Strona 35 z 80

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 09:07
autor: Andy
Ja tam zawsze miałem wrażenie, że NH to układanka logiczna. :wink:

Re: RE: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 09:26
autor: yosz
Jaki problem z balansem? Każdą frakcją trzeba się nauczyć grać, a szczęście też odgrywa ważną rolę. naprawdę trudno mi znaleźć powód do narzekania, ze któraś z armii jest mocniejsza - co najwyżej ze nie umiem nią grać.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 09:40
autor: KubaP
Ponowię pytanie - czy wiadomo, kiedy wyjdzie ta wersja 3.0?
Najchętniej w jakimś megapacku - raz robisz zakupy i masz tam wszystko, co do tej pory wyszło, upgrade'owane do obowiązującej wersji.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 09:51
autor: powermilk
KubaP pisze:Ponowię pytanie - czy wiadomo, kiedy wyjdzie ta wersja 3.0?
Tak, na Gen Conie (wrzesień) + parę tygodni później w Polsce
Trolliszcze pisze:A mnie dziwi, skąd to wiesz, bo już Trzewik wspominał, że zaszły w grze pewne zmiany, których nikt jak dotąd nie zdradził... :D
Trzewik na prezentacji powiedział, że nie pamięta co się zmieniło. Jak się porozmawiało z Michałem Oraczem, to można było się dowiedzieć. Nieznane są tylko zmiany graficzne. Chociaż po tym co zaprezentował Z-Man chyba już nie jest to tajemnicą.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 10:42
autor: jolietjake
Dabi pisze:Mnie dziwi czemu nikt nie zmienił balansu podstawowych frakcji bo to jest w tym momencie to największa wada tej gry.
Ludzie mawiają, że balans to najsilniejsza strona tej gry :wink: Zmienianie teraz balansu podstawki, by wymagało zmiany balansu 9 innych armii, a to byłaby masakra jedna wielka. Moim skromnym zdaniem również podstawka jest bardzo dobrze zbalansowana, tylko musisz się nauczyć grać poszczególnym armiami, bo gra się nimi różnie i wypracować poszczególne taktyki.
powermilk pisze:
KubaP pisze:Ponowię pytanie - czy wiadomo, kiedy wyjdzie ta wersja 3.0?
Tak, na Gen Conie (wrzesień) + parę tygodni później w Polsce
Troszkę wcześniej :wink: Gen Con Indy 2013 - August 15-18
powermilk pisze:
Trolliszcze pisze:A mnie dziwi, skąd to wiesz, bo już Trzewik wspominał, że zaszły w grze pewne zmiany, których nikt jak dotąd nie zdradził... :D
Trzewik na prezentacji powiedział, że nie pamięta co się zmieniło. Jak się porozmawiało z Michałem Oraczem, to można było się dowiedzieć. Nieznane są tylko zmiany graficzne. Chociaż po tym co zaprezentował Z-Man chyba już nie jest to tajemnicą.
Ze zmian ikonologii narazie wyłapałem, że krzyżyk wytrzymałości to teraz symbol tarczy, a bomba klauna to teraz symbol 7 hexów (czyli jego pola rażenia). Reszta ikon i żetony natychmiastowe z tych co były na obrazie to identyczne.

A propos strony, którą zalinkowałeś:
"Pechowy dociąg" to chyba właśnie część nowych zasad, a nie dodatkowy wariant jak "Zwiększony dociąg".
I masz tam błąd bo "2vs1", a nie "3vs1" :wink: A propos niego mogę dodać, że gracz samotny, który ma dwa razy więcej kolejek, ma też 20 PW, a przeciwnicy po 15 PW.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 10:58
autor: RUNner
Dabi pisze: Mnie dziwi czemu nikt nie zmienił balansu podstawowych frakcji bo to jest w tym momencie to największa wada tej gry.
Nie jestem specem od NH, ale po rozegraniu na tablecie 200+ partii, zauważyłem że armie startowe są dość wyrównane i zróżnicowane. Bardzo jestem tym zaskoczony że autorowi udało się osiągnąć taką równowagę.
Edycję 3.0 pewnie kupię ale tylko dlatego że nie mam NH w wersji planszowej. Gdybym miał 2.5, to na 100% bym nie wydał kasy po raz drugi.
A teraz pytanie do weteranów Hexa: lepiej zaczynać grę czy być tym drugim? Odniosłem wrażenie że gracz rozpoczynający ma gorzej bo jako pierwszy umieszcza swój sztab, co daje większe pole manewru rywalowi.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 11:11
autor: kwiatosz
Zależy jaką frakcją grasz Ty a jaką przeciwnik. Jeżeli masz turtlera jakiegoś, czyli do chowania się w kącie, to mniejsza różnica, jak masz kogoś, kto powinien mieć sztab przy przeciwniku to gorzej. Jak masz Borgo to żadna różnica ;) Generalnie jak najbardziej fajnie wystawiać swój sztab jako ostatni :)

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 11:18
autor: Dabi
Jaki problem z balansem? Każdą frakcją trzeba się nauczyć grać, a szczęście też odgrywa ważną rolę. naprawdę trudno mi znaleźć powód do narzekania, ze któraś z armii jest mocniejsza - co najwyżej ze nie umiem nią grać.
Oczywiście, że jest problem z balansem i to widoczny gołym okiem na poziomie podstawki. Borgo jest dość idiotodporną frakcją.
Gra Borgo vs Posterunek bez dużych ubytków w szczęściu lub myśleniu po stronie Borgo jest prosty do przewidzenia. Dwumecz dopiero rozwiązuje tą kwestię. Lub handicap w stylu 4 startu każdej frakcji z innego poziomu życia.

Na brak balans jestem wyczulony jak na mało co, hhyba gra w bitewne gry mi się udzieliły ale w przypadku Hexa musiałby być nieczuły na to aby stwierdzić, że wszystkie frakcje z podstawki są zbalansowane.
Ludzie mawiają, że balans to najsilniejsza strona tej gry :wink: Zmienianie teraz balansu podstawki, by wymagało zmiany balansu 9 innych armii, a to byłaby masakra jedna wielka. Moim skromnym zdaniem również podstawka jest bardzo dobrze zbalansowana, tylko musisz się nauczyć grać poszczególnym armiami, bo gra się nimi różnie i wypracować poszczególne taktyki.
Ludzie dziwne rzeczy w takim wypadku opowiadają albo są niezmiernie tolerancyjni.
Nic nie wymagało by zmiany w innych armiach. Po prostu jedna z armii powinna dostać po łapach w stosunku do innych z podstawki i tyle. Troszkę większy wysiłek intelektualny trzeba byłoby wkładać w grę niebieskimi.
Nie jestem specem od NH, ale po rozegraniu na tablecie 200+ partii, zauważyłem że armie startowe są dość wyrównane i zróżnicowane. Bardzo jestem tym zaskoczony że autorowi udało się osiągnąć taką równowagę.
Nie jestem również ekspertem chociaż w grę grałem jak jeszcze wszystko było wyjątkowo paskudne ale jestem zaskoczony, stwierdzeniem, że wszystkie potencjalne pary dadzą wyrównany pojedynek :)

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 11:21
autor: kwiatosz
To, że Borgo jest idiotoodporne oznacza tyle, że Borgo jest idiotoodporne, a nie że jest przepakowane. Jeśli bym się miał czepiać jakiejś armii to Neodżunglii, w której moim zdaniem najwięcej zależy od dociągu - jak się uda rozbudować macierz zanim przeciwnik trafi jednostki walące szybko i w wielu kierunkach to przeciwnik znika, jeśli nie to neo znika. Ale i tak lubię nią grać :mrgreen:

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 11:34
autor: Tycjan
KubaP pisze:Ponowię pytanie - czy wiadomo, kiedy wyjdzie ta wersja 3.0?
Najchętniej w jakimś megapacku - raz robisz zakupy i masz tam wszystko, co do tej pory wyszło, upgrade'owane do obowiązującej wersji.
W komentarzach do mojego wpisu na ZP (http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... am-na-nowe) można się dowiedzieć kilku rzeczy o wydaniu :)

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 11:47
autor: KubaP
Tycjan pisze:
KubaP pisze:Ponowię pytanie - czy wiadomo, kiedy wyjdzie ta wersja 3.0?
Najchętniej w jakimś megapacku - raz robisz zakupy i masz tam wszystko, co do tej pory wyszło, upgrade'owane do obowiązującej wersji.
W komentarzach do mojego wpisu na ZP (http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... am-na-nowe) można się dowiedzieć kilku rzeczy o wydaniu :)
Ja przeczytałem to, co już tu wiem, plus kolejny uroczy wpis pana Trzewiczka.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 11:48
autor: Baartoszz
Dabi pisze:Oczywiście, że jest problem z balansem i to widoczny gołym okiem na poziomie podstawki. Borgo jest dość idiotodporną frakcją.
Gra Borgo vs Posterunek bez dużych ubytków w szczęściu lub myśleniu po stronie Borgo jest prosty do przewidzenia. Dwumecz dopiero rozwiązuje tą kwestię. Lub handicap w stylu 4 startu każdej frakcji z innego poziomu życia.
+1
Tycjan pisze:Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale po raz kolejny uderzyła mnie postawa, o której pisałem już nie raz – gracze (polscy?) nie lubią zmian. Kiedy są do czegoś przyzwyczajeni, to nawet jeżeli coś jest robione w dobrej wierze, to i tak ma szanse zostać odebrane jak zamach na „starych fanów”.
Mi się akurat zmiana podoba, ale bardzo trafne spostrzeżenie co do ogółu.

Re: Odp: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 11:57
autor: Senthe
RUNner pisze: A teraz pytanie do weteranów Hexa: lepiej zaczynać grę czy być tym drugim? Odniosłem wrażenie że gracz rozpoczynający ma gorzej bo jako pierwszy umieszcza swój sztab, co daje większe pole manewru rywalowi.
W wielu paringach opłaca się pchać na środek planszy, wtedy zaczynający ma zdecydowanie lepiej.

Odnośnie balansu: jedyny niezbalansowany paring to Borgo vs Posterunek. Reszta działa idealnie. Zresztą - Posterunek jest trudny do grania, Borgo łatwy. Nadal naprawdę dobry gracz przy takim paringu wygra.
Nie wiem, jak można by teraz zmienić skład jakiejś armii, żeby nie zrujnowac całego meta.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:00
autor: jax
Tycjan pisze:Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale po raz kolejny uderzyła mnie postawa, o której pisałem już nie raz – gracze (polscy?) nie lubią zmian. Kiedy są do czegoś przyzwyczajeni, to nawet jeżeli coś jest robione w dobrej wierze, to i tak ma szanse zostać odebrane jak zamach na „starych fanów”.
Nie mam bladego pojęcia o co chodzi, o jakie zamachy. Mi się zwyczajnie nowa szata graficzna NIE podoba (jest tragiczna) i tyle. Co to za spiskowe teorie o 'przyzwyczajeniach i zamachach'? Nowe jest ohydne (IMO) i tyle. O gustach się nie dyskutuje.

Ja odbieram jako 'zamach' to że: nie mogę napisać że mi się nie podoba i nie być posądzony o 'zamach' :roll: :roll: :roll:

Re: Odp: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:03
autor: Senthe
Fakt, mi też nowa grafika się zwyczajnie nie podoba. Przykro mi, że do tego jestem starą fanką i wychodzę na konserwę :P. Ale co mam począć, skoro te grafiki są po prostu BRZYDKIE.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:21
autor: Dabi
To, że Borgo jest idiotoodporne oznacza tyle, że Borgo jest idiotoodporne, a nie że jest przepakowane. Jeśli bym się miał czepiać jakiejś armii to Neodżunglii, w której moim zdaniem najwięcej zależy od dociągu - jak się uda rozbudować macierz zanim przeciwnik trafi jednostki walące szybko i w wielu kierunkach to przeciwnik znika, jeśli nie to neo znika. Ale i tak lubię nią grać :mrgreen:
To prawda ale akurat moim zdaniem to idiotoodporne Borgo jest na tyle silne, że jak ktoś nie daj Boże myśli jak nim gra to przeciwnika raczej zamiecie pod dywan. (działa mniej lub bardziej na większość frakcji z jakimi miałem przyjemność grać)

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:26
autor: Pierzasty
Jakie ohydne grafiki o czym wy mówi....o, w mordę :shock:

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:32
autor: Senthe
@Dabi
Na Hege nie działa. Na Molocha nie działa. Na Nowy Jork nie działa. O Duelu się litościwie nie będę wypowiadać. Na Stalową Policję nie działa, na Dancera nie działa, na Sharrash też wątpię, żeby działał... Hmmm...

@Pierzasty
Ty się lepiej nie wypowiadaj o grafikach, bo sądząc po Innowacjach masz beznadziejny gust :mrgreen:

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:39
autor: Trolliszcze
Hyhy, ciekaw jestem, jaka będzie reakcja międzynarodowej grupy fanów. Wszyscy pamiętamy zadymę przy okazji wydania Wintera, a okazuje się, że - o zgrozo! - na BGG dodatek ma ocenę 8,17, a chyba jedyną osobą płaczącą w komentarzach, że Portal to OKROPNY wydawca, jest Jax.

Warto zacząć przyjmować zakłady, czy przypadkiem nie szykuje się powtórka z rozrywki :D A fe, Portalu! Wstydźcie się!

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:45
autor: orri
Proszę, przestańcie powtarzać, że 'o gustach się nie dyskutuje'. Od czego jest to forum, jeżeli nie od dyskutowania o nich? :wink:
A nowe grafiki podobają mi się i ostatecznie przekonały mnie do zakupu Hexa. Wcześniej główną wadą gry była dla mnie jej brzydota, bo estetą jestem :)

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 12:46
autor: Rang3r
Przejrzałem te najnowsze grafiki i szczerze powiedziawszy mam mieszane odczucia. Nie udało mi się zebrać wszystkich armii z 2.5 (mam ich 7) i teraz zastanawiam się, czy dalej je dosztukowywać metodą drobnych kroków (zostało niewiele), czy dać już sobie spokój i czekać na to, co nieuniknione, czyli 3 edycję.

Aktualna edycja to już klasyk obrośnięty legendą, a wydawcy zdają sobie z tego sprawę i chcą hojnie czerpać z tego sukcesu. Jaki wybór mieli? Dodawać kolejne armie do bieżącej edycji (jak długo?) lub spróbować wydać coś nowego. Widocznie kończy się etap odcinania kuponów, a firmy są nastawione na zysk - mam nadzieję, że nikogo to nie dziwi, a o sposobach "skoku na naszą kasę" to może innym razem :wink: 2.5 to prosta do bólu plansza, gdzie arena walki na tle gruzowiska, rozklekotanej fury i ujścia ścieków cuchnie klimatem. Nie wspominam o żetonach - prostota w tej sytuacji to dla mnie zdecydowanie zaleta, a nie wada. Grafiki żetonów w ogromnej większości były fajne i nie gryzły się między sobą.

Jak patrzę na przymiarki graficzne, to (choć może mi się tylko wydaje) są tak skonstruowane, by dotrzeć też do młodszego gracza. Stąd ten ukłon w stronę "komputerowych" grafik. Z drugiej strony nie wydają mi się specjalnie przesadzone - są po prostu inne od tego, do czego się przyzwyczailiśmy. Rzeczywiście zgodzę się z jednym z przedmówców, że te są brudniejsze, post apo, a te nowe... powiedziałbym, że postpost apo :wink: Może aż tak nie znam się na klimacie Neuro, ale chętnie zobaczyłbym na modułach typu sierżant, medyk czy oficer...właśnie te postaci, a nie suche +1 czy tam + w jednym lub wielu kierunkach. Nie mówię o całym żetonie, ale chociażby o jakiejś stylizowanej miniaturowej grafice. No chyba, że w świecie Neuro ma to wyglądać tak, jak teraz i to po prostu nazwy modułów :)

Plansza wydaje się być ciekawa, chociaż podczas grania trzeba będzie dorzucić trochę wyobraźni, bo nie każdy żołnierz będzie walczył z samego szczytu rozklekotanego wieżowca :wink:

Mam tylko nadzieję, że krzywa związana z poznawaniem zasad nie urośnie w zaskakującym tempie, mając na uwadze kolejne zdolności specjalne. Otwarta też pozostaje kwestia tego, co z fanami, którzy sporo zainwestowali w bieżącą edycję. Zapewne fakt, że nie zmienia się wielkość żetonów (dobrze prawię?) i dodatkowe zasady będzie można wcielić w życie w 2.5 nie wszystkim wystarczą. Ja na przykład będę wyczekiwał wieści, czy wydawca będzie jeszcze dbał o 2.5, czy też linia wydawnicza zamyka się wraz z wydaniem 3.0.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 13:14
autor: Senthe
Mam nadzieję, że wydania na rynek polski i rynek amerykański będą się po prostu różnić między sobą graficznie i tyle. Nie wyobrażam sobie, że pewnego pięknego dnia nowe armie w Polsce zaczną się ukazywać wyłącznie w stylistyce 3.0. To będzie chyba właśnie ten dzień, w którym przestanę grać w Hexa :(

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 13:23
autor: powermilk
jolietjake pisze: A propos strony, którą zalinkowałeś:
"Pechowy dociąg" to chyba właśnie część nowych zasad, a nie dodatkowy wariant jak "Zwiększony dociąg".
I masz tam błąd bo "2vs1", a nie "3vs1" :wink: A propos niego mogę dodać, że gracz samotny, który ma dwa razy więcej kolejek, ma też 20 PW, a przeciwnicy po 15 PW.
No tak, z tym 3vs1 to pomyłka (blisko siebie literki :D). Jak rozmawiałem z Oraczem, to powiedział, że to alternatywa... Może już mu się mieszało, tyle razy wyjaśniać Tezeusza, pytania o Mephisto oraz nowego Heksa też robiły swoje.

W każdym razie: DZIĘKI!

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 13:26
autor: Dabi
@Dabi
Na Hege nie działa. Na Molocha nie działa. Na Nowy Jork nie działa. O Duelu się litościwie nie będę wypowiadać. Na Stalową Policję nie działa, na Dancera nie działa, na Sharrash też wątpię, żeby działał... Hmmm...
Mówiłem o podstawce i o stosunku siły tam. Jest ona mało zbalansowana.
Borgo tłucze Posterunek jak chce, kiedy chce. Hegemonia owszem może powalczyć z Borgo. Moloch podobnie (chociaż to frakcje dalej słabsze - za to ciekawsze do gry). Ale jeśli jedna frakcja jest w stosunku do drugiej praktycznie od razu na pozycji wygranej to jak możemy mówić o balansie.
Wynalazków nowszych niż Neodżungla i NY nie znam więc nie wypowiadam się o nich tak krytycznie ale sama znając grę lepiej pomijasz tutaj Duel a skoro jest taki świetny balans to nie powiniśmy go chyba pomijać.

Re: Neuroshima Hex

: 05 lip 2013, 13:35
autor: jolietjake
Dabi pisze: Oczywiście, że jest problem z balansem i to widoczny gołym okiem na poziomie podstawki. Borgo jest dość idiotodporną frakcją.

No ale balans nic nie ma do idiotoodporności. Tylko potwierdzasz to co było powiedziane wcześniej - musisz się nimi nauczyć grać i tyle :wink:
Nie ma co ukrywać oczywiście, że są armie łatwiejsze i trudniejsze. Są też armie trochę bardziej losowe (jak Posterunek i Neo). Ale nie ma armii słabszych i silniejszych.
Dabi pisze: Nic nie wymagało by zmiany w innych armiach. Po prostu jedna z armii powinna dostać po łapach w stosunku do innych z podstawki i tyle. Troszkę większy wysiłek intelektualny trzeba byłoby wkładać w grę niebieskimi.
Chyba nie doceniasz jak skomplikowane jest balansowanie takiej asymetrycznej gry. To, że armia A jest zbalansowana w stosunku do armii B, a armia B w stosunku do C, nie znaczy, że armia A będzie do C (jakby mogło się mylnie zdawać). Jeśli jedna armia z podstawki zostałaby, jak sugerujesz, osłabiona, to wszystkie późniejsze armie, które byłyby zbalansowane do wcześniejszej wersji armii, teraz byłyby za silne na nową, osłabioną wersję armii.