Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
MarcinG
Posty: 265
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:41

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MarcinG »

Oczywiście możesz spróbować we dwójkę zagrać żołnierzem i sam się przekonać że ta postać nie przydaje się tak samo jak inne (oprócz Kanibalów tak jak wspomniał YuZ) Też na początku ubolewałem nad tym że głównie będę mógł wcielić się w 3 postacie :(
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pynio »

Moim zdaniem the best jest cieśla :)
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Czochrun »

W 1. scenariuszu należy mieć ogień i stos. Wszystko to trzeba mieć w 10. rundzie lub później. A co jeśli mam wcześniej? Jak zaczyna się 10. runda to koniec czy trzeba ją przetrwać? Jeśli jest to gdzieś w instrukcji to nie mogłem doczytać.
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

Czochrun pisze:W 1. scenariuszu należy mieć ogień i stos. Wszystko to trzeba mieć w 10. rundzie lub później. A co jeśli mam wcześniej? Jak zaczyna się 10. runda to koniec czy trzeba ją przetrwać? Jeśli jest to gdzieś w instrukcji to nie mogłem doczytać.
Jeżeli nie ma na karcie scenariusza innych, dodatkowych warunków to wygrałeś na początku rundy.
Awatar użytkownika
Vortavor
Posty: 44
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Vortavor »

W chwili położenia ostatniego stosu w rundzie 8-10 odrazu wygrywasz.
Oznacza to bowiem, że odpaliłeś stos w momencie gdy obok wyspy przepływa statek i ratuje Was :)
For as long as single one of Us stands,
We are Legion.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Vortavor pisze:W chwili położenia ostatniego stosu w rundzie 8-10 odrazu wygrywasz.
Chodziło Vortavorowi oczywiście o rundy 10-12 :)
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Czochrun »

mafiafb pisze:
Czochrun pisze:W 1. scenariuszu należy mieć ogień i stos. Wszystko to trzeba mieć w 10. rundzie lub później. A co jeśli mam wcześniej? Jak zaczyna się 10. runda to koniec czy trzeba ją przetrwać? Jeśli jest to gdzieś w instrukcji to nie mogłem doczytać.
Jeżeli nie ma na karcie scenariusza innych, dodatkowych warunków to wygrałeś na początku rundy.
Ok, w porównaniu do poprzednich rozgrywek wczorajsza poszła mi nad wyraz łatwo i zastanawiałem się co robiłem źle. W sumie po 8 rundzie moje akcje to wypoczynek i budowanie z sukcesem dachu chroniącego przed zimowymi chmurami.
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

Po kilku rozgrywkach zna się na tyle dobrze scenariusz, że można lepiej zaplanować swoje ruchy. Wiadomo ile i czy eksplorować wyspę, czy budować schronienie czy może postawić na zbieranie zasobów. Poza tym dużo zmienia to, jakie karty zdarzeń przyjdą. Może wszystko zrobiłeś dobrze i karty Ci sprzyjały i to tyle ;)
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2494
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 436 times
Been thanked: 126 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Coen »

Pytanka:
- czy podczas jednej akcji budowy można wybudować np. trzy poziomy dachu?
- czy losując Żeton Odkrycia możemy go zostawić na później, kiedy warunek jaki jest na nim będzie spełniony? np: Żeton "jeśli gracze posiadaja Naczynia, mogą odrzucić ten żeton, aby zwiekszyc poziom Broni o 2" zostawiamy na później i czekamy aż będziemy mieli Naczynie
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Jan Madejski »

Coen pisze:Pytanka:
- czy podczas jednej akcji budowy można wybudować np. trzy poziomy dachu?
- czy losując Żeton Odkrycia możemy go zostawić na później, kiedy warunek jaki jest na nim będzie spełniony? np: Żeton "jeśli gracze posiadaja Naczynia, mogą odrzucić ten żeton, aby zwiekszyc poziom Broni o 2" zostawiamy na później i czekamy aż będziemy mieli Naczynie
1. Nie - wymaga to 3 akcji. Ale możesz wykonać je wszystkie w jednej rundzie.
2. Można zostawić, poza żetonem jedzenia.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1933
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 154 times
Been thanked: 176 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: tomuch »

Coen pisze:Pytanka:
- czy podczas jednej akcji budowy można wybudować np. trzy poziomy dachu?
- czy losując Żeton Odkrycia możemy go zostawić na później, kiedy warunek jaki jest na nim będzie spełniony? np: Żeton "jeśli gracze posiadaja Naczynia, mogą odrzucić ten żeton, aby zwiekszyc poziom Broni o 2" zostawiamy na później i czekamy aż będziemy mieli Naczynie
ad 1 - można, ale podczas jednej rundy, oczywiście osobne 1/2 pion(y) na każdy poziom i odpowiednia liczba dostępnych wcześniej surowców
ad 2 - można, z tym że żetony żywności (2 jedzenia) gniją niewykorzystane podczas nocy
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Czochrun »

2. Wyjątkiem jest żeton kozy, który posiada żywność, ale można go trzymać dopóki się go nie wymieni właśnie na żywność i skórę.
Awatar użytkownika
Vortavor
Posty: 44
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Vortavor »

Peter128 pisze:
Vortavor pisze:W chwili położenia ostatniego stosu w rundzie 8-10 odrazu wygrywasz.
Chodziło Vortavorowi oczywiście o rundy 10-12 :)
Ups...dzięki za poprawienie. Nie wiem co mi się ubzdurało, że 10 rund ma scenariusz :)
For as long as single one of Us stands,
We are Legion.
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

Hej, mam następujące pytania :
1. Zdarzenie "Niebezpieczna noc" - "pociągnijcie 1 kartę z Talii Bestii i połóżcie na wierzchu Talii Wydarzeń. Karta pozostaje na wierzchu Talii Wydarzeń aż do rozpoczęcia następnej rundy, kiedy będziecie Walczyć z Bestią zanim pociągniecie Kartę Wydarzeń. - Czy wszyscy gracze biorą udział w walce (nawet Piętaszek/Darwin)? Powiedzmy, że mam bestię o sile 6 przy stanie broni 3 to czy wszyscy gracze plus Piętaszek i plus Darwin (jeżeli z nimi gramy) otrzymują 3 rany ze względu na niespełnienie wydarzeń i potem kolejne rany jeżeli więcej trzeba będzie obniżyć poziom broni niż mamy?
2. Przedmioty takie jak "Ogień" czy "Palenisko" - czy można ich używać dowolnej ilości razy przez dowolnego gracza w rundzie a nawet kilku graczy? Powiedzmy, że mamy 3 jedzenia i czy teraz jeden gracz może za pomocą "Paleniska" uleczyć sobie aż 6 ran w jednej rundzie?
3. Kolekcja Unikatów - akcja z dodatku. Czy dobrze rozumiem, że aby rozmieścić wszystkie skrzynie potrzebuje minimum 2 akcji a maksimum 3, gdyż jedną akacją 'pokrywam' jeden kafelek? I jeżeli na kafelku były 2 zasoby to mogę tam położyć dwie skrzynie, jeżeli jeden to wiadomo - jedna skrzynia. Czy może za jedną akcję mogę rozmieścić 3 skrzynie na dwóch/trzech różnych kafelkach?
4. Czy podczas przygotowania do pierwszego scenariusza HMS Beagle używać kart wraku (niebieskich) z talii wydarzeń jako pierwszej karty?
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pynio »

Za instrukcją:

1.
str 25:
Walka z bestią jako efekty wydarzenia: Waklę rozpatruje tylko Pierwszy Gracz i to on dostaje w trąbę.

2.
Palenisko: (str 26)
Można korzystać co rundę ale tylko raz na fazę nocy / Ogień raz podwyższa palisadę, nic nie widzę odnośnie leczenia w instrukcji (nie mam gry przed oczami)

3 i 4 nie pomogę, ponieważ nie mam dodatku :)
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

3. Pierwsza wersja poprawna, 2/3 akcje.
4. Nie mam teraz dodatku przed oczami, jeśli nic na ten temat nie jest napisane, to należy używać.
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

Peter128 pisze:3. Pierwsza wersja poprawna, 2/3 akcje.
4. Nie mam teraz dodatku przed oczami, jeśli nic na ten temat nie jest napisane, to należy używać.
Pynio pisze:Za instrukcją:

1.
str 25:
Walka z bestią jako efekty wydarzenia: Waklę rozpatruje tylko Pierwszy Gracz i to on dostaje w trąbę.

2.
Palenisko: (str 26)
Można korzystać co rundę ale tylko raz na fazę nocy / Ogień raz podwyższa palisadę, nic nie widzę odnośnie leczenia w instrukcji (nie mam gry przed oczami)

3 i 4 nie pomogę, ponieważ nie mam dodatku :)
Dzięki. Muszę jeszcze raz przeczytać instrukcję od deski do deski. W 2. pytaniu chodziło mi o "Garnki" ale już znalazłem w instrukcji:)
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

Mam pytanie o scenariusz 3 z dodatku HMS Beagle. Czy można zrobić cokolwiek z zakrytym żetonem przeszkody czy tylko czekać aż na początku tury sam się odkryje i rozpatrzeć go godnie z tabelą? Pytanie jest o tyle zasadne, że przy wczorajszej rozgrywce mieliśmy dużego pecha i ciągle na początku tury gra nakazywała dokładanie kolejnych zakrytych żetonów przeszkód - albo mieliśmy zielony znak ? z karty zagrożenia, albo trafiła nam się mielizna. W ten sposób na turę mogliśmy usunąć tylko jeden żeton przeszkody (który odkrywał się na początku) a ciągle dochodziły nowe zakryte i statek nie ruszał się z miejsca.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Jest przecież Akcja - Rozpatrzenie Przeszkody, typu Eksploracji, można wtedy odrzucać żetony Przeszkód jak się chce płynąć. Nie mam teraz dodatku przed sobą, ale jakoś tak gralismy :)
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

Peter128 pisze:Jest przecież Akcja - Rozpatrzenie Przeszkody, typu Eksploracji, można wtedy odrzucać żetony Przeszkód jak się chce płynąć. Nie mam teraz dodatku przed sobą, ale jakoś tak gralismy :)
Tak, ale tylko odkryte :) Dla tego jest to problem jak ma się na polu statku trzy żetony - jeden odkryty i dwa zakryte. Najprędzej po 3 rudach się tego pozbędę ( ile nie przybędą kolejne - zielony ? i mielizna), bo co turę odkrywa się jeden.
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

mafiafb pisze:Dla tego jest to problem jak ma się na polu statku trzy żetony - jeden odkryty i dwa zakryte. Najprędzej po 3 rudach się tego pozbędę ( ile nie przybędą kolejne - zielony ? i mielizna), bo co turę odkrywa się jeden.
Niestety jest tak jak piszesz i to często boli. :?

Mam pytanie odnośnie manewrowania statkiem, które jest niemożliwe w wyniku krytycznego uszkodzenia steru. Co w przypadku np. przeszkód takich jak wir? Czy uszkodzony ster także wtedy blokuje zmianę kierunku? Logicznie rzecz biorąc, nie. Wir mimo wszystko miota naszym statkiem.
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

YuZ pisze: Mam pytanie odnośnie manewrowania statkiem, które jest niemożliwe w wyniku krytycznego uszkodzenia steru. Co w przypadku np. przeszkód takich jak wir? Czy uszkodzony ster także wtedy blokuje zmianę kierunku? Logicznie rzecz biorąc, nie. Wir mimo wszystko miota naszym statkiem.
Ja bym grał tak jak wnioskujesz. Po pierwsze nadrzędność karty nad instrukcją no i logicznie jest - ster zablokowany ale wir statkiem Ci obróci.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Piehoo »

Cześć,
pytanie o podstawy podstaw czyli akcję budowy.

Jeżeli chcę podwyższyć poziom dachu o 2, i zbudować schronienie w jednej rundzie to muszę:

a) wysłać minimum 1 robotnika i rzucić kośćmi (bo to jedna akcja)
b) wysłać minimum 2 robotników bo budujemy dwie rzeczy i 2 razy rzucić kośćmi
c) wysłać minimum 3 robotników bo 3 razy wykonujemy akcję budowy (2 podwyższenia dachu i 1 budowa schronienia) i 3 razy rzucić kośćmi
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Edwardo »

Odpowiedź "c" jest właściwa- to są trzy akcje budowy. Można też np. wysłać 6 robotników i nie rzucać kośćmi ale to jest dla Ciebie raczej oczywiste?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Piehoo pisze:Jeżeli chcę podwyższyć poziom dachu o 2, i zbudować schronienie w jednej rundzie ...

W ogóle nie można tak zrobić.
Instrukcja rzecze:
Aby wybudować Dach lub Palisadę, gracze muszą mieć już wcześniej zbudowane Schronienie lub Obóz musi znajdować się na kafelku Wyspy, na którym jest Naturalne Schronienie.
Bo co jeśli pierwsza akcja budowy 1 pionkiem Ci nie wyjdzie? Wtedy pozostałe się marnują, a w robinsonie nie ma marnowania akcji. Dodatkowo ta zasada, że już w Fazie Planowania Akcji musisz spełniać wymagania czyli zeby myśleć o Dachu schronienie musi być gotowe.
ODPOWIEDZ