The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

Chodzi pewnie o Zjednoczeni?
Zgodnie z FAQ:
(1.04) Obrażenia i kilku obrońców
Jeżeli gracz używa efektu kart do zadeklarowania
kilku obrońców wobec jednego ataku przeciwnika,
broniący się gracz musi przypisać wszystkie obrażenia
pochodzące z tego ataku do jednej broniącej się
postaci.
czyli obrażenia musi otrzymać jedna postać.
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

Ayaram pisze:Za pomocą szybkiego uderzenia można atakować cele w strefie przeciwności? Trochę nie wiem jak interpretować ten "dozwolony cel". Czy to oznacza "tak jakbyś normalnie atakował, więc musi się znajdować w zwarciu z tobą" czy jako "nie możesz zaatakować wroga, jeśli tak wynika z jego zdolności/efektu innej karty z talii przeciwności".
Tak jak pisał ceville: obowiązują normalne reguły ataku czyli cel musi być w zwarciu, chyba że zdolność karty (postaci, dodatku) pozwala na atakowanie wrogów znajdujących się gdzie indziej (np. w strefie przeciwności, w zwarciu z innym graczem).
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: ceville »

krokodiler pisze:Chodzi pewnie o Zjednoczeni?
Zgodnie z FAQ:
(1.04) Obrażenia i kilku obrońców
Jeżeli gracz używa efektu kart do zadeklarowania
kilku obrońców wobec jednego ataku przeciwnika,
broniący się gracz musi przypisać wszystkie obrażenia
pochodzące z tego ataku do jednej broniącej się
postaci.
czyli obrażenia musi otrzymać jedna postać.
Aaa to słabo dość, ale pancerz liczy się wspólny tak jak mówiłem?
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: uday »

Dodajesz pancerz wszystkich postaci, jeśli siła ataku go przewyższa to przydzielasz obrażenia tylko jednej postaci (nawet jeśli ilość obrażeń przewyższa punkty wytrzymałości danej postaci).
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

raiden25 pisze:Jak to figa? Misja nie jest traktowana jako aktywna lokacja jesli nie ma innych aktywnych do ktorych zdecydowalismy sie iść??
Np. Legolas kiedy zabije wroga kladzie 2 zetony postepy na aktywnej lokacji, na misji tez wedlug mnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak dla porządku jeszcze dodam, że w przypadku, jeśli aktywny obszar jest Odporny na działanie efektów kart graczy, to zgodnie z FAQ (str. 13, góra) żadne żetony postępu nie są dokładane: ani na ten aktywny obszar, ani na wyprawę.
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: uday »

OK, naszła mnie wczoraj taka myśl na wykorzystanie Gloina (Odpowiedź: Kiedy Gloin otrzyma obrażenia, dodaj 1 żeton zasobów do jego puli zasobów za każdy otrzymany właśnie punkt obrażeń.) i Doriego (Odpowiedź: Wyczerp Doriego, kiedy jakiemuś bohaterowi zostanie przydzielona dowolna liczba obrażeń, aby zamiast tego przydzielić te obrażenia Doriemu.):

Niebroniony atak za X (gdzie X to więcej niż Gloinowi pozostało punktów wytrzymałości). Decyduję, że Gloin otrzyma obrażenia. W momencie dokładania obrażeń odpalam Odpowiedź Gloina i odpalam odpowiedź Doriego. Ponieważ te efekty dzieją się dokładnie w tym samym momencie mogę wybrać który rozpatruję jako pierwszy a który jako drugi. Tak więc jako pierwszy rozpatruję efekt Gloina i otrzymuje on X zasobów. Jako drugi rozpatruję efekt Doriego. W efekcie Gloin zyskał X zasobów, a Dori oczywiście zginął.

Przejrzałem instrukcję i nie wygląda na to, żeby było tam rozróżnienie pomiędzy "otrzymaniem" a "przydzieleniem" obrażeń. Z tego co rozumiem jest to dokładnie to samo. Z drugiej strony wydaje mi się, że kiedy Gloin otrzymał obrażenia które przekorczyły jego pozostałe punkty wytrzymałości to powinien zostać odrzucony i nie ważne, czy efekt Doriego zabierze mu te obrażenia, czy nie. Ale to by też znaczyło, że Dori jest dużo słabszym sprzymierzeńcem niż na początku myślałem, bo nie może się "poświęcać" za bohaterów.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: sqb1978 »

Wydaje mi się, że nie zadziała w tym przypadku Odpowiedź Gloina.
Przydzielone obrażenia to są obrażenia jeszcze nie otrzymane. Przydzielanie obrażeń informuje kto ma je otrzymać i w tym momencie można aktywować odpowiedzi reagujące na warunek "po przydzieleniu obrażeń". Więc kiedy zadziała odpowiedź Doriego to już nie zadziała Odpowiedź Gloina, ponieważ nie będzie spełniony warunek koniecznego do jej odpalenia: "kiedy Gloin otrzyma obrażenia".
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: uday »

Rozumiem Twój tok rozumowania, ale sęk w tym, że widzę nigdzie ustępu w instrukcji, który rzeczywiście by rozróżniał "przydzielenie obrażeń" od "otrzymania obrażeń". Co więcej, te dwa sformułowania są używane zamiennie w instrukcji:
Instrukcja, str. 16 pisze:Aby ustalić obrażenia, należy odjąć siłę obrony broniącej się postaci od siły ataku atakującego wroga. Otrzymana wartość to obrażenia, które muszą zostać natychmiast zadane broniącej się postaci, prawdopodobnie zabijając tę postać (patrz „Punkty wytrzymałości i obrażenia” na stronie 20). Jeśli podczas ataku postać zostanie zabita, pozostałe obrażenia z tego ataku nie są przydzielane innej postaci. Jeśli siła obrony jest równa lub wyższa od siły ataku, postać nie otrzymuje obrażeń. Jeśli atak jest niebroniony, wszystkie pochodzące z tego ataku obrażenia muszą zostać przydzielone jednemu z bohaterów kontrolowanych przez aktywnego gracza. Sprzymierzeńcy nie mogą otrzymywać obrażeń z niebronionych ataków. Jeśli broniąca się postać opuści grę lub zostanie usunięta z walki przed przydzieleniem obrażeń, atak uważa się za niebroniony. Siła obrony postaci nie pochłania obrażeń pochodzących z niebronionych ataków ani z efektów kart.
Jeden z ustępów w FAQ też sugeruje, że obrażenia "przydzielone" są dokładnie tym samym co obrażenia "zadane":
FAQ 1.6, str. 13 pisze:P: Czy jeżeli efekt karty Topór z Dwarrowdelfu (KD 7) zniszczy wroga, mogę zagrać Młot na Wroga (HgiD 15)?
O: Nie. Aby zagrać Młot na Wroga, atakujący bohater musi zniszczyć wroga. Co oznacza, przydzielić wystarczająco obrażeń do wroga siłą ataku.
Zaraz zajrzę do anglojęzycznych źródeł.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: sqb1978 »

Spoko, wielokrotnie analizowałem różne elementy gry, bo momentami jest więcej kombinowania z interpretacją niż z samym graniem :P

W każdym razie uważam, że pomiędzy przydzieleniem obrażeń, a otrzymaniem ich przez Postać jest okienko na zagranie Odpowiedzi "kiedy komuś zostaną przydzielone obrażenia". Po odpaleniu odpowiedzi Doriego, te obrażenia nie są otrzymywane przez Gloina tylko przechwytywane przez Doriego, więc zdolność Gloin'a się nie powinna odpalić.

Mam na to również uzasadnienie fabularne: Nori zasłania swoim ciałem Gloina, a nie że go leczy po czym sam się rani.

Oczywiście to moja interpretacja więc nie ma o co kruszyć kopii. Ciekawy przypadek, nie powiem :)
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: uday »

Fabularne uzasadnienia są są sam wiesz ile warte przy kwestiach mechaniki ;) Szkoda też, że nie popierasz swoich stwierdzeń jakimiś źródłami bo tak to nie mam się do czego odnieść... Poza tym, ja zawsze tłumaczę, że odpowiedzi nie zagrywa się w "okienkach czasowych", tylko w "punktach czasowych", w przeciwieństwie do akcji.

Przejrzałem anglojęzyczną literaturę. Gloin ma: Response: After Glóin suffers damage, add 1 resource to his resource pool for each point of damage he just suffered. Tu zwracam uwagę, że "point of damage" jest czymś innym niż "damage token", a według instrukcji to właśnie żetony są tym, co de facto obniża punkty wytrzymałości postaci. Teoretycznie więc postać może otrzymać miljon punktów obrażeń, ale dopóki nie zostaną one zamienione na żetony to wciąż żyje. Natomiast z tego co widzę to instrukcja też używa wymiennie w przykładach "przydziel X obrażeń" a "połóż X żetonów obrażeń".

Dori ma: Response: After a hero is assigned any amount of damage, exhaust Dori to place that damage on Dori instead.

Gloin jest jedynym u którego użyto "suffers damage", ale wcale nie jest oczywistym, że znaczy to coś innego niż "deal damage", "assign damage", czu "place damage" tym bardziej że późniejszy tekst znów odnosi się do "points of damage" a nie do "damage tokens".

Napisałem do FFG, zobaczymy co odpiszą.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: sqb1978 »

uday pisze:Poza tym, ja zawsze tłumaczę, że odpowiedzi nie zagrywa się w "okienkach czasowych", tylko w "punktach czasowych"
Zwał jak zwał, chodzi tylko i wyłącznie o zaistnienie momentu, w którym jest spełniony warunek i można zagrać Odpowiedź.

Nie popieram źródłami, bo to co pisze na kartach jak dla mnie jest wystarczające :) Ale też nie twierdzę, że się mylisz. Piszę jak ja bym grał.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: godpuppet »

wyjaśnienie jest proste - każda akcja czy odpowiedź musza być zakończone, zanim odpali się następną. Także albo Gloin, albo Dori, nie możesz ich akcji wymieszać. Nie przytoczę dokładnego cytatu z instrukcji, ale jestem pewien, że tak jest.

edit: przejrzałem instrukcję i FAQ i... nie ma takiego zapisu :)

ale, temat był poruszany już w podobnej sytuacji i odpowiedź Caleba:

Hi Jim,
When a player uses a Response to cancel an effect, the result is that the canceled effect never resolves. For example, when a player uses A Test of Will to cancel the ‘when revealed’ effects of The Necromancer’s Reach, the players do not deal 1 damage to each character in play and then remove 1 damage from each character in play. Instead, no damage is dealt.
Similarly, if you use the Response effect on Raven-winged Helm to cancel the damage just dealt to Erkenbrand after triggering his Response effect, you do not place 1 damage on Erkenbrand and then remove it. Instead, the damage is not dealt at all. In which case, his cost has not been paid and you cannot resolve his effect.
Visually, it looks like this:
Damage is dealt by effect ——> Response effect cancels damage dealt ——> No damage is actually dealt
Cheers,
Caleb
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

Ten temat był poruszony tutaj.
Odpowiedź Caleba: You cannot trigger Gloin’s ability unless you actually place the damage tokens on him. Dori’s ability intercepts the damage before it is placed on the hero - czyli niestety, ale tak się nie da :) .
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: c08mk »

sqb1978 pisze:
uday pisze:Poza tym, ja zawsze tłumaczę, że odpowiedzi nie zagrywa się w "okienkach czasowych", tylko w "punktach czasowych"
Zwał jak zwał, chodzi tylko i wyłącznie o zaistnienie momentu, w którym jest spełniony warunek i można zagrać Odpowiedź.

Nie popieram źródłami, bo to co pisze na kartach jak dla mnie jest wystarczające :) Ale też nie twierdzę, że się mylisz. Piszę jak ja bym grał.
Też bym tak grał. Użyte słownictwo na kartach nie jest zawsze jednakowe co już było poruszane w wątkach na BGG, natomiast logicznie następujących po sobie efektów FFG się zawsze trzyma.
godpuppet pisze: Damage is dealt by effect ——> Response effect cancels damage dealt ——> No damage is actually dealt.
Stąd uważam że to powyższe zdanie wyjaśnia wątpliwość.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1409
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: raiden25 »

Rozumiem ze Dystans tyczy sie tylko gry w dwie osoby i nie korzysta sie z tej umiejetnosci grajac solo?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: c08mk »

raiden25 pisze:Rozumiem ze Dystans tyczy sie tylko gry w dwie osoby i nie korzysta sie z tej umiejetnosci grajac solo?
Sam atak dystansowy jest możliwy tylko przy 2+ graczach. Oprócz tego są efekty kart które można uruchomić tylko postacią z dystansem więc w grze solo czasem też takie postacie mogą być użyteczne.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1409
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: raiden25 »

Ok ale dystans zarwono jak i wartownik nie wspomagaja nas samych w grze?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Bary »

Nie
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1409
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: raiden25 »

A czy punkty wyprawy przechodza na kolejna wyprawe, np. z wyprawy 2b na 3b? Czy ten bufor dziala tylko z aktywnym obszarem i aktualna karta wyprawy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Bary »

Nie przechodzą na kolejną wyprawę. Dziala tylko z obszarem.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
robocik
Posty: 33
Rejestracja: 04 wrz 2009, 20:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: robocik »

Ja mam pytania odnośnie scenariusza Żeby wydrzeć lochom, grotom z dodatku Hobbit: Górą i dołem:
1. Żeby odpowiadać na zagadki Golluma trzeba odrzucić określoną ilość kart z talii. A co w przypadku, gdy talia się już skończyła i nie ma w niej więcej kart? Tasujemy stos kart odrzuconych?
2. Na karcie Goblińskiego Posłańca jest następujący efekt cienia: "Atakujący wróg wykonuje dodatkowy atak natychmiast po zakończeniu pierwszego...". Czy to oznacza, że jeśli wyczerpałem postać do obrony przed atakiem wroga, który dostał ten efekt cienia, to jego drugi atak będzie niebroniony? Czy mogę do tego drugiego ataku wybrać inną postać, która będzie bronić, czy już ten drugi atak zawsze jest niebroniony i nic nie da się zrobić?
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: c08mk »

robocik pisze:Ja mam pytania odnośnie scenariusza Żeby wydrzeć lochom, grotom z dodatku Hobbit: Górą i dołem:
1. Żeby odpowiadać na zagadki Golluma trzeba odrzucić określoną ilość kart z talii. A co w przypadku, gdy talia się już skończyła i nie ma w niej więcej kart? Tasujemy stos kart odrzuconych?
2. Na karcie Goblińskiego Posłańca jest następujący efekt cienia: "Atakujący wróg wykonuje dodatkowy atak natychmiast po zakończeniu pierwszego...". Czy to oznacza, że jeśli wyczerpałem postać do obrony przed atakiem wroga, który dostał ten efekt cienia, to jego drugi atak będzie niebroniony? Czy mogę do tego drugiego ataku wybrać inną postać, która będzie bronić, czy już ten drugi atak zawsze jest niebroniony i nic nie da się zrobić?
1. Reguły odnośnie talii gracza są takie same jak w podstawce, tzn. że gdy talia się skończy to grasz tylko tym co masz na ręce i w grze.
W przypadku zagadek najczęściej będzie to oznaczało porażkę gracza.

2. W zasadzie nie widzę powodu żeby inna postać nie mogła bronić drugiego ataku.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: rastula »

dzień dobry mam na imię Filip

i nie grałem w LOTR LCG już od 2 godzin...


Jestem na początku uzależnienia od solowego rozkminiania gry, więc wybaczcie noobi questions.


1)
Przygotowanie postaci w grze 2 osobowej (i generalnie efekty kart pomiędzy 2 graczami/ rękami)

czy jeśli karta mówi np. "Odrzuć kartę i przygotuj jednego sojusznika" to mogę przygotować dowolnego sojusznika w grze? czy tylko tego z obszaru gry gracza zagrywającego ten efekt. (w przypadku bohaterów pewnie będzie analogicznie)

gdzieś na kartach widziałem stwierdzenie "dowolnego bohatera" ...

2)
inny przykład akcji: Jak u Theodreda z CS, czy może on położyć żeton surowców na bohaterze innego gracza (oczywiscie uczestnika tej samej wyprawy, jak to wynika z karty)


wiem że sojuszników można zagrywać tylko do siebie, dodatki na u dowolnego garcza...ale reszta interakcji mi się rozmyła lekko..
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2015, 10:51 przez rastula, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Na oba zadane pytania odpowiedź brzmi TAK. Jedno sprostowanie odnośnie słownictwa - nie "sojusznik", a "sprzymierzeniec" :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

rastula pisze:(...)
2)
inny przykład akcji: Jak u Theodreda z CS, czy może on położyć żeton surowców na bohaterze innego gracza (oczywiscie uczestnika tej samej wyprawy, jak to wynika z karty)
(...)
Tylko uwaga na timing w grze na 2 osoby/ręce: Theodred może dać zasoby bohaterowi, który był już przydzielony do wyprawy przed nim lub został właśnie przydzielony razem z nim. Czyli jeśli pierwszy gracz go przydzielił, to Theo może wesprzeć tylko bohaterów pierwszego gracza, bohaterowie drugiego jeszcze nie są przydzieleni i zasobu dostać nie mogą.
ODPOWIEDZ