Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Nie, luknij po sklepach www dla kościołów, ew zapytaj w parafii jakiej używają mieszanki i tyleElrond pisze:Hehe z tym karpiem lub dorszem niezły pomysł
Te "mszalne" kadzidła to jakieś specjalne, "boskie" zapachy?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Elrond
- Posty: 193
- Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 25 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Mam zakaz zbliżania się do jakiejkolwiek parafii na odległość mniejszą niż 100m
Na szczęście jest internet hehe. Trzeba będzie trochę kadzidełek itp. zakupić na kolejne scenariusze.
Na szczęście jest internet hehe. Trzeba będzie trochę kadzidełek itp. zakupić na kolejne scenariusze.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Mnie wrażenia ze scenariusza w Innsmouth świetnie podbijał kot, który przy pierwszej rozgrywce miał problemy gastryczne i zapodawał "klimat zatęchłych uliczek".
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Za mną pierwsza rozgrywka. Posiadłość robi wrażenie jakby to było skrzyżowanie Time Stories z Eldritch Horror i jeśli chodzi o to ostatnie to nie tylko tematyka jest podobna, ale ogólne odczucia też. Szkoda, że nie ma zagadki przewodniej, tak jak w TS (przynajmniej w tym scenariuszu nie było, Krąg Wieczności), trzeba było tylko coś znaleźć i gdzieś zanieść. Za to myślę, że regrywalność przez to będzie większa. Klimat bardzo namacalny, oprawa graficzna piękna. W życiu nie widziałam piękniejszej planszy . Bardzo mi się podoba motyw z postradaniem zmysłów, gdzie postać dostaje nowy, inny warunek zwycięstwa. Coś jak zdrajca w Martwej Zimie. Natomiast mieliśmy problemy z interpretacją niektórych poleceń typu odwróć i odsłoń, nie wiedzieliśmy czy chodzi o to samo. Generalnie mam wrażenie, że nazewnictwo nie do końca jest spójne. Podsumowując, wrażenia z pierwszej rozgrywki bardzo pozytywne. Do tej pory tolerowałam tylko euro suchary, ale powoli zaczynam się przekonywać do tego typu gier, a temat przedwiecznych, podsycany lekturą Lovecrafta, bardzo mi przy tym wszystkim pasuje .
I jeszcze jeden wniosek: Koniecznie odwrócić komputer tak, aby tylko jedna osoba miała do niego dostęp. Inaczej gracze podświadomie koncentrują się na ekranie a nie na planszy. I robi nam się gra komputerowa.
I jeszcze jeden wniosek: Koniecznie odwrócić komputer tak, aby tylko jedna osoba miała do niego dostęp. Inaczej gracze podświadomie koncentrują się na ekranie a nie na planszy. I robi nam się gra komputerowa.
Re: Mansions of Madness Second Edition
Podejrzewam, że chodzi o "odwróć" (flip) i "odkryj" (flip faceup)Bea pisze:Natomiast mieliśmy problemy z interpretacją niektórych poleceń typu odwróć i odsłoń, nie wiedzieliśmy czy chodzi o to samo. Generalnie mam wrażenie, że nazewnictwo nie do końca jest spójne.
Kompletna Księga Zasad pisze:Niektóre efekty powodują odwrócenie karty - odkrycie albo zakrycie.
Karta pozostaje zakryta albo odkryta, dopóki jakiś efekt jej nie odwróci.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Dzięki. Muszę sama doczytać instrukcję i sprawdzićsirafin pisze:Podejrzewam, że chodzi o "odwróć" (flip) i "odkryj" (flip faceup)Bea pisze:Natomiast mieliśmy problemy z interpretacją niektórych poleceń typu odwróć i odsłoń, nie wiedzieliśmy czy chodzi o to samo. Generalnie mam wrażenie, że nazewnictwo nie do końca jest spójne.Kompletna Księga Zasad pisze:Niektóre efekty powodują odwrócenie karty - odkrycie albo zakrycie.
Karta pozostaje zakryta albo odkryta, dopóki jakiś efekt jej nie odwróci.
Chciałam jeszcze zapytać czy następujące rzeczy są zmienne czy takie same gdy się przechodzi ten sam scenariusz po raz drugi:
- rozstawienie pomieszczeń
- umiejscowienie i rodzaj potworów
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów
- rozwiązania mini zagadek
- rodzaj i siła testów
- inne rzeczy?
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Aplikacja boryka się jeszcze z kilkoma nieróbkami. Drobne niespójności w tłumaczeniu względem papierowych elementów są jedną z nich.
- rozstawienie pomieszczeń [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [zależy od scenariusza]
- rozwiązania mini zagadek [zależy od scenariusza]
- rodzaj i siła testów [zależy od scenariusza]
- inne rzeczy? [zależy od scenariusza]
hehe w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
- rozstawienie pomieszczeń [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [zależy od scenariusza]
- rozwiązania mini zagadek [zależy od scenariusza]
- rodzaj i siła testów [zależy od scenariusza]
- inne rzeczy? [zależy od scenariusza]
hehe w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
No a gdyby się odnieść do pierwszego w takim razie? jak by to wyglądało?pan_satyros pisze: - rozstawienie pomieszczeń [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [zależy od scenariusza]
- rozwiązania mini zagadek [zależy od scenariusza]
- rodzaj i siła testów [zależy od scenariusza]
- inne rzeczy? [zależy od scenariusza]
hehe w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Bea pisze:No a gdyby się odnieść do pierwszego w takim razie? jak by to wyglądało?pan_satyros pisze: - rozstawienie pomieszczeń [zmienia się]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zmienia się w zależności od postępów]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [niestety nie zauważyłem]
- rozwiązania mini zagadek [szyfrowe na pewno są losowe]
- rodzaj i siła testów [losowe]
- inne rzeczy? [zmienne zakończenie w zależności od postępów]
hehe w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Helga
- Posty: 307
- Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
- Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
W pierwszy grałam raz na 2 badaczy (solo) i na 4 badaczy (4 graczy) i miałam zupełnie inne wejście (Hol - w sensie różne kafelki), potem miałam też użycie innych kafelków i inne ułożenie. Powtórzyła mi się za to postać i trochę zadanie, ale końcowe też miałam rozmieszczone w innym miejscu.
Re: Mansions of Madness Second Edition
Gdyby cokolwiek rzuciło się w oczy, warto o tym wspomnieć, bo takie rzeczy można poprawić przy aktualizacjipan_satyros pisze:Aplikacja boryka się jeszcze z kilkoma nieróbkami. Drobne niespójności w tłumaczeniu względem papierowych elementów są jedną z nich.
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=7869
@Bea
Jest kilka wariantów mapy. Potwory/przedmioty kluczowe dla scenariusza muszą się pojawić, choć może się zmienić ich umiejscowienie. Niektóre przedmioty i potwory są generowane losowo, przy czym mogą być wyznaczone pewne kryteria (np. losowany przedmiot musi posiadać określoną cechę). Testy walki/uników/wydarzeń są losowane (działa to jak talie kart), oczywiście niektóre elementy mają przypisane testy na sztywno (zablokowana szuflada zawsze będzie wymagała testu siły itp.). Trudność testów jest w większości przypadków stała. Łamigłówki są generowane od nowa, nie da się np. zapamiętać wyniku łamigłówki szyfrowej i w następnej grze rozwiązać jej w jednym ruchu.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Dzięki A czy elementy zmienne są zawsze losowe, czy zdarza się, że wynikają bezpośrednio z naszych poczynań? Czyli czy scenariusz się rozgałęzia, a to co zrobimy, czy pokonamy potwora na przykład lub jak zdamy test, ma wpływ na przebieg scenariusza?sirafin pisze:
@Bea
Jest kilka wariantów mapy. Potwory/przedmioty kluczowe dla scenariusza muszą się pojawić, choć może się zmienić ich umiejscowienie. Niektóre przedmioty i potwory są generowane losowo, przy czym mogą być wyznaczone pewne kryteria (np. losowany przedmiot musi posiadać określoną cechę). Testy walki/uników/wydarzeń są losowane (działa to jak talie kart), oczywiście niektóre elementy mają przypisane testy na sztywno (zablokowana szuflada zawsze będzie wymagała testu siły itp.). Trudność testów jest w większości przypadków stała. Łamigłówki są generowane od nowa, nie da się np. zapamiętać wyniku łamigłówki szyfrowej i w następnej grze rozwiązać jej w jednym ruchu.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Bea pisze:No a gdyby się odnieść do pierwszego w takim razie? jak by to wyglądało?pan_satyros pisze: - rozstawienie pomieszczeń [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [zależy od scenariusza]
- rozwiązania mini zagadek [zależy od scenariusza]
- rodzaj i siła testów [zależy od scenariusza]
- inne rzeczy? [zależy od scenariusza]
hehe w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
Jedah pisze:Ciekawa rzecz wypłynęła na BGG. Ktoś przedstawił ile wariantów mapy znajduje się w danym scenariuszu.Spoiler:
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Mansions of Madness Second Edition
Nie wiemy dokładnie, które zmienne aplikacja bierze pod uwagę przy generowaniu efektów losowych, a które są dla niej nieistotne. Nie wiemy na przykład, czy liczba/rodzaj pojawiających się potworów zależy od wybranych badaczy, decyzji które podjęliśmy, liczby potworów, które już są na planszy itp.Bea pisze:Dzięki A czy elementy zmienne są zawsze losowe, czy zdarza się, że wynikają bezpośrednio z naszych poczynań? Czyli czy scenariusz się rozgałęzia, a to co zrobimy, czy pokonamy potwora na przykład lub jak zdamy test, ma wpływ na przebieg scenariusza?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
FFG zapowiedziało zestaw dodatkowych 6 kości do gry (7$): https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... struments/
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Gram z dołożonymi elementami pierwszej edycji i "Zewu Dziczy", więc może nie jest to miarodajna opinia.Bea pisze:sirafin pisze:Bea pisze:
Chciałam jeszcze zapytać czy następujące rzeczy są zmienne czy takie same gdy się przechodzi ten sam scenariusz po raz drugi:
- rozstawienie pomieszczeń
- umiejscowienie i rodzaj potworów
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów
- rozwiązania mini zagadek
- rodzaj i siła testów
- inne rzeczy?
Aplikacja nieźle miesza kafle pomieszczeń i potwory z różnych edycji. Pierwszy scenariusz zaczynałem kilka razy i pomieszczenia są bardzo zróżnicowane.Dom ma zupełnie inny układ pomieszczeń.
Spoiler:
Zagadki mają inne rozwiązania. Testy wydają się dobierane losowo. Jeszcze się nie znudziłem.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 11:13 przez Smoku, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mansions of Madness Second Edition
Figurki do podstawek tylko wciskacie, czy oprócz wciśnięcia dajecie na jakiś klej lub coś w tym stylu? Jeden kultysta po wciśnięciu do podstawki bardzo słabo mi się trzyma.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Spoilery Smoku...
Na razie jedynie wcisnąłem figurki, ale chyba finalnie trzeba bedzie posklejac, bo odpadają od podstawek.
Na razie jedynie wcisnąłem figurki, ale chyba finalnie trzeba bedzie posklejac, bo odpadają od podstawek.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- charlie brown
- Posty: 220
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
- Been thanked: 1 time
Re: Mansions of Madness Second Edition
Trzeba przyznać, że figurki sa dosyć niskiej jakości.
Ja swoje wyczyściłem nożykiem, pomalowałem podkładem i zaczynam przyklejać "kropelką" do podstawek.
Przy okazji, pod okrągłe podkładki badaczy dokleiłem cienkie, okrągłe metalowe podkładki i figurki zrobiły się przyjemnie ciężkie.
Od przyszłego tygodnia zaczynam malowanie kolorami.
Ja swoje wyczyściłem nożykiem, pomalowałem podkładem i zaczynam przyklejać "kropelką" do podstawek.
Przy okazji, pod okrągłe podkładki badaczy dokleiłem cienkie, okrągłe metalowe podkładki i figurki zrobiły się przyjemnie ciężkie.
Od przyszłego tygodnia zaczynam malowanie kolorami.
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Poprawiłem sięBary pisze:Spoilery Smoku...
Na razie jedynie wcisnąłem figurki, ale chyba finalnie trzeba bedzie posklejac, bo odpadają od podstawek.
W pierwszej edycji figurki badaczy miały fajne sztywne czarne podstawki.
- Archiwista
- Posty: 111
- Rejestracja: 16 lut 2015, 10:15
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
I to z niecierpliwością
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Mansions of Madness Second Edition
Hm, czyli trzeba kupić angielska wersję nim ze sklepu zniknie na rzecz polskiej? :/
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mansions of Madness Second Edition
Też już wyczekuje, chociaż jescze dobrze nie ograłem podstawki.
Ciekawe, czy w miarę rozrastania się palety kart, kafelkow i potworów będą od czasu do czasu odświeżać także istniejące przygody.
Ciekawe, czy w miarę rozrastania się palety kart, kafelkow i potworów będą od czasu do czasu odświeżać także istniejące przygody.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!