Strona 34 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 12:05
autor: Peter128
1. Tak, możesz, nawet zwykle się tak gra

2. Masz rację, wybierasz.
3. Wygrywasz natychmiast.
Mam pytanie co do 3. scenariusza kampanii HMS Beagle. Co się dzieje jak statek jest skierowany dziobem poza planszę? Nie płynie, czy wypływa z przeciwnej strony?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 12:25
autor: wiola33
PIERWSZA PARTIA ROZEGRANA. iNSTRUKCJA PRZESTUDIOWANA DOKLADNIE, A MIMO TO WATPLIWOSCI
a. Czy jak gram solo, to morale rosna o 1 w kazdej nowej rundzie ??
b. Czy w fazie produkcji moge produkowac przez kilka rund z jednego kafelka po 2 surowce - zalozmy ,ze nie przenosze obozu.
c. Czy w fazie akcji pobierania surowcow , moge przez kilka rund pobierac z tego samego kafla, czy musze wybrac inny.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 12:39
autor: MarcinG
1. Tak
2. Tak, produkujesz takie surowce jakie widnieją na kafelku
3. Tak, ale nie z tego na którym masz obóz
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 12:43
autor: wiola33
Dziekuje. Czyli gralam dobrze

Tylko dziwne mi sie wydawalo,ze te morale mi tak rosna, a ,,glodna i chlodna,, chodzilam po wyspie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 12:44
autor: MarcinG
W instrukcji podane jest że cieszysz się że wciąż żyjesz

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 16:42
autor: mafiafb
MarcinG pisze:Mam kilka pytań, które nie dają mi spokoju po wczorajszej parti:
1. W scenariuszu 2 dociągam kartę wydarzenia z ikoną księgi która każe mi położyć 2 znaczniki mgły na kafelkach wyspy, czy mogę je także położyć na pustych, nieodkrytych obszarach wyspy ?
Peter128 pisze:1. Tak, możesz, nawet zwykle się tak gra
Na jakiej podstawie jest możliwe? Przecież nie można kłaść znaczników na nieistniejących obszarach a dopóki kafelek nie jest pobrany ze stosu i położony na planszy to nie istnieje. Według mnie nie można tak zrobić. Tylko na istniejącym kafelku można położyć znacznik mgły. Nie możesz położyć bo nie ma wolnych kafelków to trudno - płacisz karę za niespełnienie wymagań.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 17:33
autor: Peter128
Mi się wydaje, że Obszar Wyspy to nie to samo co Kafelek Wyspy. Wg instrukcji 2ed.:
Kiedy gracze dociągną Wydarzenie z ikoną Księgi muszą położyć 2 znaczniki Mgły na 2 różnych kafelkach/obszarach Wyspy.
A ja myślę, że obszar to pole gdzie jeszcze nie ma kafelka, pole na planszy po prostu. Eksploracja takiego obszaru ze znacznikiem Mgły, kosztuje 1 pionka więcej.
Podbijam swoje pytanie:
Co do 3. scenariusza kampanii HMS Beagle. Co się dzieje jak statek jest skierowany dziobem poza planszę? Nie płynie, czy wypływa z przeciwnej strony?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 17:57
autor: ahrian
wiola33 pisze:Dziekuje. Czyli gralam dobrze

Tylko dziwne mi sie wydawalo,ze te morale mi tak rosna, a ,,glodna i chlodna,, chodzilam po wyspie.

heh, jakbym o sobie czytał
dzisiaj właśnie skończyłem moją pierwszą partyjkę solo (zaraz siadam do drugiej) i mam jedną wątpliwość.
są czasem takie wydarzenia, które każą czarnym żetonem zasłonić ikonę rodzaju obszaru danego kafelka - typu góry, rzeka, łąka itede. co za tym idzie, przedmioty, które wymagały odkrycia obszaru danego rodzaju nie mogą zostać zrobione - to rozumiem. natomiast co się dzieje, kiedy np. w fazie akcji rozlokuję jednego piona na wydarzeniu (żeby się go pozbyć i 'odzyskać' rodzaj obszaru), a jednego na przedmiocie, którego teraz zrobić nie mogę (bo wymagany obszar jest zasłonięty czarnym żetonem), ale będę mógł to zrobić po tym jak rozprawię się z wydarzeniem? czy w ogóle coś takiego jest możliwe? mam nadzieję, że wystarczająco jasno napisałem o co mi chodzi ;]
pozdrawiam.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 18:05
autor: Jan Madejski
ahrian pisze:są czasem takie wydarzenia, które każą czarnym żetonem zasłonić ikonę rodzaju obszaru danego kafelka - typu góry, rzeka, łąka itede. co za tym idzie, przedmioty, które wymagały odkrycia obszaru danego rodzaju nie mogą zostać zrobione - to rozumiem. natomiast co się dzieje, kiedy np. w fazie akcji rozlokuję jednego piona na wydarzeniu (żeby się go pozbyć i 'odzyskać' rodzaj obszaru), a jednego na przedmiocie, którego teraz zrobić nie mogę (bo wymagany obszar jest zasłonięty czarnym żetonem), ale będę mógł to zrobić po tym jak rozprawię się z wydarzeniem? czy w ogóle coś takiego jest możliwe? mam nadzieję, że wystarczająco jasno napisałem o co mi chodzi ;]
Niestety nie możesz tak zrobić - trzeba spełniać wymagania do wykonania danej akcji już w momencie jej deklarowania. Analogicznie, nie możesz zaplanować np. akcji wymagającej drewna, planując jednocześnie pozyskać to drewno z karty wraku. Chociaż akcje rozpatrywane są w pewnej kolejności, to fabularnie wykonywane są równocześnie i jedna nie wpływa na drugą.
Odnośnie pytania ze znacznikami mgły, to w FAQ było wyjaśnione, że można je kłaść na obszarach, które jeszcze nie zostały wyeksplorowane.
Dopisek: W scenariuszu 3 HMS beagle
może (a nie musi) płynąć w fazie nocy o 1 pole, o ile są spełnione warunki (maszt, brak przeszkód itp.). Zgodnie z kartą scenariusza statek nie może wypłynąć poza planszę ("Zasady specjalne - Faza nocy") - czyli w takim przypadku stoi.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 18:13
autor: ahrian
Jan Madejski pisze:ahrian pisze:są czasem takie wydarzenia, które każą czarnym żetonem zasłonić ikonę rodzaju obszaru danego kafelka - typu góry, rzeka, łąka itede. co za tym idzie, przedmioty, które wymagały odkrycia obszaru danego rodzaju nie mogą zostać zrobione - to rozumiem. natomiast co się dzieje, kiedy np. w fazie akcji rozlokuję jednego piona na wydarzeniu (żeby się go pozbyć i 'odzyskać' rodzaj obszaru), a jednego na przedmiocie, którego teraz zrobić nie mogę (bo wymagany obszar jest zasłonięty czarnym żetonem), ale będę mógł to zrobić po tym jak rozprawię się z wydarzeniem? czy w ogóle coś takiego jest możliwe? mam nadzieję, że wystarczająco jasno napisałem o co mi chodzi ;]
Niestety nie możesz tak zrobić - trzeba spełniać wymagania do wykonania danej akcji już w momencie jej deklarowania. Analogicznie, nie możesz zaplanować np. akcji wymagającej drewna, planując jednocześnie pozyskać to drewno z karty wraku. Chociaż akcje rozpatrywane są w pewnej kolejności, to fabularnie wykonywane są równocześnie i jedna nie wpływa na drugą.
Odnośnie pytania ze znacznikami mgły, to w FAQ było wyjaśnione, że można je kłaść na obszarach, które jeszcze nie zostały wyeksplorowane.
dzięki, tak właśnie podejrzewałem. trochę sobie raz pomogłem, grając tak jak nie można, ale i tak umarłem w 8 rundzie pierwszego scenariusza, więc oliwa sprawiedliwa

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 18:20
autor: Vortavor
* Znaczniki mgły na 100% można kłaść na dowolnym polu, czy to odkrytym czy też nie.
* Połowa produkcji oznacza wg mnie połowę dla każdego surowca w innym wypadku byłoby zaznaczone które wybieramy. Czyli żywność połowę oraz drewno połowę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 18:50
autor: Peter128
Dzięki za odpowiedź o statku.
Na karcie jest połowę SUMY produkowanych surowców. W opisanym przez Cb przypadku, z zaokrąglaniem w górę karta rzadko kiedy miałaby efekt.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 19:07
autor: mafiafb
Vortavor pisze:* Znaczniki mgły na 100% można kłaść na dowolnym polu, czy to odkrytym czy też nie.
No do tej pory grałem na podwyższonym stopniu trudności

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 09 lis 2013, 19:41
autor: Vortavor
Zaokrąglasz w dół.
Czyli jak produkujesz np. 1/1 to nic nie otrzymujesz w danej turze.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 08:39
autor: wiola33
Gari pisze:Tak, tak, zielony mój błąd, no więc sprawa jasna , pies mapy nie czyta, mapa psa nie bierze na eksploracje, dziękuję za rozwianie wątpliwości - wracam do walki z wyspą

a propo ktoś ma jakieś interesujące podpowiedzi jak solo wygrać 1 scenariusz mając na uwadze oczywiście losowość wydarzeń. Chodzi mi bardziej o ogólne rady. W 3 udało się wygrać , solo juz 5 razy porażka zaliczona.
TEZ JESTEM CIEKAWA...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 10:29
autor: Peter128
Używać dużo zdolności, w 4 turze mieć Dach min. 1 i Siekierę, w 6-7 turze Dach 2. Piętaszek z Psem mogą eksplorować przez kilka pierwszych tur (ach, te żetony odkryć

), to się zwykle opłaca. Nie odwlekać budowy schronienia. Tak mnie się wydaje.
Zaokrąglasz w dół.
Czyli jak produkujesz np. 1/1 to nic nie otrzymujesz w danej turze.
Co do tekstu to na karcie wspomnianej wcześniej jest połowa sumy. A gdyby karta była zaprojektowana pod twoją interpretację to jej tekst brzmiałby pewnie w stylu "W fazie produkcji otrzymujecie 1 drewno i 1 jedzenie mniej".
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 11:39
autor: Vortavor
To powiedzmy, że produkujesz 1 żywności i 3 drewna ( pole z obozem+siekiera+skrót ). I masz połowę produkcji otrzymać.
Wg tego co piszecie to sumujecie surowce ( w tym wypadku 4 ) i otrzymujecie połowę? Czyli np. 2 drewna?
Ja uważam, że w powyższym przykładzie otrzymalibyśmy 0 żywności i 1 drewna ( po zaokrągleniu w dół ).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 13:41
autor: Pynio
W scenariuszu nr 6 jest opis na karcie sscenariusza: MARNE PLONY
W tej rundzie w fazie produkcji otrzymujecie tylko połowę całkowitej liczby produkowanych surowców (zaokrąglając w dół).
Wspieram zdanie kolegi Votravora w zakresie rozliczeń tychże surowców

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 13:49
autor: tomuch
Gdzieś to już było opisane: jeśli połowa produkcji, to sumujemy to, co produkujemy, a następnie zmniejszamy o połowę. Czyli jeśli produkujemy 1 żarcie i 3 drewna, to to dostajemy dwa surowce, wybrane przez siebie.
Później jeszcze dochodził problem, czy zaokrąglamy zmniejszenie, czy wynik...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 14:00
autor: Peter128
Połowa CAŁKOWITEJ liczby produkowanych surowców. Całkowita liczba produkowanych surowców - 2 (1jedz+1drew). Połowa z 2 = 1

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 14:13
autor: Pynio
No masz rację... Całkowitej. Dałeś jednak taki przykład, ja dam inny:
1 żarcie + 5 drewien = 6
Połowa... (tomuch - wybieram ja) zatem? 3 żarcia?
Robinson mimo skomplikowania zawsze opierał się na żelaznej logice i wszystko dało się tak wytłumaczyć, jednak tutaj w takiej "oprawie" niezbyt to pasuje.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 14:18
autor: Vortavor
tomuch pisze:Gdzieś to już było opisane: jeśli połowa produkcji, to sumujemy to, co produkujemy, a następnie zmniejszamy o połowę. Czyli jeśli produkujemy 1 żarcie i 3 drewna, to to dostajemy dwa surowce, wybrane przez siebie.
Później jeszcze dochodził problem, czy zaokrąglamy zmniejszenie, czy wynik...
Czyli wg tego rozumowania, możemy dostać 2 żarcia zamiast 1 ( tyle ile byśmy dostali normalnie w tej fazie produkcji )?
A wydawało mi się, że ta karta ma negatywne działanie
Podtrzymuję swoją decyzję , że karta zmniejszająca produkcję odnosi się do każdego surowca z osobna

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 14:38
autor: bobi21
Też gram w ten sposób że karta zmiesza produkcję o połowę każdego surowca osobno. oddzielnie żarcie oddzielnie jedzenie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 15:07
autor: Peter128
Mi się wydaje, że troszkę ciężko produkować 5 drewna. Ba, nawet 3 drewna. Ale dobra, powiedzmy, że mamy Siekierę i drewno ze Skrótu. Nie sądzicie, że w waszej interpretacji tekst karty powinien brzmieć
"W tej rundzie w Fazie produkcji otrzymujecie połowę produkowanego drewna i połowę produkowanego jedzenia (zaokrąglając w dół)" ?
Ale z drugiej strony ja już się w robinsonie nie wypowiadam, bo już raz się tak przejechałem

Poczekamy na odpowiedź Portalu może.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 lis 2013, 15:56
autor: tomuch
tomuch pisze:Czyli jeśli produkujemy 1 żarcie i 3 drewna, to to dostajemy dwa surowce, wybrane przez siebie.
Pynio pisze:1 żarcie + 5 drewien = 6
Połowa... (tomuch - wybieram ja) zatem? 3 żarcia?
Ech, myślałem, że to jest logiczne, ale widać, że trzeba wytłumaczyć... Wybrane przez siebie spośród tego, co powinniśmy produkować. Nie możemy wybrać więcej niż limit (naszej) produkcji. Jeśli powinniśmy produkować 1 żarcie, to nie możemy wziąć 2. Teraz lepiej?