Strona 33 z 53

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 16 lut 2023, 14:48
autor: venomik
Curiosity pisze: 16 lut 2023, 12:52 Może nie pamiętasz, ale pierwszą moją partię w życiu rozegrałem z Tobą i to Ty tłumaczyłeś mi zasady
\
Pamietam. Pamietam też, że strasznie chaotycznie mi to wychodziło i jeśli nie przeczytałeś od tamtego czasu zasad nie przeczytałeś to jest ryzyko, że grasz z błędami :shock:
Ale w sumie jak masz ochotę kiedys ponownie siąść do partii to ja zawsze chętnie. Przykładowo w Udertow wlasnie, nie będziesz musiał czytać instrukcji ;)

A co do spotkań do teraz Ty mi dałeś zagadkę. Jestem całkiem pewien, że w Undertow są karty pierwszych spotkań w większej ilości. Chyba, że sobie dorzuciłem te z 40 days of D... i zapomniałem wyjąć :D
Ale teraz nie będę pudła przeglądał.

W sumie to sprawdziłem w instrukcji w sieci do Undertow i jest: "Finally, place a randomly chosen Day 1 (Special Encounter 001-004) and Day 2 (Special Encounter 005-008) Card, in order, on top of your newly created Encounter Deck. Place other Special Encounters in the game box"
Więc ten punkt możesz wykreślić.

A co do zmian to chyba nie ma tak dużo. Nowe umiejętności, wiadomo. Spotkania walki na wodzie trzeba ogarnąć + spotkania z botami. To trochę jest zasad. A z takich drobiazgów jakie kojarzę to tylko wspomniana kwestia obrony, pojawiania się przeszkód na planszy + jest jedna kość skarbu, ktora może pojawić się na macie i da się ją podnieść (ale to się w sumie rzadko zdarza). No i jest na arkuszu Stanzy, wiec 'trzeba' ją brać pod uwagę grając tą postacią.
Jiloo pisze: 16 lut 2023, 13:37 W instrukcji Undertow jest na wstępie zaznaczone co trzeba przeczytać jeśli już znasz podstawkę.
Serio? Nie kojarzę niczego takiego i nie widzę w instrukcji ze strony.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 16 lut 2023, 15:19
autor: Jiloo
venomik pisze: 16 lut 2023, 14:48
Jiloo pisze: 16 lut 2023, 13:37 W instrukcji Undertow jest na wstępie zaznaczone co trzeba przeczytać jeśli już znasz podstawkę.
Serio? Nie kojarzę niczego takiego i nie widzę w instrukcji ze strony.
I oczywiście masz rację. Czytałem ostatnio instrukcję do Unbreakable i mi się pomieszało z Undertow...

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 16 lut 2023, 15:31
autor: Curiosity
Spoiler:
W takim razie cofam plusa :P

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 16 lut 2023, 16:39
autor: seki
Jiloo pisze: 16 lut 2023, 15:19
venomik pisze: 16 lut 2023, 14:48
Jiloo pisze: 16 lut 2023, 13:37 W instrukcji Undertow jest na wstępie zaznaczone co trzeba przeczytać jeśli już znasz podstawkę.
Serio? Nie kojarzę niczego takiego i nie widzę w instrukcji ze strony.
I oczywiście masz rację. Czytałem ostatnio instrukcję do Unbreakable i mi się pomieszało z Undertow...
To jak już czytałeś to może napisz w paru zdaniach co za nowe mechanizmy dostaniemy w Unbreakable? Na pewno coś z tą lawą bo pamiętam z kampanii ale szczegóły są mi obce.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 16 lut 2023, 20:11
autor: crazygandalf
Pokusiliśmy się o nagranie gameplaya TMB wraz z naszą recenzją. Bijemy Mulmesha Tantrumem i Picketem. Polecamy jeśli ktoś chciałby sprawdzić jak działa i wygląda gra:
Too Many Bones

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 16 lut 2023, 21:05
autor: flissak
Polecam, świetny materiał.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 17 lut 2023, 00:14
autor: venomik
crazygandalf pisze: 16 lut 2023, 20:11 Pokusiliśmy się o nagranie gameplaya TMB wraz z naszą recenzją
Obejrzałem sobie część, brzmi całkiem fajnie. Macie też ciekawy dla mnie zasób gier na kanale, sub i będę miał co robić w nastepnych dniach w pracy :)
Co sie stało, że tak się zbiegliscie w czasie z recenzją Gallerista z Gambitem? Gra ma jednak kilka lat, po takim czasie rzadko powstają recenzje tak bez powodu, a Wy macie recenzje w odstępie jakichś 2-3 tygodni.

Wracając to TMB:
seki pisze: 15 lut 2023, 20:04 Stanza to wiadomo, manipulacja jej piosenkami jest niezwykle satysfakcjonująca choć dla mnie nie należy do gearlockow pierwszego wyboru. Jest dość chaotyczna przez to, że umiejki są fajne ale działające chwilę i zmieniające się co turę w ramach granej piosenki.
Hmm... Stanza charakteryzuje się tym, że wiesz co będzie za 1-2-3 tury/wiesz co może być, jeśli wstawisz odpowiednie kości. Pod tym wzgledem jest najmniej chaotyczna. Rzadko gram w 4 graczy, wiec ciezko mi ocenić, ale nie nazwałbym jej jakoś mocno chaotyczną.

Ps: po tej dyskusji rozlozylem sobie solo Stanzą i zdałem sobie sprawę, że ja niemal nigdy nie wybieram walk z botami, mając macki do wyboru. Lubię ich klimat i mechanikę.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 17 lut 2023, 07:01
autor: seki
venomik pisze: 17 lut 2023, 00:14
Hmm... Stanza charakteryzuje się tym, że wiesz co będzie za 1-2-3 tury/wiesz co może być, jeśli wstawisz odpowiednie kości. Pod tym wzgledem jest najmniej chaotyczna. Rzadko gram w 4 graczy, wiec ciezko mi ocenić, ale nie nazwałbym jej jakoś mocno chaotyczną.
To może kwestia, że nie mam jej jakoś mocno ogranej i dlatego tak ją odbieram. Grałem nią 3-4 razy. Masz rację, że wiemy jakie są kolejne ścianki, to lepsza wiedza niż u innych gdzie większość skilli się turla. Jednakże dla mnie gra nią jest chaotyczna ponieważ te ścianki na kościach zmieniają się dość znacznie. Czym innym jest bowiem wyczyść negatywne stany od dodaj sobie obronę, czym innym jest usuń zlolca od uniemozliwij wejście nowego na planszę. I choć znamy kolejne skille na kostce piosenki to ciężko zaplanować do przodu ich przydatność w momencie bądź co bądź dość losowej walki, często losowym doborze złolców z kolejki bitewnej itd. Dlatego dla mnie grając Stanza czuje duży chaos w działaniu jej umiejek bo nie zawsze pasują do sytuacji, a nawet jak pasuje jakaś część piosenki to pozostała jej część jest mi zbędna ale często warto grać ją dalej bo gdzieś w finale piosenki jest znów coś fajnego.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 18 lut 2023, 19:35
autor: Dhel
seki pisze: 16 lut 2023, 16:39
Jiloo pisze: 16 lut 2023, 15:19
venomik pisze: 16 lut 2023, 14:48
Serio? Nie kojarzę niczego takiego i nie widzę w instrukcji ze strony.
I oczywiście masz rację. Czytałem ostatnio instrukcję do Unbreakable i mi się pomieszało z Undertow...
To jak już czytałeś to może napisz w paru zdaniach co za nowe mechanizmy dostaniemy w Unbreakable? Na pewno coś z tą lawą bo pamiętam z kampanii ale szczegóły są mi obce.
Sam przeglądałem teraz i są nowe 3 rzeczy - nowy typ przeciwników odporny na lawę i 2 typy wydarzeń - darkness i shaky grounds.
Przy darkness przeciwnicy wchodzą na bitwę ukryci i dopiero zadanie obrażeń lub bycie obok ich ujawnia. Drugi typ to niestabilny grunt - otrzymanie obrażenia powoduje zamienienie skały na lawę i jak się nie ruszymy to pod koniec rundy otrzymuje się true damage.
No i wiadomo sama mata bitwy na której się umieszcza odpowiednio żetony skaly/lawy.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 18 lut 2023, 19:49
autor: Jiloo
Dhel pisze: 18 lut 2023, 19:35 Sam przeglądałem teraz i są nowe 3 rzeczy - nowy typ przeciwników odporny na lawę i 2 typy wydarzeń - darkness i shaky grounds.
Przy darkness przeciwnicy wchodzą na bitwę ukryci i dopiero zadanie obrażeń lub bycie obok ich ujawnia. Drugi typ to niestabilny grunt - otrzymanie obrażenia powoduje zamienienie skały na lawę i jak się nie ruszymy to pod koniec rundy otrzymuje się true damage.
No i wiadomo sama mata bitwy na której się umieszcza odpowiednio żetony skaly/lawy.
O patrz, nie zauważyłem, że było pytanie. Jest jeszcze parę rzeczy.
Nowy typ przedmiotów – lekkie, nie doliczają się do limitu. Poza tym dochodzi mechanika, że można wyrzucić dowolny przedmiot, by lawę zamieć w kamień.
Od 6 rundy wszystkie jednostki mogą się poruszać po skosie. W rundach 1-5 tradycyjnie tylko te które mają taką umiejętność.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 18 lut 2023, 19:52
autor: Dhel
Jiloo pisze: 18 lut 2023, 19:49
Dhel pisze: 18 lut 2023, 19:35 Sam przeglądałem teraz i są nowe 3 rzeczy - nowy typ przeciwników odporny na lawę i 2 typy wydarzeń - darkness i shaky grounds.
Przy darkness przeciwnicy wchodzą na bitwę ukryci i dopiero zadanie obrażeń lub bycie obok ich ujawnia. Drugi typ to niestabilny grunt - otrzymanie obrażenia powoduje zamienienie skały na lawę i jak się nie ruszymy to pod koniec rundy otrzymuje się true damage.
No i wiadomo sama mata bitwy na której się umieszcza odpowiednio żetony skaly/lawy.
O patrz, nie zauważyłem, że było pytanie. Jest jeszcze parę rzeczy.
Nowy typ przedmiotów – lekkie, nie doliczają się do limitu. Poza tym dochodzi mechanika, że można wyrzucić dowolny przedmiot, by lawę zamieć w kamień.
Od 6 rundy wszystkie jednostki mogą się poruszać po skosie. W rundach 1-5 tradycyjnie tylko te które mają taką umiejętność.
Przedmiotów nie doczytałem, good point. Poruszanie po skosie było już w undertow wprowadzone, w sumie nigdy z tego nie skorzystałem, bo albo do 6 rundy są wszyscy martwi albo zaraz będą martwi albo my jesteśmy martwi. :D

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 18 lut 2023, 20:15
autor: Jiloo
Dhel pisze: 18 lut 2023, 19:52 Przedmiotów nie doczytałem, good point. Poruszanie po skosie było już w undertow wprowadzone, w sumie nigdy z tego nie skorzystałem, bo albo do 6 rundy są wszyscy martwi albo zaraz będą martwi albo my jesteśmy martwi. :D
NIe mam jeszcze Undertow :) Grałem tylko postaciami z niej, jak miałem na chwilę pożyczoną grę od znajomego.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 18 lut 2023, 20:24
autor: seki
Nie brzmi na duże zmiany. Tak na sucho wydaje się, że Undertow do mechanik wprowadził więcej niż wprowadzi Unbreakable. Aczkolwiek pojawianie się lawy będzie fajną klimatycznie zmianą i zachęci do używania umiejętności związanych z ruchem. Spychanie złolców na lawę może być tym, co Gearlocki lubią najbardziej.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 18 lut 2023, 20:27
autor: venomik
Dhel pisze: 18 lut 2023, 19:52 Poruszanie po skosie było już w undertow wprowadzone, w sumie nigdy z tego nie skorzystałem, bo albo do 6 rundy są wszyscy martwi albo zaraz będą martwi albo my jesteśmy martwi.
O, ciekawe. Dla mnie ta zasada była tak oczywista, że juz teraz nie pamiętałem, że została wprowadzona dopiero w Undertow. Ale faktycznie, wcześniej często bieganiem nabijało się poziom lub po prostu wygrywało walkę poprzez zmęczenie, możliwość ruchu po skosie sprawia, ze zawsze jesteśmy w zasiegu wroga.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 19 lut 2023, 17:36
autor: RUNner
crazygandalf pisze: 16 lut 2023, 20:11 Pokusiliśmy się o nagranie gameplaya TMB wraz z naszą recenzją. Bijemy Mulmesha Tantrumem i Picketem. Polecamy jeśli ktoś chciałby sprawdzić jak działa i wygląda gra:
Too Many Bones
Bardzo udany materiał! Teraz już wiem że warto grę nabyć. Oczywiście wezmę preorder w Portalu.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 00:30
autor: Portal Games
Przekonuje Was Too Many Bones? My jednogłośnie stwierdziliśmy, że gra to zupełnie unikatowe doświadczenie. Genialne komponenty (przeszło 130 kostek, maty, plastikowe karty w formie sztonów!), niezwykła regrywalność i szczypta humoru sprawiają, że każda rozgrywka to prawdziwa frajda. Natomiast... jesteśmy ciekawi Waszych pierwszych wrażeń z gry i Waszych oczekiwań :)

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 00:35
autor: bajbaj
Portal Games pisze: 20 lut 2023, 00:30 Przekonuje Was Too Many Bones? My jednogłośnie stwierdziliśmy, że gra to zupełnie unikatowe doświadczenie. Genialne komponenty (przeszło 130 kostek, maty, plastikowe karty w formie sztonów!), niezwykła regrywalność i szczypta humoru sprawiają, że każda rozgrywka to prawdziwa frajda. Natomiast... jesteśmy ciekawi Waszych pierwszych wrażeń z gry i Waszych oczekiwań :)
Miło, że piszecie i świetnie, że wydacie TMB, ale ... tu są już 33 strony opisów wrażeń i oczekiwań😲

A moje oczekiwanie co do polskiego wydania jest jedno - zrobicie dobre tłumaczenie, najlepiej wykorzystując już przygotowane tłumaczenie przez kolegów z tego forum!

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 08:14
autor: flissak
Portal Games pisze: 20 lut 2023, 00:30 Przekonuje Was Too Many Bones? My jednogłośnie stwierdziliśmy, że gra to zupełnie unikatowe doświadczenie. Genialne komponenty (przeszło 130 kostek, maty, plastikowe karty w formie sztonów!), niezwykła regrywalność i szczypta humoru sprawiają, że każda rozgrywka to prawdziwa frajda. Natomiast... jesteśmy ciekawi Waszych pierwszych wrażeń z gry i Waszych oczekiwań :)
Mam nadzieję, że napiszecie zwięzłą instrukcje i dodatkową "książeczkę" ze spisem najczęstszych pytań i odpowiedzi, tak żebyśmy nie musieli szukać odpowiedzi na Bgg. Niech to będzie najlepsza instrukcja w Europie lol(nie wiem ile macie tutaj pola manewru) No i oczywiście mam nadzieję na dodatki do podstawki z dodatkowymi pierwszymi dniami, tyranami i kampanią. Liczę też na późniejsze Undertow i ten dodatek w produkcji. BTW szykujecie ogłoszenie w marcu polskiej wersji pewnej gry na IP Bethesdy??

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 08:24
autor: Curiosity
flissak pisze: 20 lut 2023, 08:14 BTW szykujecie ogłoszenie w marcu polskiej wersji pewnej gry na IP Bethesdy??
Przypominam, że to nie jest wątek wydawniczy.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 10:10
autor: jediwolf
Portal Games pisze: 20 lut 2023, 00:30 Przekonuje Was Too Many Bones? My jednogłośnie stwierdziliśmy, że gra to zupełnie unikatowe doświadczenie. Genialne komponenty (przeszło 130 kostek, maty, plastikowe karty w formie sztonów!), niezwykła regrywalność i szczypta humoru sprawiają, że każda rozgrywka to prawdziwa frajda. Natomiast... jesteśmy ciekawi Waszych pierwszych wrażeń z gry i Waszych oczekiwań :)
Owszem, nawet zamówiłem swój egzemplarz. Jak chłopaki wyżej piszą, wspomóżcie się dostępnym spolszczeniem i będzie dobrze :)

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 14:14
autor: woytas
bajbaj pisze: 20 lut 2023, 00:35 A moje oczekiwanie co do polskiego wydania jest jedno - zrobicie dobre tłumaczenie, najlepiej wykorzystując już przygotowane tłumaczenie przez kolegów z tego forum!
Które wymaga jeszcze kilku drobnych poprawek.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 15:28
autor: garg
bajbaj pisze: 20 lut 2023, 00:35
Portal Games pisze: 20 lut 2023, 00:30 Przekonuje Was Too Many Bones? My jednogłośnie stwierdziliśmy, że gra to zupełnie unikatowe doświadczenie. Genialne komponenty (przeszło 130 kostek, maty, plastikowe karty w formie sztonów!), niezwykła regrywalność i szczypta humoru sprawiają, że każda rozgrywka to prawdziwa frajda. Natomiast... jesteśmy ciekawi Waszych pierwszych wrażeń z gry i Waszych oczekiwań :)
Miło, że piszecie i świetnie, że wydacie TMB, ale ... tu są już 33 strony opisów wrażeń i oczekiwań😲

A moje oczekiwanie co do polskiego wydania jest jedno - zrobicie dobre tłumaczenie, najlepiej wykorzystując już przygotowane tłumaczenie przez kolegów z tego forum!
A mnie jest trochę przykro, że Portal wrzuca tu posty jak z fb. :cry:

Bajbaj słusznie napisał - ludzie wypisują się o wrażeniach z rozgrywek od 33 stron...

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 20 lut 2023, 21:27
autor: ckbucu
seki pisze: 18 lut 2023, 20:24 Nie brzmi na duże zmiany. Tak na sucho wydaje się, że Undertow do mechanik wprowadził więcej niż wprowadzi Unbreakable. Aczkolwiek pojawianie się lawy będzie fajną klimatycznie zmianą i zachęci do używania umiejętności związanych z ruchem. Spychanie złolców na lawę może być tym, co Gearlocki lubią najbardziej.
IMO więcej jednak trochę Unbreakable wprowadza. Mechanika lawy i Darkness jest ciekawsza i daje więcej móżdżenia niż wprowadzone nowe typy mobków czy "tratwa" w Undertow.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 21 lut 2023, 06:15
autor: tommyray
Portal Games pisze: 20 lut 2023, 00:30 Przekonuje Was Too Many Bones? My jednogłośnie stwierdziliśmy, że gra to zupełnie unikatowe doświadczenie. Genialne komponenty (przeszło 130 kostek, maty, plastikowe karty w formie sztonów!), niezwykła regrywalność i szczypta humoru sprawiają, że każda rozgrywka to prawdziwa frajda. Natomiast... jesteśmy ciekawi Waszych pierwszych wrażeń z gry i Waszych oczekiwań :)
Ogarnijcie się. Marketingowy język to nie jest język tego forum gdzie średnia pewnie dobija do 40. "Frajda" też nie jest tym co uznałbym za punkt programu w przypadku TMB...

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 21 lut 2023, 09:36
autor: shuji
Ludzie, proszę nie róbcie tego sobie, nie zamawiajcie tej gry w przedsprzedaży. A jeśli myślicie o tym, to poczytajcie wątek o portalu, albo jakiejkolwiek grze którą wydaje. Macie większą szansę na wygranie w lotka, niż, że:
1. Będzie dobre tłumaczenie
2. Nie będzie baboli, literówek, przeinaczeń, błędów, podmienionych komponentów (właśnie dostałem Uranopolis do 51-stanu ze znacznikiem NY)
3. Nie będzie problemów z jakością komponentów tj. źle wyciętych elementów, nie tych co trzeba, rozwarstwiających się itd.
4. Wasza reklamacja będzie przeprowadzona z zachowaniem minimum standardów obsługi klienta (np. odsyłanie się między pracownikami na różne maile, zamiast przekazania informacji wewnątrz firmy).

Jeśli macie do siebie odrobinę szacunku, to na prawdę poczekajcie aż ta gra wyjdzie i będzie wiadomo, że jest ok. Szczególnie, że biorąc pod uwagę politykę cenową portalu, na bank będzie sporo taniej - nawet z tymi dodatkami, które są tylko u nich, pewnie pojawią się oddzielnie za jakieś grosze jak zawsze.