Stronghold (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Stronghold
ad1. Na przykład na przedpolu masz 10 ludków. Wydajesz rozkaz 5, co znaczy, że możesz wysłać 7 ludków na przedmurze z kwatermistrzem. Albo np. 3 na przedmurze bez kwatermistrza i 2+2 na przedmurze z kwatermistrzem. Albo np. 5 na inne przedmurze i 2 na przedmurze z kwatermistrzem.
ad2. Tak, machiny walą zawsze. Tu ciekawe pytanie - czy balista strzela gdy już nie ma do kogo. Według reguł które są proste i jednoznaczne to tak, strzela. Nie mniej, homerule, że jeśli nie ma celu do jakiego ma strzelać to przestaje strzelać wydaje się być bardzo sensowny.
ad3. Do 3
ad2. Tak, machiny walą zawsze. Tu ciekawe pytanie - czy balista strzela gdy już nie ma do kogo. Według reguł które są proste i jednoznaczne to tak, strzela. Nie mniej, homerule, że jeśli nie ma celu do jakiego ma strzelać to przestaje strzelać wydaje się być bardzo sensowny.
ad3. Do 3
Re: Stronghold
ad2. też mieliśmy ten problem, uznaliśmy że wg zasad strzela, proponuję w nowej instrukcji dopisać, że nie musi wówczas
Re: Stronghold
Ja mam takie oto pytanie co do zasad:
"Ostatkiem sił" pozwala powtórzyć akcje z jednego budynku. Czy można w ten sposób powtórzyć "Niebaiński blask" (czy jak to tam się nazywało - to co pozwala nie rozliczyć szturmu na jednym odcinku murów) i "Błogosławieństwo strzelców"? Niby w zasadach jest oczywiste, że można ale atakujący mi się ostatnio przyczepili, że jest tylko jeden żeton, a więc zgodnie z zasadą, że jestem ograniczony do elementów gry nie mogę wykonać tych akcji bo nie ma drugiego żetonu do jej oznaczenia.
"Ostatkiem sił" pozwala powtórzyć akcje z jednego budynku. Czy można w ten sposób powtórzyć "Niebaiński blask" (czy jak to tam się nazywało - to co pozwala nie rozliczyć szturmu na jednym odcinku murów) i "Błogosławieństwo strzelców"? Niby w zasadach jest oczywiste, że można ale atakujący mi się ostatnio przyczepili, że jest tylko jeden żeton, a więc zgodnie z zasadą, że jestem ograniczony do elementów gry nie mogę wykonać tych akcji bo nie ma drugiego żetonu do jej oznaczenia.
How about a game of GoT?
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Stronghold
Ha ciekawe
stawiam jednak na ograniczenie elementów. Jakby mi obrońca zagrał dwa razy niebiański blask to bym chyba zatłukł drewnianymi kosteczkami ;P
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Stronghold
Gdzieś była mowa, że można powtórzyć blask. Nie brakuje żetonu, bo spada po pierwszym rozstrzygnięciu ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Stronghold
Ale w pytaniu nie było, że do drugiego rozstrzygnięcia (po remisie). Możliwość powtórzenia dawałaby szanse zabłysnąć na dwóch kawałkach muru w jednym starciu.melee pisze:Gdzieś była mowa, że można powtórzyć blask. Nie brakuje żetonu, bo spada po pierwszym rozstrzygnięciu
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Stronghold
A to mi przypomina drugie pytanie, czy niebiański blask działa podczas tie-breakera - drugiego rozstrzygnięcia szturmu w przypadku remisu?
How about a game of GoT?
Re: Stronghold
Rzeczywiście, przeczytałem chyba pytanie, którego nie było. No więc na drugie pytanie wg mnie "tak", na pierwsze "nie".
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Stronghold
Blask działa podczas powtórzenia natarcia w przypadku remisu - to jest chyba w FAQu
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Stronghold
Poprawiona instrukcja do Strongholda: http://www.wydawnictwoportal.pl/2010/01 ... rongholda/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Stronghold
Ladnie wyglada, choc juz po pobieznym przejrzeniu jedno nieszczesliwe sformulowanie juz rzucilo sie w oczy ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Stronghold
oj zielu
tragizujesz. Jedno niezgrabne sformulowanie a Ty z grubej rury ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Stronghold
Ale mi sie Stronghold spodobał! Doskonała immersja! Gracze czują (przynajmniej ja) dokładnie to o czym pisał kiedyś Trzewik. Na razie grałem tylko obrońcą (2vs2) ale było świetnie... Od 3 tury dostawaliśmy mocny łomot, miałem trochę ziewania na murach ale od 5 to już miałem wjazd po całości.. Wygraliśmy przewagą punktów chwały przepuszczając najeźdźcę na łącznie 3ch odcinkach.
Najeźdźca obszedł nasze pułapki przy pomocy wież oblężniczych, przez co już dokońca mieliśmy problem z ilością klepsydr, dostawaliśmy tylko po 2-3 klepsydry...
A co do manewru wpuszczania wydaje mi się, że fabularni jest uzasadnione, bronimy się wystarczająco długo, żeby mimo porażki jeszcze długo bardowie sławili nasze męstwo. A co do tego, że to za wcześnie i po co dłużej grać, to myślę że limit 10 tur to maksymalny czas jaki gra może trwać, że dłużej się po prostu nie da i już..:]
A jeszcze wspomnę, że obrońca w tej rozgrywce nie zhańbił się żadnym nieszlachetnym czynem... no może jednym małym... nie pamiętam.. ale prawdopodobnie mogliśmy spanikować i zabrać wszystki punkty chwały i niechybnie twierdza by padła a zieloni bardowie sławili by męstwo oprawców:)
Ja osobiście mogę polecić.Gra fakt dla graczy ale... ale niedzielni gracze z wprawą również mogą się dobrze bawić. Choć niestety instrukcja mało jednoznacznie/szczegółowo wyjaśnia pewne aspekty, ale to też mimo wszystko cecha naszego wspaniałego języka, czasem angielska instrukcja bywała pomocna:)
Najeźdźca obszedł nasze pułapki przy pomocy wież oblężniczych, przez co już dokońca mieliśmy problem z ilością klepsydr, dostawaliśmy tylko po 2-3 klepsydry...
A co do manewru wpuszczania wydaje mi się, że fabularni jest uzasadnione, bronimy się wystarczająco długo, żeby mimo porażki jeszcze długo bardowie sławili nasze męstwo. A co do tego, że to za wcześnie i po co dłużej grać, to myślę że limit 10 tur to maksymalny czas jaki gra może trwać, że dłużej się po prostu nie da i już..:]
A jeszcze wspomnę, że obrońca w tej rozgrywce nie zhańbił się żadnym nieszlachetnym czynem... no może jednym małym... nie pamiętam.. ale prawdopodobnie mogliśmy spanikować i zabrać wszystki punkty chwały i niechybnie twierdza by padła a zieloni bardowie sławili by męstwo oprawców:)
Ja osobiście mogę polecić.Gra fakt dla graczy ale... ale niedzielni gracze z wprawą również mogą się dobrze bawić. Choć niestety instrukcja mało jednoznacznie/szczegółowo wyjaśnia pewne aspekty, ale to też mimo wszystko cecha naszego wspaniałego języka, czasem angielska instrukcja bywała pomocna:)
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Stronghold
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... d_in_2010/
ciekawy news nt. Strongholda i jego reprincie przez Valley Games. Interesujący jest pomysł podzielenia instrukcji na osobne części dla Obrońcy i Najeźdźcy. Czy w polskim dodruku też jest rozważane takie rozwiązanie? Może sobie kupię...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ciekawy news nt. Strongholda i jego reprincie przez Valley Games. Interesujący jest pomysł podzielenia instrukcji na osobne części dla Obrońcy i Najeźdźcy. Czy w polskim dodruku też jest rozważane takie rozwiązanie? Może sobie kupię...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________
Moje gry
Moje gry
- Furan
- Posty: 1554
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 218 times
Re: Stronghold
Wersję 2.0 instrukcji tak właśnie sobie zszyłem - na dwie części.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Stronghold
Najprostsze rozwiązanie to dodanie dwóch punktów chwały do początkowych zasobów najeźdcy.ryba555 pisze:No właśnie, ale jak ma wyglądać to niehonorowe zagranie obrońcy ? Przecież czasem wystarczy że obrońca nie zrobi nic i tak może wygrać przez poddanie twierdzy. Wtedy też jest niehonorowo czy nie ?.
Sama gra bardzo dobra - w wolnych chwilach szukałem strategii wygrywającej, ale nie żeby ją później z uporem maniaka stosować, czy zdeklasować autora - chodziło o sprawdzenia balansu poszczególnych taktyk. Próbowałem kompletnego bliztkriegu. Żadnych machin, 16 jednostek co tura, brak czarów i ekwipunku. Tylko dwoje sabotażystów
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pytanie, które mnie dręczy - jeśli gobliny strzelają, nie muszą bawić się w obliczanie przewagi, a jeśli już to tylko strzelców?
Ps. Odnośnie dalszych zmian - co drugi element taran powinien zadawać dwa obrażenia [1+2+1+2 ...]. No i wariant dla bardziej doświadczonych : w fazie wymarszu deklarujemy obrońcy, których wymarszy użyjemy. Rozdziela klepsydry, a dopiero PO TYM najeźdca prowadzi wymarsz. Trzeba główkować, co chciałby zrobić najeźdca, zamiast zwyczajnego reagowania na zaistniałą już sytuację.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Re: Stronghold
właśnie dobieram się do zasad tej gry (zaplanowałem zakup w tą sobotę) i nasuwa mi się pytanie o akcję wymarszu. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak ta akcja funkcjonuje (opis w instrukcji jest dla mnie nie jasny) lub podać link do jakiegoś FAQ? (jeśli FAQ jest to byłbym wdzięczny za link niezależnie czy znajdę tam odpowiedź na moje pytanie czy nie)
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Stronghold
FAQ, jak można by się spodziewać, jest na stronie wydawnictwa: http://www.wydawnictwoportal.pl/produkt ... tronghold/Raven091 pisze:właśnie dobieram się do zasad tej gry (zaplanowałem zakup w tą sobotę) i nasuwa mi się pytanie o akcję wymarszu. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak ta akcja funkcjonuje (opis w instrukcji jest dla mnie nie jasny) lub podać link do jakiegoś FAQ? (jeśli FAQ jest to byłbym wdzięczny za link niezależnie czy znajdę tam odpowiedź na moje pytanie czy nie)
A konkretnie tu: http://files.neuroshima.org/Stronghold_FAQ_PL.doc
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- Serenicus
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 lip 2010, 15:04
- Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold
Niedawno kupile Strongholda i bardzo mi sie spodoal. Jednak ja kto zawsze bywa juz pierwsze rozgrywki przyniosly kilka niejasnosci, na ktore niestety intrukcja milczy. Mam nadzieje ze znajdzie ssie tutaj jakas przyjazna dusza i poswieci mi 5 minut.
1. Jak przebiega ostrzal? Z kazdego muru obliczamy ilosc strzelcow, wybieramy nimi przedmurze i strzelamy? Czy np. wybieramy przedmurze, liczymy laczna ilosc wszystkich strzelcow, ktorzy na dane przedmurze moga strzelac i wtedy rozpatrujemy wynik ostrzalu? Pytam bo byla sytuacja ze na dwoch odcinkach murow mialem po jednym strzelcu, z kolei na przedmurzu do ktorego mogli strzelac najezdzca wysylal samych orkow. Czy w zwiazku z tym podczas ostrzalu nie zabije nikogo, czy moze zabije jednego orka?
2. Jak dokladnie dziala ostrzal na taran? Rozumiem ze prowadzic go mozna z przylegajacych do bramy baszt i po jednym na strone odcinku muru. A jak to sie ma do rozkazu blogoslawiensto strzelcow? Moge tym rozkazem strzelac na barbakan?
3. Pozostajac przy blogoslawienstwie. Czy np. wybierajac prawa czesc twierdzy, dodaje takze strzelcow, ktorzy sa zaangazowani w walke, czy tylko tych co sa "wolni". I czy ten rozkaz niejako "wyczerpuje" zdolnosc strzelcow do strzelania w tej turze? Czy np. strzelam z tego rozkazu a pozniej moge normalnie prowadzic ostrzal na przylegle sciezkami przedmurza rowniez tymi strzelacami, ktorzy strzelali z rozkazu?
4. Gralem do tej pory 3 gry. Dwa razy 1 na 1 i raz 2 na 1 i kazdorazowo jakiekolwiek akcje majace na celu zniszczenie bramy byly po prostu akcjami straconymi. W 2-osobowych grach najezdza ani razu nie uderzyl nawet (w mysl zasady ze przy kazdym odcinku tarana musza byc dwie jednostki), z kolei w grze 3-osobowej obnizyli wytrzymalosc pierwszej (!) bramy do 5 punktow. Czy gralismy jakos zle, czy po prostu ten wariant jest totalnie bezsensowny? (Gralismy tak, ze na barbakan strzelaly przylegle do niego dwie baszty i dwa odcinki murow, dzialalo blogoslawienstwo strzelcow i to obronca decydowal ktore jednostki zostaja zestrzelone. Nie pomoglo nawet przydzielanie do taranu wylacznie samych trolli.)
5. Troche boli mnie fakt, ze jezeli najezdzca nie wkroczy maksymalnie w 6-7 turze do twierdzy (przy optymalnej punktacji) to nawet jezeli uda mu sie to ture pozniej to i tak juz nie ma szans na zwyciestwo. Czemu tak jest i jak temu zaradzic?
6. Jak to jest z tymi 4 punktami chwaly obroncy co leza od poczatku gry na ksiedze. Wliczaja sie one do lacznej liczby punktow chwaly obroncy w kazdym momencie (czyli zaczynajac gre najezdzca prowadzi 10:4), czy sa tylko znacznikami, ze danego haniebnego czynu mozna uzyc tylko raz w grze?
7. Nigdzie w instrukcji nie zostalo powiedziane co sie dzieje z niewykorzystanymi surowcami w danej turze. Czy w zwiazku z tym mozna je celowo odkladac, gromadzic, czy tez na koniec tury po wymarszu calosc spada do puli ogolnej?
8. Nie do konca tez zostala wyjasniona kwestia rozkazow. Ile ich mozna na ture wydac? Wszystkie 3 czy np. tylko jeden (instrukcja zmusza najezdce aby kazdorazowo zagral jeden, jednak nic nie mowi ile ich mozna zagrac lacznie).
Wiem ze troche duzo tych pytan wyszlo ale mam cicha nadzieje ze ktos znajdzie dla mnie czas
Jak pojawia sie kolejne niewiadome to mam nadzieje moge na was liczyc ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pozdrawiam
1. Jak przebiega ostrzal? Z kazdego muru obliczamy ilosc strzelcow, wybieramy nimi przedmurze i strzelamy? Czy np. wybieramy przedmurze, liczymy laczna ilosc wszystkich strzelcow, ktorzy na dane przedmurze moga strzelac i wtedy rozpatrujemy wynik ostrzalu? Pytam bo byla sytuacja ze na dwoch odcinkach murow mialem po jednym strzelcu, z kolei na przedmurzu do ktorego mogli strzelac najezdzca wysylal samych orkow. Czy w zwiazku z tym podczas ostrzalu nie zabije nikogo, czy moze zabije jednego orka?
2. Jak dokladnie dziala ostrzal na taran? Rozumiem ze prowadzic go mozna z przylegajacych do bramy baszt i po jednym na strone odcinku muru. A jak to sie ma do rozkazu blogoslawiensto strzelcow? Moge tym rozkazem strzelac na barbakan?
3. Pozostajac przy blogoslawienstwie. Czy np. wybierajac prawa czesc twierdzy, dodaje takze strzelcow, ktorzy sa zaangazowani w walke, czy tylko tych co sa "wolni". I czy ten rozkaz niejako "wyczerpuje" zdolnosc strzelcow do strzelania w tej turze? Czy np. strzelam z tego rozkazu a pozniej moge normalnie prowadzic ostrzal na przylegle sciezkami przedmurza rowniez tymi strzelacami, ktorzy strzelali z rozkazu?
4. Gralem do tej pory 3 gry. Dwa razy 1 na 1 i raz 2 na 1 i kazdorazowo jakiekolwiek akcje majace na celu zniszczenie bramy byly po prostu akcjami straconymi. W 2-osobowych grach najezdza ani razu nie uderzyl nawet (w mysl zasady ze przy kazdym odcinku tarana musza byc dwie jednostki), z kolei w grze 3-osobowej obnizyli wytrzymalosc pierwszej (!) bramy do 5 punktow. Czy gralismy jakos zle, czy po prostu ten wariant jest totalnie bezsensowny? (Gralismy tak, ze na barbakan strzelaly przylegle do niego dwie baszty i dwa odcinki murow, dzialalo blogoslawienstwo strzelcow i to obronca decydowal ktore jednostki zostaja zestrzelone. Nie pomoglo nawet przydzielanie do taranu wylacznie samych trolli.)
5. Troche boli mnie fakt, ze jezeli najezdzca nie wkroczy maksymalnie w 6-7 turze do twierdzy (przy optymalnej punktacji) to nawet jezeli uda mu sie to ture pozniej to i tak juz nie ma szans na zwyciestwo. Czemu tak jest i jak temu zaradzic?
6. Jak to jest z tymi 4 punktami chwaly obroncy co leza od poczatku gry na ksiedze. Wliczaja sie one do lacznej liczby punktow chwaly obroncy w kazdym momencie (czyli zaczynajac gre najezdzca prowadzi 10:4), czy sa tylko znacznikami, ze danego haniebnego czynu mozna uzyc tylko raz w grze?
7. Nigdzie w instrukcji nie zostalo powiedziane co sie dzieje z niewykorzystanymi surowcami w danej turze. Czy w zwiazku z tym mozna je celowo odkladac, gromadzic, czy tez na koniec tury po wymarszu calosc spada do puli ogolnej?
8. Nie do konca tez zostala wyjasniona kwestia rozkazow. Ile ich mozna na ture wydac? Wszystkie 3 czy np. tylko jeden (instrukcja zmusza najezdce aby kazdorazowo zagral jeden, jednak nic nie mowi ile ich mozna zagrac lacznie).
Wiem ze troche duzo tych pytan wyszlo ale mam cicha nadzieje ze ktos znajdzie dla mnie czas
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pozdrawiam
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 21 cze 2009, 15:16
Re: Stronghold
1. Goblińscy łucznicy mogą zabijać tylko strzelców. Gdy obrońca strzela to najeźdźca musi zdjąć jednostki o wartości łącznej siły tych strzelców. Ostrzał rozpatrujesz na bieżąco czyli wybierasz dokładnie którzy strzelcy mają strzelać w określone przedmurze (Jak masz na odcinku murów A, do którego prowadzą ścieżki z dwóch przedmurzy, dwóch strzelców to każdy z nich może strzelać na inne przedmurze, ale mogą też strzelać w to samo miejsce obaj).
2. Dokładnie nie wiem, ja zawsze grałem tak, że barbakan nie należy do żadnej strony twierdzy, bo nie możesz się z żadnej do niego dostać ścieżką, ani nie przynależy do żadnego przedpola. Zresztą ustawienie czterech strzelców na basztach i przez parę tur kilku na murach skutecznie unieszkodliwi barbakan, nawet jeśli co turę ataker zdejmuje max dwie jednostki. Prosta matematyka przez pięć tur maksymalnie można zadać 16 obrażeń barbakanem, a kolejne pięć tur to 25 obrażeń, podczas gdy bramy mają w sumie 24 punkty wytrzymałości, a przy naprawianiu co turę w rozgrywce z jednym obrońcą 34, a z dwoma 44 (pośpiech). Błogosławieństwo strzelców by zrobiło z taranu pośmiewisko.
3. Żeby strzelcy strzelali przy błogosławieństwie muszą być spełnione podstawowe warunki, czyli: strzelają tylko na przedmurza, nie mogą być zajęci walką wręcz, cel nie może być za osłoną. Błogosławieństwo działa tylko na strzelców na wybranym odcinku murów, nie na wszystkich po danej stronie twierdzy! Strzelcy strzelają raz na turę bez wyjątków.
4. To nie obrońca decyduje które jednostki zostają zdjęte przy ostrzale strzelców. Prawdopodobnie też zdejmowaliście jednostki "na szachownicę", czyli przy każdym odcinku taranu zostawała jedna jednostka. W takim przypadku jednostki automatycznie rozstawia się tak, żeby taran dawał maksymalną w danej chwili moc rażenia (jeśli zostało tylko 5 jednostek, to taran zadaje ciągle 2 obrażenia przynajmniej, gdziekolwiek te jednostki by się nie znajdywały).
5. Zdobywaj punkty chwały, zmuszaj obrońcę do zrzucania punktów chwały i zabijaj jak najwięcej jednostek przy ostrzale. Przede wszystkim trzeba zmusić obrońcę do zdjęcia gwardii (haha). Pamiętaj o odwracaniu kart, najlepiej pierwszej karty, która da ci więcej jednostek. Nie bój się trzymać jednostek w obozie i czekać z posyłaniem wymarszów turę więcej. Tak naprawdę to od piątej, max szóstej tury obrońca powinien zbierać klepsydry tylko z odwróconych kart, rytuałów i wymarszów.
6. Niestety, wliczają się...
7. Możesz chomikować ile chcesz, ale jak już podkreślano - maksymalna ilość znaczników to tyle ile masz w pudełku z grą. Wyjątkiem są klepsydry, które się nie mogą skończyć.
8. Może mi się wydawało, ale chyba w instrukcji jest napisane, że możesz za darmo położyć jeden rozkaz, ale odkryty, lub dać przeciwnikowi jedną klepsydrę i położyć wszystkie pięć żetonów zakrytych. W przypadku dwóch obrońców nie ma nic napisane w instrukcji, ale wydaje mi się, że każdy dostaje jedną klepsydrę za rozłożenie wszystkich rozkazów zakrytych.
Proszę. Mam nadzieję, że dobrze na wszystko odpowiedziałem. Jakaś kontrola z góry?![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
2. Dokładnie nie wiem, ja zawsze grałem tak, że barbakan nie należy do żadnej strony twierdzy, bo nie możesz się z żadnej do niego dostać ścieżką, ani nie przynależy do żadnego przedpola. Zresztą ustawienie czterech strzelców na basztach i przez parę tur kilku na murach skutecznie unieszkodliwi barbakan, nawet jeśli co turę ataker zdejmuje max dwie jednostki. Prosta matematyka przez pięć tur maksymalnie można zadać 16 obrażeń barbakanem, a kolejne pięć tur to 25 obrażeń, podczas gdy bramy mają w sumie 24 punkty wytrzymałości, a przy naprawianiu co turę w rozgrywce z jednym obrońcą 34, a z dwoma 44 (pośpiech). Błogosławieństwo strzelców by zrobiło z taranu pośmiewisko.
3. Żeby strzelcy strzelali przy błogosławieństwie muszą być spełnione podstawowe warunki, czyli: strzelają tylko na przedmurza, nie mogą być zajęci walką wręcz, cel nie może być za osłoną. Błogosławieństwo działa tylko na strzelców na wybranym odcinku murów, nie na wszystkich po danej stronie twierdzy! Strzelcy strzelają raz na turę bez wyjątków.
4. To nie obrońca decyduje które jednostki zostają zdjęte przy ostrzale strzelców. Prawdopodobnie też zdejmowaliście jednostki "na szachownicę", czyli przy każdym odcinku taranu zostawała jedna jednostka. W takim przypadku jednostki automatycznie rozstawia się tak, żeby taran dawał maksymalną w danej chwili moc rażenia (jeśli zostało tylko 5 jednostek, to taran zadaje ciągle 2 obrażenia przynajmniej, gdziekolwiek te jednostki by się nie znajdywały).
5. Zdobywaj punkty chwały, zmuszaj obrońcę do zrzucania punktów chwały i zabijaj jak najwięcej jednostek przy ostrzale. Przede wszystkim trzeba zmusić obrońcę do zdjęcia gwardii (haha). Pamiętaj o odwracaniu kart, najlepiej pierwszej karty, która da ci więcej jednostek. Nie bój się trzymać jednostek w obozie i czekać z posyłaniem wymarszów turę więcej. Tak naprawdę to od piątej, max szóstej tury obrońca powinien zbierać klepsydry tylko z odwróconych kart, rytuałów i wymarszów.
6. Niestety, wliczają się...
7. Możesz chomikować ile chcesz, ale jak już podkreślano - maksymalna ilość znaczników to tyle ile masz w pudełku z grą. Wyjątkiem są klepsydry, które się nie mogą skończyć.
8. Może mi się wydawało, ale chyba w instrukcji jest napisane, że możesz za darmo położyć jeden rozkaz, ale odkryty, lub dać przeciwnikowi jedną klepsydrę i położyć wszystkie pięć żetonów zakrytych. W przypadku dwóch obrońców nie ma nic napisane w instrukcji, ale wydaje mi się, że każdy dostaje jedną klepsydrę za rozłożenie wszystkich rozkazów zakrytych.
Proszę. Mam nadzieję, że dobrze na wszystko odpowiedziałem. Jakaś kontrola z góry?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Serenicus
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 lip 2010, 15:04
- Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold
Dzieki wielkie za odpowiedzi. Teraz granie na taran bedzie nieco bardziej oplacalne, choc to i tak chyba najgorsza z mozliwych opcji niestety...
Ja mam jeszcze jedna watpliwosc dotyczaca Blogoslawienstwa strzelcow. W instrukcji jest wyraznie napisane ze wskazujemy dane przedmurze i WSZYSCY strzelcy po danej stronie twierdzy na nie strzelaja. Kolega wyzej wspominal ze tylko dany odcinek muru, czy w zwiazku z tym odnosnie tej akcji pojawila sie jakas errata?
Ja mam jeszcze jedna watpliwosc dotyczaca Blogoslawienstwa strzelcow. W instrukcji jest wyraznie napisane ze wskazujemy dane przedmurze i WSZYSCY strzelcy po danej stronie twierdzy na nie strzelaja. Kolega wyzej wspominal ze tylko dany odcinek muru, czy w zwiazku z tym odnosnie tej akcji pojawila sie jakas errata?
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 21 cze 2009, 15:16
Re: Stronghold
hmm... nie to mój błąd xD strzelasz wszystkim strzelcami niezajętymi walką w jedno przedmurze, ale ciągle nie może być ono osłonięte. Hm, hm... Jest napisane "dowolne przedmurze" w liczbie pojedynczej, więc chyba tym razem wszyscy w jedno miejsce, zresztą i tak o to chodzi w tym spellu.