Strona 35 z 52

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 04 sty 2022, 21:10
autor: staniach21
rdbeni0 pisze: 04 sty 2022, 19:41 po ile ta gra chodziła najtaniej na allegro ze smart w czasie premiery +4 mce (dzień premiery - do 4 mcy): pamięta ktoś?
SCD wzrosło o 50zł jeśli o to pytasz względem pierwszego druku, więc odejmij +/- 50zł od najtańszych ofert obecnie. Chociaż jakaś część sklepów miała wciąż pierwszy druk, więc możliwe, że nie są to jeszcze te podwyższone ceny teraz widzę 230zł. Na pewno w okolicach 190-210zł szło ją kupić na start :)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 04 sty 2022, 21:19
autor: Beo
Ja przy pierwszym druku kupowałem za ~190zł, były chyba tańsze oferty jeszcze.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 04 sty 2022, 21:28
autor: trixon
rdbeni0 pisze: 04 sty 2022, 19:41 po ile ta gra chodziła najtaniej na allegro ze smart w czasie premiery +4 mce (dzień premiery - do 4 mcy): pamięta ktoś?
Taniej niż 190 nie kojarzę. Jednak cena drugiego druku wzrosła, więc w tej cenie nową może być trudno dostać.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 sty 2022, 00:07
autor: Kilson
rdbeni0 pisze: 04 sty 2022, 19:41 po ile ta gra chodziła najtaniej na allegro ze smart w czasie premiery +4 mce (dzień premiery - do 4 mcy): pamięta ktoś?
https://archiwum.allegro.pl/listing?str ... der=p&p=16
Tu jest archiwum, ale nie do końca rozumiem jak to działa, bo oferta z ceną 202zł po kliknięciu pokazuje np. 241zł

Więc wychodzi na to, że coś ok 202-212zł?

Ja kupowałem za 189zł przedpremierowo, ale nie na allegro.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 sty 2022, 13:35
autor: aden
Hej, ja troche z powrotem do przeszlosci. Wlasnie dostalem gre i sobie folijkuje karty jak to mam w zwyczaju i... pokrecilem ktore karty zarazy byly w pudelku a ktore dodane jako poprawka.... i nigdzie nie moge znalezc informacji co tak naprawde zostalo poprawione.

Czy ktos moze podac jakies info jaka roznica miedzy nimi byla i ktore sa poprawne? Poza tym ze jedne sa ciemniejsze drugie jasniejsze to w tekscie nie widze zadnych roznic ;/

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 sty 2022, 15:07
autor: kokosowy14
aden pisze: 05 sty 2022, 13:35 Hej, ja troche z powrotem do przeszlosci. Wlasnie dostalem gre i sobie folijkuje karty jak to mam w zwyczaju i... pokrecilem ktore karty zarazy byly w pudelku a ktore dodane jako poprawka.... i nigdzie nie moge znalezc informacji co tak naprawde zostalo poprawione.

Czy ktos moze podac jakies info jaka roznica miedzy nimi byla i ktore sa poprawne? Poza tym ze jedne sa ciemniejsze drugie jasniejsze to w tekscie nie widze zadnych roznic ;/
Na dwóch na zielonej stronie masz napisane, że jak skończy się zaraza przegrywacie a na drugiej parze kart powinno być napisane że jak skończą się żetony zarazy to obracasz kartę.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 sty 2022, 15:59
autor: aden
kokosowy14 pisze: 05 sty 2022, 15:07
aden pisze: 05 sty 2022, 13:35 Hej, ja troche z powrotem do przeszlosci. Wlasnie dostalem gre i sobie folijkuje karty jak to mam w zwyczaju i... pokrecilem ktore karty zarazy byly w pudelku a ktore dodane jako poprawka.... i nigdzie nie moge znalezc informacji co tak naprawde zostalo poprawione.

Czy ktos moze podac jakies info jaka roznica miedzy nimi byla i ktore sa poprawne? Poza tym ze jedne sa ciemniejsze drugie jasniejsze to w tekscie nie widze zadnych roznic ;/
Na dwóch na zielonej stronie masz napisane, że jak skończy się zaraza przegrywacie a na drugiej parze kart powinno być napisane że jak skończą się żetony zarazy to obracasz kartę.
Ach faktycznie, jak ja moglem zgapic ta roznice. Pytanie jednak pozostaje, ktora z tych wersji jest poprawna? Obracanie ?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 sty 2022, 16:27
autor: Gromb
aden pisze: 05 sty 2022, 15:59
kokosowy14 pisze: 05 sty 2022, 15:07
aden pisze: 05 sty 2022, 13:35 Hej, ja troche z powrotem do przeszlosci. Wlasnie dostalem gre i sobie folijkuje karty jak to mam w zwyczaju i... pokrecilem ktore karty zarazy byly w pudelku a ktore dodane jako poprawka.... i nigdzie nie moge znalezc informacji co tak naprawde zostalo poprawione.

Czy ktos moze podac jakies info jaka roznica miedzy nimi byla i ktore sa poprawne? Poza tym ze jedne sa ciemniejsze drugie jasniejsze to w tekscie nie widze zadnych roznic ;/
Na dwóch na zielonej stronie masz napisane, że jak skończy się zaraza przegrywacie a na drugiej parze kart powinno być napisane że jak skończą się żetony zarazy to obracasz kartę.
Ach faktycznie, jak ja moglem zgapic ta roznice. Pytanie jednak pozostaje, ktora z tych wersji jest poprawna? Obracanie ?
A czy te karty nie różniły się przypadkiem brakiem płótnowania od pozostałych?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 05 sty 2022, 17:00
autor: kokosowy14
aden pisze: 05 sty 2022, 15:59
kokosowy14 pisze: 05 sty 2022, 15:07
aden pisze: 05 sty 2022, 13:35 Hej, ja troche z powrotem do przeszlosci. Wlasnie dostalem gre i sobie folijkuje karty jak to mam w zwyczaju i... pokrecilem ktore karty zarazy byly w pudelku a ktore dodane jako poprawka.... i nigdzie nie moge znalezc informacji co tak naprawde zostalo poprawione.

Czy ktos moze podac jakies info jaka roznica miedzy nimi byla i ktore sa poprawne? Poza tym ze jedne sa ciemniejsze drugie jasniejsze to w tekscie nie widze zadnych roznic ;/
Na dwóch na zielonej stronie masz napisane, że jak skończy się zaraza przegrywacie a na drugiej parze kart powinno być napisane że jak skończą się żetony zarazy to obracasz kartę.
Ach faktycznie, jak ja moglem zgapic ta roznice. Pytanie jednak pozostaje, ktora z tych wersji jest poprawna? Obracanie ?
Poprawne są te które mają napisane na "zdrowej" zielonej stronie żeby obrócić kartę jak skończy się na niej zaraza. Ogólnie w grze jest tak, że na początku wyspa jest zdrowa ale jak wszystkie żetony zarazy przeniosą się z karty na wyspę to wtedy wyspa zostaje zarażona. Odwracamy kartę na drugą stronę dajemy nową pulę żetonów zarazy i dopiero wtedy gdy się skończą te żetony przegrywamy. Do tego dochodzi ujemny efekt zależności od karty albo każdy duch traci co rundkę obecność z wyspy albo ma do wyboru obecność lub jedną kartę mocy. Błąd więc polegał na tym, że karta sprawiała natychmiastową przegraną po wyczerpaniu żetonów po zielonej stronie.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 17 sty 2022, 00:23
autor: dannte
Nie grałem już jakiś czas, ale ostatnio znów wyciągnąłem grę, żeby wypróbować Szkocję solo.
Generalnie, krótko po zakupie gry nie chciało mi się grać przeciwko adwersarzom (żeby nie przemęczać się dodatkowymi regułami). Ale jak już spróbowałem to mi się spodobało.

Ale nie dlatego piszę. Zauważyłem pewną rzecz: grę wyciągnąłem nie dlatego, że czułem potrzebę przegonić tych natrętnych kolonizatorów, ani też dlatego, że nie miałem krzyżówki pod ręką, lecz dlatego, żeby "przetestować" nowego adwersarza. Zacząłem od poziomu 1, a potem spróbowałem też z 2 (tak na rozgrzewkę) i przy okazji ograłem nowego Ducha: Pożogę.
I zacząłem się zastanawiać: czy ja w tę grę gram dla przyjemności rozwiązywania łamigłówki, czy raczej po to, żeby poznać nowe mechaniki (nowe doznania)? Kilka miesięcy temu był moment, gdzie ogrywałem grę kilka dni z rzędu - za każdym razem z innym zestawem Duchów, innym scenariuszem/przeciwnikiem/planszą tematyczną i w różnych kombinacjach graczy (kontrolując kilka Duchów, bo gram głównie solo). Nawet z chęcią dodrukowałem sporo fanowskich Duchów i też je ogrywałem. 9 z 10 okazało się świetnymi dodatkami.
Ale istotne w tym wszystkim jest to, że maksymalnie 2 razy grałem tym samym Duchem z rzędu - raczej nie dałbym rady ogrywać tego samego, ulubionego ducha po to, by nauczyć się grać nim najlepiej. Pewnie by mnie nużył ciągle ten sam setup. Podobnie adwersarze: nie chciałoby mi się grać teraz ze Szkocją wyższego poziomu - potrzebowałbym jakiejś świeżej przerwy w innym trybie gry zanim wróciłbym do Szkocji.

No i tak się zastanawiam, czy będę grał w tę grę jak będą wychodziły nowe dodatki, a potem się znudzę? Czy jednak będę wracał? Czy ja naprawdę lubię tę grę, czy tylko chwilowo oczarowała mnie ta wariantowość?
Przyznam, że te dwie gry Pożoga vs Szkocja były lekko nudnawe, bo w pewnym momencie miałem jedną osadę na planszy i dwie-trzy karty strachu z rzędu, które usuwały osady, ale akurat nie tę konkretną (była tak niefortunnie usadowiona) - w sumie to chyba 4-5 kart strachu z rzędu spaliłem bez efektu w tamtej grze. I musiałem rozegrać jeszcze jedną rundę po to by udowodnić dominację wygrywając dzięki strachowi. Trochę czułem się strollowany przez talię strachu.
Btw, hint taktyczny:
Spoiler:
A może to tylko kwestia tego, że bardziej znużyło mnie granie solo, a przy większej liczbie graczy będzie zupełnie inaczej :)

A jak to wygląda u Was? Co najbardziej doceniacie w tej grze? Czy gracie raczej tym samym Duchem, żeby z gry na grę być bardziej efektywnym (a co jeśli w jednej grze dociągniecie świetne Większe Moce dla tego samego ducha, a w drugiej grze jest słabiej - czujecie pewną frustrację stania w miejscu?). Jeśli chodzi o przeciwników: gracie przeciwko temu samemu, dopóki go nie pokonacie na najwyższym poziomie? (np. rozgrywając sukcesywnie kolejne poziomy trudności) Czy jednak wolicie ciągłą rotację (tak jak ja)?

Zastanawia mnie to, czy jestem odosobniony w tym, że do tej gry zdaje się podchodzę bardziej jako tester/krytyk, a mniej jako gracz?

PS: Jest duża szansa, że Zarośla i Szpony wprowadzą sporo nieprzewidywalności dzięki talii wydarzeń i może wtedy zupełnie inaczej będę patrzył na tę grę :) I chyba na to właśnie liczę.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 17 sty 2022, 07:05
autor: Moonday
Lacerta prowadzi na swojej stronie ankietę żeby sprawdzić poziom zainteresowania dwoma dodatkami to Spirit Island. Może warto dać im znać, że chcemy te dodatki. Link w spamie.
Spoiler:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 22 sty 2022, 13:31
autor: Mr_Fisq
Wyjadacze Spirit Island i języka angielskiego mogą wesprzeć proces tłumaczenia najnowszego dodatku, temat przewinął się na rozmowie w planszowych newsach.

Źródło: Youtube Planszowych Newsów

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 25 mar 2022, 22:13
autor: StanleyStone
Czy komuś udało się pokonać Szwedów na 6tym poziomie?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 25 mar 2022, 23:11
autor: arturmarek
StanleyStone pisze: 25 mar 2022, 22:13 Czy komuś udało się pokonać Szwedów na 6tym poziomie?
Dwuosobowo, z żoną, pokonaliśmy wszystkich trzech adwersarzy z podstawówki na 6. Poziomie. Zdecydowanie najwięcej nieudanych prób, przed pierwszym zwycięstwem, mieliśmy z Anglikami.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 26 mar 2022, 00:00
autor: Kilson
arturmarek pisze: 25 mar 2022, 23:11
StanleyStone pisze: 25 mar 2022, 22:13 Czy komuś udało się pokonać Szwedów na 6tym poziomie?
Dwuosobowo, z żoną, pokonaliśmy wszystkich trzech adwersarzy z podstawówki na 6. Poziomie. Zdecydowanie najwięcej nieudanych prób, przed pierwszym zwycięstwem, mieliśmy z Anglikami.
True.
W podstawce Anglia jest zdecydowanie najtrudniejsza. Większość moich przegranych było właśnie przeciwko Anglii.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 26 mar 2022, 15:56
autor: ravenone
dannte pisze: 17 sty 2022, 00:23 Nawet z chęcią dodrukowałem sporo fanowskich Duchów i też je ogrywałem. 9 z 10 okazało się świetnymi dodatkami.
Jakieś linki do tych dodatków można prosić?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 29 mar 2022, 20:24
autor: dannte
ravenone pisze: 26 mar 2022, 15:56
dannte pisze: 17 sty 2022, 00:23 Nawet z chęcią dodrukowałem sporo fanowskich Duchów i też je ogrywałem. 9 z 10 okazało się świetnymi dodatkami.
Jakieś linki do tych dodatków można prosić?
Pewnie, tutaj masz skompilowaną listę fanowskich duchów + ich wątki na BGG lub gdzie tam można je znaleźć: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... HiCLLzNRlk (źródło). Słyszałem też jakiś czas temu, że Agata z Lacerty chciała przełożyć niektóre z tych Duchów na nasz język. Ale byłoby przy tym dużo roboty i raczej szybko się to nie stanie. Sam próbowałem to zrobić, ale stwierdziłem, że wystarczą mi wersje EN, bo szablony były niełatwe do użycia/dopasowania.
Poleciłbym Sunrise (to chyba mój ulubiony dodatek i zarazem najprostszy), solidne są też Blazing Wrath, Entity, poza tym ciekawe są też: Summit, Raven, Whispering Riches, Gaze i Bedrock. Tymi nie grałem, ale wyglądają solidnie: Fade i Poor Kitties :D .
Jak znajdziesz jakieś inne warte polecenia to daj znać. Grałem też duchem Northern Wind (i chyba mi się podobał) i Storms Brew on the Horizon (i ten mi bardzo nie podszedł, zupełnie nie umiem nim grać, jest bardzo nieatrakcyjny). Część z nich może nie być aktualna (np. Storms ma chyba osobny wątek na reddicie, a Whispering Riches na discordzie), więc radzę uważać.
Niektóre z nich powstały też przed ukazaniem się dodatków, więc np. Summit może wydawać się podobny do oficjalnego Volcano (Jagged Earth), ale nie wiem na ile, bo się nie interesowałem się wszystkimi duchami z dodatków, które dopiero pojawią się po polsku.

Jest też discord, na którym ludzie umieszczają swoje twory, ale większość w fazie testów, więc często się zmieniają.

Poza Duchami są jeszcze Adwersarze - grałem na razie przeciwko jednemu, bo nie zdążyłem jeszcze ograć oryginalnych.

Poza tym można też znaleźć fanowskie karty aspektów dla istniejących duchów oraz alternatywne karty zarazy.

Jest nawet forma kampanii: https://boardgamegeek.com/thread/267675 ... ary-advent oraz https://boardgamegeek.com/thread/267676 ... ss-entails - ale tego jeszcze nie testowałem.

Ta gra jest na szczęście bardzo "podatna" na kreatywność fanów :)

PS: Generalnie polecam przejrzeć forum Variants na stronie gry na BGG.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 29 mar 2022, 20:43
autor: Mr_Fisq
dannte pisze: 29 mar 2022, 20:24 ...
Proponuję wrzucić tego posta do dedykowanego tematu w dziale:
viewforum.php?f=19

(Żeby nie zginął w odmętach tego tematu)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 30 mar 2022, 14:34
autor: venomik
Niedawno trafiłem na info, ze dodatek do tej gry sprawia, ze staje się ona trochę mniej policzalna.
Ktoś rozwinie dlaczego - tak w dwóch/trzech zdaniach?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 30 mar 2022, 15:07
autor: Mr_Fisq
Dochodzą losowe wydarzenia co rundę (?).

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 30 mar 2022, 16:32
autor: wrojka
venomik pisze: 30 mar 2022, 14:34 Niedawno trafiłem na info, ze dodatek do tej gry sprawia, ze staje się ona trochę mniej policzalna.
Ktoś rozwinie dlaczego - tak w dwóch/trzech zdaniach?
Wydarzenia (Eventy) dodają nowe zmienne do sytuacji na planszy i dają graczom możliwość wyboru "A czy B?"
Podobnie jak z kartami strachu czynniki na planszy mogą wpływać jak rozpatrujemy dane wydarzenie (np. odpowiedni poziom strachu, zdrowa/'chora' wyspa, etap eksploracji)
Przykład z angielskiej karty
Spoiler:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 30 mar 2022, 16:57
autor: Kilson
Przede wszystkim eventy w przeciwieństwie do kart akcji najeźdźców nie są widoczne od początku tury, a odsłaniane dopiero w fazie najeźdźców (czyli po wybraniu kart mocy), więc nie wiadomo na co się szykować i potrafią namieszać.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 09 maja 2022, 10:46
autor: MataDor
Może mi ktoś powiedzieć czy oryginalny insert do tej gry jest sensowny? właśnie w końcu grę zamówiłem i nie wiem czy odrazu nie domówić insertu Folded Space

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 09 maja 2022, 10:49
autor: detrytusek
MataDor pisze: 09 maja 2022, 10:46 Może mi ktoś powiedzieć czy oryginalny insert do tej gry jest sensowny? właśnie w końcu grę zamówiłem i nie wiem czy odrazu nie domówić insertu Folded Space
Wg mnie bardzo sensowny. Wszystko ma swoje miejsce i pomaga w setupie.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 09 maja 2022, 10:53
autor: Fojtu
detrytusek pisze: 09 maja 2022, 10:49
MataDor pisze: 09 maja 2022, 10:46 Może mi ktoś powiedzieć czy oryginalny insert do tej gry jest sensowny? właśnie w końcu grę zamówiłem i nie wiem czy odrazu nie domówić insertu Folded Space
Wg mnie bardzo sensowny. Wszystko ma swoje miejsce i pomaga w setupie.
Jeśli dobrze pamiętam to średnio się mieszczą karty w koszulkach, poza tym jest spoko.