Strona 33 z 42
Re: Eldritch Horror
: 08 sie 2019, 20:10
autor: MrAtrion
Chyba chodzi o to, że rzucający to "Ty", a cel to "Ten". "Wybrany" to można wybrać.
Re: Eldritch Horror
: 08 sie 2019, 21:45
autor: Col. Frost
MrAtrion pisze: ↑08 sie 2019, 20:10
Chyba chodzi o to, że rzucający to "Ty", a cel to "Ten". "Wybrany" to można wybrać.
Nie. "Wybrany" to ten, którego wybrałeś rzucając na niego zaklęcie.
Re: Eldritch Horror
: 09 sie 2019, 03:56
autor: MrAtrion
Czyli to samo co "Ten".
Re: Eldritch Horror
: 09 sie 2019, 09:00
autor: Col. Frost
MrAtrion pisze: ↑09 sie 2019, 03:56
Czyli to samo co "Ten".
Dokładnie tak.
Re: Eldritch Horror
: 09 sie 2019, 09:33
autor: MrAtrion
Patrząc na to, że te karty wyszły w tym samym dodatku, to mogli jakoś ujednolicić. Chyba, że FFG już tak mieli oryginalnie.
Re: Eldritch Horror
: 09 sie 2019, 13:12
autor: Eremita
MrAtrion pisze: ↑08 sie 2019, 14:22I jak rozwiązać tajemnicę dzięki karcie:
Jeśli tajemnicą jest pokonanie potwora? Zabić go automatycznie?
Nie zabić. Chociaż potwór zejdzie z planszy.
Przejrzyj sobie tajemnice Cthulhu, jedna z nich ustawia żetony plugastwa na planszy. Tekst o jej rozwiązywaniu zawiera klauzulę żeby żetonów plugastwa nie zdejmować z planszy.
To dlatego że normalnie według zasad kiedy rozwiążesz tajemnicę to wszystkie żetony które ta tajemnica wprowadziła na planszę są z planszy odrzucane.
I ta zasada właśnie ma zastosowanie do twojego pytania - epicki potwór zostanie odrzucony.
Nie mam niestety teraz czasu by zacytować odpowiedni ustęp z zasad.
Re: Eldritch Horror
: 09 sie 2019, 13:18
autor: MrAtrion
Eremita pisze: ↑09 sie 2019, 13:12
MrAtrion pisze: ↑08 sie 2019, 14:22I jak rozwiązać tajemnicę dzięki karcie:
Jeśli tajemnicą jest pokonanie potwora? Zabić go automatycznie?
Nie zabić. Chociaż potwór zejdzie z planszy.
Przejrzyj sobie tajemnice Cthulhu, jedna z nich ustawia żetony plugastwa na planszy. Tekst o jej rozwiązywaniu zawiera klauzulę żeby żetonów plugastwa nie zdejmować z planszy.
To dlatego że normalnie według zasad kiedy rozwiążesz tajemnicę to wszystkie żetony które ta tajemnica wprowadziła na planszę są z planszy odrzucane.
I ta zasada właśnie ma zastosowanie do twojego pytania - epicki potwór zostanie odrzucony.
Nie mam niestety teraz czasu by zacytować odpowiedni ustęp z zasad.
Czyli krótko mówiąc "tajemnica rozwiązana, potwór ze idzie do domu".
Re: Eldritch Horror
: 11 sie 2019, 20:37
autor: MrAtrion
Wg opisu dostaje dodatkowe skupienie lub odzyskuję 1 poczytalności?
Znak Rozrachunku - mogę czyli nie muszę?
Re: Eldritch Horror
: 11 sie 2019, 20:55
autor: Olgierdd
Na oba pytania: zgadza się.
Re: Eldritch Horror
: 12 sie 2019, 09:00
autor: Eremita
MrAtrion pisze: ↑11 sie 2019, 20:37Wg opisu dostaje dodatkowe skupienie lub odzyskuję 1 poczytalności?
Na to pytanie odpowiedź brzmi "tak", ale nie wiem o co faktycznie chciałeś tutaj zapytać, tj. co w tym efekcie jest dla Ciebie nie do końca jasne.
MrAtrion pisze: ↑11 sie 2019, 20:37Znak Rozrachunku - mogę czyli nie muszę?
Zgadza się. Tutaj obrócenie jest opcjonalne.
Re: Eldritch Horror
: 29 lis 2019, 11:50
autor: opulentus
Witam,
Dopiero zaczynam swoją przygodę z Eldritch Horror, więc może pytanie wydać się banalne.
Zaklęcie Pokarm umysłu - Akcja-wykonaj test wiedza - 1. Jeśli zdałeś, wybierz badacza na swoim polu, który ulepszy sobie 1 wybraną przez niego umiejętność.
Następnie odwróć kartę. Wynik testu 1, czyli zdałem. Mogę już ulepszyć wybraną umiejętność i następnie odwrócić kartę?
Tekst z drugiej strony 0-2 :"...odrzucasz tę kartę, chyba ze stracisz 2 poczytalności"
Załóżmy, że tracę dwa punkty poczytalności, zachowuję kartę i ją odwracam.
Jaki jest finalny efekt?
1.Wybrany gracz ma ulepszoną o 1 umiejętność a ja straciłem 2 poczytalności?
2. Straciłem 2 poczytalności, wybrany gracz nie może ulepszyć umiejętności? ( mimo zdania testu żaden z badaczy nic nie zyskał?)
Gdyby wynik testu był 3 i więcej - "wybrany badacz może ulepszyć 1 dodatkową wybraną przez niego umiejętność"
To by oznaczało że w sumie dzięki temu zaklęciu ulepszył łącznie 2 umiejętności, jedną z awersu za zdanie testu i drugą za wynik 3+?
Jeszcze dwa pytania.
Głównego badacza można zmienić na dowolnego innego na koniec fazy mitów. Jak jest ustalana kolejność ruchu następnych graczy? Podejmują działania zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy jest to dowolne w zależności od aktualnej sytuacji na planszy?
Karta Paranoja z cechą Szaleństwo
"Gdy wykonujesz akcję Odpoczynku, możesz rzucić 1 kością. Przy wyniku 5 lub 6 odrzuć tę kartę."
1. Wykonuję akcję odpoczynku, odzyskując po 1 punkcie poczytalności i zdrowia i dopiero wtedy rzucam kością by pozbyć się karty Paranoja?
2. Tylko rzucam kością by przy wyniku 5 lub 6 móc odrzucić tę kartę. Nie odzyskuję poczytalności i zdrowia?
Re: Eldritch Horror
: 29 lis 2019, 12:51
autor: Col. Frost
Każde zaklęcie działa w ten sposób, że najpierw wprowadzasz jego efekty, a dopiero potem odwracasz kartę i sprawdzasz (najczęściej) negatywne skutki jego użycia. W twoim przykładzie wybrany badacz ulepsza umiejętność skoro test został zdany, a następnie badacz, który rzucał zaklęcie traci dwa poczytalności lub odrzuca kartę zaklęcia. Jako ciekawostkę dodam, że "badacz na twoim polu" może również oznaczać badacza rzucającego zaklęcie.
Co do Głównego Badacza to zawsze on rozpoczyna daną kolejkę, która potem jest kontynuowana zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Re: Eldritch Horror
: 02 gru 2019, 12:39
autor: Eremita
opulentus pisze: ↑29 lis 2019, 11:50Karta Paranoja z cechą Szaleństwo
"Gdy wykonujesz akcję Odpoczynku, możesz rzucić 1 kością. Przy wyniku 5 lub 6 odrzuć tę kartę."
1. Wykonuję akcję odpoczynku, odzyskując po 1 punkcie poczytalności i zdrowia i dopiero wtedy rzucam kością by pozbyć się karty Paranoja?
2. Tylko rzucam kością by przy wyniku 5 lub 6 móc odrzucić tę kartę. Nie odzyskuję poczytalności i zdrowia?
1.
Jeśli karta nie pozwala na odzyskanie poczytalności lub zdrowia podczas odpoczynku to jest to na niej wprost napisane (niektóre dodatki wprowadzają takie karty).
Re: Eldritch Horror
: 08 gru 2019, 21:11
autor: KOSHI
Przy tworzeniu talii Mitów jak dobieracie te karty? Na chybił trafił czy jednak nie? Niby w zasadach jest o utrudnianiu i ułatwianiu gry, ale nie chcę tego stosować tzn. wyrzucać kart trudnych lub robić talii z samych łatwych. Poszukałem po necie i znalazłem na BGG jakąś apkę do wybierania kart i najsensowniej wychodzi mi, żeby podział ustawić po 1/3 w niej na każdy poziom trudności to fajnie rozrzuca karty. W jednej partii miałem tak, że naprało mi kart z mackami. Było ciężko a jak już rozwiązałem prawie 2 tajemnicę to mi dociągnęło kartę mówiącą o dociągnięciu 3 kolejnych z żółtej puli, a tam same rarytasy z cofnięciem rozwiązanej już tajemnicy w roli głównej. 5 rund przed końcem i tylko 1 tajemnica zrobiona a grałem z Azathothem... Tylko tak popatrzałem i spakowałem grę.

Albo kombo z 2 kart pogłosek z mackami. Gram na 2 badaczy póki co i przy takiej kombinacji od razu wiem, że będzie raczej lanie. Jak się przestawię na 4 badaczy to będzie coś lepiej z tymi kartami Mitów, czy też przy metodzie losowania na pałę a nie balansowania ich jakoś będzie też od sasa do lasa w zależności co się w talii znajdzie?
Re: Eldritch Horror
: 09 gru 2019, 08:21
autor: Eremita
KOSHI pisze: ↑08 gru 2019, 21:11Przy tworzeniu talii Mitów jak dobieracie te karty? (...) najsensowniej wychodzi mi, żeby podział ustawić po 1/3 w niej na każdy poziom trudności to fajnie rozrzuca karty.
Od tego zacząłem i tuninguję w zależności od tego z jakim gramy przedwiecznym, na jak trudną rozgrywkę mamy ochotę, itd.
Tu napisałem więcej szczegółów.
Re: Eldritch Horror
: 24 gru 2019, 15:30
autor: opulentus
1. Mam problem z interpretacją karty mitów Straszliwe koszmary - Wydarzenie - Każdy badacz traci 2 poczytalności i otrzymuje Stan Szaleństwo, chyba że poświęci 1 wskazówkę.
Zwrot "chyba że poświęci 1 wskazówkę" dotyczy tylko fragmentu odnośnie stanu Szaleństwa, czy całości, tj. poświęcam wskazówkę i to moja jedyna strata z tego wydarzenia, czy poświęcam wskazówkę, nie otrzymuję stanu szaleństwa ale 2 poczytalności tracę?
2. Określenie "jakiś badacz" dotyczy również tego badacza który posiada kartę na której znajduje się ten zwrot?
Konkretnie chodzi o zaklęcie Ochrona ciała - "Raz na rundę, kiedy jakiś badacz ma stracić zdrowie, możesz wykonać test wiedzy. Jeśli zdałeś, utrata Zdrowia zostaje zmniejszona o 2."
Re: Eldritch Horror
: 25 gru 2019, 08:59
autor: Olgierdd
1. poświęcenie wskazówki chroni przed utratą poczytalności i dobraniem karty szaleństwa;
2. dotyczy każdego badacza, również posiadacza zaklęcia. Z reguły gdy coś nie działa na posiadacza to jest napisane "inny badacz".
Re: Eldritch Horror
: 28 gru 2019, 11:17
autor: opulentus
Zdolność Marka Harrigana - Ty oraz potwór na twoim polu tracicie po 1 zdrowia.
Problem w tym że wchodząc na pole z potworem robię to w fazie akcji, natomiast sprawdzić wytrzymałość potwora odwracając jego żeton mogę dopiero w fazie spotkań podczas spotkania walki.
Innymi słowy, mogę wejść na pole z potworem, zminusować mu (i sobie)zdrowie o 1 przed odwróceniem jego żetonu?
Re: Eldritch Horror
: 28 gru 2019, 12:00
autor: sirafin
Żetony potworów na planszy nie są zakryte, w każdej chwili można sprawdzać sobie dowolną stronę takiego żetonu. Przez większość czasu wygodniej je mieć ilustracją do góry, żeby łatwiej je rozróżniać i żeby było widać symbole rozrachunku. Podczas walki trzeba taki żeton odwrócić rewersem do góry, bo wtedy interesują nas zdolności i współczynniki potwora.
Re: Eldritch Horror
: 28 gru 2019, 13:27
autor: opulentus
Karta mitów Niebiosa krwawią - Trwały - "Kiedy ta karta wchodzi do gry, Główny badacz otrzymuje 2 wskazówki. Następnie rozpatrz efekt rozrachunku każdej karty Mitów w grze".
Co oznacza zwrot " karta w grze"? Ja to tak rozumiem, że rozpatruję efekty rozrachunku wszystkich kart mitów które znajdują się w talii mitów, przygotowanej na daną rozgrywkę, zarówno te już odrzucone podczas rozgrywania partii jak i te które jeszcze nie zostały rozpatrzone.
Potwierdzi ktoś?
EDIT.
Teraz tak sobie myślę, że "karta w grze" to karta która została rozpatrzona, więc w tym przypadku efekt rozrachunku powinien dotyczyć kart które już zostały rozpatrzone plus tej która narobiła całe zamieszanie, tj. Niebiosa krwawią.
Re: Eldritch Horror
: 28 gru 2019, 16:45
autor: TrevorGryffits
Karta Mitów jest w grze jeżeli hmm... jest w grze:) Chodzi o Mity z cechą "Trwały", które leżą obok arkusza przedwiecznego. Z pewnością nie chodzi o już rozpatrzone/odrzucone Mity albo Mity znajdujące się jeszcze w talii. Jest to opisane krótko z dziale "Karty Mitów" w Almanachu (tłumaczenie podaję z pamięci, bazuję na angielskiej instrukcji).
Nie ukrywam, że pewną zagwozdką dla mnie jest to, czy powinien zostać odpalony efekt "Niebiosa krwawią". Moim zdaniem nie powinien (i dopóki bym nie przeczytał tego pytania, to nawet bym się nad tym nie zastanawiał), bo ta karta dopiero wchodzi do gry. Ale nie jestem pewien tego na 100%
Re: Eldritch Horror
: 29 gru 2019, 01:08
autor: MrAtrion
Gdy czytany jest tekst Mitów, to cały tekst się liczy i w tym przypadku od razu są rozpatrywane.
Re: Eldritch Horror
: 29 gru 2019, 21:46
autor: Mija
Witam!
Wiem, że podczas rozpatrywania jakiegoś testu np.walki, mozna korzystać z dodatkowej siły tylko z jednej karty przedmiotu np. sprzymierzeńca czy broni. A czy dozwolone jest użycie dodatkowo jakiejs karty zaklęcia jesli w wyniku jej działania można by skorzystac z wiekszej ilości kostek do testu?
Re: Eldritch Horror
: 29 gru 2019, 23:00
autor: Col. Frost
Mija pisze: ↑29 gru 2019, 21:46
Witam!
Wiem, że podczas rozpatrywania jakiegoś testu np.walki, mozna korzystać z dodatkowej siły tylko z jednej karty przedmiotu np. sprzymierzeńca czy broni. A czy dozwolone jest użycie dodatkowo jakiejs karty zaklęcia jesli w wyniku jej działania można by skorzystac z wiekszej ilości kostek do testu?
Cytując almanach:
"Badacz może skorzystać z jednego efektu zapewniającego mu premię. Jeśli premię zapewnia mu kilka efektów, korzysta tylko z najwyższej."
Re: Eldritch Horror
: 30 gru 2019, 06:56
autor: TrevorGryffits
Przy czym chodzi tylko o premię w postaci +X<znaczek siły, wiedzy, etc.> Efekty mówiące "rzucasz 1 dodatkową kością" się kumulują.