Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Elrond »

Hehe z tym karpiem lub dorszem niezły pomysł :)
Te "mszalne" kadzidła to jakieś specjalne, "boskie" zapachy? :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

Elrond pisze:Hehe z tym karpiem lub dorszem niezły pomysł :)
Te "mszalne" kadzidła to jakieś specjalne, "boskie" zapachy? :)
Nie, luknij po sklepach www dla kościołów, ew zapytaj w parafii jakiej używają mieszanki i tyle ;)
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Elrond »

Mam zakaz zbliżania się do jakiejkolwiek parafii na odległość mniejszą niż 100m :P
Na szczęście jest internet hehe. Trzeba będzie trochę kadzidełek itp. zakupić na kolejne scenariusze.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Mnie wrażenia ze scenariusza w Innsmouth świetnie podbijał kot, który przy pierwszej rozgrywce miał problemy gastryczne i zapodawał "klimat zatęchłych uliczek". :P
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

Za mną pierwsza rozgrywka. Posiadłość robi wrażenie jakby to było skrzyżowanie Time Stories z Eldritch Horror i jeśli chodzi o to ostatnie to nie tylko tematyka jest podobna, ale ogólne odczucia też. Szkoda, że nie ma zagadki przewodniej, tak jak w TS (przynajmniej w tym scenariuszu nie było, Krąg Wieczności), trzeba było tylko coś znaleźć i gdzieś zanieść. Za to myślę, że regrywalność przez to będzie większa. Klimat bardzo namacalny, oprawa graficzna piękna. W życiu nie widziałam piękniejszej planszy :). Bardzo mi się podoba motyw z postradaniem zmysłów, gdzie postać dostaje nowy, inny warunek zwycięstwa. Coś jak zdrajca w Martwej Zimie. Natomiast mieliśmy problemy z interpretacją niektórych poleceń typu odwróć i odsłoń, nie wiedzieliśmy czy chodzi o to samo. Generalnie mam wrażenie, że nazewnictwo nie do końca jest spójne. Podsumowując, wrażenia z pierwszej rozgrywki bardzo pozytywne. Do tej pory tolerowałam tylko euro suchary, ale powoli zaczynam się przekonywać do tego typu gier, a temat przedwiecznych, podsycany lekturą Lovecrafta, bardzo mi przy tym wszystkim pasuje :).
I jeszcze jeden wniosek: Koniecznie odwrócić komputer tak, aby tylko jedna osoba miała do niego dostęp. Inaczej gracze podświadomie koncentrują się na ekranie a nie na planszy. I robi nam się gra komputerowa.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

Bea pisze:Natomiast mieliśmy problemy z interpretacją niektórych poleceń typu odwróć i odsłoń, nie wiedzieliśmy czy chodzi o to samo. Generalnie mam wrażenie, że nazewnictwo nie do końca jest spójne.
Podejrzewam, że chodzi o "odwróć" (flip) i "odkryj" (flip faceup) :)
Kompletna Księga Zasad pisze:Niektóre efekty powodują odwrócenie karty - odkrycie albo zakrycie.
Karta pozostaje zakryta albo odkryta, dopóki jakiś efekt jej nie odwróci.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

sirafin pisze:
Bea pisze:Natomiast mieliśmy problemy z interpretacją niektórych poleceń typu odwróć i odsłoń, nie wiedzieliśmy czy chodzi o to samo. Generalnie mam wrażenie, że nazewnictwo nie do końca jest spójne.
Podejrzewam, że chodzi o "odwróć" (flip) i "odkryj" (flip faceup) :)
Kompletna Księga Zasad pisze:Niektóre efekty powodują odwrócenie karty - odkrycie albo zakrycie.
Karta pozostaje zakryta albo odkryta, dopóki jakiś efekt jej nie odwróci.
Dzięki. Muszę sama doczytać instrukcję i sprawdzić :)

Chciałam jeszcze zapytać czy następujące rzeczy są zmienne czy takie same gdy się przechodzi ten sam scenariusz po raz drugi:
- rozstawienie pomieszczeń
- umiejscowienie i rodzaj potworów
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów
- rozwiązania mini zagadek
- rodzaj i siła testów
- inne rzeczy?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

Aplikacja boryka się jeszcze z kilkoma nieróbkami. Drobne niespójności w tłumaczeniu względem papierowych elementów są jedną z nich.

- rozstawienie pomieszczeń [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [zależy od scenariusza]
- rozwiązania mini zagadek [zależy od scenariusza]
- rodzaj i siła testów [zależy od scenariusza]
- inne rzeczy? [zależy od scenariusza]

hehe :) w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

pan_satyros pisze: - rozstawienie pomieszczeń [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [zależy od scenariusza]
- rozwiązania mini zagadek [zależy od scenariusza]
- rodzaj i siła testów [zależy od scenariusza]
- inne rzeczy? [zależy od scenariusza]

hehe :) w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
No a gdyby się odnieść do pierwszego w takim razie? jak by to wyglądało?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

Bea pisze:
pan_satyros pisze: - rozstawienie pomieszczeń [zmienia się]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zmienia się w zależności od postępów]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [niestety nie zauważyłem]
- rozwiązania mini zagadek [szyfrowe na pewno są losowe]
- rodzaj i siła testów [losowe]
- inne rzeczy? [zmienne zakończenie w zależności od postępów]

hehe :) w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
No a gdyby się odnieść do pierwszego w takim razie? jak by to wyglądało?
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 307
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Helga »

W pierwszy grałam raz na 2 badaczy (solo) i na 4 badaczy (4 graczy) i miałam zupełnie inne wejście (Hol - w sensie różne kafelki), potem miałam też użycie innych kafelków i inne ułożenie. Powtórzyła mi się za to postać i trochę zadanie, ale końcowe też miałam rozmieszczone w innym miejscu.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

pan_satyros pisze:Aplikacja boryka się jeszcze z kilkoma nieróbkami. Drobne niespójności w tłumaczeniu względem papierowych elementów są jedną z nich.
Gdyby cokolwiek rzuciło się w oczy, warto o tym wspomnieć, bo takie rzeczy można poprawić przy aktualizacji :)
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=7869


@Bea
Jest kilka wariantów mapy. Potwory/przedmioty kluczowe dla scenariusza muszą się pojawić, choć może się zmienić ich umiejscowienie. Niektóre przedmioty i potwory są generowane losowo, przy czym mogą być wyznaczone pewne kryteria (np. losowany przedmiot musi posiadać określoną cechę). Testy walki/uników/wydarzeń są losowane (działa to jak talie kart), oczywiście niektóre elementy mają przypisane testy na sztywno (zablokowana szuflada zawsze będzie wymagała testu siły itp.). Trudność testów jest w większości przypadków stała. Łamigłówki są generowane od nowa, nie da się np. zapamiętać wyniku łamigłówki szyfrowej i w następnej grze rozwiązać jej w jednym ruchu.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

sirafin pisze:
@Bea
Jest kilka wariantów mapy. Potwory/przedmioty kluczowe dla scenariusza muszą się pojawić, choć może się zmienić ich umiejscowienie. Niektóre przedmioty i potwory są generowane losowo, przy czym mogą być wyznaczone pewne kryteria (np. losowany przedmiot musi posiadać określoną cechę). Testy walki/uników/wydarzeń są losowane (działa to jak talie kart), oczywiście niektóre elementy mają przypisane testy na sztywno (zablokowana szuflada zawsze będzie wymagała testu siły itp.). Trudność testów jest w większości przypadków stała. Łamigłówki są generowane od nowa, nie da się np. zapamiętać wyniku łamigłówki szyfrowej i w następnej grze rozwiązać jej w jednym ruchu.
Dzięki :) A czy elementy zmienne są zawsze losowe, czy zdarza się, że wynikają bezpośrednio z naszych poczynań? Czyli czy scenariusz się rozgałęzia, a to co zrobimy, czy pokonamy potwora na przykład lub jak zdamy test, ma wpływ na przebieg scenariusza?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Bea pisze:
pan_satyros pisze: - rozstawienie pomieszczeń [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj potworów [zależy od scenariusza]
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów [zależy od scenariusza]
- rozwiązania mini zagadek [zależy od scenariusza]
- rodzaj i siła testów [zależy od scenariusza]
- inne rzeczy? [zależy od scenariusza]

hehe :) w rożnych misjach wygląda to nieco inaczej, ale są to wszytko mniej lub bardziej modyfikowalne zmienne.
No a gdyby się odnieść do pierwszego w takim razie? jak by to wyglądało?
Jedah pisze:Ciekawa rzecz wypłynęła na BGG. Ktoś przedstawił ile wariantów mapy znajduje się w danym scenariuszu.
Spoiler:
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

Bea pisze:Dzięki :) A czy elementy zmienne są zawsze losowe, czy zdarza się, że wynikają bezpośrednio z naszych poczynań? Czyli czy scenariusz się rozgałęzia, a to co zrobimy, czy pokonamy potwora na przykład lub jak zdamy test, ma wpływ na przebieg scenariusza?
Nie wiemy dokładnie, które zmienne aplikacja bierze pod uwagę przy generowaniu efektów losowych, a które są dla niej nieistotne. Nie wiemy na przykład, czy liczba/rodzaj pojawiających się potworów zależy od wybranych badaczy, decyzji które podjęliśmy, liczby potworów, które już są na planszy itp.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

FFG zapowiedziało zestaw dodatkowych 6 kości do gry (7$): https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... struments/
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Smoku »

Bea pisze:
sirafin pisze:
Bea pisze:
Chciałam jeszcze zapytać czy następujące rzeczy są zmienne czy takie same gdy się przechodzi ten sam scenariusz po raz drugi:
- rozstawienie pomieszczeń
- umiejscowienie i rodzaj potworów
- umiejscowienie i rodzaj przedmiotów
- rozwiązania mini zagadek
- rodzaj i siła testów
- inne rzeczy?
Gram z dołożonymi elementami pierwszej edycji i "Zewu Dziczy", więc może nie jest to miarodajna opinia.
Aplikacja nieźle miesza kafle pomieszczeń i potwory z różnych edycji. Pierwszy scenariusz zaczynałem kilka razy i pomieszczenia są bardzo zróżnicowane.Dom ma zupełnie inny układ pomieszczeń.
Spoiler:
.
Zagadki mają inne rozwiązania. Testy wydają się dobierane losowo. Jeszcze się nie znudziłem.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 11:13 przez Smoku, łącznie zmieniany 1 raz.
byczeks
Posty: 11
Rejestracja: 08 wrz 2011, 16:38

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: byczeks »

Figurki do podstawek tylko wciskacie, czy oprócz wciśnięcia dajecie na jakiś klej lub coś w tym stylu? Jeden kultysta po wciśnięciu do podstawki bardzo słabo mi się trzyma.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Spoilery Smoku...
Na razie jedynie wcisnąłem figurki, ale chyba finalnie trzeba bedzie posklejac, bo odpadają od podstawek.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
charlie brown
Posty: 220
Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
Been thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: charlie brown »

Trzeba przyznać, że figurki sa dosyć niskiej jakości.
Ja swoje wyczyściłem nożykiem, pomalowałem podkładem i zaczynam przyklejać "kropelką" do podstawek.
Przy okazji, pod okrągłe podkładki badaczy dokleiłem cienkie, okrągłe metalowe podkładki i figurki zrobiły się przyjemnie ciężkie.
Od przyszłego tygodnia zaczynam malowanie kolorami.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Smoku »

Bary pisze:Spoilery Smoku...
Na razie jedynie wcisnąłem figurki, ale chyba finalnie trzeba bedzie posklejac, bo odpadają od podstawek.
Poprawiłem się :oops:
W pierwszej edycji figurki badaczy miały fajne sztywne czarne podstawki.
Awatar użytkownika
Archiwista
Posty: 111
Rejestracja: 16 lut 2015, 10:15
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Archiwista »

Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Archiwista pisze:Zapowiedź dodatku :-)

http://galakta.pl/posiadlosc-szalenstwa-za-progiem/

Czekamy... :D
I to z niecierpliwością :D
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: crsunik »

Hm, czyli trzeba kupić angielska wersję nim ze sklepu zniknie na rzecz polskiej? :/
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Też już wyczekuje, chociaż jescze dobrze nie ograłem podstawki.
Ciekawe, czy w miarę rozrastania się palety kart, kafelkow i potworów będą od czasu do czasu odświeżać także istniejące przygody.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
ODPOWIEDZ