościej - Budowanie talii na zasadzie draftu i można urządzać wiedźmiński turniej
Niech każdy ma jeszcze pulę punktów do przydzielenia według własnego uznania na planszy umiejętności / eliksiry i można się bawić

Nie ukrywam, że walka między Wiedźminami podoba mi się w tej grze najbardziej ;)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 15 cze 2023, 23:41
autor: ravenone
Wreszcie rozgryzłem Dziki Gon. Po 4 próbach pierwszy boss pokonany, zostało mi 2 hp. Następny już poszedł za pierwszym razem, ale też na 1-2 kartach zostałem :)
W przeciwieństwie do standardowej gry, czuć tutaj mega presję czasu i połowy rzeczy nie uda nam się zrobić.
W 2-3 osoby pewnie będzie znacznie ciekawiej, niebawem sprawdzę.
No i da się nieco popsuć grę zagrywając dwie petardy na bossa - jedna anuluje specjala, a druga pasywkę.
A wtedy Dziki Gon bija jak zwykły nekker. Nie polecam tego robić, bo to mocno psuje odbiór ;)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 00:20
autor: spongePepp
spongePepp pisze: 15 cze 2023, 23:30
Ianixius pisze: 15 cze 2023, 22:36 Grałem dzisiaj z partnerką, która wygrała, zabijając potwora, ale i tak na koniec rozegraliśmy duel, i tak sobie pomyślałem, czy jest opcja i ktoś wymiśli opcję na tworzenie decków i rozgrywanie tak partyjek :-)
Brzmi jak plan! :)
Najprościej - Budowanie talii na zasadzie draftu i można urządzać wiedźmiński turniej
Niech każdy ma jeszcze pulę punktów do przydzielenia według własnego uznania na planszy umiejętności / eliksiry i można się bawić

Nie ukrywam, że walka między Wiedźminami podoba mi się w tej grze najbardziej ;)
Jakby ktoś był zainteresowany, to rozwinąłem na szybko ten pomysł i wrzuciłem ze szczegółami na BGG - gdyby ktoś potrzebował po polsku to służę pomocą

https://boardgamegeek.com/thread/310103 ... nt-variant

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 11:05
autor: RUNner
Tymczasem upchnąłem żetony terenów i reputacji w kapsle numizmatyczne. Trochę fanaberia, ale lubię takie rozwiązania, zwłaszcza że żetony terenów będę sobie losował z woreczków. Wada tego rozwiązania to zajętość miejsca w pudle i na stole, ale mi to nie przeszkadza.
Obrazek

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 11:06
autor: Sarna
Jaki rozmiar kapsli na żetony terenów? Da się je wyciągnąć, czy to rozwiązanie na stałe?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 11:09
autor: RUNner
Sarna pisze: 16 cze 2023, 11:06 Jaki rozmiar kapsli na żetony terenów? Da się je wyciągnąć, czy to rozwiązanie na stałe?
Kupiłem 2 rozmiary: 30mm i 31mm. W pierwszym rozmiarze żetony wchodzą dosyć ciasno, ale można je wydostać przy pomocy czegoś płaskiego. Druga opcja ma delikatny luz, ale jest chyba bezpieczniejsza.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 12:26
autor: sqb1978
Jakieś pomysły na woreczki? ja również potwory bym zaworeczkował, ale nie ma nic dedykowanego.
O ile tereny można powrzucać do odpowiadających im kolorów, to już na woreczki pod potwory nie bardzo mam pomysł.
Też to widzę trochę jako fanaberię, ale powinno to trochę przyśpieszyć setup i obsługę gry. Nie lubię "tasowania" żetonów, a w woreczku wystarczy pomieszać.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 12:30
autor: warlock
Jakbym miał woreczkować żetony potworów, to kupiłbym woreczki na mepel.pl:
1 poziom - zielony woreczek
2 poziom - żółty woreczek
3 poziom - czerwony woreczek

Wydaje mi się, że to całkiem intuicyjne zestawienie ;).

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 12:35
autor: arturmarek
Dopiero dzisiaj zrobiłem unboxing i moje wrażenia są bardzo pozytywne. Mam wersję delux z wspieram.to, bez żadnych dodatków poza stretch goalami i Eredinem na koniu. Wszystko jest najwyższej jakości. Karton wydaje się identyczny do tego jaki jest w grach delux o Eagle-Gryphon Games (gry Lacerdy). Inserty sprawiają wrażenie solidnych i przemyślanych, jeszcze nie koszulkowałem kart (nie zorientowałem się, że tam będą niestandardowe rozmiary i nie mam w domu odpowiednich zapasów). Numerowane figurki to też świetne rozwiązanie. Jeśli ktoś kupuje gry "na kilogramy" to powinien być zadowolony - cena niższa niż za gry Lacerdy, jakość podobna, zawartości więcej, no i figurki w bonusie ;). Nie wiem kiedy uda mi się zagrać, szczerze to nie spodziewam się mechanicznego arcydzieła, ale może miło mnie zaskoczy.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:05
autor: RUNner
warlock pisze: 16 cze 2023, 12:30 Jakbym miał woreczkować żetony potworów, to kupiłbym woreczki na mepel.pl:
1 poziom - zielony woreczek
2 poziom - żółty woreczek
3 poziom - czerwony woreczek

Wydaje mi się, że to całkiem intuicyjne zestawienie ;).
Ja już zamówiłem woreczki w Mepelu dla potworów i obszarów.
U mnie jest tak z potworami:
1 poziom - żółty
2 poziom - pomarańczowy
3 poziom - czerwony woreczek

Obszary:
las - zielony
woda - niebieski
góry - czarny lub brązowy (chciałem szary ale nie było na stanie)

edit: Żetony plus woreczki to rozwiązanie które po raz pierwszy wprowadziłem w przypadku Mage Knight i ten patent mi mocno pasuje.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:11
autor: psia.kostka
A gdzie to potem trzymac, bo BB raczej juz nic nie wchlonie? Gole zetony + woreczki w szufladzie? Bo wejscie w kapsle na bank wyautuje to wszystko z pudla.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:14
autor: ave.crux
Dobrze być niekoszulkowcem, chociaż wyjątkowo wszystkie karty akcji wsadziłem w plastikowe osłony. W deluxe mam tyle miejsca, że jeszcze wsadze tam 9 worków z rozdzielonymi żetonami a już i tak siedzą tam metalowe monety i addonowe kostki.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:21
autor: RUNner
psia.kostka pisze: 16 cze 2023, 13:11 A gdzie to potem trzymac, bo BB raczej juz nic nie wchlonie? Gole zetony + woreczki w szufladzie? Bo wejscie w kapsle na bank wyautuje to wszystko z pudla.
Zdecydowanie do BB to nie wejdzie, dlatego ja sobie część elementów przełożę do jakiejś małej skrzynki. Jeszcze nie wiem. BB w oryginalnej formie jest dla mnie i tak niezbyt wygodny (wszystko w koszulkach), a układanie elementów po rozgrywce to taka mini gra, na którą szkoda mi czasu.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:26
autor: autopaga
Obrazek
Obrazek

Zaprezentuję swojego "midboxa". Zasada 1 gra 1 pudełko wymagała radykalnych rozwiązań. Nie weszły KS exclusive, dziki gon i troll, pójdą na handel. Od biedy upchnął bym dwa ostatnie pod główną wytłoczkę z figurkami jest tam mnóstwo zmarnowamego miejsca. Natomiast raczej nie widzę grania w Wieśka kooperacyjnie, chętniej wyjmę Aeon's End lub Oltree.

Z ciekawych modów zrobię jeszcze kostkę do solo ze ściankami ugryzienie/szarża techniką z decoupage transfer druku laserowego na drewnianą kostkę za pomocą acetonu. Generalnie brak takiej kostki do koopa to jest kpina. Pstrykanie żetonu za każdym razem już to widzę...

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:32
autor: RUNner
Żeton to kpina, ale gdyby to była metalowa moneta? Szkoda że nie powstał taki dodatek.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:34
autor: autopaga
Główną wadą jaką widzę jest po prostu czas, pstrykanie monety trwa sporo dłużej niż rzut kością i wymaga jakiegoś tam skilla.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:35
autor: maciek-jagiel
RUNner pisze: 16 cze 2023, 13:05
warlock pisze: 16 cze 2023, 12:30 Jakbym miał woreczkować żetony potworów, to kupiłbym woreczki na mepel.pl:
1 poziom - zielony woreczek
2 poziom - żółty woreczek
3 poziom - czerwony woreczek

Wydaje mi się, że to całkiem intuicyjne zestawienie ;).
Ja już zamówiłem woreczki w Mepelu dla potworów i obszarów.
U mnie jest tak z potworami:
1 poziom - żółty
2 poziom - pomarańczowy
3 poziom - czerwony woreczek

Obszary:
las - zielony
woda - niebieski
góry - czarny lub brązowy (chciałem szary ale nie było na stanie)

edit: Żetony plus woreczki to rozwiązanie które po raz pierwszy wprowadziłem w przypadku Mage Knight i ten patent mi mocno pasuje.
Który rozmiar woreczków brałeś ?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:42
autor: RUNner
14cm x 20cm. Pewnie będą ciut za duże, ale 8x12 na pewno by były za małe. Z dużych się lepiej losuje.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:43
autor: RUNner
autopaga pisze: 16 cze 2023, 13:34 Główną wadą jaką widzę jest po prostu czas, pstrykanie monety trwa sporo dłużej niż rzut kością i wymaga jakiegoś tam skilla.
Jakie pstrykanie? Rzut monetą :)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 13:58
autor: Hardkor
warlock pisze: 16 cze 2023, 12:30 Jakbym miał woreczkować żetony potworów, to kupiłbym woreczki na mepel.pl:
1 poziom - zielony woreczek
2 poziom - żółty woreczek
3 poziom - czerwony woreczek

Wydaje mi się, że to całkiem intuicyjne zestawienie ;).
Ok, ale po co? Zakładam, że wszyscy tutaj piszący mają deluxe, więc po co wam te żetony? Nie łatwiej kartę wylosować?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 14:30
autor: ave.crux
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 13:58 Ok, ale po co? Zakładam, że wszyscy tutaj piszący mają deluxe, więc po co wam te żetony? Nie łatwiej kartę wylosować?
Wygoda w rozkładaniu, obsłudze i składaniu. Wyciąganie żetonów z worka jest po prostu szybkie i nie trzeba nic nigdy tasować. U mnie to 9 woreczków z logami drukowanymi dpf, na które aktualnie czekam. Jak przyjdą to się pochwalę

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 14:35
autor: Hardkor
ave.crux pisze: 16 cze 2023, 14:30
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 13:58 Ok, ale po co? Zakładam, że wszyscy tutaj piszący mają deluxe, więc po co wam te żetony? Nie łatwiej kartę wylosować?
Wygoda w rozkładaniu, obsłudze i składaniu. Wyciąganie żetonów z worka jest po prostu szybkie i nie trzeba nic nigdy tasować. U mnie to 9 woreczków z logami drukowanymi dpf, na które aktualnie czekam. Jak przyjdą to się pochwalę
Jaka to jest wygoda? Masz talie kart z której wyciągasz talie i raz na grę tasujesz ją. Przy woreczkach sami piszecie, że macie problem by je schowac do pudełka i dodatkowo musicie osobno za nie dopłacać.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 14:39
autor: Koslaz
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 13:58 Ok, ale po co? Zakładam, że wszyscy tutaj piszący mają deluxe, więc po co wam te żetony? Nie łatwiej kartę wylosować?
1) Karty potworów mają nazwę po obu stronach. Trzeba więc tasować w ukryciu albo kombinować z dobieraniem którejś karty z góry.
2) Przy grach na 4-5 osób - trzeba pamiętać ile stowrów pierwszego poziomu już zeszło, bo nie zrobisz drugiego stosu I z tych kart.
3) Spójniejsze w świetle zasad jest losowanie żetonu (potwora) i żetonu (miejsca), zamiast żetonu i karty.