Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Dyso pisze:Inicjatywy nie rozpatruje się wstecz. Jeśli jakaś jednostka dostanie boosta w inicjatywie i dana inicjatywa została już rozegrana to ruch jednostki przepada.
Ale w podanym przykładzie nie rozpatruję inicjatywy wstecz, w żadnym wypadku :) .

EDYCJA: z wyjątkiem sprawdzenia czy jednostka już wykorzystała swój n-ty atak w tej bitwie (nie może go wykorzystać więcej niż raz).

W konkretnym moim przypadku: w segmencie inicjatywy 2 sprawdzam jaką inicjatywę ma obecnie PW (4/3/2). Dwójka (odpowiadająca bieżącemu segmentowi) jest trzecim atakiem jednostki, więc sprawdzam czy trzeci atak został już wykorzystany - nie został, więc PW atakuje. I już.

Historia i rozpatrywanie wstecz zupełnie mnie nie interesuje - w szczególności nie interesuje mnie co jednostka (lub inne jednostki) robiły we wcześniejszych segmentach inicjatywy, tak długo jak nie było to wykorzystanie ataku (tego konkretnego ataku - nie interesuje mnie czy i kiedy ataki pierwszy i drugi zostały wykorzystane!)
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 364
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 127 times
Been thanked: 79 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: eltadziko »

TusiaMara pisze:
Dyso pisze:Inicjatywy nie rozpatruje się wstecz. Jeśli jakaś jednostka dostanie boosta w inicjatywie i dana inicjatywa została już rozegrana to ruch jednostki przepada.
Ale w podanym przykładzie nie rozpatruję inicjatywy wstecz, w żadnym wypadku :) .

EDYCJA: z wyjątkiem sprawdzenia czy jednostka już wykorzystała swój n-ty atak w tej bitwie (nie może go wykorzystać więcej niż raz).

W konkretnym moim przypadku: w segmencie inicjatywy 2 sprawdzam jaką inicjatywę ma obecnie PW (4/3/2). Dwójka (odpowiadająca bieżącemu segmentowi) jest trzecim atakiem jednostki, więc sprawdzam czy trzeci atak został już wykorzystany - nie został, więc PW atakuje. I już.

Historia i rozpatrywanie wstecz zupełnie mnie nie interesuje - w szczególności nie interesuje mnie co jednostka (lub inne jednostki) robiły we wcześniejszych segmentach inicjatywy, tak długo jak nie było to wykorzystanie ataku (tego konkretnego ataku - nie interesuje mnie czy i kiedy ataki pierwszy i drugi zostały wykorzystane!)
A gdziekolwiek w instrukcji jest napisane, że jednostka dany atak może wykorzystać tylko raz?
Mamy dajmy na to jednostkę z inicjatywą 2 podłączoną do modułu, który dodaje 1 inicjatywy. Bije więc w inicjatywie 3. W trzeciej inicjatywie moduł ten zostaje zniszczony przez wroga, więc jednostka spada na inicjatywę 2. Nadchodzi inicjatywa 2, więc dla mnie jednostka normalnie atakuje (używa drugi raz ataku), a według Ciebie powinna już nie bić, bo przecież wykorzystała swój atak, ale jakie to ma znaczenie?
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

eltadziko pisze: Mamy dajmy na to jednostkę z inicjatywą 2 podłączoną do modułu, który dodaje 1 inicjatywy. Bije więc w inicjatywie 3. W trzeciej inicjatywie moduł ten zostaje zniszczony przez wroga, więc jednostka spada na inicjatywę 2. Nadchodzi inicjatywa 2, więc dla mnie jednostka normalnie atakuje (używa drugi raz ataku), a według Ciebie powinna już nie bić, bo przecież wykorzystała swój atak, ale jakie to ma znaczenie?
Nie może go ponownie wykorzystać. I jest to praktycznie przykład z instrukcji.

EDYCJA: w https://www.dropbox.com/s/5jecqm86xg66g5n/hex3.pdf strona 12 po prawej na dole, sytuacja 1 - jest to dokładnie Twój przykład, nawet inicjatywa się zgadza.
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Jednostka majaca jeden atak nie moze (bez dopałek) atakowac dwa razy, tylko ze wzgledu na labilność inicjatywy.

Edit: inicjatywa to jedno a ilosc atakow to inna statystyka.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 364
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 127 times
Been thanked: 79 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: eltadziko »

TusiaMara pisze:
eltadziko pisze: Mamy dajmy na to jednostkę z inicjatywą 2 podłączoną do modułu, który dodaje 1 inicjatywy. Bije więc w inicjatywie 3. W trzeciej inicjatywie moduł ten zostaje zniszczony przez wroga, więc jednostka spada na inicjatywę 2. Nadchodzi inicjatywa 2, więc dla mnie jednostka normalnie atakuje (używa drugi raz ataku), a według Ciebie powinna już nie bić, bo przecież wykorzystała swój atak, ale jakie to ma znaczenie?
Nie może go ponownie wykorzystać. I jest to praktycznie przykład z instrukcji.

EDYCJA: w https://www.dropbox.com/s/5jecqm86xg66g5n/hex3.pdf strona 12 po prawej na dole, sytuacja 1 - jest to dokładnie Twój przykład, nawet inicjatywa się zgadza.
Hmm, faktycznie. Chociaż to trochę dziwne dla mnie :P Jeśli z powodu skoków inicjatywy mogę stracić ruch, to tak samo powinienem móc zyskać ruch żeby było sprawiedliwie ;P
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

eltadziko pisze:Jeśli z powodu skoków inicjatywy mogę stracić ruch, to tak samo powinienem móc zyskać ruch żeby było sprawiedliwie ;P
To nie działa w ten sposób :P .Owszem możesz stracić atak, zyskać w żaden sposób nie możesz.
Jeśli chodzi o Sprawiedliwość, polecam słownik języka polskiego (pod 'S') . Bóstwami gier planszowych są Zrównoważenie i Grywalność :P .

EDYCJA: poza tym... co prawda na skutek skoków inicjatywy ataku zyskać nie możesz, ale możesz go za to zabrać przeciwnikowi :P
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 23:43 przez TusiaMara, łącznie zmieniany 2 razy.
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

TusiaMara pisze:
EDYCJA: poza tym... co prawda na skutek skoków inicjatywy ataku zyskac nie możesz, ale możesz go za to zabrać przeciwnikowi :P
#positivethinking
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Załóżmy, że kładę na planszy moduł Transport (Hegemonia, Uranopolis) i tym samym zapełniam planszę, co wywołuje bitwę. Czy zdążę jednostkami przyległymi do Transportu wykonać ruch/obrót, zanim rozpocznie się bitwa?
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Pixa »

Moim zdaniem nie - bitwa rozpoczyna sie w momencie zapelnienia planszy.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Zapełnienie planszy wywołuje automatyczna bitwę, więc żadnych działań po umieszczeniu kafla się nie podejmuje. ...
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Rumcajs »

W instrukcji do Neodżungli (zarówno wersja 2.5 jak i 3.0) jest napisane, że na planszy nie może znajdować się więcej niż dwa znaczniki jadu (zresztą tyle ich było w pudełku). Jeżeli dwóch Trucicieli trafi w jednostkę powiedzmy Sztab kładę na niego dwa znaczniki i za każdym razem gdy dochodzi do bitwy Sztab otrzymuje na dzień dobry dwa obrażenia (Albo jeden Truciciel w dwóch kolejnych bitwach). Zagrałem w wersję elektroniczną - android. Udało mi się wystawić Truciciela obok Sztabu przeciwnika - bitwa. Sztab dostaje trafienie i znacznik jadu....kolejna bitwa zadziałał znacznik jadu i standardowe trafienie, dołożony drugi znacznik jadu...znów bitwa... dwie rany od jadu plus kolejne za atak wręcz i pojawia się trzeci znacznik tak że w kolejnej bitwie Sztab dostał od raz trzy rany od Jadu... To jakiś błąd czy ja źle interpretuje zasady? Nie powinno skończyć się na dwóch znacznikach jadu?
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dexterus »

Rumcajs pisze:To jakiś błąd czy ja źle interpretuje zasady?
Najstarsi Indianie od zawsze powiadali: "Nie ucz się zasad z mobilnego Hexa".

Czyli to albo niedopatrzenie twórców, albo ograniczenia oprogramowania ^^' Na planszy mogą być tylko 2 znaczniki jadu, jeśli oba są w grze, "wtedy trafiona jednostka nie zostaje zatruta" (za instrukcją).
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Rumcajs »

Ja się nie uczę zasad :D raczej wyłapuje niezgodności...
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Borgo rzuca granat na pole z własną jednostką i żetonem podłoża.

Czy ?
1. Można rzucić i granat usunie tylko żeton podłoża ?
2. Można rzucić i usunie własną jednostkę razem z żetonem podłoża ?
3. Nie można rzucić ?
4. Inne rozwiązanie ?
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Nie mozesz rzucic granatem w swoja jednostke (mimo ze stoi na kaflu podloza)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Azazelek pisze:Nie mozesz rzucic granatem w swoja jednostke (mimo ze stoi na kaflu podloza)
No ale granat nie niszczy własnych jednostek, natomiast niszczy żeton przeciwnika. I to właśnie chciałbym zrobić.
Czemu więc nie mogę ? Ma to jakieś uzasadnienie w przepisach gry ?
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

puciek2 pisze:
Azazelek pisze:Nie mozesz rzucic granatem w swoja jednostke (mimo ze stoi na kaflu podloza)
No ale granat nie niszczy własnych jednostek, natomiast niszczy żeton przeciwnika. I to właśnie chciałbym zrobić.
Czemu więc nie mogę ? Ma to jakieś uzasadnienie w przepisach gry ?
Granat nie moze byc rzucony w swoja jednostke a nie jej nie niszczy.
Rzucilem okiem na instrukcje heojungle i pod koniec jest napisane, jesli na korzeniach stoi jednostka to rzucajacy bombe/granat itp wybiera cel.
Czyli wychodzi na to ze jednak nozesz zdjac korzenie granatem mimo ze stoi tam Twoja jednostka, jezeli stoi obca to wybierasz cel (jednostka/korzenie)

Jesli sie myle niech ktos poprawi.

Z pozdrowieniami
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Azazelek pisze: Rzucilem okiem na instrukcje heojungle i pod koniec jest napisane, jesli na korzeniach stoi jednostka to rzucajacy bombe/granat itp wybiera cel.
Czyli wychodzi na to ze jednak nozesz zdjac korzenie granatem mimo ze stoi tam Twoja jednostka, jezeli stoi obca to wybierasz cel (jednostka/korzenie)

Jesli sie myle niech ktos poprawi.
Ni mylisz się :) .
Nie możesz rzucić granatu we własną jednostkę, ale możesz we wrogie podłoże. Czyli jeśli jest Twoja jednostka i wrogie podłoże, granat zniszczy podłoże. Jeśli jest wroga jednostka i wrogie podłoże, wybierasz co zniszczy granat (nie oba!).

Tak samo bomba wybiera czy trafia jednostke czy podłoże na danym polu - tyle że ona nie zwraca uwagi na przynależność. Ale nadal nie może trafić jednostki i podłoża pod nią równocześnie.
argeth
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2015, 15:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: argeth »

1. Pytanie odnośnie zarówno specjalnej funkcji Transportera armii Smart jak i żetonu Podmiana Missisipi, jak należy rozumieć "zdejmij żeton z planszy" w tych wypadkach - oznacza to, że żeton wraca na rękę czy trafia na stos odrzuconych?

2. Czy medyk leczy wszystkie obrażenia spowodowane przez jad kiedy na jednym celu (zwykle sztabie) leży kilka żetonów zatrucia?
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dyso »

1. Żetony te są odrzucane z gry.
2. Jeden medyk leczy maksymalnie jedno zatrucie.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dexterus »

argeth pisze:1. Pytanie odnośnie zarówno specjalnej funkcji Transportera armii Smart jak i żetonu Podmiana Missisipi, jak należy rozumieć "zdejmij żeton z planszy" w tych wypadkach - oznacza to, że żeton wraca na rękę czy trafia na stos odrzuconych?
Transporter idzie na odrzut. Za Śmierdziochów nie ręczę, bo ich nie mam, ale jeśli przyjąć zasadę konsekwencji terminów i zwrotów, to również w tym wypadku podmieniany hexik idzie sobie papa.
argeth pisze:2. Czy medyk leczy wszystkie obrażenia spowodowane przez jad kiedy na jednym celu (zwykle sztabie) leży kilka żetonów zatrucia?
Nope, zgodnie ze swą zasadą Medyk leczy tylko obrażenia z jednego ataku, a każdy znacznik jadu jest traktowany jako osobny atak. Innymi słowy: nie dawaj się zatruć / lub / zatruwaj zatruwaj! (zależnie od prowadzonej frakcji ;) )

EDIT: Ninja'd :evil:
heleje
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 2014, 16:43

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: heleje »

Witam. Mam watpliwosci co do Super Oficera w frakcji Borgo. Czy oficer moze dodac cios krotkiego dystansu do postacii ktora oddaje wylacznie strzal na odleglosc? Z instrukcji wynika ze dodaje dodatkowy cios do postaci ktora juz posiada krotki cios ale czy tak jest?

Wysłane z mojego SM-N910C za pomocą Tapatalk 2
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Dodaje obrazenia jedynie jednostkom walczacym wrecz.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2015, 14:05 przez Kal-El83, łącznie zmieniany 1 raz.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Peter128 »

Nie może dodać ataku wręcz jednostce, która ma tylko atak dystansowy.
heleje
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 2014, 16:43

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: heleje »

Dzieki wielkie :)

Wysłane z mojego SM-N910C za pomocą Tapatalk 2
ODPOWIEDZ