Strona 34 z 51
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 13:12
autor: TusiaMara
TusiaMara pisze:Pytanie: Co jeśli kolejność deklaracji ma znaczenie? (w tym samym segmencie inicjatywy)
To jest pytanie które zadawałem dość dawno temu. Uzyskałem od Autora gry odpowiedź:
"akurat na ten problem (jednoczesnych decyzji warunkowych) rzeczywiście nie istnieje żadna reguła klaryfikująca, więc pozostaje jedynie rozwiązanie typu home rule, np tajna deklaracja. Pozdrawiam!"
Interpretuję to w ten sposób:
1. Nie ma oficjalnego rozstrzygnięcia (może się pojawi kiedy Michał przemyśli sprawę?)
2. Sugerowane jest zachowanie idei (równoczesne działania = równoczesne deklaracje) a nie mechaniki (jednoczesna decyzja jest mechanicznie kłopotliwa - najprościej chyba opisać cel na kartce/telefonie/szepnąć na ucho sędziemu etc). Co jednak o tyle nie powinno być problemem, że jest to wyjątkowo rzadka sytuacja.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 13:15
autor: TusiaMara
Jeszcze jedna moja wątpliwość: jad i medyk.
Żeton otrzymuje ranę(y) i (jako jej skutek) znacznik jadu. Medyk przejmuje obrażenia na siebie. Czy jad zostaje na trafionej jednostce? Wydaje mi się że tak (rany zostały zadane i jad wstrzyknięty, natychmiastowe wyleczenie ran przez medyka tego nie zmienia), ale nie jestem tej interpretacji pewny,
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 13:52
autor: GrzeL
TusiaMara pisze:Jeszcze jedna moja wątpliwość: jad i medyk.
Żeton otrzymuje ranę(y) i (jako jej skutek) znacznik jadu. Medyk przejmuje obrażenia na siebie. Czy jad zostaje na trafionej jednostce? Wydaje mi się że tak (rany zostały zadane i jad wstrzyknięty, natychmiastowe wyleczenie ran przez medyka tego nie zmienia), ale nie jestem tej interpretacji pewny,
Nie.
Jeśli jednostka z cechą Jad zada obrażenia wrogiej jednostce (także Sztabowi), jednostka ta oprócz otrzymania obrażeń zostaje zatruta – należy położyć na niej znacznik Jadu.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 14:07
autor: TusiaMara
Jednostka otrzymuje obrażenia (które przejmuje medyk) i jad... chyba że medyk przejmuje = jednostka nie otrzymuje. O to pytam
EDYCJA: że zacytuje instrukcję: "kiedy jednostka otrzymuje rany (...) są one anulowane a zamiast tego ginie medyk"
Czyli, wg mnie: jednostka otrzymuje rany, które są natychmiast leczone. Jednak zdarzenie zadania ran nastapiło. ("kiedy jednostka
otrzymuje rany" (otrzymuje też jad, a rany anuluje medyk kosztem własnego życia) a nie "kiedy jednostka
powinna otrzymać rany" (ale medyk powoduje że ich nie otrzymuje, a więc również nie otrzymuje jadu).
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 14:14
autor: Dexterus
Twoja interpretacja jest poprawna. Medyk może przejąć rany, a jad nie jest raną (to rozróżnienie twórcy szczególnie namolnie uwypuklali w instrukcji do Mississipi). Dopiero gdy na początku kolejnej bitwy jad zadaje obrażenia, może je przejąć hipotetyczny Medyk.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 14:36
autor: GrzeL
Dexterus pisze:Twoja interpretacja jest poprawna. Medyk może przejąć rany, a jad nie jest raną (to rozróżnienie twórcy szczególnie namolnie uwypuklali w instrukcji do Mississipi). Dopiero gdy na początku kolejnej bitwy jad zadaje obrażenia, może je przejąć hipotetyczny Medyk.
rany są anulowane
Jednostka nie otrzymała obrażeń, więc nie otrzymuje znacznika jadu.
Opis zatrucia w instrukcji do Missisipi to potwierdza. Jest tam wyjaśnione, że zatrucie nie zadaje obrażeń, więc nie może zostać przejęte przez medyka (bo atak o cesze jadu był wchłaniany w pełni przez medyka), natomiast cecha jad jest przypisana do ataku i dopiero jak jednostka otrzyma obrażenia, to otrzymuje znacznik. Atak strzelecki o sile 1 z jadem nie zada obrażeń jednostce z pancerzem, więc nie kładzie się na niej znacznika jadu.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 14:41
autor: TusiaMara
GrzeL pisze:Atak strzelecki o sile 1 z jadem nie zada obrażeń jednostce z pancerzem, więc nie kładzie się na niej znacznika jadu.
EDYCJA
przeredagowałem całość...:
Dokładnie - nie zada obrażeń, więc nie ma o czym dalej mówić. Medyk natomiast wchodzi do działania dopiero kiedy obrażenia zostaną zadane. Więc działanie Medyka i Pancerza jest różne ( w szczególności zachodzi w innym momencie)
GrzeL pisze:rany są anulowane(...)
Jednostka nie otrzymała obrażeń, więc nie otrzymuje znacznika jadu.
No właśnie wg mnie otrzymała obrażenia...
EDYCJA 2:
Podsumowanie działań wg mnie:
1. Atak zadaje rany.
2. Na skutek ran kładziony jest żeton jadu.
3. Medyk anuluje zadane rany (zdejmuje żetony ran położone w (1)).
Podsumowanie działań tak jak widzę Twoją (GrzeL) interpretację:
1. Atak zadaje rany.
2. Na skutek ran kładziony jest żeton jadu.
3. Medyk anuluje rany
i ich dalsze skutki - wracamy do (1), gdzie nie ma ran a więc i (2).
Na razie nie widzę argumentu który przekonałby mnie do zmiany interpretacji.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 15:20
autor: GrzeL
Ten temat był już poruszany na 18 stronie tego wątku.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 15:25
autor: TusiaMara
GrzeL pisze:Ten temat był już poruszany na 18 stronie tego wątku.
Był, dziękuję za wskazanie (przeoczyłem). Przeczytałem ten fragment: obie interpretacje miały swoich zwolenników

, mniej więcej tak jak teraz.
Na Twoją interpretację wskazuje natomiast to co znalazłem w radach taktycznych dla Sharrash na neuroshimahex.pl:
Jeśli chcesz unikać sparaliżowania twojego Sztabu, podłączaj do niego Medyka. Przejmując cios, zapobiega również możliwości sparaliżowania.
To bazuje jednak na założeniu że Medyk "przejmuje cios", co wg mnie nie jest zgodne z instrukcją.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 17:45
autor: Kal-El83
Równie dobrze można to sobie tłumaczyć tak, że medy (!!) wyleczył rane i widać znał sie na swoim fachu i z jadem też sobie (medyk !!) poradził

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 18:59
autor: TusiaMara
Azazelek pisze:Równie dobrze można to sobie tłumaczyć tak, że medy (!!) wyleczył rane i widać znał sie na swoim fachu i z jadem też sobie (medyk !!) poradził

No dokładnie tak - "interpretacja fabularna" może być dość dowolna (jak zawsze). Pytanie który efekt jest zgodny z instrukcją/intencją Autora. Większość interpretacji które znalazłem przychyla się do opcji "medyk bierze wszystko". Ale żadna z nich nie podpiera się czymś konkretnym, a bazowe sformułowanie w instrukcji wg mnie sugeruje coś innego (acz nie jest w 100% jednoznaczne, wtedy nie byłoby pytania).
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 20:05
autor: GrzeL
TusiaMara pisze:GrzeL pisze:Ten temat był już poruszany na 18 stronie tego wątku.
Był, dziękuję za wskazanie (przeoczyłem). Przeczytałem ten fragment: obie interpretacje miały swoich zwolenników

, mniej więcej tak jak teraz.
Przeczytaj go jeszcze raz, bo nie obie a jedna.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 14 maja 2015, 20:46
autor: Kal-El83
szczerze mówiąc dla mnie sytuacja jest jasne. W instrukcji jasno stoi, że medyk anuluje ranę to i efekt zadanej rany (w tej dyskusji jad) jest anulowany.
Bo jak na logikę może zostać położony znacznik jadu jak rany nie było.
Jak dla mnie to (bez urazy) takie staranie się doszukania problemu tam gdzie go nie ma.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 15 maja 2015, 14:58
autor: Dexterus
Tjaaa, a mi się pomerdało z Trucicielem Mississipi, który właśnie nie zadaje ran tylko kładzie jad i to
tylko jego nie da się zatrzymać Medykiem.
Moja mea culpa, tak to jest jak się pisze na szybko w trakcie innych czynności, pamiętaj że gdzieś coś dzwoni, a nie troszcząc się, w którym kościele

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 maja 2015, 21:12
autor: TusiaMara
ok, dziękuję, czyli widzę że decyzja jest jednoznaczna: anulowanie rany = nie było rany (a więc i jej dalszych efektów).
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 15 cze 2015, 21:22
autor: nanautzin
Pytania:
1. Czy po zniszczeniu Bio-Droida z armii Smart przez Ładunek Wybuchowy z armii Sharrash wraca on na górę stosu żetonów czy jest niszczony całkowicie? Ile razy w ogóle bio-droid wraca po smierci? Raz czy cały czas?
2. Czy można ruszyć się swoim sztabem na kafelek przeciwnika "Dziura" z armii Sharrash?
3. Czy po użyciu umiejętności Transportera z armii Smart wraca on "na rękę" czy jest całkowicie odrzucany do zużytych kafelków?
4. Czy Ładunek wybuchowy można zniszczyć zwykłym atakiem, jeśli np stoi na linii strzału? Czy trzeba go zdetonować podczas bitwy czy można poczekać do kolejnej? Ewentualnie jeśli trzeba to czy wybucha nawet wtedy, gdy nie wskazuje żadnej jednostki? Czy można poruszać Ładunek Wybuchowy przy pomocy kafelka ruchu?
5. Czy paraliż działa również na sztab? Nie może on wtedy atakować w swojej inicjatywie?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 15 cze 2015, 21:46
autor: Trampon
1. Nieważne jak się go zniszczy - wraca na rękę. Aby nie wracał, musisz go odrzucić na początku swojej tury. I wraca tyle razy ile się go zniszczy, więc "cały czas".
2. Można i często jest to dobry pomysł.
3. Po użyciu (czyli po podmianie na inny kafelek) Transporter trafia do zużytych. Gdyby trafiał na rękę to byłby IMHO mocno przegięty.
4. Jeśli ładunek wybuchowy jest podpięty pod jakąś jednostkę (wroga) i nie jest na początku rundy zasieciowany, to wybucha automatycznie - a więc nie doczeka do następnej bitwy. To się dzieje bez woli gracza (nie tak jak Clown, przykładowo, gdzie gracz ma wybór). Jeśli nie jest podpięty pod żadną jednostkę (lub jest zasieciowany) to nie wybucha. Można go wtedy normalnie zniszczyć tak jak inną jednostkę, strzałem czy atakiem bezpośrednim. I tak, można go poruszać za pomocą żetonów ruchu.
5. Tak, paraliż działa też na sztab.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 21 cze 2015, 14:50
autor: dicer
Wydaje mi się, że znam odpowiedź, ale chciałbym się upewnić: czy zasieciowanie sztabu Neodżungli powoduje, że na czas zasieciowania macierz przestaje istnieć?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 21 cze 2015, 14:57
autor: Trampon
A jaka jest ta odpowiedź którą wydaje Ci się ze znasz?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 21 cze 2015, 14:59
autor: dicer
Że tak.
Ale pytam, bo w trakcie rozgrywki pojawiły się wątpliwości.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 21 cze 2015, 15:04
autor: GrzeL
dicer pisze:Wydaje mi się, że znam odpowiedź, ale chciałbym się upewnić: czy zasieciowanie sztabu Neodżungli powoduje, że na czas zasieciowania macierz przestaje istnieć?
Zasieciowanie Sztabu wyłącza macierz, nie jest to wprost napisane, ale jako wyjątek podano, że przedłużenie macierzy jest czynnością bierną (utworzenie jest czynną IMO) oraz w Radzie taktycznej dodali fragment o ochronie Sztabu przed sieciarzami.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 21 cze 2015, 15:06
autor: dicer
Też tak to interpretuję, ale wolałem się upewnić. Dzięki.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 22 cze 2015, 01:45
autor: dicer
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące Neodżungli.
Jeśli mam na planszy dwóch Trucicieli, którzy w tej samej inicjatywie atakują cztery różne cele, to zatrucia przydzielam dowolnie według mojego uznania, czy też powinno się to robić według jakiegoś klucza (np. każdy truciciel jedno zatrucie albo najpierw rozpatrujemy jednego Truciciela i wtedy przydziela się oba zatrucia do niego, a na drugiego już nie starcza znaczników)?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 22 cze 2015, 08:11
autor: Kal-El83
Jeżeli atakują w jednej inicjatywie to każdy atak daje jedną ranę, jeżeli nie masz już znaczników jadu wybierasz który atak posiada jad.
Re: NH Hex - Sharrash
: 23 cze 2015, 16:10
autor: robokaktus
Rodzi się pytanie w związku z nowymi zasadami. Skoro Dziura jest żetonem podłoża, to w przypadku gdy obaj gracze nie posiadają już żetonów bitwy i wszystkie żetony specjalne typu Snajper itp. zostały wykorzystane to bitwa się nie odbywa do końca partii?