![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Robinson Crusoe: AotCI - zasady
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Oczywiście możesz spróbować we dwójkę zagrać żołnierzem i sam się przekonać że ta postać nie przydaje się tak samo jak inne (oprócz Kanibalów tak jak wspomniał YuZ) Też na początku ubolewałem nad tym że głównie będę mógł wcielić się w 3 postacie ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
W 1. scenariuszu należy mieć ogień i stos. Wszystko to trzeba mieć w 10. rundzie lub później. A co jeśli mam wcześniej? Jak zaczyna się 10. runda to koniec czy trzeba ją przetrwać? Jeśli jest to gdzieś w instrukcji to nie mogłem doczytać.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jeżeli nie ma na karcie scenariusza innych, dodatkowych warunków to wygrałeś na początku rundy.Czochrun pisze:W 1. scenariuszu należy mieć ogień i stos. Wszystko to trzeba mieć w 10. rundzie lub później. A co jeśli mam wcześniej? Jak zaczyna się 10. runda to koniec czy trzeba ją przetrwać? Jeśli jest to gdzieś w instrukcji to nie mogłem doczytać.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
W chwili położenia ostatniego stosu w rundzie 8-10 odrazu wygrywasz.
Oznacza to bowiem, że odpaliłeś stos w momencie gdy obok wyspy przepływa statek i ratuje Was![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oznacza to bowiem, że odpaliłeś stos w momencie gdy obok wyspy przepływa statek i ratuje Was
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
For as long as single one of Us stands,
We are Legion.
We are Legion.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ok, w porównaniu do poprzednich rozgrywek wczorajsza poszła mi nad wyraz łatwo i zastanawiałem się co robiłem źle. W sumie po 8 rundzie moje akcje to wypoczynek i budowanie z sukcesem dachu chroniącego przed zimowymi chmurami.mafiafb pisze:Jeżeli nie ma na karcie scenariusza innych, dodatkowych warunków to wygrałeś na początku rundy.Czochrun pisze:W 1. scenariuszu należy mieć ogień i stos. Wszystko to trzeba mieć w 10. rundzie lub później. A co jeśli mam wcześniej? Jak zaczyna się 10. runda to koniec czy trzeba ją przetrwać? Jeśli jest to gdzieś w instrukcji to nie mogłem doczytać.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Po kilku rozgrywkach zna się na tyle dobrze scenariusz, że można lepiej zaplanować swoje ruchy. Wiadomo ile i czy eksplorować wyspę, czy budować schronienie czy może postawić na zbieranie zasobów. Poza tym dużo zmienia to, jakie karty zdarzeń przyjdą. Może wszystko zrobiłeś dobrze i karty Ci sprzyjały i to tyle ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 436 times
- Been thanked: 126 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Pytanka:
- czy podczas jednej akcji budowy można wybudować np. trzy poziomy dachu?
- czy losując Żeton Odkrycia możemy go zostawić na później, kiedy warunek jaki jest na nim będzie spełniony? np: Żeton "jeśli gracze posiadaja Naczynia, mogą odrzucić ten żeton, aby zwiekszyc poziom Broni o 2" zostawiamy na później i czekamy aż będziemy mieli Naczynie
- czy podczas jednej akcji budowy można wybudować np. trzy poziomy dachu?
- czy losując Żeton Odkrycia możemy go zostawić na później, kiedy warunek jaki jest na nim będzie spełniony? np: Żeton "jeśli gracze posiadaja Naczynia, mogą odrzucić ten żeton, aby zwiekszyc poziom Broni o 2" zostawiamy na później i czekamy aż będziemy mieli Naczynie
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1. Nie - wymaga to 3 akcji. Ale możesz wykonać je wszystkie w jednej rundzie.Coen pisze:Pytanka:
- czy podczas jednej akcji budowy można wybudować np. trzy poziomy dachu?
- czy losując Żeton Odkrycia możemy go zostawić na później, kiedy warunek jaki jest na nim będzie spełniony? np: Żeton "jeśli gracze posiadaja Naczynia, mogą odrzucić ten żeton, aby zwiekszyc poziom Broni o 2" zostawiamy na później i czekamy aż będziemy mieli Naczynie
2. Można zostawić, poza żetonem jedzenia.
- tomuch
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 176 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
ad 1 - można, ale podczas jednej rundy, oczywiście osobne 1/2 pion(y) na każdy poziom i odpowiednia liczba dostępnych wcześniej surowcówCoen pisze:Pytanka:
- czy podczas jednej akcji budowy można wybudować np. trzy poziomy dachu?
- czy losując Żeton Odkrycia możemy go zostawić na później, kiedy warunek jaki jest na nim będzie spełniony? np: Żeton "jeśli gracze posiadaja Naczynia, mogą odrzucić ten żeton, aby zwiekszyc poziom Broni o 2" zostawiamy na później i czekamy aż będziemy mieli Naczynie
ad 2 - można, z tym że żetony żywności (2 jedzenia) gniją niewykorzystane podczas nocy
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Re: Robinson Crusoe: AotCI
2. Wyjątkiem jest żeton kozy, który posiada żywność, ale można go trzymać dopóki się go nie wymieni właśnie na żywność i skórę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ups...dzięki za poprawienie. Nie wiem co mi się ubzdurało, że 10 rund ma scenariuszPeter128 pisze:Chodziło Vortavorowi oczywiście o rundy 10-12Vortavor pisze:W chwili położenia ostatniego stosu w rundzie 8-10 odrazu wygrywasz.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
For as long as single one of Us stands,
We are Legion.
We are Legion.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Hej, mam następujące pytania :
1. Zdarzenie "Niebezpieczna noc" - "pociągnijcie 1 kartę z Talii Bestii i połóżcie na wierzchu Talii Wydarzeń. Karta pozostaje na wierzchu Talii Wydarzeń aż do rozpoczęcia następnej rundy, kiedy będziecie Walczyć z Bestią zanim pociągniecie Kartę Wydarzeń. - Czy wszyscy gracze biorą udział w walce (nawet Piętaszek/Darwin)? Powiedzmy, że mam bestię o sile 6 przy stanie broni 3 to czy wszyscy gracze plus Piętaszek i plus Darwin (jeżeli z nimi gramy) otrzymują 3 rany ze względu na niespełnienie wydarzeń i potem kolejne rany jeżeli więcej trzeba będzie obniżyć poziom broni niż mamy?
2. Przedmioty takie jak "Ogień" czy "Palenisko" - czy można ich używać dowolnej ilości razy przez dowolnego gracza w rundzie a nawet kilku graczy? Powiedzmy, że mamy 3 jedzenia i czy teraz jeden gracz może za pomocą "Paleniska" uleczyć sobie aż 6 ran w jednej rundzie?
3. Kolekcja Unikatów - akcja z dodatku. Czy dobrze rozumiem, że aby rozmieścić wszystkie skrzynie potrzebuje minimum 2 akcji a maksimum 3, gdyż jedną akacją 'pokrywam' jeden kafelek? I jeżeli na kafelku były 2 zasoby to mogę tam położyć dwie skrzynie, jeżeli jeden to wiadomo - jedna skrzynia. Czy może za jedną akcję mogę rozmieścić 3 skrzynie na dwóch/trzech różnych kafelkach?
4. Czy podczas przygotowania do pierwszego scenariusza HMS Beagle używać kart wraku (niebieskich) z talii wydarzeń jako pierwszej karty?
1. Zdarzenie "Niebezpieczna noc" - "pociągnijcie 1 kartę z Talii Bestii i połóżcie na wierzchu Talii Wydarzeń. Karta pozostaje na wierzchu Talii Wydarzeń aż do rozpoczęcia następnej rundy, kiedy będziecie Walczyć z Bestią zanim pociągniecie Kartę Wydarzeń. - Czy wszyscy gracze biorą udział w walce (nawet Piętaszek/Darwin)? Powiedzmy, że mam bestię o sile 6 przy stanie broni 3 to czy wszyscy gracze plus Piętaszek i plus Darwin (jeżeli z nimi gramy) otrzymują 3 rany ze względu na niespełnienie wydarzeń i potem kolejne rany jeżeli więcej trzeba będzie obniżyć poziom broni niż mamy?
2. Przedmioty takie jak "Ogień" czy "Palenisko" - czy można ich używać dowolnej ilości razy przez dowolnego gracza w rundzie a nawet kilku graczy? Powiedzmy, że mamy 3 jedzenia i czy teraz jeden gracz może za pomocą "Paleniska" uleczyć sobie aż 6 ran w jednej rundzie?
3. Kolekcja Unikatów - akcja z dodatku. Czy dobrze rozumiem, że aby rozmieścić wszystkie skrzynie potrzebuje minimum 2 akcji a maksimum 3, gdyż jedną akacją 'pokrywam' jeden kafelek? I jeżeli na kafelku były 2 zasoby to mogę tam położyć dwie skrzynie, jeżeli jeden to wiadomo - jedna skrzynia. Czy może za jedną akcję mogę rozmieścić 3 skrzynie na dwóch/trzech różnych kafelkach?
4. Czy podczas przygotowania do pierwszego scenariusza HMS Beagle używać kart wraku (niebieskich) z talii wydarzeń jako pierwszej karty?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Za instrukcją:
1.
str 25:
Walka z bestią jako efekty wydarzenia: Waklę rozpatruje tylko Pierwszy Gracz i to on dostaje w trąbę.
2.
Palenisko: (str 26)
Można korzystać co rundę ale tylko raz na fazę nocy / Ogień raz podwyższa palisadę, nic nie widzę odnośnie leczenia w instrukcji (nie mam gry przed oczami)
3 i 4 nie pomogę, ponieważ nie mam dodatku![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1.
str 25:
Walka z bestią jako efekty wydarzenia: Waklę rozpatruje tylko Pierwszy Gracz i to on dostaje w trąbę.
2.
Palenisko: (str 26)
Można korzystać co rundę ale tylko raz na fazę nocy / Ogień raz podwyższa palisadę, nic nie widzę odnośnie leczenia w instrukcji (nie mam gry przed oczami)
3 i 4 nie pomogę, ponieważ nie mam dodatku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Peter128 pisze:3. Pierwsza wersja poprawna, 2/3 akcje.
4. Nie mam teraz dodatku przed oczami, jeśli nic na ten temat nie jest napisane, to należy używać.
Dzięki. Muszę jeszcze raz przeczytać instrukcję od deski do deski. W 2. pytaniu chodziło mi o "Garnki" ale już znalazłem w instrukcji:)Pynio pisze:Za instrukcją:
1.
str 25:
Walka z bestią jako efekty wydarzenia: Waklę rozpatruje tylko Pierwszy Gracz i to on dostaje w trąbę.
2.
Palenisko: (str 26)
Można korzystać co rundę ale tylko raz na fazę nocy / Ogień raz podwyższa palisadę, nic nie widzę odnośnie leczenia w instrukcji (nie mam gry przed oczami)
3 i 4 nie pomogę, ponieważ nie mam dodatku
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Mam pytanie o scenariusz 3 z dodatku HMS Beagle. Czy można zrobić cokolwiek z zakrytym żetonem przeszkody czy tylko czekać aż na początku tury sam się odkryje i rozpatrzeć go godnie z tabelą? Pytanie jest o tyle zasadne, że przy wczorajszej rozgrywce mieliśmy dużego pecha i ciągle na początku tury gra nakazywała dokładanie kolejnych zakrytych żetonów przeszkód - albo mieliśmy zielony znak ? z karty zagrożenia, albo trafiła nam się mielizna. W ten sposób na turę mogliśmy usunąć tylko jeden żeton przeszkody (który odkrywał się na początku) a ciągle dochodziły nowe zakryte i statek nie ruszał się z miejsca.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jest przecież Akcja - Rozpatrzenie Przeszkody, typu Eksploracji, można wtedy odrzucać żetony Przeszkód jak się chce płynąć. Nie mam teraz dodatku przed sobą, ale jakoś tak gralismy ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Tak, ale tylko odkrytePeter128 pisze:Jest przecież Akcja - Rozpatrzenie Przeszkody, typu Eksploracji, można wtedy odrzucać żetony Przeszkód jak się chce płynąć. Nie mam teraz dodatku przed sobą, ale jakoś tak gralismy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Niestety jest tak jak piszesz i to często boli.mafiafb pisze:Dla tego jest to problem jak ma się na polu statku trzy żetony - jeden odkryty i dwa zakryte. Najprędzej po 3 rudach się tego pozbędę ( ile nie przybędą kolejne - zielony ? i mielizna), bo co turę odkrywa się jeden.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Mam pytanie odnośnie manewrowania statkiem, które jest niemożliwe w wyniku krytycznego uszkodzenia steru. Co w przypadku np. przeszkód takich jak wir? Czy uszkodzony ster także wtedy blokuje zmianę kierunku? Logicznie rzecz biorąc, nie. Wir mimo wszystko miota naszym statkiem.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ja bym grał tak jak wnioskujesz. Po pierwsze nadrzędność karty nad instrukcją no i logicznie jest - ster zablokowany ale wir statkiem Ci obróci.YuZ pisze: Mam pytanie odnośnie manewrowania statkiem, które jest niemożliwe w wyniku krytycznego uszkodzenia steru. Co w przypadku np. przeszkód takich jak wir? Czy uszkodzony ster także wtedy blokuje zmianę kierunku? Logicznie rzecz biorąc, nie. Wir mimo wszystko miota naszym statkiem.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Cześć,
pytanie o podstawy podstaw czyli akcję budowy.
Jeżeli chcę podwyższyć poziom dachu o 2, i zbudować schronienie w jednej rundzie to muszę:
a) wysłać minimum 1 robotnika i rzucić kośćmi (bo to jedna akcja)
b) wysłać minimum 2 robotników bo budujemy dwie rzeczy i 2 razy rzucić kośćmi
c) wysłać minimum 3 robotników bo 3 razy wykonujemy akcję budowy (2 podwyższenia dachu i 1 budowa schronienia) i 3 razy rzucić kośćmi
pytanie o podstawy podstaw czyli akcję budowy.
Jeżeli chcę podwyższyć poziom dachu o 2, i zbudować schronienie w jednej rundzie to muszę:
a) wysłać minimum 1 robotnika i rzucić kośćmi (bo to jedna akcja)
b) wysłać minimum 2 robotników bo budujemy dwie rzeczy i 2 razy rzucić kośćmi
c) wysłać minimum 3 robotników bo 3 razy wykonujemy akcję budowy (2 podwyższenia dachu i 1 budowa schronienia) i 3 razy rzucić kośćmi
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Odpowiedź "c" jest właściwa- to są trzy akcje budowy. Można też np. wysłać 6 robotników i nie rzucać kośćmi ale to jest dla Ciebie raczej oczywiste?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Piehoo pisze:Jeżeli chcę podwyższyć poziom dachu o 2, i zbudować schronienie w jednej rundzie ...
W ogóle nie można tak zrobić.
Instrukcja rzecze:
Bo co jeśli pierwsza akcja budowy 1 pionkiem Ci nie wyjdzie? Wtedy pozostałe się marnują, a w robinsonie nie ma marnowania akcji. Dodatkowo ta zasada, że już w Fazie Planowania Akcji musisz spełniać wymagania czyli zeby myśleć o Dachu schronienie musi być gotowe.Aby wybudować Dach lub Palisadę, gracze muszą mieć już wcześniej zbudowane Schronienie lub Obóz musi znajdować się na kafelku Wyspy, na którym jest Naturalne Schronienie.