Strona 34 z 289

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 03 lis 2016, 22:39
autor: Deem
TOMI pisze:Nie chce narzekać przed premierą ale ....... gra wydaje mi się trochę sucha. Klimat chyba bardziej muszą tworzyć sami gracze. Żeby zdobyć jedną kartę, muszę zdobyć dwie inne, po drodze dostaje rany i znowu zdobywam karty by zdobyć kolejne itd ... Emocji tu chyba niezbyt dużo !?obym się mylił ;)
Jeśli masz jakieś doświadczenie z karciankami z klimatem (typu Legendary Alien) i Ci się nie podobały to masz rację - będziesz miał niezbyt dużo emocji. Jeśli Ci się podobały to też masz rację - mylisz się ;) A jak nie grałeś, to nikt Ci nie odpowie, tak, żeby miało to jakąś wartość, bo nie wiadomo czy to poczujesz czy nie.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 03 lis 2016, 22:47
autor: Ayaram
Nie jest tak źle przez to, że robimy więcej niż tylko zagrywanie kart. Określone lokacje, po których się fizycznie poruszamy i to samo robią potwory, wykonujemy określone akcje i wszystko co robimy się trzyma kupy.

Jak dla mnie to jest bardziej klimatyczna gra niż słynący z klimatu Eldritch.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 lis 2016, 22:26
autor: TTR_1983

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 lis 2016, 23:00
autor: Ayaram
W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?

Mają rozmach z power creepem :mrgreen:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 lis 2016, 23:10
autor: Michajlo
Bardzo ciekawy pomysł z tym pociągiem, liczę że w przyszłości będzie więcej tego typu scenariuszy, wydaje mi się też że nie będzie problemu z regrywalnością o ile uzbiera się spora liczba dodatków i wzrosną możliwości deckbuildingu tak jak w WP:LCG. Po za tym to orientuje się jak będzie z wysyłką po premierze u nas skoro 11 listopada to święto? Pewnie trzeba będzie na głodzie czekać do poniedziałku. :(

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 lis 2016, 23:16
autor: Michajlo
W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?
Ten z podstawki jest zerowego poziomu a ten z drugiego packa ma 3 kropki i do tego trzeba go użyć będąc w tej samej lokacji co drugi gracz.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 04 lis 2016, 23:29
autor: Ayaram
Ok, ma to już jakiś sens ;)

Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 05 lis 2016, 01:49
autor: szutek
Ayaram pisze:W8 what? W podstawce jest event za 0 dający nam 3 surowca i już się wydaje mega dobra, a tu już w 2gim packu event za 0 dający razem 4 surowce i 4 karty?

Mają rozmach z power creepem :mrgreen:
No nie do końca, po pierwsze karta wymaga 3 expa aby wrzucić ją do talii, a po drugie aby ją skutecznie zagrać trzeba stać na tym samym polu z innym graczem, a więc nie aż taki power creep. Obrazek

EDIT: Sorki, zobaczylem dopiero że ktoś już wcześniej zareagował :)

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 05 lis 2016, 19:01
autor: RUNner
Zapowiada się niezła gra ale mam ogromne wątpliwości dotyczące grywalności. Dla mnie wyznacznikiem jest WP i to zawsze już będzie punkt odniesienia do wszelkich porównań. Wolałbym żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę. Zestaw podstawowy biorę na 99% ale jeśli będzie mnie szybko zmuszał do dodatków to już dalej raczej nie pójdę.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 05 lis 2016, 21:53
autor: szczudel
RUNner pisze:... żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę...
Nie bluźnij, kość to zło.
Arkham Horror : TBG i Eldritch Horror mają kości. Wystarczy.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 05 lis 2016, 22:06
autor: sirafin
Żaden problem! Sprawdzasz ile ma być żetonów w scenariuszu, bierzesz kostkę posiadającą wystarczającą liczbę ścianek i robisz rozpiskę, przyporządkowując żetony do wyników ;P

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 05 lis 2016, 22:36
autor: tomb
Tak, kostka, czy żetony - jeden pies, skoro żetonów nie ubywa. To kolejna różnica względem efektów cienia w WP. Tam, po pierwsze, mocni wrogowie są jednocześnie mocną kartą cienia (nie zawsze, ale często), czyli walcząc z koksem zmniejsza się prawdopodobieństwo wyciągnięcia najgorszego cienia, a po drugie - pula efektów cienia jest zamknięta i do pewnego stopnia orientujemy się, czy coś nam w danej chwili grozi, czy nie. Tutaj jest tylko ciągłe porównywanie wartości.
Zastanawiam się, jak wpłynie ta losowość na rozgrywkę. Gdyby chodziło o pojedynczy scenariusz to wszystko bym przełknął, ale skoro gra ustawiona jest pod kampanię, a w niej lepszy wynik we wcześniejszym scenariuszu ułatwia dalszą grę (tak wnioskuję z opisu zdobywania doświadczenia), to jestem cały czas pełen obaw.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 06 lis 2016, 00:51
autor: Michajlo
Losowość sprawi że raz będziesz miał lekko i przyjemnie a raz bardzo ciężko nawet jeśli wcześniejsze scenariusze w kampanii kończyłeś z dobrym wynikiem.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 06 lis 2016, 14:06
autor: marcin8509
tomb pisze:Tak, kostka, czy żetony - jeden pies, skoro żetonów nie ubywa. To kolejna różnica względem efektów cienia w WP. Tam, po pierwsze, mocni wrogowie są jednocześnie mocną kartą cienia (nie zawsze, ale często), czyli walcząc z koksem zmniejsza się prawdopodobieństwo wyciągnięcia najgorszego cienia, a po drugie - pula efektów cienia jest zamknięta i do pewnego stopnia orientujemy się, czy coś nam w danej chwili grozi, czy nie. Tutaj jest tylko ciągłe porównywanie wartości.
Zastanawiam się, jak wpłynie ta losowość na rozgrywkę. Gdyby chodziło o pojedynczy scenariusz to wszystko bym przełknął, ale skoro gra ustawiona jest pod kampanię, a w niej lepszy wynik we wcześniejszym scenariuszu ułatwia dalszą grę (tak wnioskuję z opisu zdobywania doświadczenia), to jestem cały czas pełen obaw.
Jest kilka poziomów trudności, więc można ograniczyć POWER gry do swoich potrzeb. Jak już się przyzwyuczaisz i będzie Ci za łatwo sięgasz po wariant - WARIAT albo jak kto woli dla MASOCHISTÓW :D

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 10:32
autor: GunWar
Jakiś gracz z Francji podzielił się informacjami dotyczącymi reszty dodatków z 1 cyklu Mythos (dodam, że chodzi o tytuły)

https://boardgamegeek.com/thread/166703 ... irst-cycle

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 11:15
autor: Cthulhu
szczudel pisze:
RUNner pisze:... żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę...
Nie bluźnij, kość to zło.
Arkham Horror : TBG i Eldritch Horror mają kości. Wystarczy.
A jak żetony są złe, to zawsze można skorzystać z aplikacji ;)
https://boardgamegeek.com/thread/1641581/token-bag-app

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 11:25
autor: pan_satyros
Cthulhu pisze:
szczudel pisze:
RUNner pisze:... żeby zamiast żetonów chaosu, autorzy postawili na kostkę...
Nie bluźnij, kość to zło.
Arkham Horror : TBG i Eldritch Horror mają kości. Wystarczy.
A jak żetony są złe, to zawsze można skorzystać z aplikacji ;)
https://boardgamegeek.com/thread/1641581/token-bag-app
O i to jest super wiadomość. Na pewno będę jej używał, przynajmniej czasami.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 13:18
autor: marcin8509
pan_satyros pisze:O i to jest super wiadomość. Na pewno będę jej używał, przynajmniej czasami.
Ale czy to będzie dalej gra planszowa/karciana ?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 13:31
autor: Eltonos
Orientuje się ktoś może czy jest gdzieś taka możliwość, żeby sklep wysłał grę przed premierą, tak aby otrzymać ją w czwartek, przed długim weekendem? Czy pozostaje tylko kupno gry w sklepie stacjonarnym?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 14:50
autor: Cthulhu
marcin8509 pisze:
pan_satyros pisze:O i to jest super wiadomość. Na pewno będę jej używał, przynajmniej czasami.
Ale czy to będzie dalej gra planszowa/karciana ?
Tak, zresztą widać, że pojawiają się takie gry - XCOM, nowa Posiadłość, Descent. Dla mnie takie rozszerzenie doświadczenia to plus. Do Arkham Horror przydałby się też dziennik kampanii - przecież to lepsze niż ręczne zapisywanie na kartce :)

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 17:42
autor: pridebowl
Taka ciekawostka. Wątek AH LCG na tym forum ciągnie się 34 strony zanim jeszcze wydana została gra. Wątek WP LCG zanim została wydana gra ma 1,5 strony ... ;) Wtedy jeszcze ludzie nie wiedzieli czym jest/może być kooperacyjne LCG i pewie dlatego ...
A żeby wątek był na temat to co do ilości CS jakie trzeba zakupić, zeby grać w tą grę. Nie oszukujmy się - muszą być dwie sztuki. Można sobie wmawiać, ze na jednym to przygoda, że będą dodatki i tralalala. Prawda jest taka, żegra na 1 CS to jakby z góry podnoszenie poziomu trudności gry. Dlaczego ? zprostej przyczyczny - talia ma skłądać się z 30 kart ... więc połowe decku przemiela się na ręce zanim zacznie się grać. Więc, grając pewnie na postaci, która swoją grywalność określa od tego ile np. dodatków określonych jest w grze to jest niezwykle istotnie ważne. Gra mono deckami z pewnością będzie przjemniejsza. Jedynie pierwszą gre mam zamiar grać na testowych proponowanych taliach a potem składać mono talie dla każdego rodzaju i po kolei przechodzić scenariusze ... a dopiero potem znająć siłę określonych kart zacząć składać mieszane . Gra na 1 cs to takie ułomne demo, które może być fajne, ale i irytujące pewnie po kilku grach ... i tak należy się cieszyć, że tym razem FFG zafudnowało nam dwie kopie gry a nie 3.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 18:27
autor: Ayaram
*ziew*

Ktoś ma potrzebę wydawania 140 zł by maksymalizować skuteczność decku na maksa, proszę bardzo. Ale gadanie, że gra na 1csie + dodatki to "ułomne demo" to delikatnie rzecz mówiąc przesada. 1 CS jest "good enough".

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 19:26
autor: Bary
Ayaram pisze:*ziew*

Ktoś ma potrzebę wydawania 140 zł by maksymalizować skuteczność decku na maksa, proszę bardzo. Ale gadanie, że gra na 1csie + dodatki to "ułomne demo" to delikatnie rzecz mówiąc przesada. 1 CS jest "good enough".
+1
Kupowanie 2xcs już ze względu na sam fakt, że gra może nie podejść, jest ryzykiem (większość graczy WP na pytanie, jaki dodatek dokupić razem z podstawką odpowie- ograj najpierw podstawkę). Ale ok, każdy dokonuje zakupu w oparciu o własne kryteria. Jednakże wmawianie, że brak drugiej podstawki czyni grę ułomną jest zwyczajnie śmieszne, a co gorsza może wprowadzić cześć mniej obeznanych graczy w błąd i narazić na niepotrzebne wydatki.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 19:30
autor: sqb1978
Pewnie przyzwyczajenia z rywalizacyjnych LCG ;) tu ma być przygoda a nie optymalizacja talii.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 07 lis 2016, 20:04
autor: Michajlo
pridebowl ma trochę racji z tymi 2 core setami. Gdy już minie początkowy zachwyt kampanią i będziemy znać fabułę to będzie się grało dla samego przechodzenia scenariuszy na coraz to wyższych poziomach trudności a wtedy okaże się że deckbuilding jest strasznie okrojony. Gra oparta na ciągle tych samych kartach w decku może się znudzić a do tego gdy gramy w parze to nie można korzystać z dowolnej kombinacji badaczy, potem gdy wyjdą dodatki i tak trzeba będzie oprzeć swoją talie o jakieś karty podstawowe które znajdują się w core secie. Co nie zmienia faktu że sam osobiście przetestuje najpierw jeden core set, gdy poczuję że brakuje mi większej swobody w konstrukcji decku to zakupie może jakąś używaną wersje bo jednak szkoda tych 100 zł tylko dla lekko ponad 100 kart, które jedynie będą używane.