Strona 33 z 51

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 14:40
autor: ave.crux
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 14:35 Jaka to jest wygoda? Masz talie kart z której wyciągasz talie i raz na grę tasujesz ją.
Masz też talię kart terenów?
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 14:35 Przy woreczkach sami piszecie, że macie problem by je schowac do pudełka i dodatkowo musicie osobno za nie dopłacać.
my?
Nie mam żadnego problemu z segregowaniem, miejscem w pudle oraz zapłatą za woreczki.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 15:44
autor: RUNner
Koslaz pisze: 16 cze 2023, 14:39
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 13:58 Ok, ale po co? Zakładam, że wszyscy tutaj piszący mają deluxe, więc po co wam te żetony? Nie łatwiej kartę wylosować?
1) Karty potworów mają nazwę po obu stronach. Trzeba więc tasować w ukryciu albo kombinować z dobieraniem którejś karty z góry.
Otóż to. Jest to mało eleganckie rozwiązanie.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 16:46
autor: Freshus
Ja zawsze w tego typu sytuacja dociągam od spodu. Żadne kombinowanie xD

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 16 cze 2023, 16:56
autor: Kal-El83
Ale zawsze wiesz, na co nie trafisz :twisted:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 10:46
autor: Mareczq
Bez przesady to nie jest gra 1vs1 competetive ;) To nie tak, że każdy "chce aby" jakiś potwór był, albo nie było. Też wolę zdecydowanie "losować" potwora z kart. Dodatkowo takie rozwiązanie CAŁKOWICIE niweluje potrzebę używania tokenów potworów (warunek, że masz figurki). I ważne zbieranie tych tokenów i rozdzielanie na woreckzi - to jest "extra" czas po grze - który dla mnie ma też duże znaczenie. Serio DŁUŻEJ tą grę składam, niż rozkładam i to tak wyraźnie (Fakt mam bzika, i rozdzielam też karty akcji, czy przygód na dodatki) :D

Co lepsze w ostatniej grze losowaliśmy potwory "dużymi" kartami i trwało to sekundę - jedna osoba tasuje, 2-ga mówi stop - w efekcie górna karta jest wylosowanym potworem. Trwa to ułamek i nie trzeba nic kombinować.

Oczywiście każdy zrobi jak chce, ale jak chcemy przyspieszyć "rozgrywkę" to tutaj eliminacja elementów powinna to tylko przyspieszyć.

Jest jeszcze opcja wyboru potworów - każdy wybiera jednego startowego, wtedy nic nie trzeba losować (znaczy się trzeba wylosować miejsce gdzie wpada). To ma sens jak nikt nie używa tego "do wybrania" najlepszego trofeum pod jego "postać" - ale na szczęście nie jest to mocne w tej grze :D

Nie ukrywam fajnie wyglądają takie żetony w "protektorach".

Inny temat to żetony "miejsca" i to rozwiązanie też dla mnie jest słabe. Możliwe że tutaj przydało by się to jakoś usprawnić mocno. Kostki jednak wyżej tu proponowane do mnie nie przemawiają (realnie musiał byś w late game przerzucać kostkę z 2-3 razy "szukając" czy dany wynik jest "wolny" - według mnie to drastycznie spowolni grę). Losowanie z woreczka wydaje się fajnym pomysłem - tylko wtedy rzeczywiście trzeba jakoś "wzmocnić" tokeny, bo ich tasowanie mocno je zniszczy (moje po tych 5 grach JUŻ mają wyraźne ślady używania).

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 11:02
autor: RUNner
Żetony potworów też zamierzam wrzucić do kapsli. Co kto lubi. Używałbym kart ale są dwustronne i zaproponowane wcześniej rozwiązania do mnie nie przemawiają. Zajętość miejsca jakoś mi nie wadzi, bo i tak chcę sobie wszystko inaczej poukładać. Dla mnie BB nie jest zły ale da się coś tutaj poprawić. Być może ktoś stworzy lepszy insert? Jestem otwarty na usprawnienia i nie będę szczędził grosza, bo gra mi się bardzo podoba i zamierzam ją pimpować do oporu! :D

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 11:50
autor: Freshus
Na FB ktoś już wrzucił "przegródki" dopasowane wymiarowo do poszczególnych dodatków, do wydruku. Wywala się dolny insert, drukuje parę "pudelek" I wszystkie karty mieszczą się na spodzie i jeszcze miejsca zostaję :)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 11:53
autor: tomp
Karty zawsze można przetasować, przełożyć i losować od spodu. Znika informacja o kolejnym potworze. Informacje o wierzchniej karcie też można ukryć jakaś przekładką jednocześnie wykorzystać ją do przełożenia kart.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 14:50
autor: kubajakub
Nie mogę znaleźć posta. Pomóżcie.
1) Jakich rozmiarów kapsle numizmatyczne na żetony tropów, zniszczenia i słabości?
Jakie na żetony potworów I,II, III?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 15:24
autor: psia.kostka
Obrazek

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 20:41
autor: kubajakub
Nie pytam o cenę 😁 tylko rozmiar 😁

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 17 cze 2023, 21:08
autor: sqb1978
kubajakub pisze: 17 cze 2023, 14:50 Nie mogę znaleźć posta. Pomóżcie.
1) Jakich rozmiarów kapsle numizmatyczne na żetony tropów, zniszczenia i słabości?
Jakie na żetony potworów I,II, III?
1. Żetony tropów/słabości/zniszczeń: 30mm (niektore żetony weszły na styk, więc może być problem z wyjęciem, jeśli to rozważasz to użyłbym 31mm)
2. Potwory I/II/III: 28/32/37 mm (możliwe, że do III poziomu spasują 36 mm, ale akurat nie było tam gdzie zamawiałem, wziąłem więc 37mm i jest lekki luz ok 1mm)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 cze 2023, 21:12
autor: hipcio_stg
Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 cze 2023, 21:41
autor: Recu
Hej, podsumowując, jak wygląda regrywalność SOLO oraz satysfakcja po kolejnych rozgrywkach?
Możecie porównać Wiedźmina do jakichś innych tytułów?
Zastanawiam się nad All-in, ale to kupa kasy i nie wiem czy ma to sens, patrząc na to ile innych gier jest na rynku. Zaznaczam, że nie jestem jakimś super fanem Wiedźmina, także tematyka mało mnie interesuje, bardziej chodzi o same mechaniki, regrywalność i satysfakcję z gry.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 cze 2023, 21:52
autor: Hardkor
hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
xDDDDDDDDDD

Jak 100 stron ma być nabite podczas kampanii jak jedynymi osobami, które w to grały to recenzenci? Dodatkowo wydaje mi się, że niewiele gier na tym forum ma watki na ponad 100 stron, a jak mają to są to wieloletnie tytuły. To miał być jakiś słaby bait?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 cze 2023, 22:00
autor: gregoff
Zagrałem na Pyrkonie kilka rund. Wygląda to nieźle i czuć tam Vibe przygody. Tylko raczej nikt kto lubi super optymalizację do tego nie podchodzi bo jest duży czynnik losowy w kilku miejscach. Szkoda, że to świat sprzed czasów Geralta ale poza tym jest bardzo ok. Oczywiście 1.5h grania raczej nie przesądza o niczym. Ale na pewno będę chciał w to jeszcze pograć.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 cze 2023, 22:01
autor: Hardkor
gregoff pisze: 18 cze 2023, 22:00 Zagrałem na Pyrkonie kilka rund. Wygląda to nieźle i czuć tam Vibe przygody. Tylko raczej nikt kto lubi super optymalizację do tego nie podchodzi bo jest duży czynnik losowy w kilku miejscach. Szkoda, że to świat sprzed czasów Geralta ale poza tym jest bardzo ok. Oczywiście 1.5h grania raczej nie przesądza o niczym. Ale na pewno będę chciał w to jeszcze pograć.
Dla osób, które lubią optymalizować nie jest to gra :) Po prostu. Co do czasów to zależy. W dodatku magowie są postacie z książek. Boje się, że byłoby jak w Wiedźminie Trzewiczka - każdy chce grać Geraltem i tyle.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 cze 2023, 22:44
autor: gregoff
Można by było w teorii zrobić coś idzie Geralt jest postacią niegrywalna ale można wchodzić z nim w interakcje lub by pojawiał się w jakiś wydarzeniach.

Ale nie o tym temat ;)

Jeszcze myślałem o tym, że ta gra jest stworzona pod aplikacje aby wybierała nam wydarzenia i prowadziła historię. Plus łatwo można by było wprowadzać nowe (nawet płatne) rozwinięcia historii lub nowe wątki.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 cze 2023, 23:55
autor: Hardkor
gregoff pisze: 18 cze 2023, 22:44 Można by było w teorii zrobić coś idzie Geralt jest postacią niegrywalna ale można wchodzić z nim w interakcje lub by pojawiał się w jakiś wydarzeniach.

Ale nie o tym temat ;)

Jeszcze myślałem o tym, że ta gra jest stworzona pod aplikacje aby wybierała nam wydarzenia i prowadziła historię. Plus łatwo można by było wprowadzać nowe (nawet płatne) rozwinięcia historii lub nowe wątki.
kto wie, może GoB zaskoczy :)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 cze 2023, 09:33
autor: RUNner
Recu pisze: 18 cze 2023, 21:41 Hej, podsumowując, jak wygląda regrywalność SOLO oraz satysfakcja po kolejnych rozgrywkach?
Możecie porównać Wiedźmina do jakichś innych tytułów?
Zastanawiam się nad All-in, ale to kupa kasy i nie wiem czy ma to sens, patrząc na to ile innych gier jest na rynku. Zaznaczam, że nie jestem jakimś super fanem Wiedźmina, także tematyka mało mnie interesuje, bardziej chodzi o same mechaniki, regrywalność i satysfakcję z gry.
Podstawowy wariant solo jest przeciętny. Musisz zrealizować cel w określonym czasie, a właściwie to po prostu wynik jest zależny od liczby rozegranych rund. Mam w kolekcji dużo lepsze gry solowe, których tu nie wymienię. Wiedźmin solo jest jednak mimo wszystko przyjemny. Prawdopodobnie z Dzikim Gonem czy Legendarnymi Łowami będzie tutaj lepiej, ale jeszcze nie sprawdziłem, bo… ogrywam ten podstawowy wariant. Jest coś co mnie ciągnie do tej gry, nawet w tym przeciętnym trybie. :)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 cze 2023, 11:25
autor: psia.kostka
hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek...
Wspieraczka dostarczona, cisnienie zeszlo. Jak mawial Cartman:
"Witcher? It's so yesterday!"

Teraz emocje Pyrkonem albo Stalkerem. A potem Essen i Nemesis 3. Hype train nie zwalnia :D

Poza tym pewnie polowa BigBoxow dalej w folii. Czesc osob tez maluje figsy przed pierwsza gra. Sporo takich zdjec na fb.
Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii,
Troche nabilismy stron, np "czy wiedzmin moze byc kobieta?" Nie pamietasz? ;)
a drugie 100 tuż po premierze.
Premiery jeszcze nie bylo :P
No i kilka relacji z gry jednak jest, tez wideo. Sporo zawartosci w pudlach do przetrawienia, a sloneczna pogoda tez nie motywuje do garbienia nad plansza ;)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 cze 2023, 12:23
autor: edimaru
hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Noo podczas kampani to było ponad 190 stron...
viewtopic.php?t=71873

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 cze 2023, 12:34
autor: japanczyk
edimaru pisze: 19 cze 2023, 12:23
hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Noo podczas kampani to było ponad 190 stron...
viewtopic.php?t=71873
Nie podczas kampanii, a od kampanii do dostarczenia gry - to spora roznica

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 cze 2023, 14:50
autor: BOLLO
hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Przeczytałem instrukcję i zaznajomiłem się z komponentami przez weekend. Na sucho gra wydaje się być tym czego szukałem. Przygodówka `ala Talizman ładnie wyglądająca ale dająca więcej przygody i poczucia że masz na coś wpływ. Nie do końca podoba mi się to tropienie....szkoda zmarnowany potencjał troszkę. No i ten end game taki troszkę z czapy ale jak ktoś nie nastawią się na optymalizację ruchów a miło spędzony czas na przygodzie to powinno być całkiem przyjemnie. Pierwsza rozgrywka zaplanowana na 22/06. Wizualnie i jakościowo pierwsza klasa. :mrgreen:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 cze 2023, 15:01
autor: Darkstorm
Do Talismana bym nie porównywał. Jak już to w mojej ocenie bliżej Wieśkowi do Runebound.