Otóż to. Jest to mało eleganckie rozwiązanie.
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4280
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Bez przesady to nie jest gra 1vs1 competetive
To nie tak, że każdy "chce aby" jakiś potwór był, albo nie było. Też wolę zdecydowanie "losować" potwora z kart. Dodatkowo takie rozwiązanie CAŁKOWICIE niweluje potrzebę używania tokenów potworów (warunek, że masz figurki). I ważne zbieranie tych tokenów i rozdzielanie na woreckzi - to jest "extra" czas po grze - który dla mnie ma też duże znaczenie. Serio DŁUŻEJ tą grę składam, niż rozkładam i to tak wyraźnie (Fakt mam bzika, i rozdzielam też karty akcji, czy przygód na dodatki)
Co lepsze w ostatniej grze losowaliśmy potwory "dużymi" kartami i trwało to sekundę - jedna osoba tasuje, 2-ga mówi stop - w efekcie górna karta jest wylosowanym potworem. Trwa to ułamek i nie trzeba nic kombinować.
Oczywiście każdy zrobi jak chce, ale jak chcemy przyspieszyć "rozgrywkę" to tutaj eliminacja elementów powinna to tylko przyspieszyć.
Jest jeszcze opcja wyboru potworów - każdy wybiera jednego startowego, wtedy nic nie trzeba losować (znaczy się trzeba wylosować miejsce gdzie wpada). To ma sens jak nikt nie używa tego "do wybrania" najlepszego trofeum pod jego "postać" - ale na szczęście nie jest to mocne w tej grze
Nie ukrywam fajnie wyglądają takie żetony w "protektorach".
Inny temat to żetony "miejsca" i to rozwiązanie też dla mnie jest słabe. Możliwe że tutaj przydało by się to jakoś usprawnić mocno. Kostki jednak wyżej tu proponowane do mnie nie przemawiają (realnie musiał byś w late game przerzucać kostkę z 2-3 razy "szukając" czy dany wynik jest "wolny" - według mnie to drastycznie spowolni grę). Losowanie z woreczka wydaje się fajnym pomysłem - tylko wtedy rzeczywiście trzeba jakoś "wzmocnić" tokeny, bo ich tasowanie mocno je zniszczy (moje po tych 5 grach JUŻ mają wyraźne ślady używania).


Co lepsze w ostatniej grze losowaliśmy potwory "dużymi" kartami i trwało to sekundę - jedna osoba tasuje, 2-ga mówi stop - w efekcie górna karta jest wylosowanym potworem. Trwa to ułamek i nie trzeba nic kombinować.
Oczywiście każdy zrobi jak chce, ale jak chcemy przyspieszyć "rozgrywkę" to tutaj eliminacja elementów powinna to tylko przyspieszyć.
Jest jeszcze opcja wyboru potworów - każdy wybiera jednego startowego, wtedy nic nie trzeba losować (znaczy się trzeba wylosować miejsce gdzie wpada). To ma sens jak nikt nie używa tego "do wybrania" najlepszego trofeum pod jego "postać" - ale na szczęście nie jest to mocne w tej grze

Nie ukrywam fajnie wyglądają takie żetony w "protektorach".
Inny temat to żetony "miejsca" i to rozwiązanie też dla mnie jest słabe. Możliwe że tutaj przydało by się to jakoś usprawnić mocno. Kostki jednak wyżej tu proponowane do mnie nie przemawiają (realnie musiał byś w late game przerzucać kostkę z 2-3 razy "szukając" czy dany wynik jest "wolny" - według mnie to drastycznie spowolni grę). Losowanie z woreczka wydaje się fajnym pomysłem - tylko wtedy rzeczywiście trzeba jakoś "wzmocnić" tokeny, bo ich tasowanie mocno je zniszczy (moje po tych 5 grach JUŻ mają wyraźne ślady używania).
- RUNner
- Posty: 4280
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Żetony potworów też zamierzam wrzucić do kapsli. Co kto lubi. Używałbym kart ale są dwustronne i zaproponowane wcześniej rozwiązania do mnie nie przemawiają. Zajętość miejsca jakoś mi nie wadzi, bo i tak chcę sobie wszystko inaczej poukładać. Dla mnie BB nie jest zły ale da się coś tutaj poprawić. Być może ktoś stworzy lepszy insert? Jestem otwarty na usprawnienia i nie będę szczędził grosza, bo gra mi się bardzo podoba i zamierzam ją pimpować do oporu! 

Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Na FB ktoś już wrzucił "przegródki" dopasowane wymiarowo do poszczególnych dodatków, do wydruku. Wywala się dolny insert, drukuje parę "pudelek" I wszystkie karty mieszczą się na spodzie i jeszcze miejsca zostaję 

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Karty zawsze można przetasować, przełożyć i losować od spodu. Znika informacja o kolejnym potworze. Informacje o wierzchniej karcie też można ukryć jakaś przekładką jednocześnie wykorzystać ją do przełożenia kart.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie mogę znaleźć posta. Pomóżcie.
1) Jakich rozmiarów kapsle numizmatyczne na żetony tropów, zniszczenia i słabości?
Jakie na żetony potworów I,II, III?
1) Jakich rozmiarów kapsle numizmatyczne na żetony tropów, zniszczenia i słabości?
Jakie na żetony potworów I,II, III?
- psia.kostka
- Posty: 4853
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
- sqb1978
- Posty: 2638
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 149 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
1. Żetony tropów/słabości/zniszczeń: 30mm (niektore żetony weszły na styk, więc może być problem z wyjęciem, jeśli to rozważasz to użyłbym 31mm)
2. Potwory I/II/III: 28/32/37 mm (możliwe, że do III poziomu spasują 36 mm, ale akurat nie było tam gdzie zamawiałem, wziąłem więc 37mm i jest lekki luz ok 1mm)
Sprzedam: nic
- hipcio_stg
- Posty: 1868
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 372 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.
Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Hej, podsumowując, jak wygląda regrywalność SOLO oraz satysfakcja po kolejnych rozgrywkach?
Możecie porównać Wiedźmina do jakichś innych tytułów?
Zastanawiam się nad All-in, ale to kupa kasy i nie wiem czy ma to sens, patrząc na to ile innych gier jest na rynku. Zaznaczam, że nie jestem jakimś super fanem Wiedźmina, także tematyka mało mnie interesuje, bardziej chodzi o same mechaniki, regrywalność i satysfakcję z gry.
Możecie porównać Wiedźmina do jakichś innych tytułów?
Zastanawiam się nad All-in, ale to kupa kasy i nie wiem czy ma to sens, patrząc na to ile innych gier jest na rynku. Zaznaczam, że nie jestem jakimś super fanem Wiedźmina, także tematyka mało mnie interesuje, bardziej chodzi o same mechaniki, regrywalność i satysfakcję z gry.
- Hardkor
- Posty: 5191
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
xDDDDDDDDDDhipcio_stg pisze: ↑18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.
Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Jak 100 stron ma być nabite podczas kampanii jak jedynymi osobami, które w to grały to recenzenci? Dodatkowo wydaje mi się, że niewiele gier na tym forum ma watki na ponad 100 stron, a jak mają to są to wieloletnie tytuły. To miał być jakiś słaby bait?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 206 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zagrałem na Pyrkonie kilka rund. Wygląda to nieźle i czuć tam Vibe przygody. Tylko raczej nikt kto lubi super optymalizację do tego nie podchodzi bo jest duży czynnik losowy w kilku miejscach. Szkoda, że to świat sprzed czasów Geralta ale poza tym jest bardzo ok. Oczywiście 1.5h grania raczej nie przesądza o niczym. Ale na pewno będę chciał w to jeszcze pograć.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- Hardkor
- Posty: 5191
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dla osób, które lubią optymalizować nie jest to gragregoff pisze: ↑18 cze 2023, 22:00 Zagrałem na Pyrkonie kilka rund. Wygląda to nieźle i czuć tam Vibe przygody. Tylko raczej nikt kto lubi super optymalizację do tego nie podchodzi bo jest duży czynnik losowy w kilku miejscach. Szkoda, że to świat sprzed czasów Geralta ale poza tym jest bardzo ok. Oczywiście 1.5h grania raczej nie przesądza o niczym. Ale na pewno będę chciał w to jeszcze pograć.

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 206 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Można by było w teorii zrobić coś idzie Geralt jest postacią niegrywalna ale można wchodzić z nim w interakcje lub by pojawiał się w jakiś wydarzeniach.
Ale nie o tym temat
Jeszcze myślałem o tym, że ta gra jest stworzona pod aplikacje aby wybierała nam wydarzenia i prowadziła historię. Plus łatwo można by było wprowadzać nowe (nawet płatne) rozwinięcia historii lub nowe wątki.
Ale nie o tym temat

Jeszcze myślałem o tym, że ta gra jest stworzona pod aplikacje aby wybierała nam wydarzenia i prowadziła historię. Plus łatwo można by było wprowadzać nowe (nawet płatne) rozwinięcia historii lub nowe wątki.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- Hardkor
- Posty: 5191
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
kto wie, może GoB zaskoczygregoff pisze: ↑18 cze 2023, 22:44 Można by było w teorii zrobić coś idzie Geralt jest postacią niegrywalna ale można wchodzić z nim w interakcje lub by pojawiał się w jakiś wydarzeniach.
Ale nie o tym temat
Jeszcze myślałem o tym, że ta gra jest stworzona pod aplikacje aby wybierała nam wydarzenia i prowadziła historię. Plus łatwo można by było wprowadzać nowe (nawet płatne) rozwinięcia historii lub nowe wątki.

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- RUNner
- Posty: 4280
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Podstawowy wariant solo jest przeciętny. Musisz zrealizować cel w określonym czasie, a właściwie to po prostu wynik jest zależny od liczby rozegranych rund. Mam w kolekcji dużo lepsze gry solowe, których tu nie wymienię. Wiedźmin solo jest jednak mimo wszystko przyjemny. Prawdopodobnie z Dzikim Gonem czy Legendarnymi Łowami będzie tutaj lepiej, ale jeszcze nie sprawdziłem, bo… ogrywam ten podstawowy wariant. Jest coś co mnie ciągnie do tej gry, nawet w tym przeciętnym trybie.Recu pisze: ↑18 cze 2023, 21:41 Hej, podsumowując, jak wygląda regrywalność SOLO oraz satysfakcja po kolejnych rozgrywkach?
Możecie porównać Wiedźmina do jakichś innych tytułów?
Zastanawiam się nad All-in, ale to kupa kasy i nie wiem czy ma to sens, patrząc na to ile innych gier jest na rynku. Zaznaczam, że nie jestem jakimś super fanem Wiedźmina, także tematyka mało mnie interesuje, bardziej chodzi o same mechaniki, regrywalność i satysfakcję z gry.

Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- psia.kostka
- Posty: 4853
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wspieraczka dostarczona, cisnienie zeszlo. Jak mawial Cartman:
"Witcher? It's so yesterday!"
Teraz emocje Pyrkonem albo Stalkerem. A potem Essen i Nemesis 3. Hype train nie zwalnia

Poza tym pewnie polowa BigBoxow dalej w folii. Czesc osob tez maluje figsy przed pierwsza gra. Sporo takich zdjec na fb.
Troche nabilismy stron, np "czy wiedzmin moze byc kobieta?" Nie pamietasz?Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii,

Premiery jeszcze nie byloa drugie 100 tuż po premierze.

No i kilka relacji z gry jednak jest, tez wideo. Sporo zawartosci w pudlach do przetrawienia, a sloneczna pogoda tez nie motywuje do garbienia nad plansza

Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Noo podczas kampani to było ponad 190 stron...hipcio_stg pisze: ↑18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.
Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
viewtopic.php?t=71873
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12710
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3707 times
- Been thanked: 3890 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie podczas kampanii, a od kampanii do dostarczenia gry - to spora roznicaedimaru pisze: ↑19 cze 2023, 12:23Noo podczas kampani to było ponad 190 stron...hipcio_stg pisze: ↑18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.
Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
viewtopic.php?t=71873
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- BOLLO
- Posty: 6317
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 1981 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Przeczytałem instrukcję i zaznajomiłem się z komponentami przez weekend. Na sucho gra wydaje się być tym czego szukałem. Przygodówka `ala Talizman ładnie wyglądająca ale dająca więcej przygody i poczucia że masz na coś wpływ. Nie do końca podoba mi się to tropienie....szkoda zmarnowany potencjał troszkę. No i ten end game taki troszkę z czapy ale jak ktoś nie nastawią się na optymalizację ruchów a miło spędzony czas na przygodzie to powinno być całkiem przyjemnie. Pierwsza rozgrywka zaplanowana na 22/06. Wizualnie i jakościowo pierwsza klasa.hipcio_stg pisze: ↑18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.
Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.

-
- Posty: 1080
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Do Talismana bym nie porównywał. Jak już to w mojej ocenie bliżej Wieśkowi do Runebound.
- BOLLO
- Posty: 6317
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 1981 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W Runebounda nie grałem ale Wookie wielokrotnie właśnie do tej gry porównywał swoje dzieło. Nawiązałem jedynie do Talizmana bo chciałem coś głębszego od niego a Talizmana lubilismy bo mam y dobre wspomnienia po mimo tego że mechanika poruszania się tam to jakiś absurd
