Strona 33 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 wrz 2013, 00:34
autor: Furia
Casiliasplp pisze:Ja mam pytanie co do wynalazków:

Gdy zrobię cegłe a potem z cegły zrobię piec to cegła przepada i od nowa musze ją robić ?
itp przykłady z innymi np.lina
Jeśli wydarzenie każe Ci odwrócić kartę wynalazku np. cegły na stronę pomysłu to tak. Wtedy musisz ją znów wykonać, aby zbudować z cegły kolejną rzecz. W innych przypadkach raz wykonany przedmiot pozostaje w grze i "nie przepada".

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 28 wrz 2013, 10:57
autor: Casiliasplp
Dzięki.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 paź 2013, 22:29
autor: rastula
czekając na dodatek postanowiłem "na serio" przysiąść do podstawki ;)

mam pytanie dotyczące przedmiotu jednego ze specjalistów - cieśli - czyli wnyków i jak one działają w przypadku przeniesienia obozu na inne pole

wnyki powodują pojawienie się wskaźnika +1jedzenia na polu gdzie mamy w chwili wynalezienia obóz

jak jest gdy przenosimy obóz na inne pole?

a) ten bonus pozostaje na tym polu nawet po przeniesieniu obozu ( wersja średnio optymistyczna)
b) zabieramy wnyki w nowe miejsce ( wersja optymistyczna)
c) wnyki trafia szlag - a zgodnie z FAQ drugi raz wynaleźć ich nie możemy ( wersja pesymistyczna)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 paź 2013, 22:44
autor: Furia
jak dla mnie b, bo "jeśli na kafelku gdzie znajdował się obóz znajdowały się żetony +1 surowiec, to można przenieść je razem z obozem, ale należy pamiętać o zasadzie tylko jednego żetonu"...

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 paź 2013, 23:21
autor: rastula
Furia pisze:jak dla mnie b, bo "jeśli na kafelku gdzie znajdował się obóz znajdowały się żetony +1 surowiec, to można przenieść je razem z obozem, ale należy pamiętać o zasadzie tylko jednego żetonu"...
dzięki - faktycznie teraz widzę zapis w instrukcji :) - naćpane w tej grze jest tyle zasadek i zasadzek , że rozegranie bezbłędnej partii to chyba misja sama w sobie ;)... no ale nikt nie mówił że będzie łatwo

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 paź 2013, 00:20
autor: jolietjake
Dokładnie. Wnyki, tak samo jak siekierę, bierzesz po prostu pod pachę i niesiesz do nowego obozu - i tam normalnie działa. Tak jak i z wszystkimi innymi przedmiotami. Wyjątkiem jest skrót - z każdego terenu w końcu trzeba szukać innych dróg na skróty do danego miejsca.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 paź 2013, 15:15
autor: Pixa
Pytanie odnosnie wydarzen.

Zalozmy ze na planszy mamy dwa odkryte wydarzenia i w rundzie akcji sie nimi nie zajmujemy. Rozumiem, ze efekt skrajnej karty, ktora spada z planszy, dowala w nas w momencie dociagania nowej karty wydarzenia?

Natomiast jezeli mamy wolne miejsce na dolozenie nowej karty wydarzen, to skrajna karta nie "spada" z planszy?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 paź 2013, 15:19
autor: Jan Madejski
Pixa pisze:Pytanie odnosnie wydarzen.

Zalozmy ze na planszy mamy dwa odkryte wydarzenia i w rundzie akcji sie nimi nie zajmujemy. Rozumiem, ze efekt skrajnej karty, ktora spada z planszy, dowala w nas w momencie dociagania nowej karty wydarzenia?

Natomiast jezeli mamy wolne miejsce na dolozenie nowej karty wydarzen, to skrajna karta nie "spada" z planszy?
2x Tak

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 paź 2013, 22:41
autor: Gari
Pytanie żeby się upewnić :
grając solo mam psa i wynalazłem mapę
Czy mogę wysłać psa z "mapą" na eksplorację wyspy
dużo szukałem i nigdzie nie znalazłem zaprzeczenia i zakazu
A w myśl zasady co nie jest zakazane jest dozwolone....
Choć logicznie rzecz biorąc to pies czytający mapę brzmi futurystycznie:) ale może być tak że pies zapuścił się za głęboko w dżungle i coś tam znalazł i przyniósł do obozu jednocześnie odkrywając nowy teren ....(chyba za mocno po bandzie poszedłem- grając oczywiście nie robiłem tak ale cały czas mnie to nurtuje )
A rozpatrywanie przygód odpada bo idą jakby nie było we dwoje...
Co Wy na to ?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 paź 2013, 22:50
autor: Sarna
Samego psa z mapą wysłać nie możesz. W instrukcji jest napisane, że pionek psa może być używany jedynie jako pionek dodatkowy w akcji eksploracji/polowania.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 paź 2013, 23:08
autor: Gari
No tak - jest dodatkowym do brązowego pionka mapy :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 paź 2013, 23:19
autor: Sarna
No tak - jest dodatkowym do brązowego pionka mapy :)
Zielonego pionka mapy ;), problem w tym, że właśnie ten pionek traktuje się również jako dodatkowy, a dodatkowy oznacza, że może zostać wykorzystany do danej akcji tylko w towarzystwie pionka postaci, ewentualnie Piętaszka.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 paź 2013, 23:43
autor: jolietjake
Gari pisze:No tak - jest dodatkowym do brązowego pionka mapy :)
1. Mapa ma zielony pionek
2. Wg zasad Pies nie może iść z Mapą. Oba są pionkami dodatkowymi i mogą jedynie wspierać akcję wykonywaną przez normalny pionek. Ani sam Pies, ani sama Mapa, ani czytający mapę pies się na eksploracje wybrac nie może.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 paź 2013, 08:57
autor: Gari
Tak, tak, zielony mój błąd, no więc sprawa jasna , pies mapy nie czyta, mapa psa nie bierze na eksploracje, dziękuję za rozwianie wątpliwości - wracam do walki z wyspą :mrgreen: a propo ktoś ma jakieś interesujące podpowiedzi jak solo wygrać 1 scenariusz mając na uwadze oczywiście losowość wydarzeń. Chodzi mi bardziej o ogólne rady. W 3 udało się wygrać , solo juz 5 razy porażka zaliczona.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 paź 2013, 20:38
autor: Pixa
Pytanie - czy możliwe jest zbieranie surowcow z tego samego kafelka przez np. 4 graczy? Np. wszyscy 4 ida po jedzenie? I czy mozna tak robic na kafelku z obozem?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 paź 2013, 20:40
autor: Ruben$
Odpowiedź w obu przypadkach brzmi NIE

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 paź 2013, 20:49
autor: Pixa
Ruben$ pisze:Odpowiedź w obu przypadkach brzmi NIE
Na pewno? Czyli musze miec odkryte 4 kafelki zeby nakarmic 4 osoby?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 paź 2013, 20:56
autor: Peter128
Nie można zbierać więcej niż raz z tego samego źródła.
W ogóle nie można podejmować Akcji Zbierania na kafelku z Obozem.

Aby nakarmić 4 osoby,można poza zbieraniem wzmacniać produkcję, polować, Kucharz wytwarza jedzenie, itp...

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 paź 2013, 21:10
autor: Pixa
Peter128 pisze:Nie można zbierać więcej niż raz z tego samego źródła.
W ogóle nie można podejmować Akcji Zbierania na kafelku z Obozem.

Aby nakarmić 4 osoby,można poza zbieraniem wzmacniać produkcję, polować, Kucharz wytwarza jedzenie, itp...

Faktycznie masz racje - doczytalem w instrukcji.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 31 paź 2013, 01:07
autor: Elisek
Ja mam takie 3 pytanka.

1. Jeśli odkryte zostały wszystkie kafelki (poza 1, bo nie ma miejsca na mapie dla niego jesli dobrze rozumiem, że mogę wyłożyć na mapie 10 kafelków) to czy można w jakiś sposób nadal iść eksplorować ? np. pozostałe żetony odkryć, albo może w jakiś inny sposób używa sie eksploracji wtedy.

2. W instrukcji jest mowa, iż NORMALNY poziom trudności to kolejno 1 os. + piętaszek, 2os. , 3os. + pies , 4 os. czy dobrze to rozumiem czy jakieś inny setup ma być dla poziomu normalnego ? I jak to się ma jeszcze do losowania przedmiotów an starcie w każdym wariancie 2 ?

3. Rozumiem, że ilość kart zdarzeń jest równa zawsze ilości dni scenariusza, bo w instrukcji jest tylko mowa o przygotowaniu ich 12, ale nie ma nic więcej..

Pozdrawiam !

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 31 paź 2013, 01:56
autor: tomuch
Elisek pisze:Ja mam takie 3 pytanka.

1. Jeśli odkryte zostały wszystkie kafelki (poza 1, bo nie ma miejsca na mapie dla niego jesli dobrze rozumiem, że mogę wyłożyć na mapie 10 kafelków) to czy można w jakiś sposób nadal iść eksplorować ? np. pozostałe żetony odkryć, albo może w jakiś inny sposób używa sie eksploracji wtedy.

2. W instrukcji jest mowa, iż NORMALNY poziom trudności to kolejno 1 os. + piętaszek, 2os. , 3os. + pies , 4 os. czy dobrze to rozumiem czy jakieś inny setup ma być dla poziomu normalnego ? I jak to się ma jeszcze do losowania przedmiotów an starcie w każdym wariancie 2 ?

3. Rozumiem, że ilość kart zdarzeń jest równa zawsze ilości dni scenariusza, bo w instrukcji jest tylko mowa o przygotowaniu ich 12, ale nie ma nic więcej..

Pozdrawiam !
Bez zaglądania do instrukcji, ale chyba wszystko będzie poprawnie...

ad 1. Więcej kafelków użyć nie możesz. W niektórych scenariuszach akcja eksploracji nie ogranicza się tylko do położenia nowego kafelka, ale np. do eksploracji świątyni.

ad 2. Tu nie jestem pewien. Na pewno 2 osoby i Piętaszek. Dla jednej Piętaszek i pies?

ad 3. Tak. Pół talii to księgi, pół pytajniki.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 31 paź 2013, 09:17
autor: jolietjake
Potwierdzam odpowiedzi Tomucha ;)

ad.1 Zetony odkryc wtedy masz szanse jeszcze zdobyc za pomoca zdolnosci odkrywcy
ad.2 Nie wiem dokladnie, o co Ci chodzi z tymi przedmiotami?
ad.3 Przykladowo jesli masz scenariusz trwajacy 10 rund to bierzesz 5 kart z ksiega i 5 kart ze znakiem zapytania. Pamietaj, ze w pierwszej turze masz jeszcze karte wraku, wiec jest jedno wydarzenie wiecej niz jest rund.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 31 paź 2013, 09:55
autor: espresso
ad 2) Pamiętam taki zapis w instrukcji, że standardowo są dwa przedmioty startowe (bez względu na liczbę graczy). Jeśli chcesz ułatwić grę to możesz grać z większą liczba przedmiotów startowych (3-4), a jeżeli chcesz utrudnić, to bierzesz jeden lub wcale.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 31 paź 2013, 10:31
autor: Vortavor
Poziom trudności możesz zwiększyć, lub zmniejszyć zmieniając skład talii wydarzeń.
Większa ilość kart z księgą, lub pytajnikiem, zależnie od scenariusza zwiększają/zmniejszają trudność ( w instrukcji jest to dobrze opisane ).

Co do przedmiotów startowych to także jedna z kart wraków pozwala zdobyć dodatkowy przedmiot ( kufer kapitana, czy jakoś tak się nazywa ).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lis 2013, 11:44
autor: MarcinG
Mam kilka pytań, które nie dają mi spokoju po wczorajszej parti:

1. W scenariuszu 2 dociągam kartę wydarzenia z ikoną księgi która każe mi położyć 2 znaczniki mgły na kafelkach wyspy, czy mogę je także położyć na pustych, nieodkrytych obszarach wyspy ?

2. Na karcie wydarzenia widnieje napis że w tej fazie produkcji otrzymujemy połowę surowców (zaokrąglając w dół). Jeśli produkuje 1 żywność i 1 drewno, muszę wybrać co otrzymam, czyli albo drewno albo jedzenie?

3. Czy jeśli zbudujemy piąty krzyż w scenariuszu 2, wygrywamy natychmiast nierozpatrując pozostałych akcji, czy gramy do końca fazy akcji ?

Dziękuję za odpowiedzi :)