Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
A więc nie bardzo logicznie, bo to jest dopisywanie reguły o której nie ma mowy w instrukcji.
Zatem równie dobrze może być wersja, którą nie tylko ja popieram, czyli, że zaokrąglamy każdy surowiec z osobna. Więc nie rozumiem po co ta uszczypliwość.
Może ktoś z Portalu się wypowie i będzie wszystko jasne
For as long as single one of Us stands,
We are Legion.
Ech, myślałem, że to jest logiczne, ale widać, że trzeba wytłumaczyć... Wybrane przez siebie spośród tego, co powinniśmy produkować. Nie możemy wybrać więcej niż limit (naszej) produkcji. Jeśli powinniśmy produkować 1 żarcie, to nie możemy wziąć 2. Teraz lepiej?
Nie bój się. Nie musisz tłumaczyć mi takich rzeczy. Specjalnie jednak przerysowałem problem i tak samo zgadzam się z przedmówcą odnośnie produkcji 6 drewien na turę, prawie niemożliwe
Chciałem tylko pokazać błąd w toku rozumowania to raz, a dwa, gdzie w instrukcji jest zapis o limicie produkcji? Ja takowego nie widziałem.
Liczenie z osobna też jest złe, ponieważ jest słowo SUMARYCZNE, i tu się zgadzam. Przyznam, że grałem 6 scenariusz i nie miałem z tym problemu, jednak nie pamiętam jak to rozpatrywałem. Przeszło w każdym razie bezboleśnie.
Pynio pisze:
Liczenie z osobna też jest złe, ponieważ jest słowo SUMARYCZNE, i tu się zgadzam. Przyznam, że grałem 6 scenariusz i nie miałem z tym problemu, jednak nie pamiętam jak to rozpatrywałem. Przeszło w każdym razie bezboleśnie.
Zgadza się, jest złe, ponieważ licząc osobno jedzenie i drewno w przypadku produkowania 1 + 1 przez marne plony nie otrzymamy niczego (1/2 zaokrąglone w dół daje 0, 0+0=0). Licząc sumarycznie, w tym przypadku wybieramy jedną kostkę surowca, którą odrzucamy (2/2 = 1). Poza tym mowa o _całkowitej_ liczbie produkowanych surowców, którą dzielimy na połowę, czyli w przypadku produkcji 2 drewien i 1 jedzenia wybieramy czy otrzymujemy 1 drewno czy 1 jedzenie. Dla kosmicznego przypadku powyżej 5 drewna + 1 jedzenie wybieramy pomiędzy 3 drewnami a 1 jedzeniem i 2 drewnami. Nie dobieramy 2 lub 3 jedzeń (niby skąd, jak produkujemy tylko 1).
Gari pisze:Tak, tak, zielony mój błąd, no więc sprawa jasna , pies mapy nie czyta, mapa psa nie bierze na eksploracje, dziękuję za rozwianie wątpliwości - wracam do walki z wyspą a propo ktoś ma jakieś interesujące podpowiedzi jak solo wygrać 1 scenariusz mając na uwadze oczywiście losowość wydarzeń. Chodzi mi bardziej o ogólne rady. W 3 udało się wygrać , solo juz 5 razy porażka zaliczona.
TEZ JESTEM CIEKAWA...
bylam blisko zaczelam z karta wraku na ktorej zbiera sie drewienko zamiast jedzenia , a potem los mi sprzyjal i stosik byl prawie ulozony...gdybym nie zginela... Mam watpliwosci jak dziala faza morale. Gram solo- czyli podnosze kazdorazowo. W koncu nie podnosze, bo doszlam do konca pulapu.. Czyli przy nastepnych rundach nic sie nie dzieje ? CHYBA,ZE MORALE MI SPADNA WOWCZAS ZNOWU PODNOSZE..? i czy jak podnosz morale to zbieram za to zetony determinacji ? CZY jesli ,,stoje,, bo juz mam maksymalny na planszy poziom morale, to nie zbieram nic ??jAK TO DZIALA ?? bO DO TEJ PORY CHYBA GARM ZLE : PODNOSZE MORALE I ZBIERAM ZETON DETERMINACJI, POTEM NIE ZBIERAM NIC, BO NIE MAM JAK PODNIESC. z gory dzieki za odpowiedz
Gari pisze:Tak, tak, zielony mój błąd, no więc sprawa jasna , pies mapy nie czyta, mapa psa nie bierze na eksploracje, dziękuję za rozwianie wątpliwości - wracam do walki z wyspą a propo ktoś ma jakieś interesujące podpowiedzi jak solo wygrać 1 scenariusz mając na uwadze oczywiście losowość wydarzeń. Chodzi mi bardziej o ogólne rady. W 3 udało się wygrać , solo juz 5 razy porażka zaliczona.
TEZ JESTEM CIEKAWA...
bylam blisko zaczelam z karta wraku na ktorej zbiera sie drewienko zamiast jedzenia , a potem los mi sprzyjal i stosik byl prawie ulozony...gdybym nie zginela... Mam watpliwosci jak dziala faza morale. Gram solo- czyli podnosze kazdorazowo. W koncu nie podnosze, bo doszlam do konca pulapu.. Czyli przy nastepnych rundach nic sie nie dzieje ? CHYBA,ZE MORALE MI SPADNA WOWCZAS ZNOWU PODNOSZE..? i czy jak podnosz morale to zbieram za to zetony determinacji ? CZY jesli ,,stoje,, bo juz mam maksymalny na planszy poziom morale, to nie zbieram nic ??jAK TO DZIALA ?? bO DO TEJ PORY CHYBA GARM ZLE : PODNOSZE MORALE I ZBIERAM ZETON DETERMINACJI, POTEM NIE ZBIERAM NIC, BO NIE MAM JAK PODNIESC. z gory dzieki za odpowiedz
Instrukcja str. 22 (nowa)
Na początku fazy morale - zwiększ poziom morale o 1 (cieszysz się, że wciąż żyjesz) i dopiero wtedy go rozpatrz.
Oddaj lub dodaj sobie żetony determinacji.
ew str 8. Jeśli dotrzesz do końca toru: WYBIERASZ. Żeton determinacji LUB zdrówko.
wiola33 pisze:Jednak tor sie szybko koncczy . czy wowczas nie dobieram juz w kolejnych rundach zetonow determinacji ?
"ew str 8. Jeśli dotrzesz do końca toru: WYBIERASZ. Żeton determinacji LUB zdrówko."
Bierzesz co turę.
Problemem w grze pojedynczej (zasadniczo), nie jest tor morale tylko relatywnie niska liczba akcji, odpada w teorii jeden z wielu problemów w grze (tak jak jedzenie, którego też trzeba niewiele w porównaniu np. do gry w 3 osoby).
Ja przyznam, że zapomniałem o tej regule i grałem 2 dni na zasadach zwykłych odnośnie morale. Byłem totalnie zniszczony właśnie przez morale bardzo szybko.
dzieki. zyli niepotrzebnie ,,zginelam,,. Nie uporzadkowalam jeszcze gry wiec dokoncze ,,,wylize sie z ran,, i jak mnie nie zniszczy pogoda, to moze przetrwam
Ech, myślałem, że to jest logiczne, ale widać, że trzeba wytłumaczyć... Wybrane przez siebie spośród tego, co powinniśmy produkować. Nie możemy wybrać więcej niż limit (naszej) produkcji. Jeśli powinniśmy produkować 1 żarcie, to nie możemy wziąć 2. Teraz lepiej?
Tomuch ma rację. Produkując 1 żarcie + 5 drewien po zmniejszeniu o połowę mamy 3 surowce, ale wybieramy spośród tego, co produkujemy - czyli mamy dostępne kombinacje: 1 żarcie + 2 drewna albo 3 drewna.
To chyba nadinterpretacja. Moim zdaniem sformułowanie "może" po prostu odróżnia Darwina od Jenny i Piętaszka, którzy nie mogą być pierwszym graczem - Darwin musi nim być, gdy przypada jego kolej (niezależnie od tego, czy któryś gracz nim steruje, czy jest NPC).
Jan Madejski pisze:To chyba nadinterpretacja. Moim zdaniem sformułowanie "może" po prostu odróżnia Darwina od Jenny i Piętaszka, którzy nie mogą być pierwszym graczem - Darwin musi nim być, gdy przypada jego kolej (niezależnie od tego, czy któryś gracz nim steruje, czy jest NPC).
Lesze było by sformułowanie "Jest również pierwszym graczem". Słowo "może" w większości gier oznacza możliwość wykonania czegoś lub nie. Stąd moje pytanie.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne
Jakby napisali "Musi być Pierwszym graczem" , to by musiał nim być co turę. Darwin jest Pierwszym Graczem na takich samych zasadach jak normalni Gracze
W instrukcji dodatku, na str. 5 jest informacja, że po zakończeniu scenariusza zwraca się członków załogi do talii i do następnego scenariusza dobiera od nowa (tylko nie wiem, czy dobiera losowo, czy wybiera ).
Jan Madejski pisze:(tylko nie wiem, czy dobiera losowo, czy wybiera ).
A czy to ma jakieś znaczenie? Karty załogi wydają się być bardzo zbalansowane i raczej nie ma różnicy dla poziomu trudności, która\które z nich znajdą się w rozgrywce.
Odnośnie kart dodatkowych postaci... chcę się upewnić, Piętaszek ginąc w jednym ze scenariuszy pozostaje martwy do końca kampanii?
Przyjemność się pojawi, instrukcja jest niezła (no chyba, że masz 1ed) tylko reguł jest sporo.
Wyspa się buntuje to wydarzenie wprowadzające do gry podwójny efekt ikony księgi, jego znaczenie opisane jest na karcie scenariusza.
Dlaczego na 2 osoby nie można grać postacią żołnierza? Zawsze gram w dwie osoby i szkoda, że jest jedna niewykorzystana postać która zalega w pudle. Dobrze, że dodatek wprowadza kolejną postać, która nie ma takich ograniczeń. Było to jakoś uzasadnione przez Trzewika?
No chyba poprostu polowań w grze 1- i 2-osobowej nie przeprowadza się aż tak często, więc ukierunkowana na polowania postać Żołnierza, jest w tym przypadku słabsza od reszty.
jolietjake pisze:No chyba poprostu polowań w grze 1- i 2-osobowej nie przeprowadza się aż tak często, więc ukierunkowana na polowania postać Żołnierza, jest w tym przypadku słabsza od reszty.
Albo za mocna Za determinację żołnierz praktycznie co turę może zwiększać poziom broni, np. w scenariuszu z kanibalami byłoby to aż za bardzo pomocne.
to tylko ja pisze:Dlaczego na 2 osoby nie można grać postacią żołnierza?
Postacią żołnierza można grać także solo i w 2 osoby w kampanii z dodatku.