Strona 35 z 42
Re: Mice and Mystics
: 15 kwie 2016, 12:54
autor: Munchhausen
Na stronie wydawnictwa właśnie ruszyła przedsprzedaż. Mam nadzieję, że będzie do wyrwania taniej, bo te 95zł trochę boli - to w końcu połowa tego, co zapłaciłem za nową podstawkę. Ale mimo fajnie, że coś ruszyło :)
Re: Mice and Mystics
: 15 kwie 2016, 13:02
autor: rattkin
Ja ze swojej strony polecam Glorma obydwiema ręcyma. Ten dodatek wydaje się trochę "ubogi", ale jego siłą jest książeczka z historią, która, moim zdaniem, jest opisana i poprowadzona jeszcze lepiej od podstawki, nawet jeśli opiera się na nieco "obcykanym" motywie w fantasy. Splee (nie wiem jak w polskiej wersji, ja bym pewnie przetłumaczył na Śluz

) nie można nie kochać, a i dramat Glorma (i hinty co do przeszłości innych myszy, jak np. Tilda czy Nez Bellows) przeżywa się razem z bohaterami.
Re: Mice and Mystics
: 15 kwie 2016, 13:22
autor: Andarist
Do kiedy trwa przedsprzedaz?
Re: Mice and Mystics
: 15 kwie 2016, 13:44
autor: pattom
Kiedy premiera ?
Re: Mice and Mystics
: 15 kwie 2016, 14:50
autor: lukwych
A jest szansa na ładnie wydrukowaną Kocią Kołyskę i inne dodatki czy jesteśmy skazani na PDF?
Re: Mice and Mystics
: 15 kwie 2016, 23:19
autor: xilk
Krwawisz pisze:Doczekacie się, choć oczywiście nie wszystko na raz

To wtedy po zakupie dużego dodatku ogłoszę upadłość konsumencką

(może ją wreszcie wprowadzą?

)
Przy zakupie w przedsprzedaży masz też mały dodatek "Duch zamku Andona", za który pewnie byś musiał zapłacić 4 zł, czyli nie jest tak źle. Cena jest dość dobra, patrząc na to, że angielską wersję dodatku możesz trafić za te 100 zł.
Andarist pisze:Do kiedy trwa przedsprzedaz?
pattom pisze:Kiedy premiera ?
Podpisuję się pod oboma tymi pytaniami. Wiem, że data premiery może być "trochę ruchoma", ale jakiś termin moglibyśmy poznać. Znam ostrożność po zabawie z terminami wydania samej gry Magia i Myszy, czy Martwej Zimy, ale skoro przedsprzedaż się rozpoczęła, to chociaż termin w stylu "lipiec" jest chyba znany, nie?
lukwych pisze:A jest szansa na ładnie wydrukowaną Kocią Kołyskę i inne dodatki czy jesteśmy skazani na PDF?
To byłoby fajne, ale raczej nierealne. Nawet w USA nie wydali tego, tylko dali możliwość zakupu pliku pdf...
Re: Mice and Mystics
: 16 kwie 2016, 10:23
autor: Krwawisz
Premiera w lipcu, przedsprzedaż do 1 czerwca. Oczywiscie cena przedsprzedazowa standardowo w naszych akcjach jest atrakcyjna i nizsza od SCD.
Jesli chodzi o drukowane PDF to niestety ze wzgledow licencyjnych nie ma takiej opcji.
Re: Mice and Mystics
: 31 maja 2016, 13:28
autor: xilk
Krwawisz pisze:Premiera w lipcu, przedsprzedaż do 1 czerwca. Oczywiscie cena przedsprzedazowa standardowo w naszych akcjach jest atrakcyjna i nizsza od SCD.
Takie pytanie, czemu dziś cena wskoczyła na SCD, skoro przedsprzedaż jest do 1 czerwca?
I co to za jakieś punkty przy niektórych produktach? Gdzie jest opisane, jak działa ten program lojalnościowy? (w regulaminie sklepu jakoś nie widzę)
Re: Mice and Mystics
: 31 maja 2016, 13:48
autor: Krwawisz
Jeśli chodzi o Serce Glorma to rzeczywiście ktoś się pospieszył - nie możemy już tego zmienić, więc poniżej wklejam kod ważny do jutra, dzięki któremu będzie można kupić grę jeszcze w cenie przedsprzedażowej.
Zainteresowane osoby, proszę o wpisanie w polu "kupon rabatowy": Glorm
(koniecznie z dużej litery). W ten sposób od ceny odejmie się 33,99
Co do punktów rabatowych, to system jeszcze nie działa - powoli go wdrażamy. będziemy oczywiście informować jak już ruszy
Re: Mice and Mystics
: 16 lip 2016, 13:21
autor: xilk
No cóż, wczoraj późnym wieczorem wszedłem na FB, a tam link do ogłoszenia, że:
Strona Cube Factory of Ideas pisze:Magia i Myszy - koniec sierpnia - już w drodze
Trochę szkoda, że jednak w te wakacje nie pogram, ale liczę, że we wrześniu będę miał już swój egzemplarz w rękach i wtedy zabiorę się najpierw za pomalowanie tych dwóch figurek, a później za samą kampanię

Ważne, że Myszy są już w drodze
Edit:
Jednak źle spojrzałem... Jedna linijka niżej...
Strona Cube Factory of Ideas pisze:Magia i Myszy. Serce Glorma - wrzesień - w finalnym etapie produkcji
W takim razie, mam nadzieję, że będzie to początek września, a nie jego koniec...
Re: Mice and Mystics
: 24 lip 2016, 11:53
autor: kalay
Czy dodatek Serce Glorma można jeszcze (już?) kupić, czy będzie trzeba czekać do premiery?
P.S. Czy audiobook z podstawki można gdzieś nabyć?
Re: Mice and Mystics
: 28 sie 2016, 21:30
autor: Desaix1800
Witajcie..ciagle poszukuje przygodówki z klimatem i fabułą..miałem MiM kupioną z sentymentu (dziś tytuł juz prawie jak dla mnie niegrywalny ), grałem w Desenta który wkurzał graniem pod mechanikę, powergamingiem z małą dozą klimatu.. sprzedałem... zastanawiam si nad Imperium atakuje..ale to znów klon Desenta. Runebound, Wiedźmin- mało interakcji zero fabuły dosć sporo nudy...jednak myszy mnie przekonują -słusznie?
Re: Mice and Mystics
: 29 sie 2016, 10:50
autor: xilk
kalay pisze:Czy dodatek Serce Glorma można jeszcze (już?) kupić, czy będzie trzeba czekać do premiery?
P.S. Czy audiobook z podstawki można gdzieś nabyć?
Jakoś nie zauważyłem tego postu, choć już miesiąc minął...
Dodatek możesz zamówić na razie w sklepie Cube, ale i tak poczekasz do czasu premiery:
http://www.factorycube.com/sklep/opis-p ... rce-Glorma
Co do audiobooku, to musiałbyś skontaktować się z samym Cube, bo na poprzedniej stronie sklepu dawali możliwość kupna samego audiobooka, ale jak teraz jest, to już nie wiem.
Desaix1800 pisze:Witajcie..ciagle poszukuje przygodówki z klimatem i fabułą..miałem MiM kupioną z sentymentu (dziś tytuł juz prawie jak dla mnie niegrywalny ), grałem w Desenta który wkurzał graniem pod mechanikę, powergamingiem z małą dozą klimatu.. sprzedałem... zastanawiam si nad Imperium atakuje..ale to znów klon Desenta. Runebound, Wiedźmin- mało interakcji zero fabuły dosć sporo nudy...jednak myszy mnie przekonują -słusznie?
Cóż, zależy czego oczekujesz od Magii i Myszy. Mi osobiście ten tytuł przypadł do gustu. Jedni znajomi chętnie grają w ten tytuł, choć losowość kość czasem irytuje i przez to dany Rozdział przechodzimy po nawet 5 próbach. Innych znajomych rozgrywka nie porwała, bo stwierdzili, że niby zasady są za trudne. Losowość faktycznie czasem daje w kość (ach ta Lili, która strzelając z łuku i rzucając 3 kośćmi wyrzuca same miecze lub dwa miecze i ser), ale trzeba się po prostu z tym liczyć i dobrze się bawić przy fabule

Re: Mice and Mystics
: 08 wrz 2016, 16:35
autor: shadowdrake
Desaix1800 pisze:Witajcie..ciagle poszukuje przygodówki z klimatem i fabułą..miałem MiM kupioną z sentymentu (dziś tytuł juz prawie jak dla mnie niegrywalny ), grałem w Desenta który wkurzał graniem pod mechanikę, powergamingiem z małą dozą klimatu.. sprzedałem... zastanawiam si nad Imperium atakuje..ale to znów klon Desenta. Runebound, Wiedźmin- mało interakcji zero fabuły dosć sporo nudy...jednak myszy mnie przekonują -słusznie?
Magia i Myszy to przede wszystkim klimat i fabuła. Mechanicznie gra nie zachwyca, ale rekompensuje to bardzo fajna opowieść. Gdy przechodziliśmy kampanię we dwójkę z narzeczoną, nastrój i wrażenie immersji budowaliśmy dodatkowo czytając opowiadanie na głosy i puszczając klimatyczną muzyczkę w tle (polecam zwłaszcza soundtrack z gry komputerowej Trine). Jeśli Ty oraz Twoi współgracze macie jakieś kameralne miejsce do spotkań, gustujecie w baśniowych klimatach, lubicie wczuwać się w historię i swoje postaci, a jednocześnie jesteście w stanie przymknąć oko na czasami frustrującą losowość, to trudno o lepszy wybór.
Re: Mice and Mystics
: 08 wrz 2016, 17:12
autor: Desaix1800
Bardzo dziękuję za odpowiedź i utwierdza nie mnie w przekonaniu ze M&M to gra przede wszystkim z klimatem
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Mice and Mystics
: 08 wrz 2016, 17:30
autor: rattkin
Można dyskutować. Ja tam uważam, że mechanika jest bardzo solidna i dostarczająca emocji, a połączenie mechaniki z komponentami, artworkiem i akcjami jest miejscami na absolutnych wyżynach, do których wiele gier tylko aspiruje ale bardzo rzadko sięga. Myszy wystawiające łapki, by pomóc innej wyjść z wody. Rzut winogronem. Trampolina z widelca. Żyłka i haczyk do przechodzenia nad wodą. Tarcza z guzika. Zbroja z rybiej łuski, która dobrze chroni, ale ściąga na siebie kota (well, duh!). Rapier z igiełki. Granie w szczurami w serowego pokera. Rzucanie kawałkami sera, by ustalić w którę stronę będzie patrzył zamroczony szczur. Zgadywanie składników do eliksiru rozgrzewającego serce (Heartwarming Potion). Znajdźcie mi drugą taką grę, w której jest tyle smaczków mechaniczno/tematycznych.
To nie mechanika kuleje, tylko, niestety, podręcznik, który wielu rzeczy i szczególnych przypadków nie wyjaśnia, co w grze potrafi czasem mocno sfrustrować, jeśli bardzo chcemy się trzymać "litery prawa". Tutaj postawa designera to "rozstrzygnijcie jak chcecie".
Grałem wszystkie trzy kampanie tej gry i nie narzekałem na losowość, bo w grze jest wiele sposobów na sprytne mitygowanie problemów z losowością. A że kości czasem dadzą w kość? Czym byłby dungeon crawler bez tego?
Więc wpychanie Mice and Mystics do szufladki "gra z klimatem i nic więcej", jest moim zdaniem niesprawiedliwe. To naprawdę wyjątkowa gra, na wielu frontach, tylko trochę niedopracowana od strony reguł ("niedodevelopowana"). Ale trzeba by zobaczyć radość na twarzach dzieci i dorosłych, gdy pracownicy Cube na konwentach rozgrywali partię Magii i Myszy "na żywo" w skali 1:1, z uczestnikami przebranymi za myszy, z płaszczykami i serduszkami-rzepami (do oznaczenia życia), puchatymi kostkami, z dużymi żetonami sera w kieszeni, z prawdziwym Mruczkiem (Brodie) dyrygującym rozgrywką. Niewiele gier umiem sobie wyobrazić tak przepięknie zaadoptowanych.
Re: Mice and Mystics
: 09 wrz 2016, 07:25
autor: Porchpeople
+1 do opinii Rattkina- lepiej sam nie potrafiłbym ubrać tego w słowa:)
Re: Mice and Mystics
: 09 wrz 2016, 12:09
autor: shadowdrake
rattkin pisze:wpychanie Mice and Mystics do szufladki "gra z klimatem i nic więcej", jest moim zdaniem niesprawiedliwe.
Nie napisałem, że mechanika kuleje i że to "gra z klimatem i nic więcej" (nie wiem dlaczego ubrałeś to w cudzysłów skoro nikogo nie cytujesz

). Mechanika jest niezła jak na dungeon crawler, standardowo sprowadza się głównie do częstego rzutu kostkami, zbierania przedmiotów i stopniowego levelowania postaci. Jest to całkiem przyjemne, ale też raczej nie odbiega od standardu. Jeśli jednak porównywać z Magią i Mieczem, to faktycznie możliwości i decyzji do podjęcia jest sporo

.
Re: Mice and Mystics
: 09 wrz 2016, 12:29
autor: warlock
Nie jestem wielkim fanem takich gier, ale Magia i Myszy fabularnie jest po prostu genialna. Jak gram w Imperium Atakuje i kampania ma dziesiątki niepowiązanych ze sobą wydarzeń to od razu odnoszę się do Magii i Myszy w tym względzie. I to jest niedościgniony wzorzec.

Gra trochę cierpi przez małą różnorodność potworów, wielość rzutów kośćmi (irytuje mnie ciągła konieczność rzucania na punkty ruchu) i słaby rozwój postaci (mocne ograniczenia w posiadaniu przedmiotów ze scenariusza na scenariusz). Ale klimat jest niesamowity

.
Re: Mice and Mystics
: 09 wrz 2016, 12:36
autor: Porchpeople
shadowdrake pisze:rattkin pisze:wpychanie Mice and Mystics do szufladki "gra z klimatem i nic więcej", jest moim zdaniem niesprawiedliwe.
Nie napisałem, że mechanika kuleje i że to "gra z klimatem i nic więcej" (nie wiem dlaczego ubrałeś to w cudzysłów skoro nikogo nie cytujesz

). Jest niezła jak na dungeon crawler, standardowo sprowadza się głównie do częstego rzutu kostkami, zbierania przedmiotów i stopniowego levelowania postaci. Jest to całkiem przyjemne, ale też raczej nie odbiega od standardu. Jeśli jednak porównywać z Magią i Mieczem, to faktycznie możliwości i decyzji do podjęcia jest sporo

.
I tutaj chyba pytanie się sprowadza do ujęcia co znaczy sama mechanika: w Twoim ujęciu to z tego co zrozumiałem czysta 'technika czynności, które wykonujemy żeby grać' (i tutaj rzeczywiście jest przesuwanie figurek po modułowej planszy i rzuty kostką na testy- czyli nic wyróżniającego tą grę spośród dziesiątek innych), a w ujęciu moim to 'rzeczy, które wykonujemy podczas gry, żeby grać' - i ta drobna zmiana definicji uwzględnia masę fajnych wprowadzonych innowacji, jak wejście do kratki kanalizacyjnej- wskutek czego kafel planszy odwraca się na drugą stronę na równoległy niższy poziom; jak choćby poruszanie się przeciwników inaczej, kiedy określony przedmiot znajduje się na planszy, jak możliwość wejścia do niedostępnych obszarów na kafelku np. po lince z haczykiem- to właśnie moim zdaniem bardzo elegancko ubrane fabularnie elementy mechaniki gry, które wyróżniają ją spośród wielu innych.
Re: Mice and Mystics
: 09 wrz 2016, 13:09
autor: shadowdrake
To co wymieniłeś, owszem, jest fajne, ale to tylko drobne smaczki, które nie zmieniają jakoś mocno przebiegu starć. To, że na przykład można zrobić katapultę z widelca i owocu, wpasowuje się w klimat, ale nie powiem, żeby było specjalnie przydatne czy innowacyjne. W dalszym ciągu pod względem samych mechanizmów, ta gra to seria potyczek w podziemiach, w której o wygranej lub przegranej decydują głównie rzuty kośćmi, posiadane umiejętności i ekwipunek. Nie ma tu nie wiadomo jakiego wyzwania intelektualnego i trudnych decyzji do podjęcia. Jeśli miałbym wskazać grę, która jest dla mnie wzorowym połączeniem coopa z dobrą mechaniką i klimatem, to byłby to na przykład Pandemic Legacy albo Robinson Crusoe. Pod względem samego klimatu jednak Magia i Myszy, przewyższa te dwie pozycje.
Re: Mice and Mystics
: 09 wrz 2016, 14:07
autor: sqb1978
Technicznie to jest to samo - zarządzanie ryzykiem. Mechanika to tylko zbiór suchych zasad. Ja np. cenię gry w ktorych mechanika i klimat są tak wzajemnie powiązane na tyle, że podejmując się jakiejś akcji w grze odczuwam to jako rzeczywistą czynność (w wyobraźni oczywiście) a nie obsługę planszy. Przykład: organizacja walki lub obstawianie zakładów przed walką na arenie w Spartacusie - mega klimatyczne i wkręcające. Kontrprzykład: rzucanie kośćmi ruchu w nowym Runebound - brak jakiegoś sensownego i NATURALNEGO wplecienia klimatu w mechanikę ruchu.
Re: Mice and Mystics
: 12 wrz 2016, 14:26
autor: Desaix1800
Robicie mi coraz większego smaka na Magie i Myszy

Ja też lubię gdy mechanika doskonale łączy się z klimatem. .gry z doklejoną fabułą to nie dla mnie. Spartacusa tez mam na radarze.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Mice and Mystics
: 14 wrz 2016, 10:42
autor: Szaweł
warlock pisze:Nie jestem wielkim fanem takich gier, ale Magia i Myszy fabularnie jest po prostu genialna. Jak gram w Imperium Atakuje i kampania ma dziesiątki niepowiązanych ze sobą wydarzeń to od razu odnoszę się do Magii i Myszy w tym względzie. I to jest niedościgniony wzorzec.

Gra trochę cierpi przez małą różnorodność potworów, wielość rzutów kośćmi (irytuje mnie ciągła konieczność rzucania na punkty ruchu) i słaby rozwój postaci (mocne ograniczenia w posiadaniu przedmiotów ze scenariusza na scenariusz). Ale klimat jest niesamowity

.
No właśnie klimat, klimat i jeszcze raz klimat. Dla mnie MiM, poza tym, że sam się przy niej świetnie bawię, jest najlepszą grą dla trochę młodszych i trochę starszych dzieci. Myślę, że taka też ta gra miała być w zamyśle i głównie dlatego system rozbudowy postaci jest trochę ograniczony. Fabularnie natomiast gra jest majstersztykiem, w tle muzyka z Trine i klimat wchłania mnie całego.
Re: Mice and Mystics
: 14 wrz 2016, 10:56
autor: wirusman
Ile dzieciaczki powinny mieć lat. Żeby czerpały przyjemność z tej gry?